Jos tienaat yli 1400 euroa nettona, sinulla ei ole mitään oikeutta valittaa ettei rahat riitä.
Jo 1200 eurolla saa kaiken tarvittavan ja vähän extraakin. Skill issue jos ei riitä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000€/kk pärjää hyvin jos ei asu Helsingin keskustassa.
Asun Vantaalla yksiössä ja vastikkeet sisältäen rahoitusvastikkeen on yhteensä 960e. Laina asunnosta 220e. Joten kyllä tuo riittäisi, mutta kohtuu vähän jäisi ruokarahaa kun ilman matkalippua töihin ei pääse.
Kyseessä siis omistusasunto. Toisesta näkökulmasta katsottuna, hlökohtaisesta lainanlyhennyksestä kertyy 150e omaisuutta, ja rahoitusvastikkeista 400e/kk lisää. Vuodessa siis periaatteessa omaisuus kasvaisi 6600e, vaikka tiukkaa tekisi.
Lisäksi kun on asunut yli 2 vuotta asunnossa, niin senhän saisi myydä verovapaasti - tai voi muuttaa airbnb:ksi ja itse muuttaa halvemmalla vuokralle, jolloin tienaisi kulujen sijaan.
Olen onnellinen, että tienaan enemmän nettoa kuin 1400e/kk, mutta voisin kuvitella pärjääväni periaatteessa. Tai sitten muuttaisi yhteen jonkun kanssa tai soluun, niin asumiskulut pienentyisi paljon.
Ihmettelen sitä, ettei "noilla tuloilla kunnoista elämää eletä". Rahallako se elämä tehdään elettäväksi?
Kyllä minä keksin tekemistä, joka ei vaafi erityisemmin rahaa. Esim. käy kirjastossa lukemassa kirjoja, musiikkihuoneessa soittamassa, kaupungin ilmaiskonserteissa, ilmaisissa taidenäyttelyissä, puistossa ruokkimassa lintuja, valokuvaamassa kaupunkimaisemia, seurakunnan tapahtumissa, asukastuvalla, tekee vapaaehtoistyötä jne.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihminen tarvitsee noin paljon rahaa?
Kyllä pärjää vähemmälläkin tuloilla. Minulle riittää alle 800€/kk ja se riittää vallan mainiosti käydä kampaajalla 4vk välein, kosmetologilla ja salilla. Mihin muuhun sitä rahaa tarvitsee? Asun okt, ruokalähetit tuo illallisen ja aamisen nautin lähikuppilassa hyvän viinin kera. Vaatteet tilaan ulkomailla. Ja kaikki älyllä ja digillä.
Ap. tuloilla saisi elää luksuselämää ja tosin en muutenkaan tykkää käyttää rahaa, se on vanhanaikaista, kun voi elää elämänsä diginä ja älyllä.
Valehtelet, haista iso V!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto 3 tonnia eikä tunni riittävän
M40
3,5 mutta näin se on.
Olisipa ihana elää saman nettotulon omaavan kanssa naisen kanssa. Ei olisi kummatkaan köyhiä.
M40
Nyt Pääasia että persujen kannatus romahti rökääleesti kolmissa vaaleissa peräkkäin kaksikolmasosaa pohjamutiin. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻