Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koira ei tykkää uudesta miehestä

Vierailija
17.09.2025 |

Okei otsikko on vähän raflaava, mutta minua on alkanut epäilyttää uusi mies keneen olen tutustunut sillä koirani suhtautuu tähän epäluuloisesti. Normaalisti koirani tervehtii ilolla kaikki, kiertää kerjäämässä rapsutuksia ja yrittää saada kaikki leikkimään kanssaan, mutta tätä miestä välttelee. Olenko ihan hullu kun alan pohtia että miehessä on oltava jotain pielessä? Että koira vaistoaa jotain mitä minä en? Miten sinä suhtautuisit?

N26

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jännämies kyseessä. Tavallinen toyotamies kun ei teille krantuille kelpaa

Vierailija
82/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat kyllä aika viisaita ja ilmoittavat herkästi jos eivät pidä jostain ihmisestä, myös kissatkin. Kannattaa opetella lemmikkien sanatonta viestintää, tarkkaile enemmän tätä miestä, hänen luonnettaan ym. Ole terveesti epäluuloinen, TSEMPPIÄ SINULLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies jännittää koiran seurassa. Koirat vihaavat sellaista.

Itse pelkään koiria, ja vaikka miten yritän olla näyttämättä sitä koirille, ne vaistoavat sen kilometrin päästä. Muita tervehtivät aina innolla, minua kyräilevät kauempaa kuin jotain murhamiestä (/-naista).

En ole paha ihminen. Älä ap kuvittele koirallasi olevan jotain yliluonnollisia kykyjä.

Ei koirat "vihaa" jännittäjää, eivätkä myöskään pelon haistaessaan ajattele että tätäpä nyt ilkeyttäni sitten kurmotan. Vaan jännittävän/pelkäävän ihmisen kehonkieli muuttuu koiran silmissä vaanivaksi/aggressiiviseksi. Tätä voi ihan tietoisesti ehkäistä liikkumalla ja käyttäytymällä luonnollisen reippaasti, vaikka jännittäisi. Koiraan ei myöskään tarvitse kiinnittää mitään huomiota, sen kun kävelee normaalisti ohi vaan, tai juttelee omistajalle kuin ei koiraa olisikaan.

En ole sanonut että koirat vihaavat jännittäjiä, vaan jännittämistä eli sitä jännittävää tilannetta. Ne tuntevat olonsa siis ihan silminnähden epämukavaksi seurassani.

Ja juu, tiedän miten koirien kanssa ollaan. En yleensä muutenkaan kiinnitä niihin mitään huomiota kun en halua että ne ottavat minuun kontaktia. Jotkut koirat kyräilevät, toiset eivät, minun käytökseni ei muutu. Koirat haistavat pelon siitä huolimatta.

Vierailija
84/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on aina tärkeämpi kuin eläin. Koira luiskaan vaan. 

Ei ole mulle tärkeämpi. Rikollisia nää mun koirat on vältellyt ja niistä ei pitäneet alkuunkaan.

Vierailija
85/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla mitään pielessä. Koira saattaa usein olla ihan vaan mustasukkainen omistajan huomiosta, ja siksi suhtautua epäilevästi uuteen kumppaniin. Tai sitten kumppani ei ole tottunut koiriin ja käyttäytyy. niiden lähellä jotenkin epäluontevasti, mihin koira vastaa varautuneisuudella. 

Itse 25 vuotta koiria omistaneena ja muutaman pentueen kasvattaneenakin en missään nimessä antaisi koirien valita miestäni. 

Kyllä koira voi olla mustasukkainen, mutta ei se sillon kohdistu vain yhteen ihmiseen. Ap sano koiran olevan kaikkia kohtaan ystävällinen ja iloinen. Jos noin selkeä muutos niin minä uskoisin koiraa.

Vierailija
86/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Parempi että te koirahihhulit elätte vain nelijalkaistenne kanssa.

Vierailija
87/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tulisi mieleenkään tapailla naista, josta koirani ei pidä. Kannattaa siis unohtaa se mies. 

Vierailija
88/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jo ot, mutta koiran sosiaalistaminen tarkoittaa, että koira totutetaan pentuiässä kaikkeen mahdolliseen ympäristössä. Omistaja näyttää olemuksellaan mihin kaikkeen ei tarvitse reagoida. Koira oppii lukemaan omistajan elekieltä. Etenkin muutoksia tavanomaiseen.

Kun koira on kasvanut epävakaissa ja epäjohdonmuksisissa olosuhteissa, tulee siitäkin usein sellainen. Ehkä pelkopurija tai tottelematon ja agressiivinen. Riippuen siis sen omista luonnelähtökohdista, kasvuympäristön ja koulutustapojen vaikutuksesta. Joskus hermorakenne on myös synnynnäisesti ongelma. Tai koira on omistajan luonteeseen nähden liian reaktiivinen ja dominoiva tai toisinpäin. Koiralla voi olla myös neuropsykiatrisia poikkeamia. 

Nythän tässä koira reagoi aijempaan nähden poikkeavasti. Eli tulkitsi miehessä jotakin epänormaaliksi. Jotakin poikkeavaa, johon ei ole toimintaympäristössään tottunut. Uskon sen jokseenkin tottuneen pelokkaisiin tai erikoisesti elehtiviin ihmisiin, mikäli ei ole elänyt tynnyrissä. Olen myös huomannut koirien nuuskivan sairaita ihmisiä kiinnostuneesti eli useamminkin hakeutuvan luokse kuin karttavat. Ei tietenkään tietoa tuntemattomien suhteen. Omistaja tietänee koiransa tavanomaisen reagointityylin tavanomaisissa tilanteissa.

Vierailija
89/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottomasti ja välitömästi miehelle moro ja näkemiin.

Vierailija
90/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira vaistoaa herkästi. Kun meillä oli koira se vaistosi heti ihmiset jotka eivät tykänneet koirasta. Ei lähestynyt yhtä miestä ja aina hakeutui uuden tuttavuuden lähelle paijattavaksi. En huolisi sellasta miestä.

Vierailija
91/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira saattaa olla epäluuloinen esim. autismin kirjolla olevia ihmisiä tai muita erikoisesti liikkuvia ihmisiä kohtaan. Ei ole välttämättä mitään henkilökohtaista tai kerro mitään syvempää ihmisestä.

Vierailija
92/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon palstan naisista, että täällä ihan oikeasti uskotaan koiran kykyyn vaistota erehtymättä "pahuus". 

Muistihan ap tarkistaa horoskoopin myös?

Se mies voi muistuttaa ulkoisesti jotain epäilyttävää ihmistä jonka koira on tavannut. Voi olla johonkin huonoon muistoon liittyväå haju. Tai jos mies jännittää koiraa, niin koira jännittää miestä.

Minä en suuremmin pidä koirista, mutta silti suurin osa koirista suhtautuu minuun positiivisesti. Pari poikkeusta tähän on ollut. Olenko siis hyvä vai paha?

Kaverini inhoaa kissoja yli kaiken, ja kissat yleensä tulevat juuri hänen syliinsä. Onko kaverini hyvä vai paha? 

Vierailija
93/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koira nähnyt teidät kun olette intiimisti? Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta jos koira nähnyt esim panemistanne ja ähkimistänne niin koira voi luulla että mies satuttaa sinua

Eikä luule, ellei ole jotain kettinki juttuja. Voi hämillään kyllä olla. Koira haistaa kiihottumisen ja tajuaa kyllä.

Vierailija
94/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju vahvistaa päätöstäni, että koiranaisen kanssa en ala seurustelemaan.

Koira on jostain syystä naisille jumala. Muihin lemmikeihin pystytään suhtautumaan normaalisti, mutta koira nähdään kuin supermiehenä joka pystyy mihin vain, ja jonka kanssa miesystävä tulee aina jäämään kakkoseksi.

Vierailija
95/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on jostain syystä naisille jumala. Muihin lemmikeihin pystytään suhtautumaan normaalisti, mutta koira nähdään kuin supermiehenä joka pystyy mihin vain, ja jonka kanssa miesystävä tulee aina jäämään kakkoseksi.

No ei sun kanssa ala kukaan seurustelemaan incel.

Vierailija
96/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kevätesikko nuukahti heti kun uusi puikkasi sisään, jäi siihen se. ei kommenttia sukupuolesta.

Vierailija
97/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli käymään naapuri. Aina hiljaiset koirani alkoi haukkumaan sitä naapuria, joka on tehnyt rikoksia.

Vierailija
98/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon palstan naisista, että täällä ihan oikeasti uskotaan koiran kykyyn vaistota erehtymättä "pahuus". 

Muistihan ap tarkistaa horoskoopin myös?

Se mies voi muistuttaa ulkoisesti jotain epäilyttävää ihmistä jonka koira on tavannut. Voi olla johonkin huonoon muistoon liittyväå haju. Tai jos mies jännittää koiraa, niin koira jännittää miestä.

Minä en suuremmin pidä koirista, mutta silti suurin osa koirista suhtautuu minuun positiivisesti. Pari poikkeusta tähän on ollut. Olenko siis hyvä vai paha?

Kaverini inhoaa kissoja yli kaiken, ja kissat yleensä tulevat juuri hänen syliinsä. Onko kaverini hyvä vai paha? 

Hyvä pointi.

Jos koira vaistoaa pahan, miksi koirat eivät ole samaa mieltä kuka on hyvä tai paha?

Vierailija
99/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä moniko nainen noin mustavalkoista ja ylitulkitsevaa asenteellisuutta jaksaiskaan. Olet varmaan myös sairaalloisen mustasukkainen, kun pelkkä tuntemattomien koirakeskustelu aiheuttaa manifestin.

Vierailija
100/184 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rakas koirani söi eräänä yönä uuden miesystäväni toisen kengän pilalle. Mies pyysi seuraavana päivänä korvausta kengästä.  Vaihdoin miestä, en koiraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän