Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monelle on vaikeaa myöntää, ettei löydä kumppania, koska ei tyydy tasoiseensa seuraan?

Vierailija
14.09.2025 |

Minä olen ainakin tullut siihen tulokseen, että näin on omalla kohdallani asia. Kyllä minusta kiinnostutaan, mutta minä en kiinnostu heistä. Mutta minusta ei kiinnostu ne, joista taas itse kiinnostun. Eiköhän tämä ole suoraa seurausta siitä, että tavoittelen siis tasoani parempaa. Miksi loppujaan niin monelle asia on vaikeaa myöntää, vaan keksitään muita erinäisiä tekosyitä huonosta tuurista lähtien?

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei haku päällä,

vahva etäsuhde tyyppiin

on tämänhetkinen, jo

vakiintunut suhdetilanteeni.

Saan deittiehdotuksia,

vaikka en hae seuraa.

Vaikka pyydän: 'älkää laittako,

en lähde kahville/treffeille,

haaskaat aikaasi minuun' >

niin kova on silti kiinnostus. -E-

Vierailija
122/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko nyt sitten "tasokas" vai "tasoton" kun en viitsi tai jaksa ja halua käyttää juurikaan siihen että löytäisin ja kohtaisin hänet, jonka kanssa saattaisin edetä ja muodostaa tulevaisuudessa parisuhteen. 

Vai oelnko vain naivi tai hölmö kun teidostanhan toki, että näin saatan olla vielä pitkään sinkkuna, ellen mahdollsiesti loppuikänikin vaikka samalla enemmän ja vähemmän mielessä käy, että saattaisi se olla enemmän kuin kiva joskus vielä elää ja olla parisuhteessa sen yhden ja erityisen kanssa. 

Mutta kuitenkin kumppani olisi minulle enempi bonus kuin jokin välttämättömyys; vai olisiko ymmärrettävä niin, että kumppanin kautta oma arvonikin nousisi automaattisesti paremmaksi kuin, mitä se on sinkkuan eläessä? 

Minulle jotenkin vieras ajatus ja on vain oma valintani, että käytän aikani johonkin muuhun kuin "riittävän tasokkaan" kumppanin hakemiseen ja etsimiseen. - Ja vain -kuullostaa kovin työsältä- huonoa tuuriani, ettei hän muutoin ole tullut osaksi eloani. 

En tietenkään väitä, että parisuhteen pitäsii muodostua sormai napsauttamalla ja iman mitään - Tyhyhjän saa pyytämättäkin. Enemmän vain itselleni on vierasta se, että olsi jotenkin tasottomampi jos ja kun elää sinkkuna, eikä parisuhteessa. 

Iksinkku mies 40+   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasoista puhuminen ihmisten yhteydessä on kyllä helvetin ankeaa. 

Vierailija
124/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta puuttui uusien kohtaamisten ulottuvuus. Jollakulla voisi hyvinkin olla mahdollisuus löytää viehätttävä kumppani mutta koska hän ei koskaan tapaa uusia ihmisiä tai liiku muualla kuin tutuissa ympäristöissä, niin sitä kohtaamista ei tapahdu.

Vierailija
125/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kattoo löytyiskö parempaa vaan en viitti.
Mulla hyvä kaunis hoikka nuorekas vaimo. Suht fiksu rahan kanssa ja elämiseltään. Ainut, että on henkisesti epävakaa. Kaikkea ei saa ja kyllä minä häntä rakastan enkä ole etsimässä sivusuhdetta tai vaihtamassa.

Olis kiva kuitenkin tietää kuinka paljon saisin valkata.
Itse olen kuuluisien kutosten mies.
Tienaan yli 6 numeroa
Olen 6 jalkaa

Minulla on 6 pack, keskivartolassa ei jääkaapissa. en kuitenkaan käy punttiksella. 30 vuotta sitten viimeksi
Se on yli kuusi tuumaa.

Ja yleensä haitoiksi ajateltavia.
Haluasin seksiä 3-4 kertaa päivässä.
Olen yli 50
kaljuunnun
olen introvertti, mutten kuitenkaan totaali tuppisuu.
Dysleksia. Siksi fyysikko

Vierailija
126/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annetaan ymmärtää, että olet tasottomampi, jos elät ja olet sinkku, etkä parisuhteessa?  - Miksi parisuhde nostaa tasoa kun taas sinkkuus laskee sitä? 

Vierailija
127/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korreloiko miehen tissien koko naisen tissien kokoon näin saavutettavuus näkökulmasta? Pois luetaan tästä otannasta poikkeukset.

Vierailija
128/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kiinnostuu niistä joista kiinnostuu. Eipä tuota väkisinkään voi toisista ihmisistä yhtäkkiä kiinnostua. 

Vierailija
129/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP yksinkertaistat vähän liikaa ja mielestäni aloituksesi oli hyvin lapsellinen.

Kumppanin löytäminen on vain aina vaikeaa ja sitä vaikeampaa mitä enemmän ihminen poikkeaa ominaisuuksiltaan keskimääräisestä koska parisuhteen toimimisen kannalta kriittisiä ominaisuuksia on useita ja muutenkin toiveita kumppanille on paljon. Täydellisen löytäminen on matemaattinen mahdollisuus, joten vähemmän merkittävät puutteet kumppanissa on aina pakko hyväksyä.

Ei kumppanin löytämisessä ole kyse vain jostain ulkonäön tai sosiaalisen aseman tasoista tai mitattavista ominaisuuksista vaan esim. geneettisestä sopivuudesta ja immuniteettijärjestelmien riittävästä erilaisuudesta mahdollisia jälkeläisiä ajatellen, mikä käytännössä havaitaan mm.kumppanin miellyttävänä tuoksuna. 

Myös kumppanin juuri sopiva maskuliinisuuden / feminiinisyyden aste rajaa ehdokkaita. Jälkeläisiä ajatellen on tärkeää että toinen pariskunnasta on riittävän hoivaava ja empaattinen eikä sen aina tarvitse olla nainen.

Käytännössä kumppaneiden seksuaalisten tarpeiden olisi hyvä olla saman suuntaiset ja parin muutenkin sopia seksuaalisesti yhteen. 

Jos vielä haluaa kumppaninsa olevan sopivan fiksu (ei liian fiksu) ja jotenkin tutun, mukavan tai miellyttävän näköinen, raitis, miellyttävästi käyttäytyvä ja elämässä eteenpäin pyrkivä, alkaa sopivia ehdokkaita olla hyvin harvassa. Joidenkin kohdalla sopivia voisi olla ehkä 1/ 1000  tai 1/ 10 000. Ja todennäköisyys että tällainen yksilö on vapaana ja on kiinnostunut juuri sinusta on pieni.

Ei auta kuin liikkua ulkona paljon, tavata suuri määrä ihmisiä, suhtautua näihin uteliaan avoimesti ja toivoa että kävisi hyvä tuuri.

Onnea vaan etsintään kaikille sinkuille !

Kumppanin löytäminen on todella helppoa, jos on komea. Kummasti löytyy kemiaa ja uusi nainen, vaikka joka päivälle. 

Vierailija
130/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi annetaan ymmärtää, että olet tasottomampi, jos elät ja olet sinkku, etkä parisuhteessa?  - Miksi parisuhde nostaa tasoa kun taas sinkkuus laskee sitä? 

Pointti on se, että jos olet vuosia sinkku, niin yrität liian tasokkaita. Saat vain omaa tasoasi olevia, joten tyydy niihin.

Vierailija
131/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei haku päällä,

vahva etäsuhde tyyppiin

on tämänhetkinen, jo

vakiintunut suhdetilanteeni.

Saan deittiehdotuksia,

vaikka en hae seuraa.

Vaikka pyydän: 'älkää laittako,

en lähde kahville/treffeille,

haaskaat aikaasi minuun' >

niin kova on silti kiinnostus. -E-

Eri asia, kun miehet yrittää saada p--lua kuin kunnon seurusteluseuraa.

Vierailija
132/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP yksinkertaistat vähän liikaa ja mielestäni aloituksesi oli hyvin lapsellinen.

Kumppanin löytäminen on vain aina vaikeaa ja sitä vaikeampaa mitä enemmän ihminen poikkeaa ominaisuuksiltaan keskimääräisestä koska parisuhteen toimimisen kannalta kriittisiä ominaisuuksia on useita ja muutenkin toiveita kumppanille on paljon. Täydellisen löytäminen on matemaattinen mahdollisuus, joten vähemmän merkittävät puutteet kumppanissa on aina pakko hyväksyä.

Ei kumppanin löytämisessä ole kyse vain jostain ulkonäön tai sosiaalisen aseman tasoista tai mitattavista ominaisuuksista vaan esim. geneettisestä sopivuudesta ja immuniteettijärjestelmien riittävästä erilaisuudesta mahdollisia jälkeläisiä ajatellen, mikä käytännössä havaitaan mm.kumppanin miellyttävänä tuoksuna. 

Myös kumppanin juuri sopiva maskuliinisuuden / feminiinisyyden aste rajaa ehdokkaita. Jälkeläisiä ajatellen on tärkeää että toinen pariskunnasta on riittävän hoivaava ja empaattinen eikä sen aina tarvitse olla nainen.

Käytännössä kumppaneiden seksuaalisten tarpeiden olisi hyvä olla saman suuntaiset ja parin muutenkin sopia seksuaalisesti yhteen. 

Jos vielä haluaa kumppaninsa olevan sopivan fiksu (ei liian fiksu) ja jotenkin tutun, mukavan tai miellyttävän näköinen, raitis, miellyttävästi käyttäytyvä ja elämässä eteenpäin pyrkivä, alkaa sopivia ehdokkaita olla hyvin harvassa. Joidenkin kohdalla sopivia voisi olla ehkä 1/ 1000  tai 1/ 10 000. Ja todennäköisyys että tällainen yksilö on vapaana ja on kiinnostunut juuri sinusta on pieni.

Ei auta kuin liikkua ulkona paljon, tavata suuri määrä ihmisiä, suhtautua näihin uteliaan avoimesti ja toivoa että kävisi hyvä tuuri.

Kumppanin löytäminen on todella helppoa, jos on komea. Kummasti löytyy kemiaa ja uusi nainen, vaikka joka päivälle. 

Ohis. En kutsuisi kumppaniksi yhden yön seikkailua tms. Tai naista, jonka kanssa tapailemme (tai jonka kanssa tapailin) myöskään naiset, jotka ovat kavereitani tai ystäviä ovat minulle jotain muuta kuin enemmän tai vähemmän potentiaalisia parisuhdekumppaneita. - Olen kyllä tietoinen, että joidenkin pariduhde on saattanut alkaa kaveruus -pohjata ja edennyt siitä parisuhteeksi mutta, jotta niin omalla kohdallani tapahtusii täytyisi tapahtua jotain hyvin merkillistä. 

Ikisinkku mies 40+ 

Vierailija
133/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että jos koko ikänsä vakityössä ollut itsestään huolta pitävää hoikka ja urheilullinen mies, usein jopa komeaksi naisten taholta kehuttu, on tärkeää liikunnalliset elämäntavat ja itsestään huolehtiminen, ei juo eikä polta. Uusi koti niin hänestä tykkää vain työttömät, mielenterveys potilaat joilla vielä alkoholi riippuvuus ja 50 kiloa ylipainoa. Sekö on saman tasoinen?

Vierailija
134/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. En kutsuisi kumppaniksi yhden yön seikkailua tms. Tai naista, jonka kanssa tapailemme (tai jonka kanssa tapailin) myöskään naiset, jotka ovat kavereitani tai ystäviä ovat minulle jotain muuta kuin enemmän tai vähemmän potentiaalisia parisuhdekumppaneita. - Olen kyllä tietoinen, että joidenkin pariduhde on saattanut alkaa kaveruus -pohjata ja edennyt siitä parisuhteeksi mutta, jotta niin omalla kohdallani tapahtusii täytyisi tapahtua jotain hyvin merkillistä. 

Ikisinkku mies 40+ 

Minä taas olen huomannut että jokainen tapaamani nainen haluaisi kanssani jotain vakavampaa. Ainahan naiset haluavat.

Vierailija
135/135 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen mies, diplomi-insinööri. Ei lapsia, hyvä työ, omistusasunto, treenaan pari kertaa viikossa, ei velkoja. Komeaksikin kehuttu. Tämän palstan perusteella voisin luulla, että tällaiselle miehelle olisi kysyntää. Mutta en ole enää kiinnostunut tapaamaan ns. "vahvoja naisia", joilla on valmis elämä, lapset, entinen mies ja kolme stressiä taustalla.

Olen huomannut, että näissä tilanteissa olen aina vain resurssi. Mukava, kiltti ja "tasapainoinen" mies, jonka tehtävänä on täyttää sitä reikää, joka elämässä jäi, kun se varsinainen amismies rakkaus lähti menemään. Ei kiitos.

En ole tukihenkilö. En tarvitse mitään bonuslapsia. En halua tulla verratuksi siihen entiseen mieheen tai kuulla, miten hyvin nainen pärjää yksin, mutta "ois silti kiva että joku välillä vie roskat".

En ole katkera. En vihaa naisia. Mutta en aio myöskään tyytyä siihen, että oma elämäni pitää rakentaa jonkun

Miksi tapailet yyhoo- naisia, jos et halua yyhoo -naista? 

Pakeneva hiusraja ja turhat luulot itsestään? Komeaksi kehuja voi olla oma äiti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän