Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotisijaisuuksia haetaan tunnin varoajalla

Vierailija
17.09.2025 |

Miten ne kuvittelee, että ehdin syödä aamupalan ja etsiä kartasta päiväkodin? En voi ottaa noita sijaisuuksia vastaan

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos johtaja kysyy sulta päivän päätteeksi, tuletko uudestaan? Valehteletko sille että joo joo tulen!

Ei kysy, koska johtaja on harvoin paikalla. Ja keikkalaisuudet hoidetaan monesti välitysfirman kautta, ei johtajan kanssa. 

Vierailija
42/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein aikoinaan niin, että ilmoitin myöhästyväni, ottakaa tai jättäkää! Esim. kerran tein aamuvuoron Espoossa ja minua pyydettiin iltavuoroon Helsinkiin. Ilmoitin, että työvuorojen väliin jää 1 tunti, mutta matkaan menee 1,5 h ja syödäkin pitää. Ei ollut koskaan mitään ongelmaa. Ottivat minut aina vaikka meninkin vähän myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulet että tietävät etukäteen että joku sairastuu yöllä ? Muut ehtii tunnin varoitusajalla ja muut saa ne tunnit 

Vierailija
44/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkalaisen etu on se, että voi itse sanella ehtonsa. Tuuraajalle on usein niin huutava pula, että ehtoihin suostutaan. Esim. jos pyydetään töihin klo 8:ksi, mutta pääsee vasta 9.30, asiassa on harvoin mitään ongelmaa. Ei todellakaan tarvitse pitää koko elämää tauolla keikkoja odotellessa. 

Vierailija
45/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kakkosta joo!

Kello soimaan, syöt aamiaisen ja alat oottelemaan ja sitte lähdet.

Niin mä tein kun olin tekemässä yksittäisiä keikkoja.

Mut et voi olla varma tuleeko keikkaa edes ja ehditkö ottaa sen ennen muita ja entä jos et ehdi ajoissa paikalle

No sitten makaat siellä sängyssä iltapäivään ja tulet kitisemään kun muut taas 

Vierailija
46/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole sitä autoa millä ehtisi ajoissa paikalle?

Jos keikkatyöpaikkoja ei olisi, jouduttaisiin palkkaamaan ihmisiä vakituisiin tehtäviin. Esimerkkinä jo oleva kiertävä Koulusihteeri.

Tällaista mallia voisi olla muissakin tehtävissä, joissa työtä ei riitä kokoaikaisiin tehtäviin.

Yrityksetkin voisivat jakaa vastuunsa toisen ja kolmannen yrityksen kanssa. Näin saataisiin lisää vakituisia työpaikkoja ja älytön keikkatyö vähenemään. Keikkatöillä ei elätä perhettä, jos niitä ei aina edes ole tai jos ei omista autoa.

Koululaisille ja eläkeläisille ne ovat varmaan hyvä vaihtoehto, kun saa vähän taskurahaa. 

Tämä ei toimi, koska sijaisia tarvitaan tiettyinä kausina - flunssakausi ja tietyt lomakaudet. Silloin ne kaikki kolme yritystä haluaa sen kiertävän sijaisen omaan paikkaansa. 

Sijaisuudet ei ylipäätänsä ole sopiva työ perhettä elättävälle. Ne sopii paremmin nuorille esim opiskelijoille tai vanhoille (eläkkeellä tai puolikkaalla).  

Vierailija
47/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kakkosta joo!

Mut et voi olla varma tuleeko keikkaa edes ja ehditkö ottaa sen ennen muita ja entä jos et ehdi ajoissa paikalle

No sitten makaat siellä sängyssä iltapäivään ja tulet kitisemään kun muut taas 

Vikise sä yksinäs

Vierailija
48/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keikkatyöpaikkoja ei olisi, jouduttaisiin palkkaamaan ihmisiä vakituisiin tehtäviin. Esimerkkinä jo oleva kiertävä Koulusihteeri.

Tällaista mallia voisi olla muissakin tehtävissä, joissa työtä ei riitä kokoaikaisiin tehtäviin.

Yrityksetkin voisivat jakaa vastuunsa toisen ja kolmannen yrityksen kanssa. Näin saataisiin lisää vakituisia työpaikkoja ja älytön keikkatyö vähenemään. Keikkatöillä ei elätä perhettä, jos niitä ei aina edes ole tai jos ei omista autoa.

Koululaisille ja eläkeläisille ne ovat varmaan hyvä vaihtoehto, kun saa vähän taskurahaa. 

Tämä ei toimi, koska sijaisia tarvitaan tiettyinä kausina - flunssakausi ja tietyt lomakaudet. Silloin ne kaikki kolme yritystä haluaa sen kiertävän sijaisen omaan paikkaansa. 

Sijaisuudet ei ylipäät

Oikein hyvin sopii minkä tahansa ikäiselle, jolla ei ole perhettä tai jonka puoliso voi ottaa koppia, jos keikkaa pukkaa. Meillä mies tekee joustavalla työajalla hommia kotona ja minä keikkailen hoitoalalla. Hyvin onnistuu, vaikka meillä on neljä lasta, joista kaksi päiväkodissa ja kaksi koulussa. 

eri

Vierailija
49/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täyspäinen tuollaista elämää haluaa elää? Tai paremminkin kuka haluaa jättää elämänsä elämättä, kun koko elämä on jatkuvaa valmiudessa oloa. 

Monikin täysipäinen. Keikkalaisuudessa parasta on vapaus. Et ole velvollinen menemään töihin milloinkaan. Saat itse valita, otatko keikan vastaan vai et ja kuinka usein teet töitä. Ei se valmiudessa olo ole mitenkään vaikeaa. Ihan voi elää normaalia elämää, vaikka olisikin aamulla passissa mahdollisten keikkojen takia. Hyvin harvoin niitä keikkatarjotuksia tulee enää aamuntuntien jälkeen. Varsinkaan päiväkotimaailmassa. 

Parasta hommaa, teet töitä kun haluat ja jaksat, jos tänään ei huvita nukut pitkään ja nautit elämästä 

Vierailija
50/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täyspäinen tuollaista elämää haluaa elää? Tai paremminkin kuka haluaa jättää elämänsä elämättä, kun koko elämä on jatkuvaa valmiudessa oloa. 

Monikin täysipäinen. Keikkalaisuudessa parasta on vapaus. Et ole velvollinen menemään töihin milloinkaan. Saat itse valita, otatko keikan vastaan vai et ja kuinka usein teet töitä. Ei se valmiudessa olo ole mitenkään vaikeaa. Ihan voi elää normaalia elämää, vaikka olisikin aamulla passissa mahdollisten keikkojen takia. Hyvin harvoin niitä keikkatarjotuksia tulee enää aamuntuntien jälkeen. Varsinkaan päiväkotimaailmassa. 

Parasta hommaa, teet töitä kun haluat ja jaksat, jos tänään ei huvita nukut pitkään ja nautit elämästä 

Juurikin näin. Hoitoalalla hommia on tarjolla aina, joten ei jää tyhjän päälle, vaikka välillä ei olekaan saatavilla. 

Vierailija
51/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kakkosta joo!

Kai etukäteen voit jo selvittää, että mikä on matkan pituus kouluihin, joihin haet sijaiseksi? Luulisi opettajalta onnistuvan.

Miltä opettajalta? Ap puhuu päiväkotisijaisuuksista. 

Tuskin päiväkotien sijainnit on salaisia, joten voi etukäteen selvittää missä ne on ja miten sinne pääsee kulkemaan

Vierailija
52/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole kaikille aloilla, kun tarvitaan sijaistamaa? 

Eihän sairaus, myös lasten tai onnettomudet ja tapaturmat tiedetä etukäteen.

Jotkut sairaalat tai terveyskeskukset pitää olla parissa tunnissa valmiustilassa ottamaan potilaita vastaan, jos sattuu onnettomuus. 

Siellä  henkilökunta lähtee jopa kesken yöunien. Tai poliisi, lastensuojelu, pelastustoimi jne. tai vaikka kaupankassa. 

Vierailija
53/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole kaikille aloilla, kun tarvitaan sijaistamaa? 

Eihän sairaus, myös lasten tai onnettomudet ja tapaturmat tiedetä etukäteen.

Jotkut sairaalat tai terveyskeskukset pitää olla parissa tunnissa valmiustilassa ottamaan potilaita vastaan, jos sattuu onnettomuus. 

Siellä  henkilökunta lähtee jopa kesken yöunien. Tai poliisi, lastensuojelu, pelastustoimi jne. tai vaikka kaupankassa. 

Kyllä on. Ja sairaalamaailmassa ei edes ole vaihtoehtoa "jään nukkumaan, kun ei huvita". Hoitaja on velvollinen hätätilanteissa menemään töihin, huvitti tai ei. 

Vierailija
54/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ammateissa työvelvoite on 24/7 esim. poliisi, lääkärit, hoitajat, pelastuslaitos, pappi, lastensuojelu, diakoni jne. jne. ei kysytä, sopiiko, vaan kun käsky käy, lähdetään töihin ja puhutaan minuuteista.

Olisi luksusta juoda aamukahvit, ennen lähtöä

Vierailija
55/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa ammateissa työvelvoite on 24/7 esim. poliisi, lääkärit, hoitajat, pelastuslaitos, pappi, lastensuojelu, diakoni jne. jne. ei kysytä, sopiiko, vaan kun käsky käy, lähdetään töihin ja puhutaan minuuteista.

Ei ole mitään 24/7 työvelvoitetta

t. sairaanhoitaja

Vierailija
56/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä. Ei pappia tai diakonia mihinkään tarvita minuuttiaikataululla. Eikä heillä ole mitään velvoitetta olla töissä muulloin kuin työvuoron aikana. 

Vierailija
57/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut neljän päivän koodauskeikasta dippainssin vuosipalkan. Kyllä siitä voi saada enemmänkin kuin taskurahaa jos osaa jotain arvokasta.

Vierailija
58/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli en ole takapäivystäjänä tai ei ole kyseess suuronnettomuuden kaltainen poikkeustilanne, minulla ei ole minkäänlaista velvoitetta mennä töihin vapaapäivänä. Kenellekään ei ole. Sitä varten on ne päivystäjät, että ottavat koppia jos on tarvetta.

t. yleislääkäri

Vierailija
59/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varoitusaika on tunti, niin moneen ammattiin verrattuna se on pitkä aika. Vai mitä ajattelet, jos kotisi syttuisi palamamaan ja tarvittaisiin lisää pelastushenkilökuntaa, niin varahenkilöstö miettisivät kotona riittääkö tunti lähtöön. 

Vierailija
60/157 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varoitusaika on tunti, niin moneen ammattiin verrattuna se on pitkä aika. Vai mitä ajattelet, jos kotisi syttuisi palamamaan ja tarvittaisiin lisää pelastushenkilökuntaa, niin varahenkilöstö miettisivät kotona riittääkö tunti lähtöön. 

Varahenkilöstö on palkallisessa päivystysvuorossa. Ei pelastuslaitoksella ole mitään keikkalaisia, jotka tulevat paikalle jos viitsivät. VALOJA PÄÄLLE! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi