Miten jotkut tori.fi-myyjät kehtaa
valehdella ilmoituksessa ihan pokkana. Esim. kirjoittaa ilmoitukseen "kerran käytetyt" ja kuvista kuitenkin näkee, että kenkien sisäosat on ihan tummuneet, eli aika pitkä kerta taisi olla kyseessä.....just katsoin yksiä lasten Viking välikausikenkiä, jotka hyvässä kunnossa toki, mutta tiedot ilmoituksessa ei kyllä voi pitää alkuunkaan paikkaansa.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Myin Ruskeaa mekkoa, otsikko "Ruskea mekko kokoa S" kuvissa ruskea mekko useammalta puolelta, tekstissä kerrottu kuvien ruskea sävy vastaa mekon väriä.
Ostaja perui kaupat, koska luuli mekon olevan musta.
Just
Ostajan mielestä oli epäilyttävää, kun kysyin heti viestittelyn alussa, että käykö mobilepay maksutavaksi :D en tiedä miten muuten olisi kaupanteossa, kun yleisin tapa mielestäni on 1.raha vaihtaa omistajaa 2. tuote postiin.
Ostaja: "Moi, ostan tämän postituksella"
Minä: "kiva juttu, sopiiko mobilepaylla maksu?"
-usean tunnin hiljaisuus-
Ostaja: "Hei tuli vähän outo olo kun sulla oli niin kiire rahojen kanssa, niin etsinkin muualta"
Minä mielessäni: mitä h**vettiä nyt taas
Vierailija kirjoitti:
Ostajan mielestä oli epäilyttävää, kun kysyin heti viestittelyn alussa, että käykö mobilepay maksutavaksi :D en tiedä miten muuten olisi kaupanteossa, kun yleisin tapa mielestäni on 1.raha vaihtaa omistajaa 2. tuote postiin.
Ostaja: "Hei tuli vähän outo olo kun sulla oli niin kiire rahojen kanssa, niin etsinkin muualta"
Voi kai tuon tulkita vähän sellaiseksi "maksa heti"-viestiksi. Eihän postikuluista tai lähetystavastakaan ollut vielä sovittu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kai tuon tulkita vähän sellaiseksi "maksa heti"-viestiksi. Eihän postikuluista tai lähetystavastakaan ollut vielä sovittu mitään.
Tiedot postikuluista ja lähetystavasta luki kyllä ilmoituksessani hyvin selvästi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheen sivusta, mutta itse ihmettelen niitä, jotka myyvät tavaraa kallimmalla kuin nettikaupassa uuden hinta.
Itse sitten tarjosin huomattavasti pyyntiä alhaisempaa hintaa, ja myyjä luonnollisesti piti tarjousta naurettavana. Tarjotessa kyllä sanoin, että kaupasta saa halvemmalla kuin hänen pyyntinsä, mutta hän haluaa pitää kiinni hinnastaan. En ymmärrä mihin tuo pyynti perustuu. Miksi kukaan maksaisi käytetystä tavarasta enemmän kuin uudesta kaupassa.
Välillä googlettelijat ei huomaa, että jotain tuotetta kyllä myydään nettikaupassa huomattavasti halvemmalla kuin torissa, mutta siellä nettikaupassa on jäjellä joku yksi tai pari jämäkokoa, lasten kengistä tyyliin 21 tai 22. Ja myyjä myy kokoa 33.
Ja monet nettikaupat alkaa näyttämään tuotteelle jostakin syystä halvempaa hintaa silloin kun tuote on verkkokaupasta loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedot postikuluista ja lähetystavasta luki kyllä ilmoituksessani hyvin selvästi....
Mutta tässä et tuota olennaista asiaa muistanut mainita. Tekevälle sattuu. Ehkäpä ostajalla oli huonoja kokemuksia muista myyjistä, jotka ovat huijanneet rahat. Sehän on ihan yleisesti tiedossa, että huijarit pyrkivät luomaan kiireen tuntua, jotta kohde ei ehdi ajatella tarkemmin kaupantekoa.
Lähtökohtaisesti torissa myytävät tavarat eivät ole uusia. Joten aika sama mitä sinne kirjoittelee. Joissain tapauksissa käyttöäastetta voi toki avata tekstilläkin, mutta useimmiten kuvat kertoo enemmän. Ja vasta paikanpäällä näkyy koko totuus. Mutta paikanpäälle mennäkseni, olen yleensä katsonut jo valmiiksi että hinta ja kuvat mätsäävät keskenään mahd. hyvin
Samaan ilmiöön olen törmännyt. Toinen ihmistyyppi on nämä "ihana"-myyjät, jotka kuvailee kaikkea myymäänsä adjektiivilla "ihana". Ihanat miesten housut, ihana lasten t-paita, ihana mekko, eikä mitään muuta.
Ihmiset kertoo omaa totuutta ja toivoo enemmän kaupankäyntiä.
Kyllähän ihniset huijaakin, kaikkia löytyy
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tää juttu on, että kirjoitetaan esim. "ostan tämän haalarin", viestittely etenee siihen, että ollaan sopimassa monelta tulee hakemaan tai sopiiko mobilepay ja sitten yhtäkkiä tämä "ostaja" lopettaakin viesteihin vastaamisen?! Näitä ollut nyt useita, hemmetin ärsyttävää. Ja sitten kun alat useamman tunnin odottelun jälkeen sopia kauppoja jonkun toisen kanssa, niin tämä ensimmäinen aktivoituu juuri sillä samalla hetkellä. Itse myyn sitten useimmiten jälkimmäiselle, koska ensimmäinen vaikuttaa epäluotettavalta ja epäsitoutuneelta kaupantekoon....itse ainakin olen ihan tositarkoituksella ostajana aina liikenteessä ja sovin asiat kertaheitolla loppuun. Tai vähintäänkin seuraan kännykkää, niin näen onko myyjä kirjoittanut mulle jotain. En edes lähde ottamaan yhteyttä, jos tiedän, etten kerkeä viestittelemään. Selaako nää "ostajat" toria työpäivän aikana vessatauolla vai mitä ihmeen pelleilyä tää on...
Mä selaan. Koska ei kai missään töissä selata kännykkää kuin tauoilla?
Eikä esim. lasten kanssa leikkiessä ja niitä vahtiessa tai hakiessa päikystä ole mahdollista olla känny kourassa koko ajan. Joten kauppoja saattaa mennä ohi jos joku on niin hätähousu, ettei luota jos sanon tulevani hakemaan vaikka huomenna. Ja laitan vielä numeronikin perään. Itsellä ainakin on myyjänä mennyt ohi.
Sen vuoksi en oikein jaksa tuota hommaa kovin aktiivisesti tehdäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Samaan ilmiöön olen törmännyt. Toinen ihmistyyppi on nämä "ihana"-myyjät, jotka kuvailee kaikkea myymäänsä adjektiivilla "ihana". Ihanat miesten housut, ihana lasten t-paita, ihana mekko, eikä mitään muuta.
Näitä minäkin olen ihmetellyt. Monta on tullut vastaan, jossa se ihana ei ole ollenkaan termi, jota itse käyttäisin. Ihana, kaunis jne. eivät kerro tuotteesta mitään, ainoastaan myyjän mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa poikamme käyttää vain upouusia luksusmerkkikenkiä ja -vaatteita. Suomalaiset rakastavat ostaa käytettyjä tavaroita.
Johtuuko se siitä, että suomalaiset ovat köyhiä?
T.Kolmihenkinen ma muuttajaperhe
Taidat olla katkera? Mihin sun harhaiset tiedot perustuvat? Mene itse maahanmuuttajaksi jos se kerran mielestäsi on niin aivoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostaja oli siis näitä "maksan parin viikon päästä palkkapäivänä/kelapäivänä/kun vanha kaveri maksaa velkansa mulle/" mutta sinä toki lähetät paketin mulle heti - tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tää juttu on, että kirjoitetaan esim. "ostan tämän haalarin", viestittely etenee siihen, että ollaan sopimassa monelta tulee hakemaan tai sopiiko mobilepay ja sitten yhtäkkiä tämä "ostaja" lopettaakin viesteihin vastaamisen?! Näitä ollut nyt useita, hemmetin ärsyttävää. Ja sitten kun alat useamman tunnin odottelun jälkeen sopia kauppoja jonkun toisen kanssa, niin tämä ensimmäinen aktivoituu juuri sillä samalla hetkellä. Itse myyn sitten useimmiten jälkimmäiselle, koska ensimmäinen vaikuttaa epäluotettavalta ja epäsitoutuneelta kaupantekoon....itse ainakin olen ihan tositarkoituksella ostajana aina liikenteessä ja sovin asiat kertaheitolla loppuun. Tai vähintäänkin seuraan kännykkää, niin näen onko myyjä kirjoittanut mulle jotain. En edes lähde ottamaan yhteyttä, jos tiedän, etten kerkeä viestittelemään. Selaako nää "ostajat" toria työpäivän aikana vessatauolla vai mitä ihme
Minä kirjoitan tätäkin viestiä töissä, jalat toimiston pöydällä, kahvia juoden.
T. Insinööri
Ap on törppö. Alkaa haukkua heti jos joku on eri mieltä. Ja syyttelemään törttöilystä.
Törmäsin ilmoitukseen, jossa mainitaan saappaiden varressa olevan pari nirhaumaa, mutta muuten täysin ehjät. Onko muiden mielestä nirhauma sellainen, jossa kengästä puuttuu ihan selvästi pala (tai sauma on ainakin revennyt niin pahasti, että näyttää siltä)? Tällaisia "nirhaumia" on kaksin kappalein. Toivotaanko tässä sokeaa ostajaa vai miksi tekstissä pitää valehdella mustaa valkoiseksi.
Myin Ruskeaa mekkoa, otsikko "Ruskea mekko kokoa S" kuvissa ruskea mekko useammalta puolelta, tekstissä kerrottu kuvien ruskea sävy vastaa mekon väriä.
Ostaja perui kaupat, koska luuli mekon olevan musta.