Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotisijaisuuksia haetaan tunnin varoajalla

Vierailija
17.09.2025 |

Miten ne kuvittelee, että ehdin syödä aamupalan ja etsiä kartasta päiväkodin? En voi ottaa noita sijaisuuksia vastaan

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole sitä autoa millä ehtisi ajoissa paikalle?

Jos keikkatyöpaikkoja ei olisi, jouduttaisiin palkkaamaan ihmisiä vakituisiin tehtäviin. Esimerkkinä jo oleva kiertävä Koulusihteeri.

Tällaista mallia voisi olla muissakin tehtävissä, joissa työtä ei riitä kokoaikaisiin tehtäviin.

Yrityksetkin voisivat jakaa vastuunsa toisen ja kolmannen yrityksen kanssa. Näin saataisiin lisää vakituisia työpaikkoja ja älytön keikkatyö vähenemään. Keikkatöillä ei elätä perhettä, jos niitä ei aina edes ole tai jos ei omista autoa.

Koululaisille ja eläkeläisille ne ovat varmaan hyvä vaihtoehto, kun saa vähän taskurahaa. 

Varmaan aika vähäisesti löytyisi päteviä opettajia sellaiseen virkaan, jossa ma-ti sijaistat ykkösluokkaa Kontulassa, keskiviikon opetat liikuntaa Lauttasaaressa 3-6 luokan pojille, torstain ja perjantain sijaistat erityisluokanopettajaa Östersundomissa ja heti ensi viikolla uudestaan. 

Kyllä noita opettajan sijaisuuksien tekijöitä onneksi mm. opettajaopiskelijoista löytyy, heille arvokasta työkokemusta ja pystyvät järjestämään itsensä paikalle. Ei toki kaikkiin kouluihin kaikkialle, mutta riittävän lähellä sijaitseviin. 

Vierailija
22/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on pitkä varoitusaika. Meillä varoitusaika on tyyliä: "Täällä on täysi härdelli päällä, kuinka nopeasti olet paikalla kun nyt lähdet"

t. anestesiahoitaja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täyspäinen tuollaista elämää haluaa elää? Tai paremminkin kuka haluaa jättää elämänsä elämättä, kun koko elämä on jatkuvaa valmiudessa oloa. 

Vierailija
24/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täyspäinen tuollaista elämää haluaa elää? Tai paremminkin kuka haluaa jättää elämänsä elämättä, kun koko elämä on jatkuvaa valmiudessa oloa. 

No ei kukaan, mutta kun töitä ois kiva tehdä ja niitä on riivittävä sieltä, mistä saa.

Vierailija
25/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua

Vierailija
26/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikin täysipäinen. Keikkalaisuudessa parasta on vapaus. Et ole velvollinen menemään töihin milloinkaan. Saat itse valita, otatko keikan vastaan vai et ja kuinka usein teet töitä. Ei se valmiudessa olo ole mitenkään vaikeaa. Ihan voi elää normaalia elämää, vaikka olisikin aamulla passissa mahdollisten keikkojen takia. Hyvin harvoin niitä keikkatarjotuksia tulee enää aamuntuntien jälkeen. Varsinkaan päiväkotimaailmassa. 

Vierailija
27/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin täysipäinen. Keikkalaisuudessa parasta on vapaus. Et ole velvollinen menemään töihin milloinkaan. Saat itse valita, otatko keikan vastaan vai et ja kuinka usein teet töitä. Ei se valmiudessa olo ole mitenkään vaikeaa. Ihan voi elää normaalia elämää, vaikka olisikin aamulla passissa mahdollisten keikkojen takia. Hyvin harvoin niitä keikkatarjotuksia tulee enää aamuntuntien jälkeen. Varsinkaan päiväkotimaailmassa. 

Mut eikö ahdista aina mennä uuteen paikkaan?

Vierailija
28/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän sitä elämää ehtii keikkalaisen elää kuin vakkarihommissa. Vakkari on kiinni työpaikalla sen 40 tuntia viikossa ja lomia on vain 4-6 viikkoa vuodessa. Keikkalainen voi pitää  vaikka 3kk lomaa putkeen. Ei keikkalaisuus velvoita olemaan 24/7 valmiudessa. Valmiudessa voi olla ihan silloin kuin itse haluaa. 

Vierailija
29/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan, mutta kun töitä ois kiva tehdä ja niitä on riivittävä sieltä, mistä saa.

Minä en ainakaan lyhyttä ihmiselämääni tuollaiseen tuhlaisi, muutaman killingin takia. Kyllä tuosta pitäisi kuukausittain saada kunnon korvaus, vaikkei keikkoja tulisikaan. Niin saa muutkin jotka päivystävät.  

Vierailija
30/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on juuri keikkalaisuuden suola, että näkee monenlaisia paikkoja. Ja erityisesti se, että ei tarvitse enää koskaan palata, jos joku paikka on täysi paska. Vakkarin täytyy mennä sinne paskaankin paikkaan uudestaan. 

Vierailija
31/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan lyhyttä ihmiselämääni tuollaiseen tuhlaisi, muutaman killingin takia. Kyllä tuosta pitäisi kuukausittain saada kunnon korvaus, vaikkei keikkoja tulisikaan. Niin saa muutkin jotka päivystävät.  

Minä saan keikkailemalla enemmän käteen, kun sain vakituisena. Keikkalaisena voin poimia tuottoisat vuorot päältä ja jättää vähemmän  tuottoisat vakituisille. Lisäksi meillä saa jokaisesta pikalähdöstä erillisen korvauksen. 2 tunnin varoitusaika ja tilille kilahtaa joka kerta extrakorvaus. Keikkalaisuus ei ole päivystämistä, koska mikään ei velvoita keikkalaista olemaan saatavilla. Siinä mielessä täysin eri asia kuin päivystäjä, jonka on oltava päivystysvuoronsa ajan koko ajan saatavilla.

t. eri

Vierailija
32/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on juuri keikkalaisuuden suola, että näkee monenlaisia paikkoja. Ja erityisesti se, että

Entä jos johtaja kysyy sulta päivän päätteeksi, tuletko uudestaan? Valehteletko sille että joo joo tulen!

Vierailija
33/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et selkeästi ymmärrä, mitä keikkalaisuus tarkoittaa. Sehän ei ole mitään päivystämistä, jossa on pakko olla vastaamassa puhelimeen. Keikkalainen saa ihan itse valita, minkä aikaa odottelee soittoja tai odotteleeko ollenkaan. Aika monilla aloilla keikkalaisellekin maksetaan hälytysraha. 

Vierailija
34/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan keikkailemalla enemmän käteen, kun sain vakituisena. Keikkalaisena voin poimia tuottoisat vuorot päältä ja jättää vähemmän  tuottoisat vakituisille. Lisäksi meillä saa jokaisesta pikalähdöstä erillisen korvauksen. 2 tunnin

Siis saatko muka päiväkoti keikoista jonku extranrahan jos lähdet 1h varoajalla? Käsittääkseni siellä ei kyl ole iltalisiä sun muita tuottaisia juttuja ikinä

Vierailija
35/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos johtaja kysyy sulta päivän päätteeksi, tuletko uudestaan? Valehteletko sille että joo joo tulen!

Miksi minun pitäisi valehdella, jos en ole menossa? Siinähän säästyy molempien aikaa, kun kerron suoraan, että minulle ei tarvitse täältä enää soitella. 

Vierailija
36/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi valehdella, jos en ole menossa? Siinähän säästyy molempien aikaa, kun kerron suoraan, että minulle ei tarvitse täältä enää soitella. 

Voithan vaan jättää vastaamatta soittoihin

Vierailija
37/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saatko muka päiväkoti keikoista jonku extranrahan jos lähdet 1h varoajalla? Käsittääkseni siellä ei kyl ole iltalisiä sun muita tuottaisia juttuja ikinä

En puhunut mitään päiväkodista. Keikkahommia tehdään muillakin aloilla. Itse teen hoitoalalla eli hoivakodeissa, palvelutaloissa, sairaaloissa jne. Hälytysraha on ihan normaali käytäntö ainakin  tällä alueella. 

Vierailija
38/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan vaan jättää vastaamatta soittoihin

Voin. Mutta en minä kaikkien päiväkotien numeroita ulkoa muista. Siksi on kaikille helpompaa ilmoittaa suoraan, jos jonnekin paikkaan en enää mene. Ei tule turhia soittoja sieltä. Aika harvoin kyllä käy sellaista, että johtaja erikseen kysyisi päivän päätteeksi tulenko uudestaan. Ei se johtaja useinkaan ole edes paikalla, kun olen töissä. 

Vierailija
39/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

///

Vuoropäiväkodissa maksetaan ihan normaalit ilta- ja yölisät. 

Vierailija
40/117 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun se keikkalainen ei nimenomaan päivystä. Se nappaa sellaiset hommat, jotka haluaa, ja jättää nappaamatta ne, jotka ei kiinnosta. Toki eri välitysfirmoilla voi olla erilaisia sääntöjä ja täysin ymmärrettävästi saattavat priorisoida niitä listoillaan olevia, jotka keikkoja myös tosiasiassa nappaavat. Mutta ei, mitään päivystysvelvollisuutta ei ole, mitään velvollisuutta olla tunnin päästä toisella puolella kaupunkia ei ole, jos aamulla nukuttaa, voi jäädä nukkumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi