Muistellaan korona-aikaa 😂
Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytäryhmät ja juomia. Niitä sitten siinä nautittiin kavereiden kanssa.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hörhöt ajo yksin autolla maski naamalla.
Vaikuttiko se sun elämääsi jotenkin?
Moni lihoi ja repsahti sulkuaikojen aikana kotona lojuessaan. Oli laittamattomia pehko hiuksia ja hirvee tyvikasvu niilläkin jotka oli ennen koronaa aina tosi tuulikkäinä.
Töissä, noin 100 henkilön toimistolla, huomasin hyvin miten turvonnutta ja lössähtäneen näöstä porukka oli ku 1,5v päästä alettiin kampeutua takas etäilystä toimistolle. Oli osalle porukkaa vinkku maistunut vähä enemmänkin vissiin. Itse lihoin 2v aikana reilut 15 kg. Asuin Espoossa jossa oli pitkät sulut ja kaikki paikat kiinni, kroppa oli aivan jumissa monta v sen jälkeenkin, elimistö meni ihan sekasin ku en liikkunu juuri yhtään, kotona aamulla läppäri auki ja hirvee stressi kokoajan, illalla suljit sen joskus 18-19 maissa, harvoin jakso arkena käydä ees kävelemässä. Vitutukseen meni karkkia, suklaata ja muuta naposteltavaa Ihan hirveitä määriä. Jollain piti lohduttaa itseään kun asuinkin yksin. hirveetä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti, siten että se näytti ihan älyttömältä ja just hörhöltä. No, mut se ei ollu yllättävää et jotkut on vaan vähän hassuja.
Olin tuolloin 3-vuorotöissä. Oli jotenkin epäuskottavan tuntuista ajaa Pitäjänmäestä Järvenpäähän aikaisin aamulla yövuoron jälkeen. Liikennettä Helsinkiin päin oli muutamia autoja, pohjoiseen päin ei sitäkään vähää. Jossain kohtaa tuli päästeltyä vähän reilumpaa vauhtia, koska edessä ja takana ei ollut ketään.
Se hyvä puoli pks alueen suluista ja kaikkien telkeämisedtä kotiin oli että liikenteessä oli todella vähän autoja. Töihin pääsi ihan sujuvasti ilman ruuhkia. Se oli kivaa.
Myös ilmanlaatu pysyi parempana kun ei ollut liikennettä.
Mun mies oli korona hysteerikko. En voinut autossa puhua häneen päin. Pelkäsi että saa koronan. Piti ruokapakkaukset desinfioida. Kerran joku nainen yski kaupassa hänen lähellään niin mies suuttui ja kosti tälle. Meni suurieleisesti yskimään tän naisen taakse. Mä en kyllä todistanut tätä.
Se alku oli oikeasti pelottavaa, kun ei tiedetty mitään ja meillä koko perhe (poislukien mieheni) ja lähisuku olivat riskiryhmää. Oltiin juuri ostettu uusi asunto, mutta mies jäi työttömäksi ja minulla oli vielä opintoja jäljellä ilman tukikuukausia. Onneksi oli säästöjä, kun mies sai ensimmäiset työttömyystuet syyskuussa. Lapsi meillä oli onneksi eskarilainen, niin etäeskari oli aika kevyttä verrattuna etäkouluun, joka koettiin myöhemmin. Mutta edelleen harmittaa, että lapsen ensimmäisenä koulupäivänä ei päästy luokkaan sisälle, en edes tavannut ensimmäistä opettajaa kertaakaan livenä ennen kuin jäi pois jouluna. Ensimmäisellä luokalla ei ollut joulu- eikä kevätjuhlia.
Etätyöt taas oli ja on hyvä juttu. Olen edelleen 100% etätöissä. Ajatuskin hälyiseen avokonttoriin palaamisesta kuulostaan kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisille tää on hupaisaa, joillekin sitten vähemmän hupaisaa. Itse muistan alkuajoilta sen ahdistuksen, minkä vallassa ajoin yövuoroon töihin sairaalaan, jossa ei ollut varmuutta siitä onko riittävästi suojavaatteita työvuoron ajaksi. Ei paljon ne muistelot naurata.
Turhaa hysteeristä pelkoa ja sitkun hoitajatkaan ei osannut ajatella omilla aivoillaan.
ja hoitajat pakotettiin ottamaan vaarallisia koronarokotteita tai työpaikka lähti alta, se oli diktatuuria ja totalitarismia
Yksi tuttu hoitaja sai pahan allergisen reaktion rokotuksesta. Ei silti saanut olla ottamatta toista annosta. Esimies oli vain varannut tälle osastopaikan rokotuspäivälle. Ihan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli korona hysteerikko. En voinut autossa puhua häneen päin. Pelkäsi että saa koronan. Piti ruokapakkaukset desinfioida. Kerran joku nainen yski kaupassa hänen lähellään niin mies suuttui ja kosti tälle. Meni suurieleisesti yskimään tän naisen taakse. Mä en kyllä todistanut tätä.
Korona-aikana ihmisiltä unohtui tavalliset hyvät käytöstavat. Myös isäni riehui kaupassa, kun joku tuli "liian lähelle", vaikka tällä tyypillä oli kyllä maski. Poikaani taas uhkaili toinen asiakas hakkaamisella, kun hän kävi lähikaupassa ilman maskia. Sen seuraus oli vain se, että poika päätti olla jatkossakin käyttämättä maskia ollenkaan. Sitä ennen oli käyttänyt, mutta sillä nopealla asioinnilla se oli unohtunut.
Paljon pahaa nuo hysteerikot saivat aikaan. Ja samat ihmiset on edelleen keskuudessamme odottamassa, että tulisi joku syy taas ankeuttaa muiden elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hullu tänne av:lle on pesiytynyt spämmäämään, luulisi jo bannattavan kun pilaa kaikki ketjut.
Tämä mielisairas kusipää on täällä ollut jo vuosia. On oikea korona-ajan tyyppiesimerkki, kuinka ihmiset sairastuivat henkisesti. Meidänkin työpaikalla joutui 4 ihmistä pitkälle sairaslomalle henkisten ongelmien takia korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hullu tänne av:lle on pesiytynyt spämmäämään, luulisi jo bannattavan kun pilaa kaikki ketjut.
Tämä mielisairas kusipää on täällä ollut jo vuosia. On oikea korona-ajan tyyppiesimerkki, kuinka ihmiset sairastuivat henkisesti. Meidänkin työpaikalla joutui 4 ihmistä pitkälle sairaslomalle henkisten ongelmien takia korona-aikana.
Luulen, että se on botti, joka käynnistyy tietyistä avainsanoista. Ei kai kukaan jaksaisi spämmätä samoja helkkarin viestejä tuntitolkulla vuodesta toiseen, paitsi tietysti jos spämmääjiä on useampi ja ne saavat siitä palkkaa.
Mutta herää kysymys MIKSI nämä ketjut pitää edelleen sabotoida. Tuon ainoa tarkoitushan on estää keskustelu tukkimalla aiheeseen liittyvät ketjut täyteen tuota sontaa. Sama ilmiö kaikissa sotaan liittyvissä ketjuissa (osittain samat viestitkin).
Kiinnostaisi tietää, mikä taho tämän spämmin taustalla on.
Viestini poistuu varmaan 1-2-3 nyt, joten lainatkaa nopeasti.
Justiinsa noi rokottamattomien vainot jopa lähipiirissä, syytettiin siitä että ihmisiä makaa teholla meidän takia kun emme suostuneet koekaniineiksi nopeasti kyhätylle valmisteelle, naurettavaa oli myös se että me pidetään panttivankeina koko Suomea! Ainoa plussa koko hysteriassa oli se ettei kaupassa kukaan tullut selkään kiinni, nykyään taas ihmiset tulee niskaan hengittämään vaikka yrittää pitää väliä.
Mökkipaikkakunnilla vakiasukkaat kyttäsivät ja pelkäsivät muualta mökeilleen tulevia ihmisiä.
Kävin paikallisessa alkossa ja siellä oli yksi mummo joka huusi hyllyjen välissä käytävillä kun kulki siellä rollaattorilla, että väistäkää, turvaväli. Ainoa ongelma vain se, että mamma ei itse väistänyt ketään vaan tuli yksinoikeudella noille käytävillä ja odotti, että muut katoavat sieltä edestä. Myös metsäpolulla tuli vastaavanlainen tapaus (ei ollut tosin rollaattoria eikä mitään) vastaan, oletti, että muut hyppivät pusikoihin pois hänen tieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti, siten että se näytti ihan älyttömältä ja just hörhöltä. No, mut se ei ollu yllättävää et jotkut on vaan vähän hassuja.
No itse ainakin joskus ajoin maski naamalla, ja siksi, että oli tulossa kaupasta ja olin menossa toiseen kauppaan, joten en rutannut sitä maskia siksi aikaa taskuun ja kaivellut sieltä, kuten jotkut hörhöt tekivät.
Pakostakin tulee mieleen, että onko täällä osa sitä mieltä, että ei olisi pitänyt olla yhtään mitään rajoituksia? Mahdettaisiinko täällä naureskella sille, että oltaisiin tukittu sairaalat yms. terveydenhuoltopaikat. Hassun hauskaa ehkä. Toki jotkut rajoitukset olivat näin jälkiviisaina ajateltaessa liiottelua, mutta eipä sitä olla ennen oltu tuollaisessa tilanteessa.
Mutta itse ainakin onnistuin saamaan koronan heti kun menin sellaiseen paikkaan, jossa oli paljon ihmisiä pienessä tilassa. Onneksi elettiin jo sitä aikaa, että koronavirus oli muuntunut lievemmäksi ja rokotteitakin oli jaeltu. Aika helposti tarttui ainakin silloin, vain seisoskelimme ystävän kanssa yhdessä tapahtumateltassa kuuntelemassa musiikkia, mutta oli sellainen ensimmäinen isompi massatapahtuma jonne menimme korona-rajoituksien jälkeen ja naps, heti tarttui.
Mielikuva ihmisistä muuttui ja ihmiset muuttui ihan kahjoiksi , siis osa . Paniikki sai vallan ja käytös sen mukaista . Itsekin pelkäsin että ulos tulessa se viheliäinen korona hyppää niskaan ja se on sitten menoa . Vaikea päästä pelon tunteesta vieläkin .
Miksi pitäisi muistella, ei korona ole mihinkään hävinnyt, kuukausi sitten sairastin sen (ensimmäisen kerran).