Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti
Kommentit (12626)
Vierailija kirjoitti:
"On siitä sellaista faktaa, että lapset sijoitettiin välittömästi pois sijaisvanhemmilta, kun lapset uskalsivat vihdoin kertoa totuuden oloista siellä sosiaalityöntekijälle. Yksi tytär oli ollut opiskelijavaihdossa lukioaikana. Tämä oli kai 2018."
Ei ole tuollaista faktaa. Ei sillä, että tällä olisi sen kummempaa merkitystä, mutta faktantarkistus
Toimivan linkin liittäminen ei onnistu, mutta lähde: Iltasanomat 3.6.2023:
Näin Anneli Auerin lapset kertoivat karuista oloistaan isosisko teki 13-vuotiaana kylmänviileän ratkaisun
"Vuonna 2018 sijaisperheestä lähti 14-vuotias kuopus, ja seuraavana vuonna samaan ratkaisuun päätyi vielä 16-vuotias sisko.
1999 syntynyt veli oli ainoa, joka asui sijaiskodissa täysi-ikäiseksi saakka. Hän muutti pois vasta armeijan jälkeen."
"ei ollut harrastuksia"??
paitsi: kerran viikossa uimahallissa. Kirjastossa. Sai pelata läppärillä, mutta valvottuna, ja se ei sopinut. Oliko tämä ettei lapsi pääse aikuis-sivustoille?
" Isosisko ei aiheuttanut koskaan mitään uhkaa." Paitsi että raisg---teitä omien kertomustenne mukaan. Että samaan huoneeseen vaan? Syötti kakkaa ja pissaa. Mut ei se mitään?
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeestaan suututtaa että nämä nyt jo aikuiset lapset edelleen syyttää sijaisvanhempia siitä että he uskoi näiden omia järkyttäviä kertomuksia isosiskosta, Vaikka ihan ite tarinoivat että hän on rais--- heitä, ja yrittänyt syöttää uloste---ja virtsaansa heille. Syyttäävät sijaisvanhempia NYT VIELÄKIN siitä että se olisi ollut jotenkin VÄÄRIN että he puuttui tähän isosiskon toimintaan. KUKA on se vanhempi joka ei puuttuisi? HÄH? Sanokaa mulle? Nämähän on toimineet täysin oikein, mutta Auerin lapset eivät sitä näe. Joo joo älkää VIITIIKÖ mulle sanoa että muka uskovat sjiaisvanhemmat jotain seksi juttuija syöttäis lasten mieliin ÄLÄ VIITI!! Kyllä ne lapset on ihan itse nää keksiny (jos oli valetta). Mutta se ettei he vieläkäänn näe että sij.vanhempien oli PAKKO puuttua raisg...ja pyyhkeisiin kakkivan isosiskon toimiin jotenkin, mikä oli täysin oikein sen mukaan kun heille oli kerrottu.
No nuo sijaisvanhemmat olivat aikuisia ja he kannustivat pieniä lapsia kertomaan mitä hurjimpia juttuja.
Tämä pariskunta ei yksinkertaisesti osannut toimia lasten kanssa. Eihän tuo ollut koti vaan vankila.
Kuulostaa mielestäni melko oudolta tuo sijaisperheen touhu. Tuollaiseen vieraannuttamiseen lähisukulaisista olen törmännyt lähipiirissä ja se on lapselle todella raskasta, samoin kuin sukulaisille. Aikuisiällä olen saanut tutustua sisareni lapseen, kun hän on päässyt aikuisuuden myötä tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo sijaisvanhemmat tulossa jossain vaiheessa oikeuteen kertomaan näkemyksiään?
Toivottavasti koska luulen että kyllä näille (ainakin joillekkin) toimille on täysin järkeenkäyvät selitykset. Esim. oltava huoneessa lukkojen takana (koska varasteluongelma), tai uima-allasta ei saanut käyttää. Tiedättekö miten kallista sen lämmittäminen on, ja puhdistaminen jos joku on pissannut tai kakkinut sinne? Koko altaan vesi on vaihdettava jos näin käy.
Älä selitä! Sijaisvanhempien toimet oli järkyttäviä! Ei ole mitään syytä että suihkussa käyminen kielletään, tai vessaan pyydetään lupa ja laitetaan liikkeentunnistimet ja käsketään pysyä yhdessä huoneessa suurin osa vapaa-ajasta.
ihan sairas pariskunta, saunantaakse sais noi hullut vie
Enpä enää tiedä. Jso sulle luotettavsti 3 lasta paljastaa etä isosisko on murh--isänsä, naureskelee sille, juhlii sitä, jne. niin luulen että säkin lukitsisit sen yöksi huoneeseensa. Sen verran iso jo, ja veitsiä lähellä, et saisi ehkä sinäkään enää nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mielestäni melko oudolta tuo sijaisperheen touhu. Tuollaiseen vieraannuttamiseen lähisukulaisista olen törmännyt lähipiirissä ja se on lapselle todella raskasta, samoin kuin sukulaisille. Aikuisiällä olen saanut tutustua sisareni lapseen, kun hän on päässyt aikuisuuden myötä tuosta.
Syynä oli se että äiti rais--aa lapsia. Ja sallii mieskaverin rais---. Ja murh--miehensä lapsensa kanssa ja juhlii tätä. Sekä että isovanhemmat tukee häntä tässä. Siinä valossa tomineet täysin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syynä oli se että äiti rais--aa lapsia. Ja sallii mieskaverin rais---. Ja murh--miehensä lapsensa kanssa ja juhlii tätä. Sekä että isovanhemmat tukee häntä tässä. Siinä valossa tomineet täysin oikein.
Annelin vanhemmat eivät ainakaan ole mitään tehneet siksi on melko hullua, että lasten välit heihinkin on jäädytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On siitä sellaista faktaa, että lapset sijoitettiin välittömästi pois sijaisvanhemmilta, kun lapset uskalsivat vihdoin kertoa totuuden oloista siellä sosiaalityöntekijälle. Yksi tytär oli ollut opiskelijavaihdossa lukioaikana. Tämä oli kai 2018."
Ei ole tuollaista faktaa. Ei sillä, että tällä olisi sen kummempaa merkitystä, mutta faktantarkistus
Toimivan linkin liittäminen ei onnistu, mutta lähde: Iltasanomat 3.6.2023:
Näin Anneli Auerin lapset kertoivat karuista oloistaan isosisko teki 13-vuotiaana kylmänviileän ratkaisun
"Vuonna 2018 sijaisperheestä lähti 14-vuotias kuopus, ja seuraavana vuonna samaan ratkaisuun päätyi vielä 16-vuotias sisko.
1999 syntynyt veli oli ainoa, joka asui sijaiskodissa täysi-ikäiseksi saakka. Hän muutti pois vasta armeijan jälkeen."
Taas tätä sijaisvanhempien puolustelua ja hiustenhalkomista. Fakta on, että kaksi kolmesta lapsesta sijoitettiin muualle melko pian heidän kerrottua oloistaan perheessä.
"Sijaisvanhemmat olivat vakuuttuneita, että pikkusisko oli viillellyt seiniä. Lopulta tämä myönsi sen, vaikka ei ollut tehnyt sitä."
Eli tyhjästä vaan viiltelyt ilmaantuneet uuden veneen seiniin? Tämän pojan todistus on jotenkin epärealistista. Jonkunhan on täytynyt tehdä sitä sabotaasia. Eiköhän ne jäljet ole edelleen nähtävissä jos niitä on tehty. Ymmärrän hyttiin yöksi lukitsemisen äärimmäisenä keinona suojella kallista venettä tuhoamiselta
en paljoa ole asiaa seurannut, mutta nyt mielestäni aikuiset lapset ovat oikeudessa kertoneet melkein sanasta sanaan sijaisvanhemmilla tapahtuneita asioita ! jotenkin outoa!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annelin vanhemmat eivät ainakaan ole mitään tehneet siksi on melko hullua, että lasten välit heihinkin on jäädytetty.
jos sun lasten raig---jan vanhemmat ei usko että heidän tytär/poika on -oedari, niin säkö pästät heidät vaikka yöksi kylään? Viikonlopuksi heille missä ped---saa vapaasti jatkaa. Sähän epäilet että he on kaikki ped-reita
Jos nää sijaisvanhemmat olis olleet rakastavat ja huolehtivat huoltajat ja lasten olisi ollut hyvä elää siellä normaalisti, niin tuskinpa nyt oikeudessa aikuisina kertoisivat tuollaisia juttuja. Ovat nyt aikuisia ja ymmärtävät, mitä aiemmista valheista seurasi ja ymmärtävät seuraukset, jos itse nyt valehtelevat oikeuden edessä.
Mitä seuraa sijaisvanhemmille jos tämä kaikki on valhetta. Eli pistäneet lapset valehtelemaan ja keksineet ihan sairaita tarinoita.
Eikö tuota sijaisperhettä saa enää mitenkään vastuuseen? Tai sosiaalityöntekijöitä. Tuohan on ihan kidutukseen verrattavaa, että ei saa peseytyä, pitää olla lähes kotiarestissa, eikä saa olla sosiaalisia kontakteja ikätovereihin tai syötetään pelkkää nuudelia ja kaurapuuroa puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä seuraa sijaisvanhemmille jos tämä kaikki on valhetta. Eli pistäneet lapset valehtelemaan ja keksineet ihan sairaita tarinoita.
Eivät varmasti myönnä pistäneensä lapsia valehtelemaan. Sanovat varmaankin, että lapset ovat itse keksineet kaiken, jos oli valetta.
"Sitten sijaisvanhemmat väittivät, että nuorin siskoni olisi tuhrinut seiniä ja pyyhkeitä, se oli ihan hirveää ja pikkusiskoni piti myöntää ne, poika kertoo."
Mistä veli tiesi ettei tekijä ollut pikkusisko?
Miksi ei kertonut kuka ne oli tehnyt jos tiesi ettei se ollut pikkusisko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo sijaisvanhemmat tulossa jossain vaiheessa oikeuteen kertomaan näkemyksiään?
Toivottavasti koska luulen että kyllä näille (ainakin joillekkin) toimille on täysin järkeenkäyvät selitykset. Esim. oltava huoneessa lukkojen takana (koska varasteluongelma), tai uima-allasta ei saanut käyttää. Tiedättekö miten kallista sen lämmittäminen on, ja puhdistaminen jos joku on pissannut tai kakkinut sinne? Koko altaan vesi on vaihdettava jos näin käy.
Älä selitä! Sijaisvanhempien toimet oli järkyttäviä! Ei ole mitään syytä että suihkussa käyminen kielletään, tai vessaan pyydetään lupa ja laitetaan liikkeentunnistimet ja käsketään pysyä yhdessä huoneessa suurin osa vapaa-ajasta.
ihan
Se on järkyttävää, että sinä syytät 9-vuotiasta lasta isänsä murhaamisesta. Aivan sairaita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmasti myönnä pistäneensä lapsia valehtelemaan. Sanovat varmaankin, että lapset ovat itse keksineet kaiken, jos oli valetta.
Onneksi kaikki lapset puhuvat nyt samoin ja perheestä tehtiin myös rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
"ei ollut harrastuksia"??
paitsi: kerran viikossa uimahallissa. Kirjastossa. Sai pelata läppärillä, mutta valvottuna, ja se ei sopinut. Oliko tämä ettei lapsi pääse aikuis-sivustoille?
" Isosisko ei aiheuttanut koskaan mitään uhkaa." Paitsi että raisg---teitä omien kertomustenne mukaan. Että samaan huoneeseen vaan? Syötti kakkaa ja pissaa. Mut ei se mitään?
Etkö nyt tajua että tämän oikeudenkäynnin ainoa tarkoitus on, että lapset ovat kumonneet nuo höpöjuttunsa?? Ne eivät siis ole totta, he kertovat nyt aikuisina. Miten voi olla näin vaikeaa tajuta?
Vaatii aika paljon alaikäiseltä lähteä kodistaan jonnekin laitokseen.