Kun muutto uuteen kotiin alkaa kaduttaa
Olen asunut uudessa kotissa muutaman kuukauden ja tässä on nyt käynyt ilmi kaikenlaista epämiellyttävää. Vaikka asunto on todella kiva ja ihana, niin talo on ollut levoton. Näiden parin kuukauden sisällä täällä on tarvittu jo poliisia ja ambulanssia sekä osa asukkaista elää kuin pellossa. Asuinalue ei myöskään ollutkaan yhtä kiva kuin ennalta ajattelin.
Ihan tosissaan mietin jo vuokrasopimuksen irtisanomista, mutta koska ei ole kulunut vuotta vielä, niin joutuisin maksamaan sopimussakon. Olen myös ihan todella stressaantunut nyt siitä, mistä tänä päivänä ylipäätään löytää hyvän asunnon ilman ikäviä yllätyksiä. Sillä tämänkin asunnon löytäminen ja saaminen oli kuukausien prosessi. Vuokra-asuntojen tarjonta on sanalla sanoen usein epämääräistä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Eivät olleet suomalaisia. Tuosta opinkin, että aina pitää katsoa ala-aulan sukunimiluettelo.
Kannattaa myös varmistaa ettei ole näitä kotimaan kulmahousuja. Jatkuva häiriökäytös edellisessä talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ikinä muuttaa vuokralle mahdollisimman halvalla, ellei ole pakko.
Siis jos olet työssä käyvä niin maksa nyt ihmeessä 100e kuussa enemmän siitä että saat nukkua yösi rauhassa.
No kun ei se mene noin, ainakaan nykyään. Voit heittää tiskiin useammankin satasen lisää ja saada samat ongelmat.
Tämä on valitettavan totta, ihmiset kun ei ole mitenkään hirmuisen muut huomioonottavia nykyään. Itse asun hyvällä alueella, joskin vanhassa talossa, jossa seinistä kuuluu kaikki läpi. Yläkerrassa soitetaan pianoa ja kuntoillaan juoksumatolla. Toisen seinän takana on erittäin äänekäs lapsiperhe ja toisen umpikuuro vanhuspariskunta, volyymit aina täysillä telkkarissa ja radiossa. Lisäksi rappukäytävästä kuuluu oven läpi kaikki äänet, jos naapurit jää porrastasanteelle keskustelemaan, voit oven läpi kuulla mistä puhuvat. Ääntä siis todellakin riittää, hyvällä asuinalueella kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviit tuosta ainoastaa omakotitaloon muuttamalla. Vaikka olis hiljainen talo niin ainahan jotain kemuja on vuodessa.
Omakotitalo ei ole tae rauhallisesta asumisesta. Jos yksikin koira räksyttää pihalla, niin se saastuttaa metelillään koko tienoon.
Kerrostalo ja alue jossa asun (tavallisia työssäkäyviä suomalaisia) on rauhallisempi kuin joidenkin omakotitaloalue.
Edellinen kotini oli rivitaloalueella ja sielläkin oli enemmän ääntä mitä tässä nykyisessä kerrostalokodissani.
Toki, jos joutuu asumaan kerrostalossa jossain ns. slummialueella, jossa on m a m u j a ja muita yhteiskunnan kelkasta tippuneita, niin sitten asia on eri. Toivottavasti ei käy koskaan niin huonosti, että ainoa vaihtoehto olisi tuollainen asuinalue.
Entäpä pärinäjonnet, jotka terr
Olen asunut meidän asuinalueella omakotitalossani nyt yli 23 vuotta, vain kaksi päättyvää tietä eikä täällä ole koskaan pyörinyt ainoatakaan pärinäjonnea. Alaikäisiä oli aikoinaan vain muutamassa perheessä eikä näistä ole koskaan ollut mitään häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät olleet suomalaisia. Tuosta opinkin, että aina pitää katsoa ala-aulan sukunimiluettelo.
Kannattaa myös varmistaa ettei ole näitä kotimaan kulmahousuja. Jatkuva häiriökäytös edellisessä talossa.
Joo ei herätä luottamusta. Ja pysyn kyllä kaukana.
Nuoruudessa kaveri jakoi sanomalehteä aamuyöstä eräällä ei niin miellyttävällä alueella. Häntä aina pelotti mennä erään talon rappuun, sillä siellä hengaili tuon porukan nuoria miehiä. Siis aamuyöllä, kun muut asukkaat yrittivät nukkua! Kaverini pelkäsi heitä, kun huutelivat aina jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos olet työssä käyvä niin maksa nyt ihmeessä 100e kuussa enemmän siitä että saat nukkua yösi rauhassa.
No kun ei se mene noin, ainakaan nykyään. Voit heittää tiskiin useammankin satasen lisää ja saada samat ongelmat.
Tämä on valitettavan totta, ihmiset kun ei ole mitenkään hirmuisen muut huomioonottavia nykyään. Itse asun hyvällä alueella, joskin vanhassa talossa, jossa seinistä kuuluu kaikki läpi. Yläkerrassa soitetaan pianoa ja kuntoillaan juoksumatolla. Toisen seinän takana on erittäin äänekäs lapsiperhe ja toisen umpikuuro vanhuspariskunta, volyymit aina täysillä telkkarissa ja radiossa. Lisäksi rappukäytävästä kuuluu oven läpi kaikki äänet, jos naapurit jää porrastasanteelle kes
Kuinka sinä pystyt asumaan tuollaisessa metelin sekasopassa? Itse tulisin henkisesti huonovointiseksi ja olisi pakko etsiä uusi koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavan totta, ihmiset kun ei ole mitenkään hirmuisen muut huomioonottavia nykyään. Itse asun hyvällä alueella, joskin vanhassa talossa, jossa seinistä kuuluu kaikki läpi. Yläkerrassa soitetaan pianoa ja kuntoillaan juoksumatolla. Toisen seinän takana on erittäin äänekäs lapsiperhe ja toisen umpikuuro vanhuspariskunta, volyymit aina täysillä telkkarissa ja radiossa. Lisäksi rappukäytävästä kuuluu oven läpi kaik
Vastamelukuulokkeet - paras keksintö ikinä! Niitä käytän paljon. Asunnon sijainti on niin hyvä, kätevä ja omaan elämäntilanteeseen sopiva, että en ole raaskinut muuttaa. Lisäksi hyvinä puolina näen, että vaikka meteliä onkin, niin ei ole päihdeongelmaisia, ei tappeluita, ei mitään varsinaiseksi häiriökäyttäytymiseksi luettavaa. Täällä on kuitenkin turvallista asua. Huonomminkin siis voisi olla kerrostaloasukilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se kun ei se suomalainen sukunimikään enää takaa että olis rauhallista.
Asuttiin rivarissa 7v, rauhallista sijainnin ja naapureiden puolesta, vanhat pinnat, mutta edullinen vuokra. Keväällä jouduttiin muuttaamaan nopeasti pois. Nyt ollaan keskustan tuntumassa kerrostalossa. Kerran on käynyt poliisit talossa, ja yks naapureista on pilviveikko. Tällä viikolla kuului jostain päin naisen huutoa ja kolinaa keskellä päivää. Rauhallinen asuinympäristö olisi kiva. Joku sanoi että mitä ne ambulanssit haittaa. Olen huomannut että itseäni haittaa kun hälytysajoneuvot tuppaa ajamaan tuota päätietä pitkin pillit päällä. Minua se stressaa. Ja ei ole kiva herätä varhain aamulla samassa kerroksessa olevan naapurin oven ryskytykseen: ovi auki, täällä on poliisi.
Hurjia juttuja teillä. Rauhallinen ja siisti asunto olisi niin kiva.
Minulla kävi valtavan hyvä tuuri, kun pääsin muuttamaan karmeiden naapureiden alapuolelta rauhalliseen pienkerrostaloon. Siltikin, vaikka minulla on maksuhäiriömerkintä. Uusi kotini on pieni ja kaunis, mutta ennen kaikkea hiljainen. Ja sitä arvostaa uskomattoman paljon, kun vajaan vuoden jouduin asumaan yh-äidin naapurissa. Siinä oli sellainen sakki, että sääliksi käy, niitä jotka meidän vanhaan asuntoon muuttaa!
Tampereella olen huomannut sellaisen, kun tänne rakennetaan paljon todella kalliita uusia osaketaloja joiden asunnot on todella hintavia, tyyliin 30 neliön yksiö maksaa sen alkaen 180 000->. Sijoittajat ostaa nuo pienet yksiöt ja kaksiot. Sen jälkeen noihin taloihin voi muuttaa mitä tahansa porukkaa.
Katselin yhdeltä alueelta asuntoa. Talot eivät ole kovin vanhoja ja vuokralla olevista asunnoista suurin osa taitaa olla sijoittajien. No, sitten luin Tamperelaisesta, että tuo on yksi niistä alueista joiden lähikauppa on joutunut laittaan alkoholijuomat kaltereiden taakse. Totesin vaan, että ei tuo alue taidakaan olla niin "siisti" tietynlaisista ihmisistä.