Kun koira ei tykkää uudesta miehestä
Okei otsikko on vähän raflaava, mutta minua on alkanut epäilyttää uusi mies keneen olen tutustunut sillä koirani suhtautuu tähän epäluuloisesti. Normaalisti koirani tervehtii ilolla kaikki, kiertää kerjäämässä rapsutuksia ja yrittää saada kaikki leikkimään kanssaan, mutta tätä miestä välttelee. Olenko ihan hullu kun alan pohtia että miehessä on oltava jotain pielessä? Että koira vaistoaa jotain mitä minä en? Miten sinä suhtautuisit?
N26
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Minun rakas koirani söi eräänä yönä uuden miesystäväni toisen kengän pilalle. Mies pyysi seuraavana päivänä korvausta kengästä. Vaihdoin miestä, en koiraa.
Hyvä sen miehen kannalta. Kunnon nainen olisi tarjoutunut ostamaan uuden kengän tilalle. Näin sinä olist naisena odottanut jos miehen lemmikkikäärme olisi nielaissut sinun poposi.
Selkäsi takana irvistelee ja potkaisee koiraa..varastaa rahasi ja suunnittelee myrkyttävän tämän koiran..koirasi lukee tyyppiä sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei vaan pidä koirista ja koira huomaa sen. Ei välttämättä liity mihinkään psykopaatin hajuun.
Tämä pitänee paikkansa. En pidä koirista, joten koirat yhden ensinuuhkaisun jälkeen jättävät minut pysyvästi rauhaan. Ehkä joki tavallista tyhmempi, kouluttamaton yksilö ei tätä huomaa ja tulee esim. sohvalla istuessani hyppimään päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies jännittää koiran seurassa. Koirat vihaavat sellaista.
Itse pelkään koiria, ja vaikka miten yritän olla näyttämättä sitä koirille, ne vaistoavat sen kilometrin päästä. Muita tervehtivät aina innolla, minua kyräilevät kauempaa kuin jotain murhamiestä (/-naista).
En ole paha ihminen. Älä ap kuvittele koirallasi olevan jotain yliluonnollisia kykyjä.
Ei ne ole yliluonnollisia kykyjä. Ne on kykyä lukea ihmisen käytöstä ja haistaa feromoneja.
Totta, mutta mitään pahuutta ei koira voi kenestäkään haistaa. Sitä tarkoitin.
Minäkin 'haistan' ihmisessä pahuuden, ei siihen tarvita kuin elämänkokemusta, vaisto ja maalaisjärki. Hälytyskellot soittaa takaraivossa, jos ihmisessä on jotain epänormaalia. Ja sitähän on vastaan tullut. Koiran vaisto on vielä hiukan paremmin viritetty.
Exäni meni eromme jälkeen tapaamaan uutta miesystävääni. Exä osasi olla todella ystävällinen ja puhua kauniisti, tosin keskustelun sisältö oli puhdasta roskaa, koska ideana oli mustamaalata minua rankimman päälle. Miesystäväni kertoi, että hänen koiransa käyttäytyi aivan poikkeuksellisesti heti kun hän avasi exälleni oven eikä, koira mennyt koko aikana muutenkaan lähelle. Exä oli puhunut koko ajan rauhallisesti ja korostetun ystävällisesti, mutta oli luonteeltaan täysi piru. Mutta sehän me jo tiedettiin, minä ja koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa päätöstäni, että koiranaisen kanssa en ala seurustelemaan.
Koira on jostain syystä naisille jumala. Muihin lemmikeihin pystytään suhtautumaan normaalisti, mutta koira nähdään kuin supermiehenä joka pystyy mihin vain, ja jonka kanssa miesystävä tulee aina jäämään kakkoseksi.Syystä sanotaan, että koira on naiselle miehen korvike.
Ja hyvä korvike onkin. Käy lenkillä, mukana vaeltamassa, jakaa arjen, suojelee, lohduttaa, on seurana, pyrkii auttamaan.... Kuinka monta miestä tunnet joka tekis nämä kaikki joka ikinen päivä narisematta?
Vierailija kirjoitti:
Koira on jostain syystä naisille jumala. Muihin lemmikeihin pystytään suhtautumaan normaalisti, mutta koira nähdään kuin supermiehenä joka pystyy mihin vain, ja jonka kanssa miesystävä tulee aina jäämään kakkoseksi.
Niin tai sitten saa mies katsoa peiliin, jos on niin vähän annettavaa suhteeseen, että koirasta on enemmän iloa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mitään pielessä. Koira saattaa usein olla ihan vaan mustasukkainen omistajan huomiosta, ja siksi suhtautua epäilevästi uuteen kumppaniin. Tai sitten kumppani ei ole tottunut koiriin ja käyttäytyy. niiden lähellä jotenkin epäluontevasti, mihin koira vastaa varautuneisuudella.
Itse 25 vuotta koiria omistaneena ja muutaman pentueen kasvattaneenakin en missään nimessä antaisi koirien valita miestäni.
Mielestäni eläin vaistoaa hyvin herkästi, taistelukoira voidaan toki kouluttaa raatelemaan. Jos mies inhoaa koiria, koira vaistoaa sen. Normaalisti koira tutustuu kieli pitkällä🤨kissa on nirsompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on jostain syystä naisille jumala. Muihin lemmikeihin pystytään suhtautumaan normaalisti, mutta koira nähdään kuin supermiehenä joka pystyy mihin vain, ja jonka kanssa miesystävä tulee aina jäämään kakkoseksi.Syystä sanotaan, että koira on naiselle miehen korvike.
Saahan sitä sanoa mitä paskaa tahansa, ei kuitenkaan tee siitä tosia asiaa.
Kyllä eläimet vaistoaa. Sinuna luottaisin koiraan. Onko miehen käytöksessä ollut mitään outoa tai epäilyttävää?
Koira on sun paras ystävä ja luotettavin kaikin puolin.
Kuvaamassasi tilanteessa miehessä lienee joku syy koiran epäilyille. Ole tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on jostain syystä naisille jumala. Muihin lemmikeihin pystytään suhtautumaan normaalisti, mutta koira nähdään kuin supermiehenä joka pystyy mihin vain, ja jonka kanssa miesystävä tulee aina jäämään kakkoseksi.
Niin tai sitten saa mies katsoa peiliin, jos on niin vähän annettavaa suhteeseen, että koirasta on enemmän iloa.
Riippuu kyllä TODELLA paljon miehestä ja mitä hän antaa parisuhteelle.
Jos koko ajan on vaan vaatimassa ja ottamassa ilman, että itse panostaa suhteeseensa mitenkään, niin joo koira on paljon parempi. Eikä sitä nähdä minään supermiehenä vaan lemmikkinä, joka kyseisen miehen tarvitsevuuteen nähden on paljon helpompi kumppani.
Tämä ei todellakaan päde tasavertoisissa parisuhteissa, jossa mieskin kykenee toimimaan parisuhteen eikä pelkästään hänen omien tarpeidensa mukaan.
Jos laittaa aina ja kaikessa omat edut ensimmäiseksi, voi olla varma, että jonain päivänä tulee ero (tulee yllätyksenä).
Vierailija kirjoitti:
Minun rakas koirani söi eräänä yönä uuden miesystäväni toisen kengän pilalle. Mies pyysi seuraavana päivänä korvausta kengästä. Vaihdoin miestä, en koiraa.
Kai korvasit rakkisi aiheuttaman vahingon?
Mun kissa ei pitänyt laisinaan "psykopaattimiehestä", jonka kanssa seurustelin jokusen kuukauden. Hänestä alkoi palajastua todella kylmiä piirteitä ja ajatusmaailma. Jätti tietoisesti esim. hädässä myös pulaan, vaikka oli luvannut ensin auttaa äkillisessä isommassa ongelmatilanteessa. Jolloin suhde sitten loppuikin.
Kissani tuijotti häntä aina murhaavasti huoneen toiselta puolelta pitkiä aikoja, eikä halunut ottaa muuten mitään kontaktia häneen koko seurustelun aikana tai tulla lähelle. Tämä oli poikkeavaa käytöstä kissalleni. Muitakin miesystäviä oli kissani ennen häntä nähnyt ja tuli kyllä moikkailemaan ja oli normaalisti. Jälkeenpäin olin sitä mieltä, että kyllä kissani vaistosi jotakin ikävää hänestä alusta pitäen.
Pidähän ap silmät auki miehen suhteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies jännittää koiran seurassa. Koirat vihaavat sellaista.
Itse pelkään koiria, ja vaikka miten yritän olla näyttämättä sitä koirille, ne vaistoavat sen kilometrin päästä. Muita tervehtivät aina innolla, minua kyräilevät kauempaa kuin jotain murhamiestä (/-naista).
En ole paha ihminen. Älä ap kuvittele koirallasi olevan jotain yliluonnollisia kykyjä.
Ei ne ole yliluonnollisia kykyjä. Ne on kykyä lukea ihmisen käytöstä ja haistaa feromoneja.
Totta, mutta mitään pahuutta ei koira voi kenestäkään haistaa. Sitä tarkoitin.
Minäkin 'haistan' ihmisessä pahuuden, ei siihen tarvita kuin elämänkokemusta, vaisto ja maalaisjärki. Hälytyskellot soittaa takaraivossa, jos ihmisessä on jotain epänormaalia.
Niin, se koira siis tiesi miehen ja riitaisan eronne. Liekö ihme että käyttäytyi erikoisesti? Ei se mitään pahuutta vaistonnut, muisti että mies on riidellyt kanssasi ja aiheuttanut sinulle mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
https://plushpawsproducts.com/blogs/news/research-confirms-that-dogs-ca…
Luitko tutkimuksen? Siinä katsottiin ottaako koira namin ihmiseltä, jonka on juuri nähnyt kohtelevan omistajaansa joko a) avuliaasti, b) ei-avuliaasti tai c) neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mitään pielessä. Koira saattaa usein olla ihan vaan mustasukkainen omistajan huomiosta, ja siksi suhtautua epäilevästi uuteen kumppaniin. Tai sitten kumppani ei ole tottunut koiriin ja käyttäytyy. niiden lähellä jotenkin epäluontevasti, mihin koira vastaa varautuneisuudella.
Itse 25 vuotta koiria omistaneena ja muutaman pentueen kasvattaneenakin en missään nimessä antaisi koirien valita miestäni
.
Ehkä sinulla on ollut hyvää tuuria . Kyllä minulla on vuosikymmenien kokemus ja koira on kertonut kehen voi luottaa. Esim. ex sakemanninartttu ei laskenut edes lähelle pentujaan miestäni. Kylän lapset kävivät pentuja hellimässä ihan vapaasti. Samoin espanjanmastiffini murisi ex miesystävälleni, ainut jolle murisi ja paskiaiseksi mies osoittautui.
Ihan hirveä keskustelu. En tiennyt että koiraihmiset leimaavat minut pahaksi ihmiseksi, kun koirat käyttäytyvät minua kohtaan oudosti.
En taida kyläillä enää koiraihmisten luona, elleivät sitten ole jo valmiiksi ystäviä (ihmiset siis).
Syystä sanotaan, että koira on naiselle miehen korvike.