Kyllä se tässä keski-ikäisenä usein mietityttää että mitä lisäarvoa kumppanin kanssa asuminen tuo
Kertokaa omia näkökantojanne! Miksi kannattaa asua yhdessä?
Kommentit (183)
Meillä on iso suku. Avioeroja on suvussa muutama. Pitkissä avioliitoissa tusina. Tämä koko ketju vaikuttaa minun silmiini ihan huuhaalta, ei millään pahalla! Sukujuhlissa näkee paljon toistensa kanssa viihtyviä pareja. Ihan normaalia elämää. Toki ihmisiä on erilaisia, mutta ehkä olen vain perinteisemmistä piireistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä asuen saa lisäarvoa. On laskettu, että molemma saavaat saman elintason noin 15% halvemmalla kuin yksin asuen.
Vaan pakkohan ei ole, jos ei mieluisaa kumppania löydy tai on muuten vain omaa rauhaa rakastava.
Olen ihan empiirisesti todennut, että pihinä ihmisenä minun on halvempaa asua yksin. En mistään ole löytänyt miestä, joka suostuisi yhtä niukkaan elämäntyyliin kuin minä. Poikkeuksetta homma menee niin, että mies päätyy rahoittamaan osan elämisestään minun rahoistani.
Köyhänä eläkeläisenä saan asumistukea ja voisin saada tulojen puolesta toimeentulotukea ja siksi lienee halvempaa asua yksin.
160. Kuriin panemisella tarkoitin määrittelyvaltaa, jota yritit käyttää minua kohtaan melko psykedeelisessä viestissäsi. Sinulla on tarve käyttää valtaa ja verbaalista väkivaltaa muita naisia kohtaan - eli käyttäydyt muita naisia kohtaan samalla tavalla kuin väität miesten käyttäytyvän naisia kohtaan.
Se on hyvin yleistä, että omat kielteiset piirteensä projisoi vihamieheen, tässä tapauksessa aivan kirjaimellisesti.