Miten jotkut tori.fi-myyjät kehtaa
valehdella ilmoituksessa ihan pokkana. Esim. kirjoittaa ilmoitukseen "kerran käytetyt" ja kuvista kuitenkin näkee, että kenkien sisäosat on ihan tummuneet, eli aika pitkä kerta taisi olla kyseessä.....just katsoin yksiä lasten Viking välikausikenkiä, jotka hyvässä kunnossa toki, mutta tiedot ilmoituksessa ei kyllä voi pitää alkuunkaan paikkaansa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Eilen taas kahdet oharit ostajien toimesta, voi juma**uta....en myy enää ikinä muulla kuin postituksella. Ja sitä toridiiliä on turha kysellä.
Myös tänne osuneet parit oharit viimeaikoina. Sovittu nostopäivä ja kellonaika. Ei näy eikä tietenkään ilmoita, ettei olisi tulossa. Katoaa eikä vastaa enää viesteihin. Ihmisillä ei ole enää minkäänlaisia käytöstapoja ja kunnioitusta toisia kohtaan. En tiedä, onko kyseessä tämä uudempi sukupolvi…,
Mistähän näitä tyyppejä aina ilmestyy, jotka pyytävät mittailemaan tuotteita ja pähkäilevät, että mahtuuko se johonkin rakoon. Siitähän se raivo nousisi vaikka olisi antanut oikeat mitat, mutta ei silti mahtuisi. Ei kukaan sellaista vastuuta halua, sanonkin aina kyselijoille, että tervetuloa mittaamaan jos on tiukka tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen taas kahdet oharit ostajien toimesta, voi juma**uta....en myy enää ikinä muulla kuin postituksella. Ja sitä toridiiliä on turha kysellä.
Myös tänne osuneet parit oharit viimeaikoina. Sovittu nostopäivä ja kellonaika. Ei näy eikä tietenkään ilmoita, ettei olisi tulossa. Katoaa eikä vastaa enää viesteihin. Ihmisillä ei ole enää minkäänlaisia käytöstapoja ja kunnioitusta toisia kohtaan. En tiedä, onko kyseessä tämä uudempi sukupolvi…,
Toinen on sitten nämä, jotka kuvittelevat ettei myyjällä ole muuta elämää kuin odotella ostajan saapumista. Eräskin siirsi saapumistaan varmaan 3-4 kertaa oli kun oli jossain menossa ja piti sopeutua miehensä aikatauluihin. No saapui tällä kertaa onneksi lopulta ja maksoi mukisematta sen mitä pyynti oli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä torissa rehellisyys on valttia. Jos tuote ei vastaa kuvausta voi ostaja pysäyttää maksun. Monenlaisilta ongelmilta vältytään, kun kerrotaan tuotteesta rehellisesti. Itse myyn vain hyvää, ehjää ja tahratonta. Kuluneet ja pikkuvikaiset tuotteet laitan roskiin. Ei niitä kukaan halua ostaa.
Mitä horiset, olen myynyt paljon tavaraa vuosien mittaan ja kaikki kuluneet ja pikkuvikaiset on aina mennyt kaupaksi, on vaikka kuinka paljon tee itse ihmisiä, tuunajia ja virittäjiä.
Ihmettelen kyllä miten jotkut viitsii juoksuttaa ostajaa parin euron huijauksen vuoksi, eikö hävetä, vai onko raha todellakin niin tiukalla että pitää pummata jokin viisi euroa toriostajalta. Onko nautinto suurempi siitä kun ostaja menee halpaan vai että saa yhden pari kolikkoa ilmaiseksi.
Myydään Mersu, kerran ajettu (järveen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, jos kerran kuvista näkyy todellinen kunto?
Oletko yksi noista vempuloista, jotka kirjoittaa vähän sinne päin?
Mitä väliä jos olenkin?
No jos olet, niin valaise toki mielenmaisemaasi. Miksi kirjoitat ilmoitukseen ihan muuta, kuin kuvasi tuotteen kunnosta osoittavat? Mikset voi olla rehellinen?
Kerro sinä ensin, mitä väliä sillä on. Vai etkö osaa perustella näkemystäsi?
Sitä väliä, että kirjoitus on harhaanjohtava, eikä kerro tuotteen todellisesta kunnosta. Jos esim. kuvissa esiintyvän paidan pintamateri
Mitä väliä väitteen paikkansapitävyydellä, jos näet kuvasta todellisen tilanteen? Mainoksissa väitetään paljon asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Silti et riehu niistä. Miksi?
Jaa että kuvasta näkee vaikka toimiiko jokin elektroninen laite kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Etsin netistä miesten vapaa-ajan housuja ja myyjä sanoi niiden sopivan alle 170 cm pitkille miehille, mutta kun sovitin niitä, lahkeet olivat liian pitkät. Housujen ostaminen on niin turhauttavaa.
M47
Jollain 170 cm mittaisella voi olla pitkät jalat. Kummallista että ei ollut mitään koko merkintää sitten mainittu.
Yks turhautumisen syy torissa on ilmoittajat, jotka vaikkapa myyvät farkkuja: kuvassa viikattuna, ei mainintaa koosta, ei edes onko miesten vai naisten mallia....mitähän tällaiset ajattelevat?
Ja siis koskee muutakin, vaikkapa kenkiä, takkeja, jne jne
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä miten jotkut viitsii juoksuttaa ostajaa parin euron huijauksen vuoksi, eikö hävetä, vai onko raha todellakin niin tiukalla että pitää pummata jokin viisi euroa toriostajalta. Onko nautinto suurempi siitä kun ostaja menee halpaan vai että saa yhden pari kolikkoa ilmaiseksi.
5 euroa ei ole suuri menetys kenellekään. Onhan noita ostaija jotkua antavat odotuttaa itseään. Myyjänä en ala odottelemaan kotona koko iltaa vaan pitää tietää milloin ostaja on tulossa vai onko tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen sivusta, mutta itse ihmettelen niitä, jotka myyvät tavaraa kallimmalla kuin nettikaupassa uuden hinta.
Itse sitten tarjosin huomattavasti pyyntiä alhaisempaa hintaa, ja myyjä luonnollisesti piti tarjousta naurettavana. Tarjotessa kyllä sanoin, että kaupasta saa halvemmalla kuin hänen pyyntinsä, mutta hän haluaa pitää kiinni hinnastaan. En ymmärrä mihin tuo pyynti perustuu. Miksi kukaan maksaisi käytetystä tavarasta enemmän kuin uudesta kaupassa.
Välillä googlettelijat ei huomaa, että jotain tuotetta kyllä myydään nettikaupassa huomattavasti halvemmalla kuin torissa, mutta siellä nettikaupassa on jäjellä joku yksi tai pari jämäkokoa, lasten kengistä tyyliin 21 tai 22. Ja myyjä myy kokoa 33.Ja monet nettikaupat alkaa näyttämään tuotteelle jostakin syystä halvempaa hintaa silloin kun tuote on verkkokaupasta loppunut.
Olen huomannut saman asian. On toki mahdollista että vaikka kengissä viimeinen pari on myyty alehinnalla.
Ostan merkkitavarat Vestiairesta, koska heillä on tarkka kriteeristö käytetyn kunnolle. Etsin läppärireppua ja löysin hyvän, italialaisen myyjän mukaan kunto piti olla "uusi mutta ilman hintalappua". Sain nuhjaantuneen ja selvästi limut laukun sisälle kaatuneen repun, jossa kaikki metallihelat oli niin kuluneet että kullanvärin alta paistoi rungon sinkkiharmaa.
Palautin tuotteen Vestiairelle tarkastettavaksi perusteella ei vastaa kuvausta, sain rahani takaisin. Myyjä sai raivarit ja haukkui minut viesteillä ettei suomalaisille kelpaa mikään ja olen kultalusikka suussa syntynyt jos minua haittaa pieni kuluma, mutta eipä kiinnosta. Myyjän piti siis maksaa itse omalla rahalla, että sai lunastettua reppunsa Vestiairelta takaisin. Ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen sivusta, mutta itse ihmettelen niitä, jotka myyvät tavaraa kallimmalla kuin nettikaupassa uuden hinta.
Itse sitten tarjosin huomattavasti pyyntiä alhaisempaa hintaa, ja myyjä luonnollisesti piti tarjousta naurettavana. Tarjotessa kyllä sanoin, että kaupasta saa halvemmalla kuin hänen pyyntinsä, mutta hän haluaa pitää kiinni hinnastaan. En ymmärrä mihin tuo pyynti perustuu. Miksi kukaan maksaisi käytetystä tavarasta enemmän kuin uudesta kaupassa.
Välillä googlettelijat ei huomaa, että jotain tuotetta kyllä myydään nettikaupassa huomattavasti halvemmalla kuin torissa, mutta siellä nettikaupassa on jäjellä joku yksi tai pari jämäkokoa, lasten kengistä tyyliin 21 tai 22. Ja myyjä myy kokoa 33.Ja monet nettikaupat alkaa näyttämään tuotteelle jostakin syystä halvempaa hintaa silloin kun tuote on verkkokaupasta loppunut.
Olen huomannut saman asian. On toki mahdollista että vaikka kengissä viimeinen pari on myyty alehinnalla.
Tämähän se on. Siellä on enää se naistenkenkien koko 44 ja 35 ollut jäljellä ja ne on myyty -80%.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ostanut kaupasta jos oli saatavana halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuu siihen, että aina löytyy joku, joka suostuu ostamaan. Ei myynti ole kaikille mitään hyväntekeväisyyttä, vaan osa haluaa ihan tienatakin sillä. Käytetystä tavarasta voi maksaa enemmän kuin uudesta esimerkiksi silloin, jos sitä uutta ei ole saatavilla sopivassa koossa tai jos tuotteelle on akuutti tarve eikä viitsi kahlata läpi kaikkia nettikauppoja.
Nettikaupassa tulee myös lähetyskulut ja kestää hetken ennen kuin saa tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 euroa ei ole suuri menetys kenellekään. Onhan noita ostaija jotkua antavat odotuttaa itseään. Myyjänä en ala odottelemaan kotona koko iltaa vaan pitää tietää milloin ostaja on tulossa vai onko tulossa.
Se ei todellakaan ole suuri menoerä maksaa jostakin roskiin menevästä lumpusta femma mutta se vaiva mikä hakemista tulee niin jää harmittamaan, aikaa ole loputtomasti tuhlata joidenkin pummaajien hyväksi.
SEn kyllä pitäisi mennä niinpäin että se pummaaja tulee ostajan luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ostanut kaupasta jos oli saatavana halvemmalla?
Tämä.
Mutta luultavasti tämä ostaja oli ostamassa jostain Sallan peräkylästä jotain haluttua tuotetta, jota myydään vain Helsingissä ja postikulut 10e päälle.
Että Joo, se on alennuksessa ollut halvempi, mutta jos myyjä sanoo että tällä hinnalla minä omastani luovun, niin tilaa sinä sieltä Helsingistä omasi, jos tästä omalta kylältä et maksa pyytämääni hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä torissa rehellisyys on valttia. Jos tuote ei vastaa kuvausta voi ostaja pysäyttää maksun. Monenlaisilta ongelmilta vältytään, kun kerrotaan tuotteesta rehellisesti. Itse myyn vain hyvää, ehjää ja tahratonta. Kuluneet ja pikkuvikaiset tuotteet laitan roskiin. Ei niitä kukaan halua ostaa.
Minä ole yllättynyt, miten hyvin viallisetkin tuotteet liikkuvat. Laitan aina ilmoitukseen tarkan tiedon viasta (esim. vetoketju on rikki) ja kuvaan vielä viallisen kohdan (esim. lähikuva tahrasta, joka ei ole lähtenyt pesussa). Silti lähes aina joku haluaa ostaa. En toki montaa euroa pyydä.
Muutaman rikkinäisen tuotteen olen myynyt mutta hinta on ollut pieni. Yksi tavara oli radio jossa nestekidenäyttö toimi jollain tavailla mutta elvytysoperaation jälkeen ei sitten enää ja toki radio muuten oli hyvässä kunnossa. Meni kaupaksi harrastajalle joka aikoi korjata näytön jotenkin. Sitten sain myytyä rikkinäiset nahkahansikkaat kun olivat laatunahkaa (pekari). Toivottavasti vuorin vaihto onnistui. Ylimääräisen pikkupöydän naarmua yritin korjata mutta sävy jäi vääräksi. Pöytä meni sitten kaupaksi ja ostaja hioi lakan pois sekä maalasi valkoiseksi. Torin kautta sain myöhemmin viestin ja näin hienon lopputuloksen.
Myin juuri käytetyn Aeg rälläkän, ikää reilu 30 vuotta, hinta 30 euroa, ostaja sanoi että Tokmannista saisi uuden samaan hintaan, mutta hän haluaa tällaisen vanhan koska ennen tehtiin laadukkaita tuotteita.