Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että kappale "Jestas sentään" on alunperin

Vierailija
18.09.2025 |

Mud-yhtyeen kappale "Crazy"?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Lidlin mainos on ällö kun vihjailee tohon biisiin. Ei yhtään kiva 🙄

Törkeä se on, äärimmäisen törkeä.

Vierailija
82/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettava biisi ja video 🤮

Ihana nainen! Kuka lienee, jostain Malmin baarista otettu?

Moni kakku päältä kaunis. Ei taida kuitenkaan olla tämä aikansa legenda, vaikka kontekstiin sopisikin.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005513350.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mudin vokalisti Les Gray oli myös Elvis-imitaattori. Erityisen hyvin se kuuluu mielestän piiseissä Rocket ja Lonely This Christmas.

Kyllä. Rocketissa Les kuulostaa kohdassa 1:55 ("second verse") Elviksemmältä kuin Elvis itse.

Vierailija
84/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt. Mä olen hoilannut tuota julkisilla paikoilla viimeisen kuukauden 😭

Vierailija
85/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps, minulla on tuo puhelimessa soittolistassa Sounds of the 70s vol 1. 

Aika vieras biisi se oli kauan minulle, löysin sen vasta kun muutama vuosi sitten hain biisejä Spotifystä 70-luvun musiikin soittolistoihini. Tuo alkuperäinen nimittäin ei juurikaan soinut meillä  radiossa, vaikka Jestas sentään soi ihan kyllästymiseen saakka, ja monet muut Mudin biisit kuuluvat lapsuuteni soundtrackiin, Tiger Feet tietysti etunenässä. 

Vierailija
86/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli helppoa kun kansa ei tiennyt ulkomaailmasta mitään. Kaikki ulkomaalainen musiikki ja viihde voitiin kääntää suomeksi ja myydä omana. 

Suurimmasta osasta käännösbiisejä ne alkuperäisetkin soivat meillä radiossa, tosin juuri tuo Crazy ei niin niihin kuulunut. Mutta esimerkiksi Rubettesin Sugar Baby Love soitettiin ihan yhtä usein kuin sen käännös Markku Aron Oma kultasein.

Vierailija
87/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frederikin jestas sentään mitkä rinnat...

ei ole, Markku Aron on eka suomalainen cover!

Vierailija
88/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Lidlin mainos on ällö kun vihjailee tohon biisiin. Ei yhtään kiva 🙄

Lidlin viestinnän mukaan he mainostavat härskisti ja se kuuluu heidän toimintatapaan. Mitään noin ällöä naisia halventavaa ei ole vuosikausiin tarvinnut nähdä. Lidl jää kohta yksin palvellessaan peräkammarin tuulipukukansaa, kukaan normaali ihminen ei käytä heidän palvelujaan tällä menolla.

Ei sitten mieleesi ole juolahtanut, että vähän vanhemmalle kansanosalle tuosta musiikista tulvahtavat mieleen nostalgiset muistot ajasta, jolloin ei tarvinnut koko ajan olla säästämässä jostain, posti kulki nopeaan ja aina oikeaan osoitteeseen, ja lääkäriinkin pääsi heti kun sairastui. 

Minulle tulee enkä minä ole kuin pikkuisen vajaa 60-vuotias. Ja nainen. 

Vierailija
89/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että tuon ajan suomalaiset "hitit" on käännöksiä suurin osa ? 

Vierailija
90/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käännösbiisejä ei nykypäivänä tehdä?

Nykyään ei ole enää musiikkia jota tehdä käännösbiiseiksi. 

Vierailija
91/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekös että Mudin kitaristi Rob Davis oli säveltämässä Kylie Minoquelle megahittiä Can't get you out of my head?

Tiesin, jo heti silloin vuonna 2001. MTV näytti silloin vielä musiikkivideoita ja niillä oli myös juonnettuja videoblokkeja, joissa kerrottiin faktoja videoista. 

Vierailija
92/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten paljon näitä käännöskappaleita onkaan. Jopa kaikkein suomalaisimpana pitämäni kappale "olen suomalainen", ei olekaan alunperin suomalainen kappale, vaan italialainen 😑

Ja sekin tieto on tullut meille jo 80-luvun aikana... 

Vierailija
93/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ärsyttävin ja tunkkaisin mainos pitkään aikaan ja tuo biisi oli jo ilmestyessään tunkkainen ja ummehtunut. Vaikka aika oli silloin eri niin silti. Miksi tuo biisi on kaivettu mainokseen vuonna 2025?

Luojan kiitos enää ei harrasteta käännös biisejä niin paljon.

Vaikea harrastaa nykyisin, kun käännöslupaa ei saada lähes mihinkään kappaleeseen. Ennen saatiin kaikkiin.

Alatalolla kesti vuosikymmeniä saada Tears In Heavenin käännöslupa. 

Mikko Alatalo levyttää Taivaassa ei ole kyyneleitä -kappaleen Marja-vaimonsa muistolle - Ilta-Sanomat https://share.google/Y9pwc5jJ4gF4P3mpz

Vierailija
94/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekkaan alunperin Lidlin mainoksesta?

Vierailija
95/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Mudin juliste huoneeni ovessa, joten uskoisin tietäväni. Myös Puputin versio enemmän kuin tuttu.

Vierailija
96/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli Mudin juliste huoneeni ovessa, joten uskoisin tietäväni. Myös Puputin versio enemmän kuin tuttu.

Niin ja mainittakoon vielä, että se oli kiinnitetty aikansa superuutuudella, eli sinitarralla, joka valitettavasti ei kovin hyvin pitänyt, vaan usein joku kulma julisteesta repsotti, varsinkin jos sinitarra ei ollut uutta vaan jo moneen kertaan käytettyä, kuten siihen aikaan tapana oli.

Vierailija
97/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mud on..oli  hieno yhtye ja kaikki tietää ei ole 70- luvun rockia voitanutta, silloin tehtiin kymmenein jopa satojen yhdyeiden voimalla kunnon musaa.Hienoa että voi kuunella musiikkia siltä vuosikymeneltä , tosin ei 50-60 lukua unohtamatta.

Vierailija
98/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti tunnustan en tiennyt, vaikka omistan kasikkin edellämainitun yhtyeen levyt, no hienoa parempi myöhään eikä..

Vierailija
99/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan tuon videon nuoruudestani. Ei ollut silloin paheksuttavaa, pilke silmässä kuunneltiin. Ei oltu niin herkkiä kuin nykyään. Vitsejä ja ironiaa on vaikeampi heittää. Minusta Lidlin mainos pn oivaltava ja hauska, nostalginen.

Kaikki vivahteet on kadonneet.  on vain se yksi näkökulma joka on syötetty.  Se "häirintä".

Vierailija
100/115 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markku Aron ylivoimaisesti huonoin kipale.

Ikävää, ettei sitä ole kokonaan hävitetty eetteristä.

Muuten olen aina tykännyt MA:n tuotannosta.

Onkos M.A. Numminenkin sen märissyt?  Tuonhan vois esittää kaikki miestyypit.  Siinä rintojen äärellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme