Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koira ei tykkää uudesta miehestä

Vierailija
17.09.2025 |

Okei otsikko on vähän raflaava, mutta minua on alkanut epäilyttää uusi mies keneen olen tutustunut sillä koirani suhtautuu tähän epäluuloisesti. Normaalisti koirani tervehtii ilolla kaikki, kiertää kerjäämässä rapsutuksia ja yrittää saada kaikki leikkimään kanssaan, mutta tätä miestä välttelee. Olenko ihan hullu kun alan pohtia että miehessä on oltava jotain pielessä? Että koira vaistoaa jotain mitä minä en? Miten sinä suhtautuisit?

N26

Kommentit (235)

Vierailija
61/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin koiraa. Koira todennäköisesti vaistoaa pahuuden miehestä. Minulle kävi aikoinaan samalla tavalla, mutta en uskonut koiraa ja lopputulos oli kaksi katkennutta kylkiluuta ja lukuisia pienempiä pahoinpitelyitä. Usko koiraasi.

Juu, kyllä, näissä viime aikaisissakin koirahyökkäyksissä ja niissäkin tapauksissa, joissa koirat ovat vaikkapa repineet pikkuvauvoja kappaleiksi, ne koirat ovat varmastikin aistineet sen ihmisen pahuuden ja tehneet suurta uljasta työtä oikeuden puolesta.

...ttu te olette sekaisin.

Se repijäjoira oli päästään kipeä. Yhtä kipeä kuin sinä arvon autisti.

Niitä kontrolloimattomia repijäkoiria on tämäkin maa täynnä, sinä pöpipää.

Vierailija
62/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin on ihmistä parempi lukemaan kehonkieltä.  Sille ei voi valehdella, ihmiselle voi. 

Vierailija
64/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirathan vaistoaa ihmisistä sen, kuka on hyvissä tarkoituksissa ja kuka on pahoissa tarkoituksissa.

Ne haistaa feromoneista.

Tälläinen huuhaa viesti on saanut yläpeukkuja enemmän kuin alapeukkuja. Ihmisten tyhmyys on uskomatonta.

Koirat kyllä haistavat ihmisen feromonit, mutta ne eivät voi päätellä feromonien hajusta, että tämä ihminen haisee rikolliselta länsimaiseen moraalikäsitykseen pohjautuen.

Koirat aistivat kehonkielen ilman mitään heromonejakin, tosin niiden tulkinta tapahtuu koiran lajin omissa sosiaalisissa kapeissa raameissa ja erilaisia väärinkäsityksiä tapahtuu helposti, koska se koira ei tosiaan ole vakuuteltavissa millään järkipuheella ja ihmisen kommunikaatiolla.

Vierailija
65/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut muita ennen tätä miestä ? Tykkäskö koira ? 

On ollut, ja ihan kaikkiin ihmisiin ennen tätä miestä on koira suhtautunut avoimesti ja ilolla. Kultaiselle noutajalle tyypillisesti. Ap

Itse laittaisin miehen luiskaan.

Kaikki pitkän linjan koiraihmisetkään eivät ymmärrä/halua myöntää, miten älykkäitä ja herkkävaistoisia eläimiä koirat oikeasti ovat ja että niitä kannattaa ihan todella kuunnella, kun ne yrittävät meille jotain kertoa.

Vierailija
66/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla ihan siitä että mies antaa jotain viestiä käytöksellään, pelkää tai ei inhoaa koiraa. Ei siis välttämättä ole mikään varsinainen koiravihaaja, mutta koira aistii jo ei ole haluttu. Todennäköisesti mies ei myöskään tule ymmärtämään sitä kuinka paljon koira sitoo sinua. Koiraparkasi kannalta toivon että selvität asian heti suhteen alussa, sillä jos mies vain "sietää" koiraa niin siitä kyllä tulee ongelmia tulevaisuudessa. Kun suhteen alkuhuuma haihtuu niin miehen ymmärrys koiraa kohtaan haihtuu siinä samalla. 

Vierailija
67/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin koiraa. Koira todennäköisesti vaistoaa pahuuden miehestä. Minulle kävi aikoinaan samalla tavalla, mutta en uskonut koiraa ja lopputulos oli kaksi katkennutta kylkiluuta ja lukuisia pienempiä pahoinpitelyitä. Usko koiraasi.

Juu, kyllä, näissä viime aikaisissakin koirahyökkäyksissä ja niissäkin tapauksissa, joissa koirat ovat vaikkapa repineet pikkuvauvoja kappaleiksi, ne koirat ovat varmastikin aistineet sen ihmisen pahuuden ja tehneet suurta uljasta työtä oikeuden puolesta.

...ttu te olette sekaisin.

Itse olet sekaisin. Sillä, että kaltoinkohdeltu tai väärin kasvatettu eläin naksahtaa ei ole tämän aloituksen aiheen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
68/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistaako koira pelon? Asiantuntija kertoo, millaisia eleitä kannattaa välttää koiran kanssa | MTV Uutiset https://share.google/FPhUvwgKzeegkCljf

Vierailija
69/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse voi olla ihan siitä että mies antaa jotain viestiä käytöksellään, pelkää tai ei inhoaa koiraa. Ei siis välttämättä ole mikään varsinainen koiravihaaja, mutta koira aistii jo ei ole haluttu. Todennäköisesti mies ei myöskään tule ymmärtämään sitä kuinka paljon koira sitoo sinua. Koiraparkasi kannalta toivon että selvität asian heti suhteen alussa, sillä jos mies vain "sietää" koiraa niin siitä kyllä tulee ongelmia tulevaisuudessa. Kun suhteen alkuhuuma haihtuu niin miehen ymmärrys koiraa kohtaan haihtuu siinä samalla. 

Pelkkä pelko saa koiran helposti epäluuloiseksi, koira ei ymmärrä että pelko kohdistuu just häneen eli koiraan itseensä, vaan on hämmentynyt mitä pitää pelätä. Toki jos joku tuijottaa koiraa ja pelkää, koira reagoi epämääräiseen käytökseen. Miehellä voi olla huonoja kokemuksia koirista, joten ehkä ensin jutella ennen kuin lopettaa suhteen 

Vierailija
70/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet lukee energioita, ovat siis eräänlaisia meedioita.

Vierailija
71/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijoiden mukaan koira on ainoa eläin, joka ymmärtää ihmisen mielentiloja lähes yhtä hyvin kuin ihminen itse

Koira ymmärtää tunteitasi se näkee sydänsurusi ja pitää puoliasi | Kodin Kuvalehti https://share.google/3PFxCDFx6TsSS4Ywo

Vierailija
72/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut muita ennen tätä miestä ? Tykkäskö koira ? 

On ollut, ja ihan kaikkiin ihmisiin ennen tätä miestä on koira suhtautunut avoimesti ja ilolla. Kultaiselle noutajalle tyypillisesti. Ap

Kyllä sun täytyy toisesta uroksesta luopua, harmi että asiat menivät näin!?

Vierailija
73/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijoiden mukaan koira on ainoa eläin, joka ymmärtää ihmisen mielentiloja lähes yhtä hyvin kuin ihminen itse

Koira ymmärtää tunteitasi se näkee sydänsurusi ja pitää puoliasi | Kodin Kuvalehti https://share.google/3PFxCDFx6TsSS4Ywo

Jos se tosiaan ymmärtää ihmisen tunnetiloja hyvin niin sitten se ei tosiaankaan osaa reagoida niihin asiaankuuluvasti eikä inhimillisesti.

Vierailija
74/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on noin sadas mies mulla ja aikasemmin ei oo murissut.

Yhdeyönjuttuja en oo edes näyttäny koiralle.

Vierailija
75/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko koiraa. Se vaistoaa epärehellisyyden. Mies on pettäjä! Minä en uskonut koiraani valitettavasti. 3 vuotta koira ei päästänyt miestä lähelle vaan vaikutti pelkäävän tätä. Mies jäi kiinni useista sivusuhteista.

Vierailija
76/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen koirani tykkäsi kaikista ja kerjäsi aina ja kaikilta rapsutuksia. Yhdestä kaverin kaverimiehestä ei tykännyt. Ei koskaan mennyt tämän luo ja "marisi" tyytymättömänä aina tyypin läsnäollessa. Tämä henkilö oli väkivaltainen. Pahoinpiteli silloista tyttöystäväänsä ja jopa tätä kaverinaistaan, itsekin näin pari tapausta. Lopulta tuli jopa minua provosoimatta kuristamaan - ja kovaa kun olin nukkumassa. Ihan mustelmat jäi kurkkuun! Meinasin oikeasti tukehtua ja hullu lopetti vasta kun kynsin silmiään.

Usko koiraa - koira vaistoaa pahuuden!

Vierailija
77/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä voi olla paniikkihäiriö, ap.

Eikö koira silloin ennemmin tarjoaisi emotionaalista tukea? Ainahan ne menee masentunuttakin lohduttamaan, miksei myös jeesisi kun huomaavat, että ihmisellä on toisenlainen hätä?

Vierailija
78/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies jännittää koiran seurassa. Koirat vihaavat sellaista.

Itse pelkään koiria, ja vaikka miten yritän olla näyttämättä sitä koirille, ne vaistoavat sen kilometrin päästä. Muita tervehtivät aina innolla, minua kyräilevät kauempaa kuin jotain murhamiestä (/-naista).

En ole paha ihminen. Älä ap kuvittele koirallasi olevan jotain yliluonnollisia kykyjä.

Ei koirat "vihaa" jännittäjää, eivätkä myöskään pelon haistaessaan ajattele että tätäpä nyt ilkeyttäni sitten kurmotan. Vaan jännittävän/pelkäävän ihmisen kehonkieli muuttuu koiran silmissä vaanivaksi/aggressiiviseksi. Tätä voi ihan tietoisesti ehkäistä liikkumalla ja käyttäytymällä luonnollisen reippaasti, vaikka jännittäisi. Koiraan ei myöskään tarvitse kiinnittää mitään huomiota, sen kun kävelee normaalisti ohi vaan, tai juttelee omistajalle kuin ei koiraa olisikaan.

Vierailija
79/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei ole vain seuralainen se on hienovarainen mielialan ja rapistuvan vilpittömyyden lukija. Tuoksu on käsittämättömän herkkä, havaitsee kehon kemiallisia muutoksia, joita esiintyy, kun henkilö on peloissaan, vihainen tai teeskentelee. Hänen kehollaan ei ole ongelmia tunnistaa merkkejä, jotka viittaavat sisäiseen jännitteeseen.

Voivatko koirat todella aistia, kuka on paha ihminen? Asiantuntijoilla on loistava vastaus, joka yllättää sinut! | City-lehti https://share.google/NptiWwVRyJJDDL40U

Vierailija
80/235 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on aina tärkeämpi kuin eläin. Koira luiskaan vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan