Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti
Kommentit (2573)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mieshän on silti melkein aina naista vahvempi, vaikka nainen olisi pidempi tai isompikokoinen. Miehillä on ylävartalossa keskimäärin 90 % enemmän lihasmassaa kuin naisilla. "
Jukka oli myös rampa, ontui toista jalkaansa.
Se tuskin vaikuttaa tuohon ylävartalon voimaeroon.
On siis ihan äärimmäisen epätodenköistä, että nainen voittaisi miehen tuollaisessa kamppailussa.
Raivohullu nainen päihittää kyllå ramman pienemmän miehen, se on selvä. Kun ihminen kunnolla raivostuu ja menettää malttinsa, yhtä naista saa pidellä monta miestä ihan tosissaan.
Raivohullu joka yhtäkkiä hallitseekin hermonsa sekä häkepuhelussa että poliisien saapuessa. Ei Auer vaikuta miltään raivohullulta puhuessaan häkepuhelu
Hänen tunnetilansa vaihtuu sekunninn murto-osassa erittäin hätäisestä täysin raivokkaaseen ja sitten taas täysin rauhallisen ja keskittyneen kuuloiseen häke-nauhan aikana.
"HUS:n lastenkirurgi Harry Lindahl tyrmää arvion: "Lääkärinlausunnossa kuvattua syntytapaa ei ole olemassakaan. Selitys tapaturmaisesta synnystä on mahdoton, eikä penetraatio aiheuta venymistä. Ellei ole synnynnäistä vikaa, tällaisista peräsuolen laajentumista 99 prosenttia johtuu ummetuksesta."
"Syyttäjät olivat sivuuttaneet lapsille vuosina 2009 ja 2010 tehdyt lääkärintutkimukset, joissa oli tarkasteltu myös ihoa, joka oli siisti, ilman mainittavia arpia. Jos Joki-Erkkilän löytämät viiltelyarvet ovat todellisia, ne ovat syntyneet myöhemmin. Aikana, jolloin Anneli Auer on istunut tutkintovankeudessa"
Nuo väitetyt lapsille tehdyt asiat ovat niin hirvittäviä, että miten kukaan ihminen voisi elää mitenkään tasapainoisena kaiken tuollaisen sairaan väkivallan jälkeen. Luulisi, että kaikki lapset olisivat jossain hoitolaitoksessa nyt.
Vaikea uskoa, että ovat totta. Epäilen että Anneli kyllä teilasi ukkonsa mutta nuo muut syytökset ovat perättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen naureskellut noita juttuja lukiessani. Ne on täysin irti todellisuudesta.
Minä olen kyllä lukenut pitkiä pätkiä pojan kertomuksia, jotka vaikuttavat ihan uskottavilta.
Miten kukaan voi nauraa noin syvästi traumatisoitujen lasten järkyttäville kertomuksille? Ja vielä enemmän ihmettelen sitä, miten äiti voi nauraa omien, syvästi traumatisoitujen lastensa järkyttäville kertomuksille? Vaikka ne olisivatkin tuulesta temmattuja, eikö hän näkisi sitä kammottavaa tuskaa, joka niiden takana on?
Tässä sepitteessä ei mikään pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mieshän on silti melkein aina naista vahvempi, vaikka nainen olisi pidempi tai isompikokoinen. Miehillä on ylävartalossa keskimäärin 90 % enemmän lihasmassaa kuin naisilla. "
Jukka oli myös rampa, ontui toista jalkaansa.
Se tuskin vaikuttaa tuohon ylävartalon voimaeroon.
On siis ihan äärimmäisen epätodenköistä, että nainen voittaisi miehen tuollaisessa kamppailussa.
Raivohullu nainen päihittää kyllå ramman pienemmän miehen, se on selvä. Kun ihminen kunnolla raivostuu ja menettää malttinsa, yhtä naista saa pidellä monta miestä ihan tosissaan.
Raivohullu joka yhtäkkiä hallitseekin hermonsa sekä häkepuhelussa että poliisien saapuessa. Ei Auer va
Mitä ihmettä sä sepität? Sinähän et tiedä hänen tunnetilojensa vaihtumisesta yhtään mitään. Et tiedä tunnetiloista kuin häkepuhelun tunnetilan.
Vierailija kirjoitti:
"Lapsille tehtiin myös laaja-alainen magneettikuvaus. Niissä ei löytynyt vähäisintäkään viitettä lasten värikkäästi kuvaamasta rajusta väkivallasta. Myöskään väitettyä fisteliä ei löytynyt."
Pojalta löytyi magneettikuvauksessa tapaturmaisesti aiheutunut löydös sulkijalihaksen yläpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen naureskellut noita juttuja lukiessani. Ne on täysin irti todellisuudesta.
Minä olen kyllä lukenut pitkiä pätkiä pojan kertomuksia, jotka vaikuttavat ihan uskottavilta.
Ihan uskottavilta? Niiden kertomusten mukaan nämä ^murhakilvet^ olisivat jopa jäkittäneet takapihalla pystyssä kaikkien nähden jo ennen murhaa (hovioikeuden päätöksestä luettua). Todella uskottavaa! Sä vaan suu ammollaan haluat niellä kaiken paskan mitä satut lukemaan jostain.
Miksi Anneli punastuu ja alkaa kihertäö tällä videolla, kun tulee saatanasta puhe? Katsokaa hänen poskiaan. Kun hän kuulee sanan saatana, hänen poskensa punertuvat ja hän tulee iloisen oloiseksi. Siis nainen, joka ei vuosien aikana lähes koskaan ole osoittanut mitään tunteita.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bf6d0b78-261e-4fe5-b9f6-daf456c4fc50
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun alhainen taso häiritsee.
Samaa mieltä. Myrkkyhoitajat ja muut psykopaatit ei liity Aueriin mitenkään. En vaan voi ymmärtää miksi jotkut haluaa uskoa että Anneli olisi joku hirviö. Noista teksteistä paistaa läpi se, ettei kirjoittajat välttämättä edes oikeasti usko hänen syyllisyyteen, vaan jostain syystä vain haluaa uskoa. Ei voi olla omassa elämässä kaikki hyvin, jos toistakymmentä vuotta jaksaa mustamaalata muita jossain keskustelupalstoilla. Toivottavasti asianosaiset eivät koskaan lue näitä, tai jos lukee, niin toivon että he ymmärtävät, että täällä ihmiset vain purkavat pahaa oloaan kehen tahansa jota on helppo haukkua ja painaa alas. Nyt meneillään olevan oikeudenkäynnin myötä moni tulee vielä perehtymään aiheeseen paremmin ja Suomen historian pahin oikeusmurha tulee vihdoin päivänvaloon.
Purkaa pahaa oloaan? Joillakin nyt vaan sattuu olemaan vahva oikeustaju, johon ei sovi se, että tämä nainen vielä kaiken jälkeen kehtaa tulla esiin pyytämään lisää rahaa valtiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Myrkkyhoitajat ja muut psykopaatit ei liity Aueriin mitenkään. En vaan voi ymmärtää miksi jotkut haluaa uskoa että Anneli olisi joku hirviö. Noista teksteistä paistaa läpi se, ettei kirjoittajat välttämättä edes oikeasti usko hänen syyllisyyteen, vaan jostain syystä vain haluaa uskoa. Ei voi olla omassa elämässä kaikki hyvin, jos toistakymmentä vuotta jaksaa mustamaalata muita jossain keskustelupalstoilla. Toivottavasti asianosaiset eivät koskaan lue näitä, tai jos lukee, niin toivon että he ymmärtävät, että täällä ihmiset vain purkavat pahaa oloaan kehen tahansa jota on helppo haukkua ja painaa alas. Nyt meneillään olevan oikeudenkäynnin myötä moni tulee vielä perehtymään aiheeseen paremmin ja Suomen historian pahin oikeusmurha tulee vihdoin päivänvaloon.
Argumentoinnin alhainen taso häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukkaa kuvailtiin sosiaalipsykologituttavien keskuudessa aikaansaavaksi ja toimeliaaksi, mutta kovaääniseksi ja kenties tiukaksikin mieheksi. Ehkä Aueria viehättävät tuollaiset puhumaan hyvät miehet. Myös Jens on samanlainen supliikkimies.
Uskoin, kun näin supliikkimies Jensin haastattelun. Reaktiot ja äänenpainot ovat luontevia. Aueria en usko. Hän on kaikkialla aina liian rauhallinen. Sellainenkin seikka muuten ihmetyttää, että Auer on tavannut Kukan netissä noin vuosi murhan jälkeen ja kutsunut miehen ensi tapaamiselle kotiinsa, kun lapsetkin ovat olleet kotona. Ei käy järkeen jos Auerin kotiin on aiemmin tunkeutunut tuntematon mies murha-aikeissa. Käy järkeen jos Auer itse on murhaaja. Luonnollinen reaktio hyvin traumaattisiin tapahtumiin olisi pelätä vieraita miehiä.
Juuri näin. Olen itse raiskauksen uhri ja on ollut pitkä prosessi parantua traumasta, joka alkuun aiheutti hyvin voimakkaan pelon vieraita miehiä kohtaan. En vuosikausiin voinut kuvitellakaan aloittavani seurustelua. Vaikkei Auer itse ole raiskauksen uhri eikä murhassa varsinainen kohde, niin hän on joka tapauksessa ollut todistamassa äärimmäisen raakaa puolison surmaan johtanutta väkivaltaa ja yllättävää hyökkäystä omaan kotiin. Pelkästään tuo kotiin tunkeutuminen on minusta jo sellainen seikka, mikä tavallisesti jättää uhriin pitkäaikaisen turvattomuuden tunteen. Siksi ihmettelenkin, että Auer jo vuoden päästä tapahtumasta oli tuomassa uutta, vierasta miestä hänen ja lastensa kotiin. Olen seurannut Auer-casea 2006 vuodesta lähtien ja matkan varrella olen monessakin kohtaa ihmetellyt rouvan tyyneyttä ja toisaalta asioita mitä hän on korostanut. En muista alkuaikoinakaan hänen tuoneen esiin esim. hyökkäyksen aiheuttamaa pelkoa ja turvattomuutta - murhaajahan oli periaatteessa vapaalla jalalla. Että hän jo seuraavana päivänä sairaalavuoteella hyvin päättäväisen oloisesti puhui Turkuun muutosta ja että "me unohdetaan tämä" kuulosti ja näytti oudolta - nainen ei tuonut esiin pelon tunteita (murhaajaa kohtaan) saatikka että olisi surrut murhattua puolisoaan.
Oikeasti, katsoitteko sen videon? Mä olen pitänyt niitä saatananpalvontajuttuja aika kaukaa haetuista, mutta tuo Annelin reaktio oli todella outoa, varsinkin kun hän ei koskaan ole osoittanut minkäänlaisia tunteita mihinkään suuntaan koskaan, vaikka on käynyt läpi hirveitä kokemuksia ja julkista prässäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskottavilta? Niiden kertomusten mukaan nämä ^murhakilvet^ olisivat jopa jäkittäneet takapihalla pystyssä kaikkien nähden jo ennen murhaa (hovioikeuden päätöksestä luettua). Todella uskottavaa! Sä vaan suu ammollaan haluat niellä kaiken paskan mitä satut lukemaan jostain.
Olen pyrkinyt muodostamaan käsitykseni paitsi pojan myös vanhimman tyttären kertoman pohjalta. Vanhimman tyttären lukuisat kuuntelut vahvistavat sitä, ettei ketään ulkopuolista näkynyt takkahuoneessa ollenkaan, isä oli saattanut maata kuolleena jo ennen hätäpuhelua eikä äiti juossut puhelun aikana ketään karkuun. Pojan kertomuksista puolestaan käy ilmi, että isosisko oli saattanut nikkaroida äidin kanssa kilven ja kokeilla nauhurin toimimista. Kuulostaa ihan uskottavalta, kuinka poika kertoo myöhemmin kuunnelleensa äidin ja isosiskon keskinäisiä jutteluita ja kuinka sisko oli kehuskellut olleensa osallisena murhaan. Se ei tietenkään tarkoita, että hän oikeasti oli ollut toisena tekijänä mutta kehuskeli sillä. Kilpi sopisi ruskeiden kuitujen lähteeksi ja olisi vaihtoehto pystypaini-selitykselle. Nauhuri selittäisi häkepuhelun kummallisuuksia.
En siis ole kritiikittä lukenut lasten kertomuksia vaan päinvastoin katsonut, että heidän kertomansa voi tuoda esiin todellisia tapahtumia paremmin kuin Annelin lukuisat keskenään ristiriitaiset kertomukset.
Seri-kertomuksista ei vielä tiedetä, mikä on kunkin lapsen kertomaa. Poika ja toiseksi vanhin tytär osasivat kuitenkin nimetä tekijäksi Jensin ja heillä on todettu kertomuksiin sopivia löydöksiä. Myös pienimmällä on arpia paikoissa, joissa niitä ei tavallisesti esiinny. Joka tapauksessa nuorempien pelko isosiskoa kohtaan on ollut selkeästi nähtävissä, joten se lisää uskottavuutta myös niille tuhkaleikeille.
Vierailija kirjoitti:
"Syyttäjät olivat sivuuttaneet lapsille vuosina 2009 ja 2010 tehdyt lääkärintutkimukset, joissa oli tarkasteltu myös ihoa, joka oli siisti, ilman mainittavia arpia. Jos Joki-Erkkilän löytämät viiltelyarvet ovat todellisia, ne ovat syntyneet myöhemmin. Aikana, jolloin Anneli Auer on istunut tutkintovankeudessa"
Kun lapsen ihon mainitaan olevan siisti, sillä tietääkseni tarkoitetaan enemmän sitä, ettei ole näkyvissä ihottumia tai atooppista kuivuutta.
Vierailija kirjoitti:
Nuo väitetyt lapsille tehdyt asiat ovat niin hirvittäviä, että miten kukaan ihminen voisi elää mitenkään tasapainoisena kaiken tuollaisen sairaan väkivallan jälkeen. Luulisi, että kaikki lapset olisivat jossain hoitolaitoksessa nyt.
Vaikea uskoa, että ovat totta. Epäilen että Anneli kyllä teilasi ukkonsa mutta nuo muut syytökset ovat perättömiä.
Lapset ovat kyllä oireilleet eri tavoilla, mutta siitä ei ole kerrottu tarkemmin, koska ne ovat salassa pidettäviä terveystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia keskustelupalstoilla, kuten m*nfossa, ovat jaksaneet roikkua vain annelistit. Miksi et epäile heidän mielent*rveyttään? Itse olen viettänyt edellisten oikeudenkäyntien jälkeen ihan tavallista elämää. Tänne tulin kirjoittelemaan vasta, kun kuulin lasten peruneen kertomuksensa. Aihe askarruttaa ihan aidosti. Nyt, kun tarkemmin sai tietää, mistä Aueria ja Ihleä syytetään, keissi näyttäytyy hyvinkin realistiselta. En usko pariskunnan pääsevän koppikorvauksile.
M*nfossa Naakka kuvittelee jo sankarillisesti vapauttavansa Auerin ja Ihlen seri-syytöksistä osoittamalla, että Ari ja Minna kirjoittelivat m*nfoon ja saivat sieltä ideat murhatarinoihin, joita sitten syöttivät lapsille.
Asiassa on vain yksi mutta. Poika kertoi jo vuonna 2009, kun oli asunut vielä kotonaan Halisissa, kuinka kummallista oli, kun lasi-äänet, Annu-huudot ja naks-äänet olivat kuuluneet samanaikaisesti, toistuen. Tähän kertomukseen sijaisvanhemmat eivät ole voineet mitenkään vaikuttaa.
Naakan on myös hölmöä ajatella olleensa se, joka osoitti puolustukselle Ahorinnan kirjan. Sehän tiedettiin jo. Kukaan ei ole todistanut, että sijaisperheellä olisi se hyllyssään. Anneli on yhtä lailla sitä ikäpolvea, joka tietää tuon 1990-luvun lopun nuorisotrendin.