Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1335)
Vierailija kirjoitti:
Vastaan itselleni:
Välillä on niin mukavaa keskustelua. Sen tähden kestän nuo %€#@ ohittaa :)
Kiva otsikko, kiva aihe.
Miksiköhän kirosanat ei ole bannissa? Siis oikeat?
Vierailija kirjoitti:
Tänään kuuluu sellaista, että naapuri taitaa polttaa tupakkaa sisällä, tuli hajut sisään. Aiemmin ovat parvekkeella polttaneet, silloin ei tule sisälle hajuja ellei mulla ole ikkuna auki.
Ovat päihdepariskunta, melkein joka yö hiljaisuuden aikaan kuuluu huutamista, naisen itkua, riitoja, karaokea, musiikkia.
Milloin laittaisitte viestiä isännöitsijälle?
Oletko keskustellut naapurin kanssa, ystävällisesti? Muiden naapureiden kanssa? Jos nämä ei auta, yhteys isännöitsikään.
Tupakan haju kotona on ärsyttävää. Ja meteli naapurista myös.
Saako teillä parvekkeella polttaa?
Outoa, että naapurin sisällä polttaminen haisee teillä, ongelmia ilmanvaihdossa? Tää kannattaa ainakin isännöitsijälle ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kuuluu sellaista, että naapuri taitaa polttaa tupakkaa sisällä, tuli hajut sisään. Aiemmin ovat parvekkeella polttaneet, silloin ei tule sisälle hajuja ellei mulla ole ikkuna auki.
Ovat päihdepariskunta, melkein joka yö hiljaisuuden aikaan kuuluu huutamista, naisen itkua, riitoja, karaokea, musiikkia.
Oletko keskustellut naapurin kanssa, ystävällisesti? Muiden naapureiden kanssa? Jos nämä ei auta, yhteys isännöitsikään.
Outoa, että naapurin sisällä polttaminen haisee teillä, ongelmia ilmanvaihdossa? Tää kannattaa ainakin isännöitsijälle ilmoittaa.
Se on eri rapun naapuri, joten en pääsis keskustelemaan, kuin heittämällä heippalapun parvekkeelle. Enkä kyllä uskaltaisi mennä keskustelemaan.
Ja en pääsis keskustelee naapureidenkaa kaa ku mä oon tääl eri rapussa.
Se on eri rapun naapuri.
ok - tupakan hajusta yhteys heti isännöitsijään. Samalla mainitset melusta. Näin?
Multa on pankki taas ottanu palvelumaksuja, vaikka oon edelleen opiskelija ja pitäis olla palvelumaksuton. Mut en jaksa enää valittaa, oon tästä samasta valittanut niin usein, että tekis mieli alkaa maksuttaa niille palvelumaksuja.
Sinuna valittaisin. Virheitä ei pidä mielestäni hyväksyä. Muutenkin olen niin ärtynyt näihin pitkiin toimintakatkoihin. Onneksi on aina käteistä.
Joo niin varmaan pitää, en ees tiiä mistä noi palvelumaksut on, koska joka kuukausi ollut eri. Marraskuussa alle euron ja tässä kuussa 2e.
Ne on tosi pienet et siks en jaksa valittaa ku ärsyttää valittaa mut jos on palvelumaksuton ni luulis sit olevan palvelumaksuton
Itsehän päätät. Jos et valita, varmemmin peritään muksu taas. 212= 24€ vuodessa
Mielenkiintoista kuluttajansuojakeskustelua.
Meidän talossa ei saa parvekkeellakaan polttaa. Omistusasunnoissa tuskin kukaan polttaa sisällä. Jälleenmyyntiarvo laskee. Joku vuokra-asunto on, moni vuokraemäntä/-isäntä myös kieltää tupakoinnin. Tupakkapaikka on kauempana, roskakatoksen vieressä. Silti moni tupakoi ulko-oven vieressä -> savu&haju rappukäytävään :(
Tässä kämpässä missä nyt asun on poltettu sisällä joskus. Asun siis vuokralla tässä (pieni okt) ja kyllä sen huomasi, kun tänne tuli, että vuosia sitten on poltettu. Sen myötä sainkin vuokranantajalta luvan maalata seiniä. Parista huoneesta ja eteisestä maalasin. Se helpotti jo vähän nyt vuoden päästä tässä asuessa haju on hiipunut. Ehkä pieni ulkoeteinen on ainoa missä hieman haju tulee vielä vastaan. Muuten ei häiritse minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eri rapun
Kysy oman rapun naapureilta, ovatko huomanneet tupakansavua. Naapurirapun asukkaita voi jututtaa, kun heidät näkee alaovella. Voit jättää kohteliaan kirjeen naapurirappuun tai oveen. Kerrot havainneesi tupakansavua asunnossasi ja pyydät, että kaikki noudattaisi tupakointisääntöjä. Toimi neutraalisti, mistä tahansa valitatkin. Tehtäväsi ei ole moralisoida muita, vaan hakea muutosta häiritseviin asioihin.
Naapurisopua kannattaa aina edistää.
Mutta miten se savunhaju menisi kenenkään mun rapun asuntoihin, kun tää on läpikämppä, eli oon heidän ainoo seinänaapuri tällä puolella.
Mä en tiedä tupakointisäännöksistä, mutta ainakin tällä puolella yks naapuri käy ulkona tupakalla.
Mä en pääse naapurirappuun, se on lukittu. Eikä täällä näe naapureita, oon kohta puoli vuotta asunut ja en ole nähnyt ketään rapussa, enkä ulkona.
Enkä usko, että heippalappuja katsotaan, kun ei katsota edes tuota "älä käytä hissiä hiljaisuuden aikaan" kylttiä.
Olen puol vuotta naapureita kuunnellut ja tuo savunhaju oli vika niitti.
Lässynlää. Johan sulle sanottiin, että laita isännöitsijälle viestiä. Ei ole normaalia, että savu haisee toisen asuntoon, ellei siellä ole kokonainen suku polttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Lässynlää. Johan sulle sanottiin, että laita isännöitsijälle viestiä. Ei ole normaalia, että savu haisee toisen asuntoon, ellei siellä ole kokonainen suku polttamassa.
Miksi puhut ilkeästi! Ei ole suotavaa eikä hyvää käytöstä tuo! Ei tehdä tästä enää ilkeilypalstaa, viime viikot riittävät.
Puoli vuotta asunut, etkä ole yhtään naapuria nähnyt, et porraskäytävässä etkä ulkona?
Paitsi edellisessä lauseessa, jossa yksi naapuri käy ulkona tupakalla.
Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkö kohteliaan viestin mallia?
Saahan täällä kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta asunut, etkä ole yhtään naapuria nähnyt, et porraskäytävässä etkä ulkona?
Just joo.
Ehkä hänellä on ikkunat asunnossaan ja tupakkapaikkaan näkee ikkunasta?
Erikoista kommentointia ihan asialliseen kysymykseen.
Edellisessä asunnossa 8v. Pihassa/rapussa näin muutaman oman rapun ihmisen koko aikana. Naapurirapun väkeä en ainuttakaan.
Tässä ollaan asuttu yli 20v. Oman rapun väestä tunnistan 3, naapurirapusta yhden.
Ei liikuta samaan aikaan. Iso taloyhtiö, iso kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattais aamua aloittaa kielteisin ajatuksin. Se helposti jatkuu pitkin päivää. Siksi ilahduinkin niin noista kirjajutuista. Minulla on kesken Tess Gerritsen: Eloonjäänyt. Olen huomannut, että suurin osa lukemastani on vähän vanhempaa, 2000-luvun alkupuolelta. Tosi harvoin luen mitään ihan uutta, koskaan en kirjastossakaan jonota uutuuksia.
Olin yksi kesä mökillä viikon yksin. Sattui muutama sadepäivä. Naapuri oli tuonut jo aikaa sitten kassillisen kirjoja. Nyt avasin sen ja 'summanmutikassa' valitsin luettavaa. Joku perusdekkari, vanhakin. Niinpä tuli sekin luettua, vaikken koskaan kirjastosta olisi poiminut. Avartavaa :)
Tulee mieleen Tuula-Liina Variksen kirja Kaksi kesää, kaksi kirjaa.
Hän kirjoitti yksin mökillä koira seuranaan. 1 kirja/kesä. Välillä lämmitti saunaa ja kuunteli radiosta klassista. Viikonloppuisin tuli mies ja tytär (muistaakseni) käymään. Tämä kirja kertoo noista kesistä.
Vierailija kirjoitti:
Just joo.
No sori kun en selittänyt tarpeeksi, se käy tupakalla kerran tunnissa: suhaa hissillä (kuuluu asuntoihin) alas, on ulkona 5min ja sitten ylös. Olen nähnyt ikkunasta, kun hän sytyttää tupakan ulkona.
Siskon kanssa luetaan usein samoja kirjoja. Mielipiteet menee usein ristiin. Jompikumpi hehkuttaa kirjaa ja lainaa toiselle. Mmm no joo. Merja Mäen ja Nicholas Evansin kirjat on molempien suosiossa. Pari mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä moititaan naisia? Ei kannattaisi yleistää. Olen monessa naisvaltaisessa työpaikassa ollut, ihan sopuisaa. Sitten näissä sekatyöpaikoissa törmäsin niin moneen juoru-ukkoon, etten meinannut korviani uskoa. Asenne ja luonne ratkaisee mielestäni enemmän yhteiselossa kuin sukupuoli.
Ihan samaa ihmettelin. Luulen, ettei naiset saata kirjoittaa naisista näin myrkyllisesti. Kyynpesä:( taitaa olla erikoismiesnainen asialla.
Tämä se on nykyaikaa. Sukupuolia on kuulemma muitakin kuin mies ja nainen, mutta vain tässä ketjussa on harvinaisuus. Erikoismiesnainen.