Kun koira ei tykkää uudesta miehestä
Okei otsikko on vähän raflaava, mutta minua on alkanut epäilyttää uusi mies keneen olen tutustunut sillä koirani suhtautuu tähän epäluuloisesti. Normaalisti koirani tervehtii ilolla kaikki, kiertää kerjäämässä rapsutuksia ja yrittää saada kaikki leikkimään kanssaan, mutta tätä miestä välttelee. Olenko ihan hullu kun alan pohtia että miehessä on oltava jotain pielessä? Että koira vaistoaa jotain mitä minä en? Miten sinä suhtautuisit?
N26
Kommentit (235)
Uskoisin koiraa. Koskaan ei voi tietää, mitä miehestä tulee ilmi. Mutta anna koirallesi aikaa. Hän voi oppia vielä luottamaan mieheen ja jos hän onkin kelpo, olisi se suuri menetys koiran ja liian hätäilyn takia... Bonne Chance! Kuten ranskalaiset toivottelevat.
Luottaisin koiraani. Sillä on tarkat vaistot.
En ottais naista joka rakastaa koiraansa yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt kaikki päätökseni koiran etu edellä. Tiukin paikka oli luopua lapsista, kun tuli allergiaa.
Minun ja Irkkusetterin väliin ei tule kukaan.
Koira elää kuitenkin vain n 14 vuotta, eikä sitä aikaa saa takaisin. Lasten ja exän kanssa on aikaa myöhemminkin.
Luota vaistoihin!!
En yleensä trolleja arvosta, mutta tästä on pakko antaa pisteet. Herätkää nyt ääliöt vähitellen, minkälaista sekoilua harrastatte. Ette ole mitään miellyttäviä ihmisiä, jopa trolli on fiksumpi.
Yhteistä näissä miehissä, jotka ovat osoittautuneet aggressiivisiksi on se, että he ovat jääneet tuijottamaan koiraani väheksyen koiraa. Ei mitään ilahtunutta ilmettä nähdessään koiran, vaan suupielet alaspäin.
Kiinnitin itsekin siihen huomion aikoinaan. Ja toden totta, koirat katsovat ihmisten ilmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun rakas koirani söi eräänä yönä uuden miesystäväni toisen kengän pilalle. Mies pyysi seuraavana päivänä korvausta kengästä. Vaihdoin miestä, en koiraa.
Hyvä sen miehen kannalta. Kunnon nainen olisi tarjoutunut ostamaan uuden kengän tilalle. Näin sinä olist naisena odottanut jos miehen lemmikkikäärme olisi nielaissut sinun poposi.
Hmm. Käärme olisi kyllä niellyt sen koiran - jopa naisen.
Tarviiko siinä miehessä välttämättä olla jotain hämärää? Millaista olisi loikoilla katselemassa telkkaria, kun tiedostaisit koko ajan että koira on jotenkin epärento tai tyytymätön koko ajan? Lemmikille parhaan mahdollisen elämän tarjoamisestahan meillä on täysi vastuu. Me ollaan niiden koko elämä.
Kerrottakoon silti etten olisi ottanu kahta edellistä miestäni, ellei ihmisille muuten epäluuloiset koirat olisi olleet rauhallisia miesten seurassa. Luotin niiden arvostelukykyynkin.
Välttämättä ihan muutamasta kerrasta en vielä siltikään luovuttaisi. Ääni, eleet, olemus tai jokin muu saattaa muistuttaa koiraa jostain menneestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa päätöstäni, että koiranaisen kanssa en ala seurustelemaan.
Koira on jostain syystä naisille jumala. Muihin lemmikeihin pystytään suhtautumaan normaalisti, mutta koira nähdään kuin supermiehenä joka pystyy mihin vain, ja jonka kanssa miesystävä tulee aina jäämään kakkoseksi.Syystä sanotaan, että koira on naiselle miehen korvike.
Ja hyvä korvike onkin. Käy lenkillä, mukana vaeltamassa, jakaa arjen, suojelee, lohduttaa, on seurana, pyrkii auttamaan.... Kuinka monta miestä tunnet joka tekis nämä kaikki joka ikinen päivä narisematta?
Pakko lisätä tähän että olen opettanut oman koirani tuomaan tavaroita ja keräämään pyykit koriin sekä roskat roskiin. Joten on huomattavasti parempi sijoitus kuin mies.
Kaikille ystävällinen ja kiltti kissani hyökkäsi puremaan tapailemaani miestä. En tavannut häntä toiste.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ystävällinen ja kiltti kissani hyökkäsi puremaan tapailemaani miestä. En tavannut häntä toiste.
Tuskin hänkään olisi luoksesi uudestaan vapaaehtoisesti tullut.
Vierailija kirjoitti:
Kissoihin kannattaakin luottaa. Kissoilla on tutkitusti korostuneena Dark Triad-luonteenpiirteet, ja hyökkäyksen kohteeksi voi joutua kuka tahansa. Esim. kissa voi katsella ikkunasta saaliseläintä, ja purkaa aggressionsa ensimmäiseen vastaantulevaan.
Mutta joo, tämä ketju kertoo miksi miehet suhtautuvat epäluuloisesti naisiin joilla on lemmikkieläimiä, etenkin koiria. Koska naiset eivät suhtaudu lemmikkieläimiin tervepäisesti, vaan nostavat ne jonkinlaisiksi jumalolennoiksi ja koiran tapauksessa miehen korvikkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
En ottais naista joka rakastaa koiraansa yli kaiken.
Red flagit:
- koira menee kaikessa muun edelle
- nainen uskoo koiralla olevan kaikkivoipia kykyjä kuten erehtymätön ihmistuntemus
- nainen viettää koiran synttäreitä ja pukee tämän vaaleanpunaiseen paitaan tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissoihin kannattaakin luottaa. Kissoilla on tutkitusti korostuneena Dark Triad-luonteenpiirteet, ja hyökkäyksen kohteeksi voi joutua kuka tahansa. Esim. kissa voi katsella ikkunasta saaliseläintä, ja purkaa aggressionsa ensimmäiseen vastaantulevaan.
Mutta joo, tämä ketju kertoo miksi miehet suhtautuvat epäluuloisesti naisiin joilla on lemmikkieläimiä, etenkin koiria. Koska naiset eivät suhtaudu lemmikkieläimiin tervepäisesti, vaan nostavat ne jonkinlaisiksi jumalolennoiksi ja koiran tapauksessa miehen korvikkeiksi.
Kyllä me koiran kanssa ystävystyneet miehetkin otamme ihmisen parhaan ystävän tosissamme. Turha siinä on minkään naisen yrittää änkeä väliin, jos molemmat eivät pidä tyypistä. Oma koirani onneksi hyväksyy vaimoni ja hän koirani, muuten en minäkään häntä olisi huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, missä sanotaan että kissoilla korostuvat dark triad-luonteenpiirteet? :D Kuulostaa jonkun kissasivuston läppätutkimukselta.
Jos uskoit nelijalkaista poikaystävääsi, niin hyvä juttu. Mies väisti luodin näin kärjistäen tuumaten. Itse en koskaan tapailisi koiranaista. Oletko ajatellut ketään koiramiestä? Voisi olla sujuvampi suhde.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoit nelijalkaista poikaystävääsi, niin hyvä juttu. Mies väisti luodin näin kärjistäen tuumaten. Itse en koskaan tapailisi koiranaista. Oletko ajatellut ketään koiramiestä? Voisi olla sujuvampi suhde.
Siinähän vasta soppa on setvittäväksi, kun molempien pitää tykätä toisistaan, toistensa koirista, koirien molemmista ihmisistä ja vielä toisistaan.
Huh mitä lottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän vasta soppa on setvittäväksi, kun molempien pitää tykätä toisistaan, toistensa koirista, koirien molemmista ihmisistä ja vielä toisistaan.
Huh mitä lottoa.
Anteeksi mutta välillä unohdan oman lapsuuten, nuoruuteni ja aikuistumiseni. Tarkoitan, että tuolloin koiriin suhtauduttiin vielä eläiminä, jotka toimivat kuten ihminen määräsi eikä päinvastoin. Välillä unohdan nykyisen älysuomen. :)
Pelko ja aggressio haisevat koiran nenään samalta.