Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen miten ansiosidonnaisen leikkauksista ei ole nostettu suurempaa meteliä!

Vierailija
19.09.2025 |

Moni on maksanut tuhansia euroja kassan jäsenmaksua, kun on mainostettu, että kassaan sijoittamalla saa sitten huomattavasti suuremman päivärahan. Leikkausten ja porrastusten takia työttömälle duunarille käteen jäävä summa ei ole juurikaan työmarkkinatukea suurempi, joten olo tuntuu todellakin huijatulta.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olen ollut kohta 8kk lomautettuna. Uutta työtä etsinyt siitä asti ahkerasti, mutta edes työhaastatteluihin en ole päässyt. Keikkatöitä olisi saatavilla; kaksi tai kolme kertaa kk, mutta senkin rahan menettää ansiosidonnaisesta. 

Ennen sentään oli se 300e raja, jonka sai tienata ansiosidonnaisen päälle. Nykyisin ei kannata ottaa edes keikkatöitä vastaan, koska niistäkin ansaitut muutamat sataset vähentää sun liiton rahoja.

Älä hyvä mies tee kuitillisia keikkatöitä. Ne tehdään pimeinä.

Mistä saa kuitittomia keikkatöitä? 

Vierailija
82/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten mennään toiseen työpaikkaan. Onko lisää kysymyksiä? 

Kas, vielä löytyy aitoja "mennään töihin"-ihmisiä. Oletko poliittinen broileri, siinä yksi kysymys sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän leikkasivat. Vedin bullettina lainat pois ja nyt olenkin ensimmäistä kertaa koskaan täydet 400 päivää lomalla. En edes harkitse keikkoja tai osa-aikaista työtä, niitähän kyllä riittäisi.

P.s. haistakaa paska.

Etkö joudu hakemaan niitä neljää työpaikkaa per kk?

Hmm, jos kirjautuu kerran viikossa LinkedIn:iin ja painaa jotain suunnilleen sinne päin -työpaikan EasyApply-nappia, niin ei se ole liikaa vaadittu.

Vierailija
84/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olen ollut kohta 8kk lomautettuna. Uutta työtä etsinyt siitä asti ahkerasti, mutta edes työhaastatteluihin en ole päässyt. Keikkatöitä olisi saatavilla; kaksi tai kolme kertaa kk, mutta senkin rahan menettää ansiosidonnaisesta. 

Ennen sentään oli se 300e raja, jonka sai tienata ansiosidonnaisen päälle. Nykyisin ei kannata ottaa edes keikkatöitä vastaan, koska niistäkin ansaitut muutamat sataset vähentää sun liiton rahoja.

Älä hyvä mies tee kuitillisia keikkatöitä. Ne tehdään pimeinä.

Mistä saa kuitittomia keikkatöitä? 

Avaa se suusi ja sano, ettei tartte tehdä sitä byrokratiaa, että tarjoudut mielellään ihan kuitittomana tekemään hommia. 

Vierailija
85/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Tuhansia euroja? Eikö ne kassan maksut ole jotain kymppejä kuussa.

Näin on. 

Vierailija
86/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaan nostetaan kädet pystyyn niinkuinTanska teki saksalaisten vyöryessä yli.

Säilyi infra ja ihmishenget.

Lue enemmän Sofi Oksasta, tiedät sitten paremmin mitä menetetään.

Vierailija
87/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tietää, että nyt pitää olla hiljaa... ensin kiristetään paarialuokkaan kuuluvien taloudellista tilannetta ja eristetään muusta väestöstä. Mikäli edelliset keinot ei tuota riittävän nopeasti tulosta, niin myöhemmin otetaan kaasukammiot käyttöön.

Vierailija
88/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevälle töitä löytyy. 

Vierailija
89/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 5 vuotta määräaikaisissa työsuhteissa, kuulun liittoon. Olen miettinyt liitosta eroamista, mutta olen saanut n.30€/kk jäsenmaksulla paljon etuja. Olen useamman kerran saanut ilmaista lakineuvontaa työsuhdeasioissa, olen tavannut liiton asiantuntijan ja saanut neuvoja työsuhteen riitauttamiseen, olen saanut huomattavia alennuksia liiton majoituskohteista, olen voinut hakea tapaturman takia korvausta liiton vakuutuksen kautta ja liiton jäsenmaksuun kuuluu myös matkavakuutus joka kattaa myös alle 20-vuotiaat lapseni.

Vierailija
90/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän leikkasivat. Vedin bullettina lainat pois ja nyt olenkin ensimmäistä kertaa koskaan täydet 400 päivää lomalla. En edes harkitse keikkoja tai osa-aikaista työtä, niitähän kyllä riittäisi.

P.s. haistakaa paska.

Nostivat eläkeikää, prkleen lahtarit.

Vierailija
91/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK ja liitot ei olleet hereillä. 

Tosin hallitus estää ay-toimintaa

Vierailija
92/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SAK ja liitot ei olleet hereillä. 

Tosin hallitus estää ay-toimintaa

Sepä se kun kiellettiin poliittiset lakot. Hallitus voi tehdä työläisille mitä huvittaa.

Vierailija
93/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuo leikkaus ei kosketa v 62 syntyneitä tai vanhempia,ovat lisäpäivillä. Nuoremmat ovat menneet töihin kerryttämään sitä vuoden työssäoloa että saavat taas ansiosidonnaiset 

Vierailija
94/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ei ole AY-porsaiden lihottaminen kustantaa kymppejä kuussa

Ja sehän ei liity millään tavalla työttömyyskassoihin tai ansiosidonnaiseen.

Vierailija
95/111 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ai että sä olet typerä. Taas. 

Ytk taitaa olla aika tasan satasen ja halvin kassa alle 70ekee vuodessa. Laske sinä typerä miten kauan saat kassanmaksuja maksaa, että siitä tonneja tulee.

Sekin sijoitettu raha tulee takaisin ekan viimeistän seuraavan kuukauden aikana.

Kannattaa puhua asioista, joista jotain tietää.

Vierailija
96/111 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melua ei ole ollut, koska valtaosa kansasta on nimenomaan halunnut, jopa vaatinut, oman hiilijalanjälkensä leikkaamista, eli elintason alentamista.

Vierailija
97/111 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Suomalaista kiinnosta. Suomalainen haluaa vaan huudella maamuuu maamuuu maamuuu maamuuu, samalla antaa herrojen tyhjentää tilinsä ja viedä talonsa.

Vierailija
98/111 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekevälle töitä löytyy. 

Tuo ei päde enään tänä päivänä. 

Vierailija
99/111 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P.s. haistakaa paska.

Niin, eikö ole työnhakuvelvollisuus? Toisaalta en yllättyisi, vaikka nössöt työkkärivirkailijat uskoisivat jokaisen itkuntuhruisen selityksen, miksi juuri minä en millään voi hakea töitä.

Vierailija
100/111 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysvakuutusmaksuja ja liittojen maksuja pitäisi alentaa kun kerran edut huononee! Mistä me maksetaan jos rahoille ei enää saa hädän tullen vastinetta?!

Hyvä kysymys onkin, miksi maksat liiton jäsenmaksua. Ja miten se liittyy tähän keskusteluun?