Kun koira ei tykkää uudesta miehestä
Okei otsikko on vähän raflaava, mutta minua on alkanut epäilyttää uusi mies keneen olen tutustunut sillä koirani suhtautuu tähän epäluuloisesti. Normaalisti koirani tervehtii ilolla kaikki, kiertää kerjäämässä rapsutuksia ja yrittää saada kaikki leikkimään kanssaan, mutta tätä miestä välttelee. Olenko ihan hullu kun alan pohtia että miehessä on oltava jotain pielessä? Että koira vaistoaa jotain mitä minä en? Miten sinä suhtautuisit?
N26
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Olin (mies) kerran erään naisen luona baari-illan jälkeen yötä, ja nukuin eri huoneessa kun ei oltu missään sp-suhteessa (vielä). Naisella oli koira, joka halusikin sitten välttämättä yöksi minun viereeni, ja nukkuikin kiltisti koko yön vieressäni. No, hyvin pian pääsin sitten emännänkin viereen. 😁
Se koira oli muuten hyvin älykäs ja mukava. Älykkäämpi (ainakin suhteellisesti) kuin emäntänsä.
Olisit nainut sen koiran😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies jännittää koiran seurassa. Koirat vihaavat sellaista.
Itse pelkään koiria, ja vaikka miten yritän olla näyttämättä sitä koirille, ne vaistoavat sen kilometrin päästä. Muita tervehtivät aina innolla, minua kyräilevät kauempaa kuin jotain murhamiestä (/-naista).
En ole paha ihminen. Älä ap kuvittele koirallasi olevan jotain yliluonnollisia kykyjä.
Ei koirat "vihaa" jännittäjää, eivätkä myöskään pelon haistaessaan ajattele että tätäpä nyt ilkeyttäni sitten kurmotan. Vaan jännittävän/pelkäävän ihmisen kehonkieli muuttuu koiran silmissä vaanivaksi/aggressiiviseksi. Tätä voi ihan tietoisesti ehkäistä liikkumalla ja käyttäytymällä luonnollisen reippaasti, vaikka jännittäisi. Koiraan ei myöskään tarvitse kiinnittää mitään huomiota, sen kun kävelee normaalisti ohi vaan, tai j
Luonnossa pelkääjä on se joka hyökkää tai järjestää muuta harmia. Tai salaa vihamielinen. Koira ottaa sellaisen tarkkailun alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun rakas koirani söi eräänä yönä uuden miesystäväni toisen kengän pilalle. Mies pyysi seuraavana päivänä korvausta kengästä. Vaihdoin miestä, en koiraa.
Hyvä sen miehen kannalta. Kunnon nainen olisi tarjoutunut ostamaan uuden kengän tilalle. Näin sinä olist naisena odottanut jos miehen lemmikkikäärme olisi nielaissut sinun poposi.
Minä maksoin kenkien hinnan miehelle. Sain summan takaisin kotivakuutuksesta. 😀
Hurmaamalla naisen koiran mies saa piparia. Ja nainen kikkeliä. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies jännittää koiran seurassa. Koirat vihaavat sellaista.
Itse pelkään koiria, ja vaikka miten yritän olla näyttämättä sitä koirille, ne vaistoavat sen kilometrin päästä. Muita tervehtivät aina innolla, minua kyräilevät kauempaa kuin jotain murhamiestä (/-naista).
En ole paha ihminen. Älä ap kuvittele koirallasi olevan jotain yliluonnollisia kykyjä.
Ei koirat "vihaa" jännittäjää, eivätkä myöskään pelon haistaessaan ajattele että tätäpä nyt ilkeyttäni sitten kurmotan. Vaan jännittävän/pelkäävän ihmisen kehonkieli muuttuu koiran silmissä vaanivaksi/aggressiiviseksi. Tätä voi ihan tietoisesti ehkäistä liikkumalla ja käyttäytymällä luonnollisen reippaasti, vaikka jännittäisi. Koiraan ei myöskään tarvitse kiinnittää mitään hu
Jep, ja sitten omistaja kelaa horoskooppikaulakoru rinnuksillaan, että kyllä tuo ihminen huokuu pahaa kun rekku sitä noin tuijottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koira on iloinen kaikille muille (miehillekin), luottaisin koiran vaistoon.
Jos koira on muillekin miehille vetäytyvä, silloin se liittyy miehiin.
Mutta jos tämä uusi mies on ainoa... itseäni koiraihmisenä kyllä epäilyttäisi. Kyllähän koira usein tunnistaa "p.askan" ihmisen.
Hyvä luoja. Miten ihmeessä koira voisi tunnistaa pask an ihmisen? Uskotteko te ihmiset näitä juttuja oikeasti, vai olenko minä nyt langennut johonkin ryhmätrolliin? :D
Aggressiivisuuskin haisee, ja ilkeys. Koiran nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos tämä uusi mies on ainoa... itseäni koiraihmisenä kyllä epäilyttäisi. Kyllähän koira usein tunnistaa "p.askan" ihmisen.
Hyvä luoja. Miten ihmeessä koira voisi tunnistaa pask an ihmisen? Uskotteko te ihmiset näitä juttuja oikeasti, vai olenko minä nyt langennut johonkin ryhmätrolliin? :D
Aggressiivisuus kyllä, ilkeys (:D) ei. Mutta ihminenkin huomaa jos toinen on aggressiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun koira, isoa alkukantaista rotua, on myös hyvin herkkä vaistoamaan pahuutta ihmisissä. Luotan aina koiran arvioon, tosin ongelmaksi on tullut tässä uudessa asuinpaikassa etten pysty tutustumaan naapureihin, kun koira on ilmoittanut ne kaikki pahoiksi ihmisiksi. Se alkaa jo kaukaa murisemaan, kun ihminen tulee vastaan, näyttää hampaita ja yrittää näykkästäkin ja saan ihan tosisaan pidellä koiraa kiinni. Tämä tietysti provosoi naapureita entisestään ja mulle huudellaan pidä se Tappajakoira aloillaan! ynnä muuta ei niin mukavaa.
Korostunut suojeluvaisto, hankalaa tulee olemaan. Itsellä 85-100 kg laumiksia. Niillä ei tässä rodussani ei ole korostunut, vaan toimisivat vain tositilanteissa, esim. jos joku yrittäisi käydä käsiksi minuu
Pääsääntöisesti kuitenkin tietää. Ei sitä arvaa kaikista ihmisistäkään miten kilahtavat. Sitten myös koira ovat myös uteliaita, jos voi rauhassa katsella erilaisia ihmistyyppejä, ihan kuin ihmisetkin. Rauhallinen katselu ei tarkoita että se haluaa upottaa hampaat persuksiisi. Samoin kissat jotka kiinteästi seuraa ihmistä, tuota omituista olentoa. Ja kääntävät hienotunteisesti pään pois kun sen huomaa että öö, en mä mitään tuijottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat tykkäsivät Hitleristä, joten koirat vaistosivat paskan ihmisen, kyllä 👍
Hitlerin saksanpaimenkoiranarttu Blondi on ikuistettu joillekin filminpätkille yhdessä isäntänsä kanssa. Blondi näyttää hyvin nöyrältä ja alistuvalta, eikä filmeistä välity kovin suurta tykkäämistä kumminkaan puolin. Saksanpaimenkoirahan on loputtoman lojaali omistajalleen.
Sinänsä kyllä uskon Hitlerin olleen omalla tavallaan kiintynyt Blondiin, päätellen koiran elämän loppuvaiheistakin.
Koirat ovat hyviä ihmistuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei vaan pidä koirista ja koira huomaa sen. Ei välttämättä liity mihinkään psykopaatin hajuun.
Lopputulos on sama kuin jos olisi psykopaatti. Koirista pitämätön mies lähtee ihan yhtä vikkelästi.
Jos otetaan huomioon se, että koira on elollinen olento, jonka Ap on ottanut vastuulleen sen elämän ajaksi ja koira on ollut ja tullut ensin, niin deittailun pitää tapahtua koiran ehdoilla. Jos koira ei hyväksy miestä, niin mies saa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivisuus kyllä, ilkeys (:D) ei. Mutta ihminenkin huomaa jos toinen on aggressiivinen.
Kyllä ihmiset kätkee aggressioitaan jossain määrin.
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat hyviä ihmistuntijoita.
Ja ihmiset ovat mestareita tulkitsemaan koiransa viestejä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vaan kissa tavatessamme eka kertaa kotonani, kissa meni heti nykyisen puolison syliin. Yleensä pelkäsi vieraita.
Eli kissa valitsi, kissan vaisto ei petä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkin, mutta ihminen on lajina kehittynyt tosi taitavaksi tunnistamaan sen kätkemisestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vaan kissa tavatessamme eka kertaa kotonani, kissa meni heti nykyisen puolison syliin. Yleensä pelkäsi vieraita.
Eli kissa valitsi, kissan vaisto ei petä.
No höpöhöpö taas. Kissat tunnetusti hakeutuvat niiden ihmisten lähelle jotka eivät pidä niistä tai pelkäävät niitä.
Koirat poikkeuksetta pitävät minusta, enkä pelkää niitä. Kerran kuitenkin olin kylässä juhlissa puolituttujen luona, ja siellä oli paljon muitakin ihmisiä. Perheen koira tuli eteeni istumaan, tuijotti ja murisi minulle. Omistaja ihmetteli sen käytöstä kuten kaikki muutkin. Kaikille muille se koira oli ystävällinen. Ei mitään käsitystä, miksi se ei pitänyt minusta, etenkin kun muut koirat viihtyvät seurassani.
En tekisi kumppanivalintaa koiran käytöksen perusteella, mutta eihän sellainen suhde kovin helppo ja kiva ole, jos koira inhoaa kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luota eläimen vaistoon, koira tietää. En ole ikinä kuullut tapauksesta jossa lemmikki olisi ollut väärässä. Sen sijaan olen kuullut useamman henkilön toteavan että olisi pitänyt uskoa kissaa/koiraa.
Meidän koira haukkuu muovipusseja.
Jos niillä pussukoilla on pahat mielessä. :D
Muovipussit saastuttavat se vihastuttaa koiria, kyllä koira tietää mikä on pahasta, meidän pitäisi kuunnella enemmän koiria.
Koira piikille