Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut tori.fi-myyjät kehtaa

Vierailija
16.09.2025 |

valehdella ilmoituksessa ihan pokkana. Esim. kirjoittaa ilmoitukseen "kerran käytetyt" ja kuvista kuitenkin näkee, että kenkien sisäosat on ihan tummuneet, eli aika pitkä kerta taisi olla kyseessä.....just katsoin yksiä lasten Viking välikausikenkiä, jotka hyvässä kunnossa toki, mutta tiedot ilmoituksessa ei kyllä voi pitää alkuunkaan paikkaansa. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin tyttöjen paidan, hinta 2 e, pari kertaa käytetty. Ostaja ilmoitti, että ei vastaa kuvaa: paita oli pinkki (luki kuvauksessa), mutta hänen laitteellaan kuvassa oli lohenpunainen paita. Hän siis oletti ostavansa lohenpunaista ja perui kaupat. Minulle ihan OK, mutta missä menee ostajan vastuu?

No eihän sinun olisi tarvinnut kauppoja perua.

Elämä on helpompaa, kun ei ryhdy tyhmien kanssa inttämään. Kyseessä oli nouto, ei tarvinnut kinastella postikuluista tms. Muut samassa kaupassa ostamansa vaatteet ostaja kelpuutti.

Vierailija
22/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä torissa rehellisyys on valttia. Jos tuote ei vastaa kuvausta voi ostaja pysäyttää maksun. Monenlaisilta ongelmilta vältytään, kun kerrotaan tuotteesta rehellisesti. Itse myyn vain hyvää, ehjää ja tahratonta. Kuluneet ja pikkuvikaiset tuotteet laitan roskiin. Ei niitä kukaan halua ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen sivusta, mutta itse ihmettelen niitä, jotka myyvät tavaraa kallimmalla kuin nettikaupassa uuden hinta.

Itse sitten tarjosin huomattavasti pyyntiä alhaisempaa hintaa, ja myyjä luonnollisesti piti tarjousta naurettavana. Tarjotessa kyllä sanoin, että kaupasta saa halvemmalla kuin hänen pyyntinsä, mutta hän haluaa pitää kiinni hinnastaan. En ymmärrä mihin tuo pyynti perustuu. Miksi kukaan maksaisi käytetystä tavarasta enemmän kuin uudesta kaupassa.

Vierailija
24/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen sivusta, mutta itse ihmettelen niitä, jotka myyvät tavaraa kallimmalla kuin nettikaupassa uuden hinta.

Itse sitten tarjosin huomattavasti pyyntiä alhaisempaa hintaa, ja myyjä luonnollisesti piti tarjousta naurettavana. Tarjotessa kyllä sanoin, että kaupasta saa halvemmalla kuin hänen pyyntinsä, mutta hän haluaa pitää kiinni hinnastaan. En ymmärrä mihin tuo pyynti perustuu. Miksi kukaan maksaisi käytetystä tavarasta enemmän kuin uudesta kaupassa.

Välillä googlettelijat ei huomaa, että jotain tuotetta kyllä myydään nettikaupassa huomattavasti halvemmalla kuin torissa, mutta siellä nettikaupassa on jäjellä joku yksi tai pari jämäkokoa, lasten kengistä tyyliin 21 tai 22. Ja myyjä myy kokoa 33. 

Vierailija
25/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi myydä halvemmalla kun kalliimmallakin kauppa käy?

t. myyjä, jonka tuotteet menevät kaupaksi, vaikka hinta voi olla jonkun kaupan hintaa kalliimpi

Vierailija
26/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuu siihen, että aina löytyy joku, joka suostuu ostamaan. Ei myynti ole kaikille mitään hyväntekeväisyyttä, vaan osa haluaa ihan tienatakin sillä. Käytetystä tavarasta voi maksaa enemmän kuin uudesta esimerkiksi silloin, jos sitä uutta ei ole saatavilla sopivassa koossa tai jos tuotteelle on akuutti tarve eikä viitsi kahlata läpi kaikkia nettikauppoja. 

Vierailija
27/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän myyntipuheisiin voi koskaan luottaa, oli tuote mikä tahansa. Tutkiminen, vertailu ja paikanpäällä tarkastus.

Vierailija
28/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä torissa rehellisyys on valttia. Jos tuote ei vastaa kuvausta voi ostaja pysäyttää maksun. Monenlaisilta ongelmilta vältytään, kun kerrotaan tuotteesta rehellisesti. Itse myyn vain hyvää, ehjää ja tahratonta. Kuluneet ja pikkuvikaiset tuotteet laitan roskiin. Ei niitä kukaan halua ostaa.

Minä ole yllättynyt, miten hyvin viallisetkin tuotteet liikkuvat. Laitan aina ilmoitukseen tarkan tiedon viasta (esim. vetoketju on rikki) ja kuvaan vielä viallisen kohdan (esim. lähikuva tahrasta, joka ei ole lähtenyt pesussa). Silti lähes aina joku haluaa ostaa. En toki montaa euroa pyydä. 

Vierailija
29/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä googlettelijat ei huomaa, että jotain tuotetta kyllä myydään nettikaupassa huomattavasti halvemmalla kuin torissa, mutta siellä nettikaupassa on jäjellä joku yksi tai pari jämäkokoa, lasten kengistä tyyliin 21 tai 22. Ja myyjä myy kokoa 33. 

Minulla ei tuosta ollut kysymys. Siksi ihmettelenkin. Eikä siitäkään mitä joku ehdotti, että kauppa käy kovemmallakin hinnalla. Ei käy, kun samaa tuotetta on torissa kymmenittäin. Ja silti nämä jotkut pitävät korkeaa hintaa kuukausikaupalla. Viimeisin mitä kysyin oli ollut myynnissä puoli vuotta eikä kukaan ole halunnut ostaa ylihintaista tuotetta.

Hinnalle on tietenkin peruste, jos kyseessä on harvinaisuus, jota ei kaupasta enää saa ja jota torissakaan ei juuri löydy. Mutta kun torissa on kymmenittäin tismalleen samaa tuotetta, joka on kaupassakin myynnissä samassa värissä ja samassa koossa, niin en keksi perustetta kauppaa korkeammalle hinnalle.

Vierailija
30/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksun voi pysäyttää myös silloin, kun kaikki on OK. Riittää, että väittää tuotteessa olevan ongelmia.

Vierailija
31/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut kuvittelevat olevansa jotain mainostoimiston lain rajalla keikkuvia ammattilaisia, kun oikeasti olette huijareita. Ja kengittäjän löydätte kun minua erehdytte huijaamaan.

Vierailija
32/57 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tämä on? Jos kuvasta näkyy, että tuote on paska ja siitä väitetään muuta, ilmiantakaa myyjä.

Ihmetyttää, onko teitä Tori.fi-hulluja useampi kuin yksi, kun joka helvetin viikko pitää ulista aiheesta. Älkää tehkö kauppaa siellä jos ette osaa. Käytetyn tavaran kaupassa yksityishenkilöiden välillä ei ole kuluttajansuojaa.

Vierailija
33/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas kahdet oharit ostajien toimesta, voi juma**uta....en myy enää ikinä muulla kuin postituksella. Ja sitä toridiiliä on turha kysellä.

Vierailija
34/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, jos kerran kuvista näkyy todellinen kunto? 

Oletko yksi noista vempuloista, jotka kirjoittaa vähän sinne päin?

Mitä väliä jos olenkin? 

No jos olet, niin valaise toki mielenmaisemaasi. Miksi kirjoitat ilmoitukseen ihan muuta, kuin kuvasi tuotteen kunnosta osoittavat? Mikset voi olla rehellinen?

Kerro sinä ensin, mitä väliä sillä on. Vai etkö osaa perustella näkemystäsi? 

"Mitä väliä, jos kerran kuvista näkyy todellinen kunto? "

Sitä väliä, että kuvia ei välttämättä tule katsottua niin tarkasti, jos kerta kunto "kerran käytetty ja uutta vastaava"

Miksi niitä kuvia pitäisi silloin edes tarkkaan katsoa, jos tuote on vaikka ennalta tuttu ja tietää mitä se on ja jos kuntokin vastaa uutta.

Mutta siihen kai tämä vempulointi perustuukin, voi sitten vedota, että kyllähän kuvissa kunto näkyi, oma vika kun et katsonut tarkemmin, vaikka vika on oikeasti valheellisessa tekstissä.

Vierailija
35/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut torista lapselle talvikenkiä. Yhdessäkin ilmoituksessa luki "kaksi kertaa kokeiltu" ja kuvista kuitenkin näki, että kengänvarren sisäosa oli kauttaaltaan aivan nyppyyntynyt, muutenkin kengät lintassa ja likaiset. Ei sellaista nyppyä ja muuta tule kenkiin kahdella kokeilukerralla, kyseessä kuitenkin laadukas merkki, Viking. Pisti taas miettimään, että miten ihmiset kehtaa ja oikeastiko kuvittelee saavansa useamman kympin niistäkin kengistä. Mitä järkeä on valehdella? Sokea reettakin näkee, että kengät on useammalla lapsella kierrätetyt ja niiden arvo ehkä vitosen hujakoilla.

Vierailija
36/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläsiä nää nykyajan ihmiset on, harvaan voi luottaa. Vanhaan aikaan oli kunnia-asia olla rehellinen, varsinkin maaseudulla. 

Vierailija
37/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin (tai olin ostamassa) kerran "hyväkuntoisen" haalarin lapselle. Kuvissa näyttikin ihan ok:lle. Myyjä alkoi pakata tuotetta ja sitten lähetti mulle lisäkuvia mm. revenneistä lahkeensuista, irroneista napeista yms. Tahrat olisi vielä mennyt pienen hinnan alennuksen kanssa, mutta peruin kaupat, koska ei puku ollut siinä kunnossa, että olisin siitä sen alkuperäisen hinnan maksanut. Noh, kiitin rehellisyydestä silti. Itse myynti-ilmoitustaan myyjä ei kuitenkaan koskaan muokannut vastaamaan todellisuutta.

Vierailija
38/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä osta jobbareilta. Minusta se on sellaista epärehellistä mustalaiskauppaa.

Vierailija
39/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin tyttöjen paidan, hinta 2 e, pari kertaa käytetty. Ostaja ilmoitti, että ei vastaa kuvaa: paita oli pinkki (luki kuvauksessa), mutta hänen laitteellaan kuvassa oli lohenpunainen paita. Hän siis oletti ostavansa lohenpunaista ja perui kaupat. Minulle ihan OK, mutta missä menee ostajan vastuu?

Jos näytössäsikin näyttää värivääristymä, lisää tekstiin kuvasta poiketen tmv. Ei ole oikeutta reklamoida sen jälkeen.

Vierailija
40/57 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tää juttu on, että kirjoitetaan esim. "ostan tämän haalarin", viestittely etenee siihen, että ollaan sopimassa monelta tulee hakemaan tai sopiiko mobilepay ja sitten yhtäkkiä tämä "ostaja" lopettaakin viesteihin vastaamisen?! Näitä ollut nyt useita, hemmetin ärsyttävää. Ja sitten kun alat useamman tunnin odottelun jälkeen sopia kauppoja jonkun toisen kanssa, niin tämä ensimmäinen aktivoituu juuri sillä samalla hetkellä. Itse myyn sitten useimmiten jälkimmäiselle, koska ensimmäinen vaikuttaa epäluotettavalta ja epäsitoutuneelta kaupantekoon....itse ainakin olen ihan tositarkoituksella ostajana aina liikenteessä ja sovin asiat kertaheitolla loppuun. Tai vähintäänkin seuraan kännykkää, niin näen onko myyjä kirjoittanut mulle jotain. En edes lähde ottamaan yhteyttä, jos tiedän, etten kerkeä viestittelemään. Selaako nää "ostajat" toria työpäivän aikana vessatauolla vai mitä ihmeen pelleilyä tää on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan