Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1931)

Vierailija
1181/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä luen Mark Twainin nuorten  kirjoja uudelleen,  Huckleberry Finnin seikkailut jne. Myös Sieppari ruispellossa on jo klassikko, joka aikonaan mursi kielellistä traditioa ja toi näkyväksi nuorten maailmaa. Juutalaisten kauhuissa kauniisti hyvyyttä korostava Tangyi, aikamme lapsi  on myös moneen kertaan luettu.

Aikoinaan koulussa ohjattiin lukemaan. Osalla jäi pysyväksi tavaksi, mm minä ja sisarukseni. Muutamalle kaverilleni oli pakkopullaa, eivätkä lue vieläkään. Riippuu varmaan siitä, millä kirjoilla aloitettiin.

Vierailija
1182/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiusattujen puolesta kostaja väsyy, me kyllä jatketaan. Nyt ketjussa on nollatoleranssi kiusaamiselle ja siksi viiltelyväkivallasta fantasioinut,  kuolevaa pilkannut, kiroillut, samaa vuosikausia jankannut ja muita terrorisoinut Doris poistetaan. Ylläpidolle heti hänen viestinsä poistoon ja sitten bannit.

Jo on aikakin!   Monet ketjut on ehtinyt pilata!  Kiitos! Toivottavasti asiallinen, keskusteleva ja erilaisuutta arvostava ilmapiiri palaa tähänkin ketjuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoista luen mielelläni. Siis kommentteja. Toki on omiakin ketjuja, mutta hyvin ne tänne kuulumisiinkin käy. Paino sanalla ne. Kaikki kommentit ei niinkään. Jääköön arvoonsa. Lähden kohta kirjastoon, vien 4 kirjaa hyllyyn 'saa ottaa', siitä tosin tarttuu monta mukaan, jotka haluan itselleni. Kirjaston valikoima isossa kaupungissa on niin laaja. Usein menee pitkä tovi romaanihyllyssä, runokirjojen parissa. Siellä on aina niin rauhallinen tunnelma. Matkaa kaksi korttelia, jaksaa kantaa isommankin kuorman.

Parkkipaikalla auraus menossa. Autot piti siirtää pois. Kiinteistöhuoltomme tekee kyllä loistavaa työtä, muitakin kokemuksia on. Toisaalta olisi turvallista, jos oma talkkari asuisi rappumme alakerrassa.

Mukavaa torstaita kaikille

Vierailija
1184/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää palaa tähän ketjuun.

Kaikkea hyvää ja ehtaa välittämistä

toivon pohjaenergiaksi palstalla alati vallitsevan naljailuhengen sijaan. 💚

Meiltä mielestäni puuttuu [kaikista yhteisöistä] aimo annos sydämellistä lämpöä ja kivaa, tsemppaavaa smalltalk kulttuuria.. etenkin naistenvälinen pienten kohteliaisuuksien jakaminen, tiimihenkisyys, ilo, leikkisyys..💛

Mikään ei ole yhtä kaunista kuin naiset sisarellisesti tukemassa toisiaan; ilman kilpailua ja ilman kateutta. Sellaiset naiset ovat rakastettuja ja arvostettuja kollegoita ja tiiminjäseniä.

Anoppi kannustamassa miniää. Ai jukra..🧡

Miehetkin huomaavat naisen hienon, oikeudenmukaisen luonnon; he pitävät sellaista naista vertaisenaan. Työpaikan juoruava draamakuningatar on miehen silmissä väsyttävä, tämä on tosiasia.🤍

E

Naiset ei pärjää keskenään. Kateutta ja riitaa pukkaa. Naistyöpaikat on kyynpesiä. Tai tämä ketju. Lisää miehiä mukaan, niin tasottuu. Lopeta miesten pelkääminen. Ei tarvi kerjätä hyväksyntää. Miehet on reiluja. Naiset pukkusieluja.

Vierailija
1185/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä luen Mark Twainin nuorten  kirjoja uudelleen,  Huckleberry Finnin seikkailut jne. Myös Sieppari ruispellossa on jo klassikko, joka aikonaan mursi kielellistä traditioa ja toi näkyväksi nuorten maailmaa. Juutalaisten kauhuissa kauniisti hyvyyttä korostava Tangyi, aikamme lapsi  on myös moneen kertaan luettu.

Sieppari ruispellossa -kirjan käännös on muuten Pentti Saarikosken.

Vierailija
1186/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa tänään: kiroilua, naisvihaa

Ilmiannettu

Kirjakommentteja, mielenkiintoisia, näitä lisää.

Luuri laturiin -> kirjastoon lompsis

Vierailija
1187/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on pukkusielu?

Vierailija
1188/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiusattujen puolesta kostaja väsyy, me kyllä jatketaan. Nyt ketjussa on nollatoleranssi kiusaamiselle ja siksi viiltelyväkivallasta fantasioinut,  kuolevaa pilkannut, kiroillut, samaa vuosikausia jankannut ja muita terrorisoinut Doris poistetaan. Ylläpidolle heti hänen viestinsä poistoon ja sitten bannit.

Jo on aikakin!   Monet ketjut on ehtinyt pilata!  Kiitos! Toivottavasti asiallinen, keskusteleva ja erilaisuutta arvostava ilmapiiri palaa tähänkin ketjuun.

Samaa toivon.

Vierailija
1189/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on pukkusielu?

Se on mun kirjoitusvirhe. Olen nainen ja suututti tuo naisten vähättely toisiaan kehuviksi smalltalk-hömppääjiksi. Naiset on samanlaisia yksilöitä kuin miehetkin, vikoineen ja virheineen. Ja saa ollakin. Ei kenenkään tarvi toisten hyväksyntää kerjätä. Naiset voi monissa asioissa olla ylpeitä itsestään. Realiteetit pitää kuitenkin hyväksyä. Naiset on evoluutio muokannut nahistelemaan keskenään. Ei se kaunistelusta muutu.

Vierailija
1190/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattais aamua aloittaa kielteisin ajatuksin. Se helposti jatkuu pitkin päivää. Siksi ilahduinkin niin noista kirjajutuista. Minulla on kesken Tess Gerritsen: Eloonjäänyt. Olen huomannut, että suurin osa lukemastani on vähän vanhempaa, 2000-luvun alkupuolelta. Tosi harvoin luen mitään ihan uutta, koskaan en kirjastossakaan jonota uutuuksia.

Olin yksi kesä mökillä viikon yksin. Sattui muutama sadepäivä. Naapuri oli tuonut jo aikaa sitten kassillisen kirjoja. Nyt avasin sen ja 'summanmutikassa' valitsin luettavaa. Joku perusdekkari, vanhakin. Niinpä tuli sekin luettua, vaikken koskaan kirjastosta olisi poiminut. Avartavaa :)

Vierailija
1191/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan koulussa ohjattiin lukemaan. Osalla jäi pysyväksi tavaksi, mm minä ja sisarukseni. Muutamalle kaverilleni oli pakkopullaa, eivätkä lue vieläkään. Riippuu varmaan siitä, millä kirjoilla aloitettiin.

Ennen ei tunnistettu ja osattu auttaa luki-vaikeuksista kärsiviä lapsia. Siksi heidän lukemisensa jäi huonoksi ja se ei korjaannu aikuisena enää niin helposti. Nyt jo esikoulussa ja jopa aikaisemmin seulotaan nämä lapset ja he saavat tukea aikaisin. Se auttaa. Ikätasoinen ja kykytasoinen kirjallisuus on tietysti tärkeää, mutta tärkeintä on lapsen kanssa keskustelu ja hänelle lukeminen jo ihan vauvasta lähtien.

Vierailija
1192/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on pankki taas ottanu palvelumaksuja, vaikka oon edelleen opiskelija ja pitäis olla palvelumaksuton. Mut en jaksa enää valittaa, oon tästä samasta valittanut niin usein, että tekis mieli alkaa maksuttaa niille palvelumaksuja. 

Vierailija
1193/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei tunnistettu ja osattu auttaa luki-vaikeuksista kärsiviä lapsia. Siksi heidän lukemisensa jäi huonoksi ja se ei korjaannu aikuisena enää niin helposti. Nyt jo esikoulussa ja jopa aikaisemmin seulotaan nämä lapset ja he saavat tukea aikaisin. Se auttaa. Ikätasoinen ja kykytasoinen kirjallisuus on tietysti tärkeää, mutta tärkeintä on lapsen kanss

Tää oli hyvä pointti. Tuli mieleen, nun kummilapsi halusi aina saman iltasadun, kun luin hänelle. Kerran vähän oioin, niin kirkas lapsen ääni sanoi: jätit pois 'pupu ihmetteli, miksi pesässä oli niin hiljaista'. Osasi siis ulkoa. Tuttu ja turvallinen oli haluttu satu.

Vierailija
1194/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun kirjoitusvirhe. Olen nainen ja suututti tuo naisten vähättely toisiaan kehuviksi smalltalk-hömppääjiksi. Naiset on samanlaisia yksilöitä kuin miehetkin, vikoineen ja virheineen. Ja saa ollakin. Ei kenenkään tarvi toisten hyväksyntää kerjätä. Naiset voi monissa asioissa olla ylpeitä itsestään. Realiteetit pitää kuitenkin hyväksyä. Naiset on evoluutio muokannut nahistelemaan keskenään. Ei se kaunistelusta muutu.

Samaa mieltä! Naiset tappelevat herkästi pikkuasioista keskenään, mutta jos työporukassa on muutamia miehiä, tilanne on toinen. Rauha säilyy helpommin ja keskustelut ovat laaja-alaisempia ja kiinnostavampia. Nainen olen minäkin. Tännekin toivoisin miehiä lisää, mutta eivät taida tulla riitelemään vähäpätöisistä asioista.

Vierailija
1195/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa on pankki taas ottanu palvelumaksuja, vaikka oon edelleen opiskelija ja pitäis olla palvelumaksuton. Mut en jaksa enää valittaa, oon tästä samasta valittanut niin usein, että tekis mieli alkaa maksuttaa niille palvelumaksuja. 

Sinuna valittaisin. Virheitä ei pidä mielestäni hyväksyä. Muutenkin olen niin ärtynyt näihin pitkiin toimintakatkoihin. Onneksi on aina käteistä.

Vierailija
1196/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä moititaan naisia? Ei kannattaisi yleistää. Olen monessa naisvaltaisessa työpaikassa ollut, ihan sopuisaa. Sitten näissä sekatyöpaikoissa törmäsin niin moneen juoru-ukkoon, etten meinannut korviani uskoa. Asenne ja luonne ratkaisee mielestäni enemmän yhteiselossa kuin sukupuoli.

Vierailija
1197/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä moititaan naisia? Ei kannattaisi yleistää. Olen monessa naisvaltaisessa työpaikassa ollut, ihan sopuisaa. Sitten näissä sekatyöpaikoissa törmäsin niin moneen juoru-ukkoon, etten meinannut korviani uskoa. Asenne ja luonne ratkaisee mielestäni enemmän yhteiselossa kuin sukupuoli.

Ihan samaa ihmettelin. Luulen, ettei naiset saata kirjoittaa naisista näin myrkyllisesti. Kyynpesä:( taitaa olla erikoismiesnainen asialla.

Vierailija
1198/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omassa elämästäni saan kestää ikävää käytöstä ihmisiltä niin en toivoisi törmäävä jatkuvasti tästäkin ketjussa siihen. Ei ole mukavaa tuollainen. Olen sen aiemminkin kirjoittanut, mutta turhaan, kun täälläkin arvostellaan ihmistä ja vertaillaan sekä hakemalla haetaan jotain ikävää sanomista sekä muutenkin oikein halutaan ajaa ihmisiä toisiaan vastaan mitä kaikki tuollaiset naiset tätä  ja miehet tuota kirjoittelu on. Joku ei vaan sitä tajua tai jos tajuaa niin näköjään haluaa tuollaista vastakkain asettelua. Yleistäminen on myös näköjään "tosi kivaa". Samoin onhan minullekin sanottu, että mitä vaadin muilta mitään ja kyllä riitely täällä ja kinaaminen on jollekin elämän suola ja oikein mukavaa ja minun toiveeni sellaisesta tunnelmasta täällä, ettei olisi tuollaista menoa on sitten liikaa vaadittu ja tylsääkin. 

Vierailija
1199/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei solvata naisia, ei miehiä.

Ok?

Vierailija
1200/1931 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna valittaisin. Virheitä ei pidä mielestäni hyväksyä. Muutenkin olen niin ärtynyt näihin pitkiin toimintakatkoihin. Onneksi on aina käteistä.

Joo niin varmaan pitää, en ees tiiä mistä noi palvelumaksut on, koska joka kuukausi ollut eri. Marraskuussa alle euron ja tässä kuussa 2e. 

Ne on tosi pienet et siks en jaksa valittaa ku ärsyttää valittaa mut jos on palvelumaksuton ni luulis sit olevan palvelumaksuton

Ketju on lukittu.