Jos tienaat yli 1400 euroa nettona, sinulla ei ole mitään oikeutta valittaa ettei rahat riitä.
Jo 1200 eurolla saa kaiken tarvittavan ja vähän extraakin. Skill issue jos ei riitä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000€/kk pärjää hyvin jos ei asu Helsingin keskustassa.
Kuinka iso perhe?
Yksi henkilö
Vierailija kirjoitti:
YK tuet on suuremmat muumaalaisille.
Miten YK (Yhdistyneet kansakunnat) liittyy tukiin?
Yksin asuvalle juurikin näin. Lapsista tulee sen lapsilisän verran aina lisää kun täällä siitä näköjään myös puhuttu.
600€ riittää maaseudulla, jos on joku torppa. Ja jos ei ole niin kela maksaa sen vuokran.
Kyllä elämä on helppoa kun ei ota tressiä.
Vierailija kirjoitti:
600€ riittää maaseudulla, jos on joku torppa. Ja jos ei ole niin kela maksaa sen vuokran.
Kyllä elämä on helppoa kun ei ota tressiä.
Kelan tt-raha on 10 kertainen verrattuna somalialaisen työläisen palkkaan.
Ei tarvii yhtään ihmetellä miksi valtava pyrkimys afrikasta on Suomeen.
Samaa mieltä, 1400 euroa on paljon rahaa. Itse saan 595 ja kitkuttelen ja kärvistelen mutta hengissä vielä sentään. Rikkinäiset vaatteet on kaiketi nykyään muotia ja ei niitä kaikkia lääkkeitä tartte aina ottaa;)
Tuon verran tulee. Siitä maksan vuokran, 989 e. Sitten kuukauden muut laskut; lääkkeet, puhelin + netti, sähkö, matkalippujen osuus... Hmm. Elän aika niukasti! Tukia en saa enkä nosta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, 1400 euroa on paljon rahaa. Itse saan 595 ja kitkuttelen ja kärvistelen mutta hengissä vielä sentään. Rikkinäiset vaatteet on kaiketi nykyään muotia ja ei niitä kaikkia lääkkeitä tartte aina ottaa;)
Jos asut yksin, niin saat aivan varmasti myös asumistukea vuokraan. Voisit olla myös oikeutettu toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
missä perämetsässä asut. Pk-seudulla hyvä jos riittää edes vuokran maksuun. Ei ole mitenkään realistista, että aikuinen elää tuolla summalla vuosia.
Pk seudulla saa hyvän asunnon helposti 400-700€/kk.
Onko se skill issue silloinkin, kun on aiemmin tienannut enemmän ja rakentanut elämänsä silloisen palkkatason mukaan. Sitten tulee sairastuminen, menee työkyky. Joo, menoja voi karsia, mutta ei niitä menoja voi tuosta vaan katkaisijasta painamalla esim. puolittaa. Se voi viedä aikaa tai olla jopa lähes mahdotonta.
Netto 3 tonnia eikä tunni riittävän
M40
Vierailija kirjoitti:
missä perämetsässä asut. Pk-seudulla hyvä jos riittää edes vuokran maksuun. Ei ole mitenkään realistista, että aikuinen elää tuolla summalla vuosia.
Olen elänyt tuolla summalla melkein 10 vuotta ja asun Helsingin kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa koska palstalaiset sanovat ettei 2000 eurolla pärjää Helsingissä. Näinhän se menee. Oujee.
Kyllä se on yhteiskunnan vika jos minulla ei ole varaa maksaa 1500€ kuukaudessa vuokraan ja ryypätä samalla summalla joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Netto 3 tonnia eikä tunni riittävän
M40
3,5 mutta näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitut saa.
1800 ei riitä mihinkään teinin yksinhuoltajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitut saa.
Voit itse katsoa oikotieltä, löytyy tuhansia asuntoja tuohon hintaan pk-seudulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitut saa.
Voit itse katsoa oikotieltä, löytyy tuhansia asuntoja tuohon hintaan pk-seudulta.
Voi olla mutta ei hyviä. Pienen ja kämäisen luukun paskalta alueelta saa.
Kuinka iso perhe?