Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koira ei tykkää uudesta miehestä

Vierailija
17.09.2025 |

Okei otsikko on vähän raflaava, mutta minua on alkanut epäilyttää uusi mies keneen olen tutustunut sillä koirani suhtautuu tähän epäluuloisesti. Normaalisti koirani tervehtii ilolla kaikki, kiertää kerjäämässä rapsutuksia ja yrittää saada kaikki leikkimään kanssaan, mutta tätä miestä välttelee. Olenko ihan hullu kun alan pohtia että miehessä on oltava jotain pielessä? Että koira vaistoaa jotain mitä minä en? Miten sinä suhtautuisit?

N26

Kommentit (235)

Vierailija
141/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä voi olla paniikkihäiriö, ap.

Eikö koira silloin ennemmin tarjoaisi emotionaalista tukea? Ainahan ne menee masentunuttakin lohduttamaan, miksei myös jeesisi kun huomaavat, että ihmisellä on toisenlainen hätä?

Ei ne ymmärrä, mitä on tekeillä. Eihän ihmisetkään. Näkevät vain, että joku käyttäytyy oudosti. Koira myös haistaa sen vaarahälytystilan ja voi luulla, että ihminen on koiralle tai omistajalle uhka ja hyökkäystilassa.

Vierailija
142/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa  ihmisiä jotka  tunnistavat  ihmisen pienistäkin eleistä  ja  äänensävystä mikä ihminen on.

Esim rikosprofiloijat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies jännittää koiran seurassa. Koirat vihaavat sellaista.

Itse pelkään koiria, ja vaikka miten yritän olla näyttämättä sitä koirille, ne vaistoavat sen kilometrin päästä. Muita tervehtivät aina innolla, minua kyräilevät kauempaa kuin jotain murhamiestä (/-naista).

En ole paha ihminen. Älä ap kuvittele koirallasi olevan jotain yliluonnollisia kykyjä.

Ei koirat "vihaa" jännittäjää, eivätkä myöskään pelon haistaessaan ajattele että tätäpä nyt ilkeyttäni sitten kurmotan. Vaan jännittävän/pelkäävän ihmisen kehonkieli muuttuu koiran silmissä vaanivaksi/aggressiiviseksi. Tätä voi ihan tietoisesti ehkäistä liikkumalla ja käyttäytymällä luonnollisen reippaasti, vaikka jännittäisi. Koiraan ei myöskään tarvitse kiinnittää mitään huomiota, sen kun kävelee normaalisti ohi vaan, tai juttelee omistajalle kuin ei koiraa olisikaan.

Luuletko,että pelkäävä tai jännittäjä osaa ja pystyy siihen tilanteessa? Kehoa ei voi käskeä olemaan tuottamatta pelkohajuja. Koira todennäköisesti säikähtää ja tulkitsee uhkaksi, ehkä jopa hyökkää. Toivottavasti pelkääjän lapsia ei ole lähistöllä.

Vierailija
144/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm naiset loogisia olentoja? joo,o.

Vierailija
145/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira, isoa alkukantaista rotua, on myös hyvin herkkä vaistoamaan pahuutta ihmisissä. Luotan aina koiran arvioon, tosin ongelmaksi on tullut tässä uudessa asuinpaikassa etten pysty tutustumaan naapureihin, kun koira on ilmoittanut ne kaikki pahoiksi ihmisiksi. Se alkaa jo kaukaa murisemaan, kun ihminen tulee vastaan, näyttää hampaita ja yrittää näykkästäkin ja saan ihan tosisaan pidellä koiraa kiinni. Tämä tietysti provosoi naapureita entisestään ja mulle huudellaan pidä se Tappajakoira aloillaan! ynnä muuta ei niin mukavaa.

Korostunut suojeluvaisto, hankalaa tulee  olemaan. Itsellä 85-100 kg laumiksia. Niillä ei tässä rodussani ei ole korostunut, vaan toimisivat vain tositilanteissa, esim. jos joku        yrittäisi käydä käsiksi minuun. Kylän lapset saavat  huoletta käydä rapsuttelemassa, vaikka en olisi lähellä

Vierailija
146/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin koiraa.582

Vierailija
147/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä keskustelu. En tiennyt että koiraihmiset leimaavat minut pahaksi ihmiseksi, kun koirat käyttäytyvät minua kohtaan oudosti.

En taida kyläillä enää koiraihmisten luona, elleivät sitten ole jo valmiiksi ystäviä (ihmiset siis). 

Sinä sinä sinä sinä sinä. Kaikki johtuu sinusta. Kaikki puhuu sinusta.🤪

Tuskinpa sentään. Omituinen kommentti. Nyt vain tiedän miten pelottavan iso osa koiraihmisistä ajattelee.

Vierailija
148/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä keskustelu. En tiennyt että koiraihmiset leimaavat minut pahaksi ihmiseksi, kun koirat käyttäytyvät minua kohtaan oudosti.

En taida kyläillä enää koiraihmisten luona, elleivät sitten ole jo valmiiksi ystäviä (ihmiset siis). 

Onko sinulla kissoja?

1 kpl kyllä.

Vierailija
149/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota koiran vaistoon. Koirat - ja eläimet yleensäkin - ovat hyvin fiksuja, niillä on hyvä muisti ja pystyvät aistimaan ihmiset ihan eri tavalla kuin me. Kaveri aikoinaan ihmetteli, kun hänen koiransa ei viihtynyt hänen silloisen uuden miesystävänsä kanssa. Koiralla ei ollut mitään käytösongelmia, oli oikein herttainen ja ystävällinen, mutta miehestä se ei tykännyt. Mies selitteli olevana suuri koirien ystävä, ja että hänen on aikaisemmin pitänyt luopua omasta koirastaan ja nyt naisen koira aistii hänestä "surun" ja vieroksuu häntä sen takia. Just joo, aika pian tuli selville että mies oli täysi sekopää ja oli hakannut omaa koiraansa, teipannut sen suun kiinni (koira pääsi kyllä rakastavaan perheeseen turvaan) ja löi myös kaverin koiraa (yritti kieltää, mutta oli jäänyt kodin valvontakameraan kiinni). Että semmonen surunmurtama eläinrakas ihminen.

Vierailija
150/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat nykyään niin huonosti koulutettuja, että niitä on vaikea sietää.

Vierailija
151/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira on iloinen kaikille muille (miehillekin), luottaisin koiran vaistoon.

Jos koira on muillekin miehille vetäytyvä, silloin se liittyy miehiin.

Mutta jos tämä uusi mies on ainoa... itseäni koiraihmisenä kyllä epäilyttäisi. Kyllähän koira usein tunnistaa "p.askan" ihmisen.

Vierailija
152/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tämä uusi mies on ainoa... itseäni koiraihmisenä kyllä epäilyttäisi. Kyllähän koira usein tunnistaa "p.askan" ihmisen.

Hyvä luoja. Miten ihmeessä koira voisi tunnistaa pask an ihmisen? Uskotteko te ihmiset näitä juttuja oikeasti, vai olenko minä nyt langennut johonkin ryhmätrolliin? :D

Vierailija
153/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yhden suhteen, kun miehellä oli susikoira, joka oli koulutettu varkaiden varalle puolustamaan tonttiaan. En vaan voinut luottaa siihen, että koira olisi voinut erehtyä luulemaan minua varkaaksi. Oma henkikulta on sen verran kallis.

Vierailija
154/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut muita ennen tätä miestä ? Tykkäskö koira ? 

On ollut, ja ihan kaikkiin ihmisiin ennen tätä miestä on koira suhtautunut avoimesti ja ilolla. Kultaiselle noutajalle tyypillisesti. Ap

Hetkinen! KULTSU?! Joka suhtautuu epäilevästi johonkuhun. RED FLAG selvästi. Kultsuthan tykkää kaikista aina.. joten... olisin hyvin varovainen. Mies paljastanee oikean karvansa (sic!) jossakin vaiheessa.

Vierailija
155/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa  ihmisiä jotka  tunnistavat  ihmisen pienistäkin eleistä  ja  äänensävystä mikä ihminen on.

Esim rikosprofiloijat

Hmm. Ai kuten Anneli Auer "tunnistettiin"?

Vierailija
156/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim rikosprofiloijat

Jotka ovat kylläkin usein väärässä ja eri mieltä keskenään.

Vierailija
157/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun koira, isoa alkukantaista rotua, on myös hyvin herkkä vaistoamaan pahuutta ihmisissä. Luotan aina koiran arvioon, tosin ongelmaksi on tullut tässä uudessa asuinpaikassa etten pysty tutustumaan naapureihin, kun koira on ilmoittanut ne kaikki pahoiksi ihmisiksi. Se alkaa jo kaukaa murisemaan, kun ihminen tulee vastaan, näyttää hampaita ja yrittää näykkästäkin ja saan ihan tosisaan pidellä koiraa kiinni. Tämä tietysti provosoi naapureita entisestään ja mulle huudellaan pidä se Tappajakoira aloillaan! ynnä muuta ei niin mukavaa.

Korostunut suojeluvaisto, hankalaa tulee  olemaan. Itsellä 85-100 kg laumiksia. Niillä ei tässä rodussani ei ole korostunut, vaan toimisivat vain tositilanteissa, esim. jos joku        yrittäisi käydä käsiksi minuun. Kylän lapset saavat  huoletta käydä rapsu

En olisi noin varma koirastani. Et pääse koirasi pään sisälle.

Vierailija
158/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä luoja. Miten ihmeessä koira voisi tunnistaa pask an ihmisen? Uskotteko te ihmiset näitä juttuja oikeasti, vai olenko minä nyt langennut johonkin ryhmätrolliin? :D

Koirat tykkäsivät Hitleristä, joten koirat vaistosivat paskan ihmisen, kyllä 👍

Vierailija
159/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein koirat eivät vain ole tottuneet miehiin, jos naisen kanssa elävät. Tiedän monia koiria jotka pelkäävät miehiä, kaikki nämä elävät naisen kanssa. Moni kuvittelee että koira tunnistaa ihmisen joka on ns p*ska ei tunnista. Epäilen ettei aloittajan kotona paljon miehiä käy, eivätkä ole yhtä pitkään kuin tämä mies, herättää koirassa hämmennystä 

Vierailija
160/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin (mies) kerran erään naisen luona baari-illan jälkeen yötä, ja nukuin eri huoneessa kun ei oltu missään sp-suhteessa (vielä). Naisella oli koira, joka halusikin sitten välttämättä yöksi minun viereeni, ja nukkuikin kiltisti koko yön vieressäni. No, hyvin pian pääsin sitten emännänkin viereen. 😁

Se koira oli muuten hyvin älykäs ja mukava. Älykkäämpi (ainakin suhteellisesti) kuin emäntänsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi