Tytär ei päässyt ajokokeesta läpi, isä avautuu uutisartikkelissa
Kommentit (125)
Joo muuten tuo pysäköintikin on silkkaa vittuilua. Tytär pysäköi inssissä väärin kun meni toisen auton viereen, olisi pitänyt mennä jonnekin kauas tyhjään.
Jos osaa, osaa. Jos ei osaa, ei osaa. Sitten pitää harjoitella enemmän niin kauan että osaa.
Ja siis tosiaankin ei ainakaan silloin saanut mennä kokeilemaan inssiä ennen kuin on ottanut tietyn määrän ajotunteja. Kyllä minusta tuossa on rahastuksen makua, jos ainoa huomautettava asia on tuollainen. En tiedä olisiko siitä voinut valittaa mutta eipä sitä 18v ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on inisemässä niitä joilla ei koskaan ole asiaa autokouluun, valtava kateus kun jonkun vanhempi auttaa rahallisesti. Totuus on, että syyt hylkäämiselle ovat niin mitättömän pieniä että se haisee rahastamiselle ja kaikkeen vaikuttaa onko naama mieleinen. Minun aikana pääsi kerralla läpi, eikä tartuttu mitättömiin lillukanvarsiin.
Ai kaikki pääsi sinun aikanasi kerralla läpi? Milloin tällainen aika on ollut?
No kuule joku vissiin voi päästä ekalla kerralla läpi. Näin kävi, pahoittelut sinulle jos järkytyit. Niin on vähän kuin tarkoituskin saada heti kortti käteen. Oletko joku nykyinen inssin tutkinnon hylkääjä kun noin hämmästyit.
Tuo Traficomin Immonen on kyllä oikeassa siinä, että nykyään kun ei rällätä peltoautoilla eikä ajeta mopo- ja kevarikortteja, ei tule sitä ajokokemusta sinne autokouluunkaan enää.
Ja toinen syy on se, että nuoret eivät enää seuraa liikennettä ollessaan vanhempiensa kyydissä, ei tule kokemusta eri liikennetilanteen tarkkailusta. Nenä kiinni kännykässä ja kuulokkeet korvilla ollaan koko matka alusta loppuun eikä nähdä, missä tilanteissa kuljettaja väistää muita, miten liitytään moottoritielle tai miten ajetaan liikenneympyrään. Sitten kun pitäisi itse ajaa, tarkkailla koko ajan muuta liikennettä ja reagoida eri tilanteisiin, ollaan ihan ihmeissään, että miten tää nyt menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on inisemässä niitä joilla ei koskaan ole asiaa autokouluun, valtava kateus kun jonkun vanhempi auttaa rahallisesti. Totuus on, että syyt hylkäämiselle ovat niin mitättömän pieniä että se haisee rahastamiselle ja kaikkeen vaikuttaa onko naama mieleinen. Minun aikana pääsi kerralla läpi, eikä tartuttu mitättömiin lillukanvarsiin.
No kuule joku vissiin voi päästä ekalla kerralla läpi. Näin kävi, pahoittelut sinulle jos järkytyit. Niin on vähän kuin tarkoituskin saada heti kortti käteen. Oletko joku nykyinen inssin tutkinnon hylkääjä kun noin hämmästyit.
Lue kysymykseni uudestaan. Koskaan ei ole ollut aikaa, jolloin kaikki ovat päässeet kerralla läpi. Ja pääseehän nykyäänkin vaikka kuinka moni kerralla läpi. Ne jotka mokailevat tarpeeksi, eivät.
Vierailija kirjoitti:
Jos osaa, osaa. Jos ei osaa, ei osaa. Sitten pitää harjoitella enemmän niin kauan että osaa.
Tässä on olemassa kultainen keskitie ja viisas inssi osaa erottaa sen. Ei pitäisi olla tarkoitus hylätä lahjakas motivoitunut ajaja kaikista pienistä syistä mitä inssi vain mielivaltaisesti keksii. Kukaan ei ole seppä syntyessään, eikä pidä vaatia täydellisyyttä vasta kortin saavilta, heillä kehittyy koko ajan taito ajaessa, ei pelätessä mistä syystä mielivalta ottaa taas vallan inssistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on olemassa kultainen keskitie ja viisas inssi osaa erottaa sen. Ei pitäisi olla tarkoitus hylätä lahjakas motivoitunut ajaja kaikista pienistä syistä mitä inssi vain mielivaltaisesti keksii. Kukaan ei ole seppä syntyessään, eikä pidä vaatia täydellisyyttä vasta kortin saavilta, heillä kehittyy koko ajan taito ajaessa, ei pelätessä mistä syystä mielivalta ottaa taas vallan inssistä.
Jaa että oikein lahjakas 🤭
Jos tuo jutun tytär olisi lahjakas, tuskin olisi repuuttanut inssiänsä kolme kertaa.
Ei ihme että Suomessa on niin paljon ajokortittomia maahanmuuttaja taustaisia taksikuskeja, eiväthän he tulisi koskaan saamaan ajokoettaan läpi pelkästään jo jos ajattaja olisi pohjimmiltaan rasistinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan ole päästy läpi kaikkien kohdalla. Nykyään näkyy opetuksen vähäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue kysymykseni uudestaan. Koskaan ei ole o
Lue sinä tarkasti minun mielipiteeni, sanottiinko siinä että KAIKKI pääsi??? Älä jankuta typeriä. Opettele lukemaan ja tajuamaan jotain itsenäisesti. Puhuin itsestäni, en kai minä kaikkien ajoinssejä sentään ole ollut kontrolloimassa. Jösses!!!
Koe on vaikeampi niin, että ennen arvioitiin vain yksi osa-alue esim. taajama-ajo tai maantieajo, niin nyt arvioidaan kaikki. Aika on luonnollisesti pidentynyt.
Itse ajoin moottoripyöräkortin nuorena ja b-vasta 4 vuotta sitten, melkein 40 vuotiaana. Ihan selvä ero oli vaikudessa, vaikka ekalla läpi pääsinkin. Enkä minä mitenkään erityisen taloudellisesti ajanut, mutta esim se, että yrittää välttää pysähtymistä liikennevaloihin, tulee tuon moottoripyörätaustan vuoksi luonnostaan.
Ihmettelen silti, miksi tuollainen haloo asiasta. Jos ei pääse läpi, niin ei pääse. Silloin ei ole valmis liikenteeseen. Älkää ajako sillä simulaattorilla, se ei vastaa ajoa ollenkaan. Eli maksakaa kerralla enemmän, niin on helpompi päästä läpi. Itse ajoin kaikki muut autolla, paitsi pimeä oli simulaattorilla. Ihan pilipali vehje.
Koe piteni vartilla ja nyt se on sit vaikeaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue sinä tarkasti minun mielipiteeni, sanottiinko siinä että KAIKKI pääsi??? Älä jankuta typeriä. Opettele lukemaan ja tajuamaan jotain itsenäisesti. Puhuin itsestäni, en kai minä kaikkien ajoinssejä sentään ole ollut kontrolloimassa. Jösses!!!
Kirjoitat passiivissa. Se viittaa yleisesti kaikkiin. Muuten olisit kirjoittanut: Minä pääsin aikoinaan kerralla läpi.
Uudellamaalla inssi suoritetaan yleensä vähintään kaksi kertaa: https://yle.fi/a/74-20048834
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan ole päästy läpi kaikkien kohdalla. Nykyään näkyy opetuksen vähäisyys.
Miten olet noin yksioikoinen? Onko luetun ymmärtämisen vaikeutta, lisättynä omilla päätelmillä? Kuka on sanonut että on ollut joskus aika jolloin kaikki ovat saaneet heti kortin? Niinpä, se ymmärtämisen vaikeus...
Vierailija kirjoitti:
Ihan selkeesti nykyajan nuoriso on tyhmistynyt ja isä kehtaa sitte ulista lehdissä. Ne ei kaiketi kaikki osaa edes lukea tai kirjoittaa, luokalle ei jätetä, ainoo minkä hallitsevat on luuri ja kaiken maailman tiktakit. Mitä jospa kyseinen henkilö olisi kasvattanut tyttärensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä spämmää
Edellinen poistui vahingossa.
Heti kun alkoi tulla enemmän Bernerin uudistusta ym keskusteluun niin katosi.
Aina inssiä ei saa läpi, vaikka mitä tekisi. Tutvoissa on myös niitä, jotka hylkää mitä typerimmillä syillä.
Inssissä piti ajaa parkkiruutuun kahden auton väliin. Ei mennyt kerralla nappiin vaan olin mielestäni liian lähellä toista autoa, joten aloin peruuttamaan että saan korjattua keskemmälle. Peruuttaessa inssi sanoi että kannattaa sitten tarpeeksi peruuttaa että saa korjattua renkaiden asennon. Siihen meni se inssi. Ei ollut muita hylkäysperusteita kuin se, että hän neuvoi (vaikka en kysynyt ja olisin saanut auton parkkiin). Sitten piti ottaa 700€ ajotunteja ja uusi inssi jne. Tästä on aikaa melkein 15v mutta silti ärsyttää.