Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi seksi on monille keski-ikäisille naisille ihan evvk?

Vierailija
18.09.2025 |

Onko haluttomuus synnynnäistä vai onko niiden miehet vaan ollu huonoja panemaan? Mistä on kyse?

Kommentit (187)

Vierailija
61/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö osaa ihmisten biologiaa? Aivan luonnollista ja järkeenkäypää. Miettikää nyt.

Vierailija
62/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että monella naisella keski-iässä orgasmit heikkenee niin paljon, ettei seksiä jaksaisi enää harrastaa, mutta kokeilkaas naiset ja miehet seuraavaa, jos teillä naisilla on taito saada monta orgasmia. Ensin orgasmeja naiselle, sitten miehelle, ja sitten taas naiselle. Eka kierros naiselle lisää verenkiertoa, ja toisella kierroksella orgasmit on jo paljon parempia. Voi olla kokeilun arvoista.

Minä en oikein jaksaisi mitään orkkuja.. ei se nyt niin ihmeellistä ole se orgasmi, että sen vuoksi jaksaisin äheltää jotain seksiä . Nou tank juu.

n47

Aivan käsittämätön suhtautumistapa. Mutta, sä et varmaan etsikään sitten parisuhdetta mihin sisältyy seksi. 

pahinta on jos päätyy suhteeseen ihmisen kanssa jolla ei ole enää haluja. Monella suhteen alussa on, vai esit

En tosiaan etsi mitään parisuhdetta. Olen iloinen että 18 vuotta sitten pääsin eroon parisuhteesta ja avioliitosta. Sen jälkeen ei ole ollut mitään suhteita. No nyt on hyvä suhde itseeni, eikä siihen kuulu seksi. En tosiaan aio pilata sitä jollakin parisuhdeviritelmällä.  Minulla ei ole mitään seksuaalisia haluja tai tarpeita, eikä tule, oli kästtämätöntä tai ei.

n47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä isokin otanta noissa väitteissä?

Normaali, terve ihminen ei huutele omia petipuuhiaan koko maailmalle.

Ei ne kuulu muille.Ne on kahden ihmisen välisiä.

Seksi on ihan tavallinen asia, niin kuin syöminen, pihanhoito, kampaajalla käynti, veneily, agillity. Siitä voi puhua täysin vapautuneesti aikuisten kesken. Se joka siihen ei pysty on pienen mielenvapautushoidon tarpeessa

Vierailija
64/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olen 49v mies ja seksi on minulle evvk. Olen rumistunut ulkoisesti niin että häiritsee koko ajatus että joku näkisi ilman vaatteita. Ei muutenkaan jaksa kaikkea mitä seksiin, sen saamiseen ja siitä toipumiseen liittyy. Parempi pysyä kotona ja syödä pullaa. 

Vierailija
65/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itse olen 58-vuotias nainen. Miesystävä on 62-vuotias. Ennen pidin seksistä, mutta nykyään olen mieluummin ilman, kuin jaksan alkaa jännityksellä odotteleen että seisooko tänään ja jos, niin kuinka kauan. Löysän munan vatkaaminen ei vaan kiinnosta. Kyllä nuorempana pidin seksistä, mutta miehetkin olivat silloin nuoria, ja toimintakuntoisia. 

Vierailija
66/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vain niin erilaisia tässä asiassa. Toisilla on kai luonnostaan jotenkin korkea libido. Ovatko ehkä muutenkin eksktovertteja ja elämyshakuisia? Tai sitten heillä on testosteronia enemmän?

Toisilla on taas kaikkea muuta mielenkiinnon kohdetta enemmän elämässä. Minusta pitäisi hyväksyä myös sellaiset ihmiset, joilla ei ole korkea libido. Nykyään on joku oletusasetus, että seksin pitäisi kiinnostaa koko ajan ja kaikkina ikäkausina. 

Vierailija
67/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut halukas. Jos olen menettänyt haluni, olen menettänyt ne tiettyä ihmistä kohtaan, en seksiin yleisesti. Ensimmäiseen poikaystävääni halut loppuivat kuin seinään kun hän petti. Annoin tyhmyyttäni teon anteeksi, mutta en vaan enää halunnut enkä kunnioittanut häntä. Lopulta tajusin etteivät ne palaa, ja erosin. Toiseen kumppaniini halut katosivat hänen arvosteltua ulkonäköäni. Olin tuolloin vielä tosi kaunis ja nuorikin vielä, ja tuntui vaan ettei miehelle mikään riitä. Into edes yrittää hiipui pikkuhiljaa pois.

Nykyisen kanssa olen ollut ikävuodet 40-50, alussa seksiä oli ihan koko ajan, ja siitä on toki vähän hiipunut mutta edelleen sitä on joka päivä, välillä useammastikin. Ikinä ei ole ollut sellaista tilannetta etten olisi halunnut häntä. Hän ei ole ikinä sanallakaan arvostellut ulkonäköäni negatiivisesti eikä antanut pienintäkään aihetta epäillä hänen uskollisuuttaan ja rakkauttaan. Seksi on parempaa kuin nuorena, koska luottamus mieheen on poistanut kaiken epävarmuuden seksistä ja pystyn heittäytymään täysin. N50. 

Vierailija
68/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse olen 58-vuotias nainen. Miesystävä on 62-vuotias. Ennen pidin seksistä, mutta nykyään olen mieluummin ilman, kuin jaksan alkaa jännityksellä odotteleen että seisooko tänään ja jos, niin kuinka kauan. Löysän munan vatkaaminen ei vaan kiinnosta. Kyllä nuorempana pidin seksistä, mutta miehetkin olivat silloin nuoria, ja toimintakuntoisia. 

Elämä on luopumista

Vierailija
69/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat vain niin erilaisia tässä asiassa. Toisilla on kai luonnostaan jotenkin korkea libido. Ovatko ehkä muutenkin eksktovertteja ja elämyshakuisia? Tai sitten heillä on testosteronia enemmän?

Toisilla on taas kaikkea muuta mielenkiinnon kohdetta enemmän elämässä. Minusta pitäisi hyväksyä myös sellaiset ihmiset, joilla ei ole korkea libido. Nykyään on joku oletusasetus, että seksin pitäisi kiinnostaa koko ajan ja kaikkina ikäkausina. 

Miten se seksin harrastaminen estää muut mielenkiinnon kohteet? Mulla riittää aikaa ja kiinnostusta moneenkin asiaan seksin lisäksi

n49

Vierailija
70/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten se seksin harrastaminen estää muut mielenkiinnon kohteet? Mulla riittää aikaa ja kiinnostusta moneenkin asiaan seksin lisäksi"

Juuri tätä tarkoitan. Enemmän haluavat eivät edes halua ymmärtää. 

Vierailija
71/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suurin syy haluttomuuteen oli mies... riipputissinen, huonoryhtinen ja vieläpä itsekäs... siinähän sitä pakettia

Onneksi palstalla ei koskaan ole yhtään miesvihaa, ei lainkaan!

Vierailija
72/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, ei tässä tosiaankaan ole usein seksi mielessä. Ahdistava ajatus, että täytyisi vastata jonkun muun seksuaalisiin tarpeisiin jatkuvasti. Koko ikäni olen elänyt muille, nykyään, kun lapset ovat omillaan, elän vain itselleni, oman aikataulun ja mieltymysten mukaan. 

N47

Entäs sun seksuaaliset tarpeet?

Mitkä seksuaaliset tarpeet. Vastaan nyt hänen puolestaan kun samanikäinen olen, että niitä ei ole.

Vierailija
73/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuolla muuten ole väliä kuin parisuhteessa. Silloinkin se tietenkin pitää hyväksyä mutta sen haluttoman olisi hyvä kuitenkin myös hyväksyä se että puolison halut eivät ole välttämättä hävinneet ja hän voi oikeasti kokea sen surullisena asiana jos suhteessa ei ole enää minkäänlaista seksuaalista virettä. Jotkut haluttomat tuntuvat suhtautuvan puolisoon todella kylmästi, samalla kuitenkin odottaen puolison suhtautuvan heihin loputtoman kärsivällisesti ja ymmärtäväisesti. 

Vierailija
74/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin ihmisten on hirveän vaikea tajuta, että me kaikki ei olla samanlaisia. Jos itse olet löytänyt kumppanin, jonka kanssa aiot viettää loppuelämän, älä ihmettele eronnutta joka saattaa haluta elää pitkään sinkkuna. Varsinkin, jos ei tapaa ketään itselleen sopivaa. Se on hänen elämänsä, ei kuulu sinulle. 

Vierailija
75/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ikään mennessä tiedetään jo mitä on huono tai keskinkertainen seksi ja sellaisen harrastaminen ei vaan kiinnosta. Ja todellakin on olemassa vaikka mitä seksileluja, joilla saa tyydytyksen ihan varmasti. Se että löytää sellaisen miehen, joka kanssa sen saa myös, on aika vaikeaa. 

Vierailija
76/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ikinä halunnut silloin kun minä halusin"

Tästä lauseesta tuli mieleen, että biologisesti miehet on sillain erilaisia, että toinen pystyy seksiin milloin vaan ja toinen vain kun seisoo. Vaikea se on miehen suostua, jos ei vaan alapää suostu yhteistyöhön.

Erot on onkin päänupin sisällä. Mikä estää naisia haluamasta, kun pienellä liukkarilla vastaavaa kiihottumista ei edes tarvitse?

Ja jos mies ajattelee näin, niin onko tuo ihme jos naista ei haluata. Olen tosin itse keski-ikäinen ja erittäin halukas nainen, mutta en minäkään tuollaisen asenteen omaavaa haluaisi. 

Vierailija
77/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂

Vierailija
78/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. 

Vaimoni ja itse olemme keski-ikäisiä, ja meistä kahdesta vaimoni on innokkaampi seksiin. Se johtuu varmaan monesta asiasta:

- Hänellä ei ole fyysisiä tai terveydellisiä haasteita, jotka vaikuttaisivat asiaan.

- Yhteinen seksielämämme on ollut hänen mielestään erittäin tyydyttävää, ja hän on nauttinut siitä (hänen omia sanojaan).

- Hänellä ei ole myöskään esim. itsetunto-ongelmia tai muita blokkaavia tekijöitä seksin suhteen.

- Lisäksi iän myötä hän on oppinut tuntemaan itseään paremmin, nauttimaan ja tietämään, mikä tuntuu hyvältä.

Saa kai siitä nauttia keski-iässäkin. Ei sen hiipuminen ole mihinkään kiveen hakattu tai laissa määrätty, vaan se tapahtuu sitten kun se tapahtuu. Siitä kannattaa nauttia niin kauan kuin voi nauttia - lyhyellä ja keskipitkällä aikavälillä. Pitkällä aikavälillä olemme kuitenkin kaikki jo haudassa.

Vierailija
79/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on taas kaikkea muuta mielenkiinnon kohdetta enemmän elämässä -----

Itselläni oli tosi korkea libido esivaihdevuosiin asti. Olen introvertti, enkä yhtään elämyshakuinen. Testosteronitasosta en tiedä, mutta kai se muussakin olisi näkynyt? Tilanteesta jossa arvelin olevani ehkä seksiriippuvainen on tultu siihen, että kumppanin etsiminen ei kiinnosta ja seksilelut joilla koitin pitää liekkiäni yllä, on jo jätteenä. Kaipaan seksiviettiäni. Se toi boostia myös liikkumiseen, bändin kanssa soittamiseen ja muihin taiteisiin, joita harrastan. Maustetta ja virtaa.

Vierailija
80/187 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on miehille usein yhdyntä. Se ei tunnu oikein miltään tai jopa vähän ikävältä jos jatkuu pitkään. Laukemiseen tarvii klit-kiihotuksen mikä vastaa miehen pen'stä. Siihen käy esm. satisfyer ja homma on nopeasti hoidettu. Miehen kanssa kestää ja kestää eikä lopputulos ole varma. Pitää keskittyä itsen lisäksi mieheen kun itse tehdessä vain itseen.

Tässä on kyllä hyvin kiteytettynä se, mitä varmasti suuri osa naisista ajattelee, mutta josta ei juurikaan puhuta. 

Jos naiset saisivat ohjata ja käsikirjoittaa aikuisviihdettä, siinä ei useinmiten olisi yhdyntää varmaan ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi