Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa ei saa enää mennä töihin?

Vierailija
15.09.2025 |

Saahan sellainenkin työntekijä mennä, jolle on kirjoitettu sairaslomaa, mutta joka itse kokee kuitenkin olevansa työkykyinen. Ja koska raskaus ei ole sairaus niin tämä tuntuu vielä hullummalta tämä kielto.

Itselle kävi siis näin, että olin hyväkuntoinen ja olisin hyvin jaksanut käydä töissä, mutta työnantaja sanoi, etten enää saa tulla töihin. Olin tuntisopimuksella silloin, jos sillä on mitään merkitystä. 

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Ei tuollaista sääntöä ole missään. Työnantajasi on sekaisin.

Vierailija
2/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mennä, olin töissä perjantaina ja lauantaina synnytin. Riippuen toki mitä on työnantajan kanssa sovittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sa töihin, mennä, mutta koska äitiysloma on päällä niin taloudellisesti se ei ole kannattavaa. 

Vierailija
4/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö on tehty työntekijän eduksi, ei työnteon estämiseksi vaan sen estämiseksi, ettei töitä ole enää tuossa vaiheessa pakko tehdä.

Vierailija
5/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä homma sinulla on Kelan ja työpaikan palkanlaskijan  kanssa setviä asioita kun joudut palauttamaan vanhempainetuuksia koska saat äippäloman ajalta myös  palkkaa. 

Vierailija
6/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity nyt laittamaan koti kuntoon uudelle tulokkaalle ja lepäile ihan oman jaksamisen takia.

Vierailija
7/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi ei halua ottaa vastuuta jos sulle tai vauvalle käy jotain. Myös työnantajan suoja.

Vierailija
8/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei halua ryhtyä kätilöiksi, kun syöksysynnytät kesken palaverin.

Se lapsi voi tuossa vaiheessa raskautta syntyä koska tahansa.

Vierailija
9/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa mennä, olin töissä perjantaina ja lauantaina synnytin. Riippuen toki mitä on työnantajan kanssa sovittu.

Oliko laskettuun aikaan se kaksi viikkoa ja tuli ennakkoon? Mun on vaikea uskoa, että joku ois noin työhullu.

Vierailija
10/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tasan 1 ok ennen vauvan syntymää ! Siks, et silloin alkaa tulevan äidin äitiysloma, joka kestää syntymän jälkeen tasan 9 kk. Sitten sen jälkeen lapsi päiväkotiin (pakollinen) ja äiti töihin, jos niitä on. 

Vierailija
11/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sa töihin, mennä, mutta koska äitiysloma on päällä niin taloudellisesti se ei ole kannattavaa. 

Mulla oli koska Kela ei huomioinut silloin keikkatuloja laskennassa niin sain vaan jonkun kympin päivässä raskausrahaa. Kaksi viikkoa ennen LA työnantaja ilmoitti etten saa enää tulla töihin. 

Ap

Vierailija
12/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntö on tehty työntekijän eduksi, ei työnteon estämiseksi vaan sen estämiseksi, ettei töitä ole enää tuossa vaiheessa pakko tehdä.

Sairasloma on keksitty, jos ei ole työkykyinen.

Vierailija
13/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Miksi sitä äitiysloman alkamista ei saa siirtää sinne vauva-ajan puolelle, jos ite haluaa? Ei siinä ollu mitään järkeä, että vapaat kuluu koko ajan vaikka on työkuntoinen ja käy töissä.

Vierailija
14/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity nyt laittamaan koti kuntoon uudelle tulokkaalle ja lepäile ihan oman jaksamisen takia.

Laittaa koti kuntoon? Mitä ihmettä. :D

Pinnasänky, hoitopöytä ja turvakaukalo oli ostettu aikoja sitten. Mitä vielä pitää "laittaa kuntoon"?

Vierailija
15/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajasi ei halua ottaa vastuuta jos sulle tai vauvalle käy jotain. Myös työnantajan suoja.

Mitähän siinä sitten olis voinut käydä.. hmm. Jos laskettuun aikaan on kaksi viikkoa, niin lapsikin saa jo tulla ulos. Keskenmenonriski on jo mennyt.

Vierailija
16/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti mikä homma sinulla on Kelan ja työpaikan palkanlaskijan  kanssa setviä asioita kun joudut palauttamaan vanhempainetuuksia koska saat äippäloman ajalta myös  palkkaa. 

Näin mä tein koska sain työpäivästä 100€ ja menettämäni raskausraha oli sellanen 16€ työpäivältä.

Vierailija
17/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa koti kuntoon? Mitä ihmettä. :D

Pinnasänky, hoitopöytä ja turvakaukalo oli ostettu aikoja sitten. Mitä vielä pitää "laittaa kuntoon"?

Ehkä tarkoitti että kannattaa tehdä ruokia pakastimeen kun sitä on yllättävän väsynyt ja kiireinen vauvan kanssa ensimmäisinä viikkoina..? Mutta voithan ottaa duunin vaikka lehdenjakana kun energiaa näyttää olevan. 

Vierailija
18/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riitti ilmoitus kelalle, minä päivinä on ollut töissä. 

Vierailija
19/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se synnytys ekasta supistuksesta alkaen sittenkään silmän räpäyksessä tapahdu, vaikka olisikin syöksysynnytys. 😅

Vierailija
20/113 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on synnytyssairaalassa töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme