Kuinka usein ja paljon miehesi juo??????
Voisitko kertoa jonkun keskiarvon. Kuinka paljon miehesi kaataa alkoholijuomia kurkustaan alas viikon, kuukauden aikana. Juoko aina kun on vapaita? Maistuuko kalja turhankin usein? Kiitos jos viitsit vastata!!! Yritän tässä miettiä että miten paljon Suomalaiset miehet oikein käyttää alkoholia... Oman miehen juominen alkaa meinaan ottaa päähän ja melkoisesti. Itse kun en juo koskaan niin on vaikeaa arvioida että kuinka paljon sitä yleensä juodaan ja kuinka usein....
Kommentit (30)
enkä juo minäkään alkoholia sisältäviä juomia
Eiköhän se kerro paljon miehestä ja sen tunteista jos valitsee bilettämisen ja viinan ennemminkun parisuhteen/sinut!!!
Lapseni isä, jonka kanssa en ole enää yhdessä, joi/juo 6-12 olutta joka pe ja la. Satunnaisesti 1-2 kertaa kuussa isommat lärvit.
Seuraava mieskokelas joi (ja varmaan juo, en tiedä eikä kiinnosta) 4-6 siideriä/olutta joka päivä, viikonloppuna sitten isommat kännit pe, la ja usein myös su. Ei ollut kovin pitkäaikainen kokelas, yllättäen.
Nykyinen juopi 1 tai 2 siideriä 1-2 kertaa kuussa ja ehkä kerran kuussa enemmän jos on jotain menoa. Yleensä ei mitenkään kovin paljon silloinkaan. Minä meillä enemmän olen saunakaljojen perään, hän ei kaipaa alkoholia niin, että sitä pitäisi mitenkään joka viikonloppu olla saatavilla edes sitä yhtä pulloa.
odessa yhteensä pari mäyräkoiraa.
ei juo koskaan, hän on absolutisti, ollut koko elämänsä.
juo 2-3 krt/kk ja aina kunnon kännit. Eli baariin menee n. 100¿ kerrallaan, mitähän se tekisi, viitisentoista paukkua suunnilleen per kerta. On mies kyllä isokokoinenkin.
Ja 24, minun mielestäni sellainen jatkuva tissuttelu ja pikkupöhnässä olo on huomattavasti ärsyttävämpää kuin se, että otetaan harvemmin ja enemmän sitten kerralla.
baari-iltoja tai vastaavia hänellä on ehkä 4 krt vuodessa, silloin ottaa enemmän. Kotona ottaa yhden, mitenköhän arvioisin, ehkä 2-4 krt kuukaudessa.
Melkomoisen vähän siis. Itsekin juon enemmän.
Suomalaisen miehen on hankala kerto työkavereilleen viikonlopusta tai yhtään mistään vapaa-ajastaan mikäli siihen ei ole sisältynyt yhtään alkoholia. Aletaan heti vinoilla vaikkapa vain " muka" leikkimielisesti että mikäs on kun ei maistu.
Ja täälläkin osa ihmettelee mikä on kun ukko ei saisi juoda.
Niin kauanhan se on kivaa kun molemmat juo tai molemmilla on mahdollisuus juoda. Sitten kun tulee perhettä niin olisi ihan kohtuullista että molemmilla olisi vastuuntuntoa myös seuraavasta päivästä ja lapsista yms.
Hyvin monesti tämä kaatuu sitten äidin harteille, koska jollain tavalla hän on aina velvoitetumpi huolehtimaan lapsista. Tämä on sellainen kirjoittamaton sääntö mitä leikillisesti pidetään yllä mm. " kyllä sinä se vain osaat nuo lapset hoitaa paremmin kuin minä" Puolihuolimaton vastuunsiirto toiselle jolla oikeutetaan oma juominen.
Minä ymmärrän näitä naisia täällä täysin ketkä eivät pidä miehensä juomisesta. Se onko se runsasta on suhteellinen käsite ja jokaisen perheen tilanteesta riippuvainen. Toki suositukset on mutta niin kuin näkyy harva niitäkään täällä ottaa tosissaan, mikäli ei ole kykyä hallita omaa juomistaan. Toivon että nämä tissuttelijat ja selkeästi runsaammin juovat eivät hakeudu maksansiirtojonoon kenenkään ei-alkoholilla-maksansa-polttaneen edelle sitten aikanaan.
Minusta on hienoa, että joku uskaltaa kyseenalaistaa tätä meidän juoma" kulttuuria" .
OIkeasti on kamalaa katsottavaa ja kuunneltavaa se, että aikuisilla ihmisillä ei ole muuta keskusteltavaa esmes työpaikan kahvipöydässä kuin se miten on tullut sekoiltua kännissä ja valtava naurunremakka päälle. Jos siinä alat kritisoimaan se on automaattisesti tympeän ihmisen leima otsassa.
Miettikään ihmiset miettikää..
Jos ei ole muuta rentoutuskeinoa kuin alkoholi niin elämä ei oikeasti ole reilassa, anteeks vaan.
Noin 5 kertaa vuodessa käydään keikoilla ja silloin juodaan molemmat muutama olut/siipukka.
Kyllä ihmisen täytyy pystyä rentoutumaan ilman viinaakin.