Ihmettelen miten ansiosidonnaisen leikkauksista ei ole nostettu suurempaa meteliä!
Moni on maksanut tuhansia euroja kassan jäsenmaksua, kun on mainostettu, että kassaan sijoittamalla saa sitten huomattavasti suuremman päivärahan. Leikkausten ja porrastusten takia työttömälle duunarille käteen jäävä summa ei ole juurikaan työmarkkinatukea suurempi, joten olo tuntuu todellakin huijatulta.
Kommentit (111)
Työssäoloehdon pituus on ongelma ja Marinin Aktiivimalli 2 on törkeä teko. Mutta Ansiosidonnaisten leikkaus ja Ay-Jäsenmaksun verovähennyksen poisto on oikeita tekoja.
Siinähän leikkasivat. Vedin bullettina lainat pois ja nyt olenkin ensimmäistä kertaa koskaan täydet 400 päivää lomalla. En edes harkitse keikkoja tai osa-aikaista työtä, niitähän kyllä riittäisi.
P.s. haistakaa paska.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka on töissä ja maksavat kassan jäsenmaksuja, elävät monesti siinä harhassa, että "en minä joudu työttömäksi". Maksavat, koska se kuuluu asiaan. Se näkyy myös keskusteluissa yleensäkin, että huudellaan työttömiä laiskoiksi luusereiksi, koska itsellä on varma olo omasta työpaikasta. Olisi mielenkiintoista kuulla enemmän tarinoita siitä, mitä tapahtuu ihmisen pääkopassa, kun joutuukin tällaisesta varmasta työpaikasta pois.
Niin, ja nyt varsinkin myös paljon myös irtisanottuja ns. valkokaulustyöntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan tilanteessa, jossa milään puolue ei ole Suomen ja suomalaisten asialla.
Mites kepu?
No ainakin vasemmisto tuki ay-liittoja ja lakkoja silloin kun näitä heikennyksiä vastustettiin.
Ei niissä lakoissa mistään työttömyyskorvauksista ollut kyse. Oletpa typerä ihminen
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tuhansia euroja? Eikö ne kassan maksut ole jotain kymppejä kuussa.
Kymppejä VUODESSA.
Minulla 63 euroa tänä vuonna.
Liiton jäsenmaksun kanssa 25 euroa kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kepu?
No ainakin vasemmisto tuki ay-liittoja ja lakkoja silloin kun näitä heikennyksiä vastustettiin.
Poisti eläkeputken.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän leikkasivat. Vedin bullettina lainat pois ja nyt olenkin ensimmäistä kertaa koskaan täydet 400 päivää lomalla. En edes harkitse keikkoja tai osa-aikaista työtä, niitähän kyllä riittäisi.
P.s. haistakaa paska.
Etkö joudu hakemaan niitä neljää työpaikkaa per kk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kepu?
Ei niissä lakoissa mistään työttömyyskorvauksista ollut kyse. Oletpa typerä ihminen
No, siinä yritettiin, että satonen ei sanelisi työehtoja, mutta eipä tuntunut ketään kiinnostavan ja omistakin osa käänsi selkänsä. Ja sitten satonen saneli.
Minulle ainakin oli päivänselvää mitä lakko-oikeuden rajaamisella tavoiteltiin. Ei todellakaan 100000 uutta työpaikkaa, niin kuin Kokoomuksen nainen telkkarissa väitti, vaan sitä että työntekijöiden oikeudet romutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tuhansia euroja? Eikö ne kassan maksut ole jotain kymppejä kuussa.
Kymppejä VUODESSA.
Minulla 63 euroa tänä vuonna.
Liiton jäsenmaksun kanssa 25 euroa kuukaudessa
Ja minulla kalastuskerhon jäsenmaksun kanssa 100 vuodessa... LIITON jäsenmaksulla ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ tämän asian kanssa, niin miksi otat satunnaisten yhdistysten maksuja mukaan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa ja enää ei hyväksytä palkkatukityötä työssäoloehtoon joka minusta kuuluisi hyväksyä puolen vuoden ajalta koska oikeita työtä on monen mahdotonta saada.
Itse olin palkkatukityössä viime syyskuusta kesäkuuhun ja yllätyksekseni olinkin oikeutettu porrastamattomaan vuoden ansiopäivärahaan ilmeisesti koska työ alkoi ennen uudistusta. Aloitin luonnollisesti tukien haun työmarkkinatuesta kun luulin etten kassarahaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Ja ennen kaikkea: miksi vasemmisto ei aktiivisesti pitnyt asiaa esillä ja vastustanut sitä?
Toki demarihallitus poisti myös eläkeputken, että siin teille työläisten puolustamista.
Älkää hyvät ihmiset luulko, että äänestämällä vasemmistoa saatte leikatut edut takaisin. Ehei, ei niitä peruta.
Niin, missä vasemmisto?
Miksi toimittajat eivät kysy tästä?
Ranskassa narssitaan kaduilla, suomalaiset alistuvat ilman vähintäkään vastarintaa.
Et sitten huomannut lakkoja hallitusten toimia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä ammattiliitot välitä työttömistä. Heillekin on parempi, kun ei tarvitse maksaa korkeampaa ansiosidonnaista kuin muutaman kuukauden ajan. Kyllä siellä selitellään, että ne työttömyyskassan rahat on erillään muista rahoista, mutta tietysti on heille etua siitä, että maksettavat päivärahat pienenee.
Lisäksi on melko mahdotonta päästä takaisin ansiosidonnaiselle, kun sieltä kerran putoaa. Jo 90-luvun laman aikana se huomattiin, että esim. SAK on kuin "hampaaton tiikeri". Ei siellä välitetä työttömistä.
SDP= Suomen duunarien pettäjät
SAK= Suomen ammattikusettajat
Työttömyysvakuutusmaksuja ja liittojen maksuja pitäisi alentaa kun kerran edut huononee! Mistä me maksetaan jos rahoille ei enää saa hädän tullen vastinetta?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka on töissä ja maksavat kassan jäsenmaksuja, elävät monesti siinä harhassa, että "en minä joudu työttömäksi". Maksavat, koska se kuuluu asiaan. Se näkyy myös keskusteluissa yleensäkin, että huudellaan työttömiä laiskoiksi luusereiksi, koska itsellä on varma olo omasta työpaikasta. Olisi mielenkiintoista kuulla enemmän tarinoita siitä, mitä tapahtuu ihmisen pääkopassa, kun joutuukin tällaisesta varmasta työpaikasta pois.
Sitten mennään toiseen työpaikkaan. Onko lisää kysymyksiä?
Juu, pääsi sisällä menet uuteen työhön heti seuraavana päivänä. Tämä on just tätä turhaa huutelua. Meinaatko, että olet hauska vai ihanko vaan omaksi iloksi koitat provosoida tällä "mene töihin"-jankkauksella? Kannattais harkita pari kertaa kirjoittaako mitään, jos ei ole mitään annettavaa ke
Minä vastaan sinulle: Olen duunari, ja tehnyt töitä, mihin olen vain kelvannut. Kun edellinen työpaikka on päättynyt esimerkiksi määräaikaisuuden vuoksi, olen heti hakeutunut töihin ja päässyt. Näin saa eri alojen työkokemusta ja helpompi päästä töihin myös jatkossa, kun työttömyysjakso ei veny pitkäksi, eli ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten mennään toiseen työpaikkaan. Onko lisää kysymyksiä?
Jos on yli 50, mennään todennäköisesti leipäjonoon. Olen 60 ja kuvittelin, että ahkera saa aina työtä. No, nyt olen turhaan etsinyt kahdeksan vuotta ja saanut vain lyhyitä pätkiä.
Mene jo eläkkeelle, tuossa iässä.
YTK työttömyyskassa on alunperin kokoomuslaisten perustama
tavoitteena tuhota ay-liikkeen vaikutusvalta
Loimaalainen entinen tekstiili- ja nahka-alan yrittäjä Juho Paloheimo[8] toimi YTK:n johtajana perustamisesta vuoteen 2005 asti[6]. Myöhemmin Kokoomuksen puoluevaltuuston varavaltuutettuna toiminut Paloheimo[9] perusteli kassan perustamista näin: länsimaisen demokratian parhaiden perinteiden mukaan palkansaajalla tulee olla valinnanvapaus myös työttömyysturvansa järjestämisessä.[8]
Ottakaa vastuu hyvät ihmiset, omasta elämästänne. Yhteiskunta ei ole velvollinen elättämään teitä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä olen ollut kohta 8kk lomautettuna. Uutta työtä etsinyt siitä asti ahkerasti, mutta edes työhaastatteluihin en ole päässyt. Keikkatöitä olisi saatavilla; kaksi tai kolme kertaa kk, mutta senkin rahan menettää ansiosidonnaisesta.
Ennen sentään oli se 300e raja, jonka sai tienata ansiosidonnaisen päälle. Nykyisin ei kannata ottaa edes keikkatöitä vastaan, koska niistäkin ansaitut muutamat sataset vähentää sun liiton rahoja.
Älä hyvä mies tee kuitillisia keikkatöitä. Ne tehdään pimeinä.