Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä raskausviikolla pelkopolille, entä sektiolupaus?

Vierailija
16.09.2025 |

Lapsi toiveissa, mutta alatiesynnytys on pahin pelkoni. Raskaana suostun olemaan vain, jos saan ajan pelkopolille ja mahdollisimman varhaisessa vaiheessa sektiolupauksen.

Millä viikoilla olette nämä saaneet?

Suvussamme synnytykset ovat käynnistyneet ennemmin aikaisin kuin myöhään, joten en haluaisi odotella sektiolupausta esim. viikolle 38.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ "Minäkin ihmettelen tuollaista kommenttia. Olen nainen, eikä minun elämässäni ole ollut mitään sukupuolestani johtuvaa kipua. On todella vaarallista ja haitallista ajattelua, että kaikkien naisten elämään automaattisesti kuuluisi sukupuolesta johtuvaa kipua."

En ole perehtynyt asiaan mutta eikös Raamatussa jotenkin noin sanota, että kun Eeva sotkeentui siihen omppuasiaan niin kostoksi Jumala (tuo lempeä taruolento) määräsi naisen kivulla ja tuskalla lapsia synnyttämään? Että tällaista perinnettähän tässä halutaan noudattaa. 

Vierailija
82/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ "Minäkin ihmettelen tuollaista kommenttia. Olen nainen, eikä minun elämässäni ole ollut mitään sukupuolestani johtuvaa kipua. On todella vaarallista ja haitallista ajattelua, että kaikkien naisten elämään automaattisesti kuuluisi sukupuolesta johtuvaa kipua."

En ole perehtynyt asiaan mutta eikös Raamatussa jotenkin noin sanota, että kun Eeva sotkeentui siihen omppuasiaan niin kostoksi Jumala (tuo lempeä taruolento) määräsi naisen kivulla ja tuskalla lapsia synnyttämään? Että tällaista perinnettähän tässä halutaan noudattaa. 

Juuri noin se meni. Tämä asenne elää ja voi hyvin yhä tänä päivänäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi se alatiesynnytys oli kuin sektio. 

Suunniteltu sektio (perätila) 2016

Synnytys 2019

Vierailija
84/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sektion todella helposti vedoten synnytyspelkoon, ei tarvinnut edes pelkopolille mennä.

Vierailija
85/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä ole niin itsekäs römpsäsi kanssa. Leikkauksesta on lapselle todellakin enemmän haittoja. 

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/synnytystapa-vaikuttaa-a…

Vierailija
86/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä ottamaan selvää mitä sun keholle käy raskauden aikana, tutustumaan eri synnytys tapoihin ja lapsen kasvuun ja kehitykseen jo ennen kuin hankkii lapsia. Itse olen työskennellyt paljon lasten kanssa ennen omien lasten saamista.

Suosittele toki. Tiedän tasan tarkkaan useamman lapsen äitinä että mitä keho käy läpi. Olen saattanut lapsia maailmaan niin sektiolla kun alateitse. Haluatko papukaijamerkin että olet vienyt äitiyden uudelle levelille työskentelemällä lasten kanssa ennen omien hankkimista. 

Vierailija
87/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät siinä alatiesynnytyksessä?

Kipua? Sektio sattuu myös ja pidempään.

Et ole oman kroppasi "herra"? Sektiossa sulla ei ole mitään mahdolisuutta vaikuttaa siihen mitä tapahtuu. Eu sitten niin yhtään mitään. Mm. vauvan näet muutaman sekuntin ja sitten hänet viedään pois, alatiesynnytyksessä kuitenkin vauvan saa syliin samantien.

Ja sit on vielä kaikki ne riesat (arpi, kiinnikket jne) mitä isosta leikkaushaavasta syntyy, ja ne kestää sitten lopun iän. 

T. kolme sektiota takana

Ole hiljaa, tyhmä. 

Vierailija
88/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
89/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli lääketieteellinen syy suunniteltuun sektioon. Silti päätöstä sektioon sai odottaa aika loppuvaiheeseen ja kävin ison vatsan kanssa magneettikuvassa.

Vierailija
90/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan järkyttävää miten naisia ja naisten kehoja voidaan kohdella. Ei itsemääräämisoikeutta. 

Mä oon saanut käsityksen että aika monella jää lapsiluku yhteen ihan vaan noiden synnytystraumojen (fyysisten ja psyykkisten) takia. 

Siinä vaiheessa kun se synnytys käynnistyy, naisen itsemäärämisoikeus tosiaan päättyy siihen omaan vartaloon, määräysvallan ottaa se syntyvän lapsen prosessi. Ihan sama missä päin maailmaa, ja millaisen terveydenhuollon piirissä, ollaan. Jos tuota muutama tuntia ei pää kestä, sitten suositelen jättämään koko lastenhankinnan väliin.

Olen jättänytkin. Se vaan taitaa sille synnytyskammoiselle potentiaaliselle tulevalle äidille olla vähän pitempi kuin vain "muutaman tunnin" prosessi. 

Höpö höpö. Sama kuin sanoisi, että taivaiden valtakuntaan ei ole mitään pääsyä, jos ei kärsi niin perkeleellllisen paljon tässä elämässä mistään mitään valittamatta tai parempaa toivoen (luterilaisuus). Tai jos sanoisi, että puolisoaan ei aidosti rakasta, jos ei ole valmis murskamaan jalkojaan lekalla ja näyttämään, miten paljon on valmis kärsimään rakastamansa ihmisen vuoksi. 

Kaikessa muussa lääketieteessä edetään eteenpäin kohti helpompaa, nopeampaa ja turvallisempaa, mutta synnytys pitäisi kuitenkin aina hoitaa kuten jääkaudella. 

Vierailija
91/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan järkyttävää miten naisia ja naisten kehoja voidaan kohdella. Ei itsemääräämisoikeutta. 

Mä oon saanut käsityksen että aika monella jää lapsiluku yhteen ihan vaan noiden synnytystraumojen (fyysisten ja psyykkisten) takia. 

Siinä vaiheessa kun se synnytys käynnistyy, naisen itsemäärämisoikeus tosiaan päättyy siihen omaan vartaloon, määräysvallan ottaa se syntyvän lapsen prosessi. Ihan sama missä päin maailmaa, ja millaisen terveydenhuollon piirissä, ollaan. Jos tuota muutama tuntia ei pää kestä, sitten suositelen jättämään koko lastenhankinnan väliin.

Muutama tunti? Synnytys voi kestää monta päivää. Sen jälkeen kivut ja muut ongelmat voivat kestää loppuelämän.

Vierailija
92/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä yllätä yhtään, että täällä ulisevat jälleen "alatiesynnytys on ainut oikea"- mammat. Mitä se teidän persettä kutittaa jos toinen haluaa saada sektion. Ähkikää te lettu levällään jos haluatte, kaikki ei halua.

Koska nää ihmiset eivät ymmärrä mihin ovat ryhtymässä kun synnytys on ainoa asia mikä pelottaa. Lapsen elämässä on niin paljon asioita mitkä voi mennä pieleen että on kumma että näiden ihmisten näköpiiri on niin suppea että synnytys on suurin pelko. 

Älä nyt höpötä ja ole olevinasi muiden elämän kaikkitietävä. Et sinä, eikä kukaan muu, voi tulla yleistämään miten joku ei ymmärrä elämää yhden päätöksen tai huolen kautta. 

Vierailija
93/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP haluaa sektion ja kyselee siihen liittyvää. Silti tänne ketjuun tulevat toiset kertoilemaan alatiesynnytyksestä paremmuudesta ja yrittävät kääntää AP:n päätä. Hän haluaa sektion, ymmärrättekö jo. Älkää siis turhaan tulko pulisee alatiesynnytyksestä vaan pysytään asiassa eli milloin on saatu sektiolupaus? 

Vierailija
94/94 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP haluaa sektion ja kyselee siihen liittyvää. Silti tänne ketjuun tulevat toiset kertoilemaan alatiesynnytyksestä paremmuudesta ja yrittävät kääntää AP:n päätä. Hän haluaa sektion, ymmärrättekö jo. Älkää siis turhaan tulko pulisee alatiesynnytyksestä vaan pysytään asiassa eli milloin on saatu sektiolupaus? 

Kiitos!

Kiinnostaisi myös erot sairaaloiden välillä, mutta en tiedä ovatko ne merkittäviä. Ehkä toiset ovat sektiomyönteisempiä kuin toiset? 

t. Ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi