Kuinka usein ja paljon miehesi juo??????
Voisitko kertoa jonkun keskiarvon. Kuinka paljon miehesi kaataa alkoholijuomia kurkustaan alas viikon, kuukauden aikana. Juoko aina kun on vapaita? Maistuuko kalja turhankin usein? Kiitos jos viitsit vastata!!! Yritän tässä miettiä että miten paljon Suomalaiset miehet oikein käyttää alkoholia... Oman miehen juominen alkaa meinaan ottaa päähän ja melkoisesti. Itse kun en juo koskaan niin on vaikeaa arvioida että kuinka paljon sitä yleensä juodaan ja kuinka usein....
Kommentit (30)
yksi siideri tai lasillinen punaviiniä taitaa mennä parin-kolmen kuukauden välein..
Tunnen hyvin vain yhden miehen, jolle alkoholi on ongelma. Muutamasta muusta tutusta en tiedä juoko he vai ei. Suurin osa tuttavista ja kaikki ystävät ei siis juo ollenkaan. Ja mulla on iso tuttavapiiri. Kymmeniä perheitä.
Juo silloin pullon viskiä, ihan liikaa siis. En tykkää ja olen sanonut, että pitäisi edes taukoa kuukauden ja olen nälvinyt, että näköjään et pysty olemaan sitäkään ilman. Joo, ei ole kiva ei ja selkeesti on jo ongelmaa.
ja noin kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa käy viihteellä jolloin ottaa enemmän. Ja minua häiritsee tämäkin juominen. Alkoholistien lapsena minua hirvittää kun mieheni sanoo ottavansa tuon yhden tai kaksi pulloa rentoutuakseen. Koska tuostahan se on omillakin vanhemmilla lähtenyt...
Kerran vuodessa on kunnolla kännissä.
Ja ikää 24.
(sekä mies että minä), lauantaisin mies ottaa saunakaljan, ainoastaan työkavereiden kanssa ottaa n. kerran kahdessa kuussa vähän enemmän - silloinkin on lähinnä hilpeässä humalassa.
ja noin kerran vuodessa on enempi viihteellä, jolloin ei pystä laskuissa määrästä..
Ennen lapsia oli kyllä vähän toisinpäin.
Meillä mies ei juo yhtään eli on yhtä outo kuin minäkin.
Alkoholiongelma on, jos se edes toiselle tulee mieleen että on.
Al anon sivuilla on muuten testi, jolla voi selvittää tilannetta.
Mua välillä ärsyttää sekin, vaikka eihän se nyt niin paljon ole, mutta onko se mäyräkoira kumottava joka ikinen viikonloppu?
ja juo itsensä humalaan asti. Muuten ei juo ollenkaan mitään sauna kaljoja tms. Jos on jotain menoa niin silloin jättään toki nuo " ryyppyreissut" väliin. Kaikki juhlat kuten uusivuosi, joulu ,juhannus yms. on aina selvinpäin.
mies siis juo n.kahtena päivänä kuussa kännit ja arkisin ei tissuttele tai muuten käytä alkoholia.
joka tapauksessa, arkisin juodaan ehkä 2-3 iltana pari olutta/siideriä, ja viikonloppuisin (pe ja la) juodaan sitten joku viinipullo puoliksi, ja lisäksi muutama olut.
ukko juo yleensä joka päivä 1-6 kaljaa, ja joka viikonloppu on kännissä, joko pienemmässä tai joskus isommassa. Poikkeuksia on noissa juomapäivissä, harvoja sellaisia, mutta sellaista viikonloppua en enää edes muista milloin ei olisi ollut päissään.
Häiritsee, kyllä, ja ihan saatanasti.
Olen nalkuttanut asiasta nämä vuodet mutta muutosta ei ole tullut, kuin ihan hitusen, niin vähän ettei sitä edes huomaa.
Tämä ei enää ole normaalia, ja täällä myös minä yksi alkoholistien lapsi ilmoittaudun.
Nyt on ollut harvinaisen oloista, mies ei ole juonut pisaraakaan kolmeen päivään.
Nyt juodaan mun limut kaapista.
lasillinen viiniä useimmiten. Kännäämistä ei harrasteta kumpikaan.
Mua inhottaa ja ärsyttää,en juo itse ollenkaan. Olen toivonut,et olis edes joku vkonloppu selvinpäin,mut ei. Ei käy ulkona ja usein käymme kylässä tai meillä on vieraita vkonloppusin ja miehet ottavat.
Suuremman määrän kerralla (kunnon kännit ;) ) juo noin joka toinen kk ja silloin käy yleensä baarissa.
Itse en pidä tuota alkoholin käyttämistä haitallisena, koska silloinkin kun on humalassa osaa käyttäytyä eikä koskaan ole häiriöksi, kun tulee baarista yms.
Sanoin että valitsee viinan tai minut, valitsi minut. Näin tein myös eksäni kanssa.
Ei koskaan tissuttele tai ota mitään saunakaljoja.