Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1182)

Vierailija
1141/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma elämäni on ollut ihmisten osalta melko kamalaa ja monesti minua lannistaa se p*skan puhumisen määrä mitä olen saanut elämässäni kokea. Tai vieläkin jos joku huutaa minulle jotain ikävää niin kyllä se tuntuu ja mietin saanko ikinä kulkea ilman ajatusta, että joku voi pilkata. 

Joku ei käsitä tätä ja sitten pitäisi kai kirjoittaa kirja eri käänteistä miten p*skan puhumisen vaiheet ovat edenneet. Pahin kokemus on varmaan se, kun huomasin että jutut olivat levinneet esim toiselle paikkakunnalle ja tietyt ihmiset menneisyydestäni olivat niitä kuulleet. Se hetki romahdutti minut joksikin aikaa. Itseni tapauksessa kunnianloukkaus tai vastaava olisi jo kyseessä. Niin sairasta ja julmaa touhua ollut. 

En minä niitä hetkiä unohda, kun joku on huudellut ikäviä asioita ja muistan ne kaikki tarkalleen. Nämä ajatukset mielessä tänään, kun luin samaa kokeneen elämästä. Sitä kai näkee sitten paremmin sen

Olet joutunut kokemaan kovia, eikä sinun tarvitse pyytää keneltäkään anteeksi.  Pikemminkin nuo kiusaajat tai oikeammin petolauma ansaitsisivat mahdollisimman kovan rangaistuksen vielä vuosienkin jälkeen aiheuttamastaan vahingosta.  Olet haavoittunut, mutta onko mahdollista elää turvassa jossain. 

Vierailija
1142/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, epäilemättä kaikki kokemukset ovat subjektiivisia, ja tiedän kyllä, että monella oli sama kokemus tai näkemys, että ei autettu. Mitään konkreettista tosin ei yleensä ole osattu täsmentää, että mitä sitten olisi pitänyt tehdä ja miten auttaa.

Mutta mielestäni ei silti voi väittää, että suomalaisia ei olisi autettu, ottaen huomioon mitä kaikkea tehtiin ja miten autettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totean vielä etten ikinä kirjoita huomiota saadakseni tai sääliä kaivatakseni. En tarkoita viestiäni niin. Silti toivon sen jonkun lukevan. Muuta en toivo. 

Itse olen ollut omillani kaiken kanssa. Se erottaa minut tuosta ihmisestä jonka tarinaa luin. Hänellä läheiset tulivat ja kirjoitti kuinka he lähes pelastivat hänen elämänsä. Ei ikinä jäänyt täysin yksin ja hän sai tukea ja ymmärrystä. En kadehdi häntä ja minusta oli hienoa lukea, että sai tukea muilta hyvin vaikeina aikoina. Minä olen vaan ollut omillani ja se lisättynä kaikkeen on joskus raskasta. Viestiin 1141.

Vierailija
1144/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kiva lukea kokemuksia entisiltä opiskeluajoilta.  Kävin kauan sitten talouskoulun, ja siellä asuttiin kahden hengen huoneissa vanhassa korkeassa talossa, jossa oli puistomainen iso piha.  Emäntäkoulukin oli samassa rakennuksessa. Oppilaita oli eri puolilta Suomea ja monen kanssa ystävystyi.  Koulu auttoi myös itsenäistymään.  Aamuisin oli aina teoriatunnit ja iltapäivisin sitten käytännön töiden harjoittelua.  Siellä oppi kodinhoidon perusteellisesti, oli myös puutarhanhoitoa ja lastenhoitoa läheisessä seimessä.  Näistä kaikista oli paljon hyötyä sitten opintojen jälkeenkin, vaikka ei varsinaista ammattia tullutkaan.  Säilytän vieläkin yhtä kodin hoidon oppikirjaa niiltä ajoilta.  Nykyisin talouskoulu taitaa olla jo historiaa. 

Sinusta voi sitten sanoa, että "talouskoulun käynyt ihminen". Näin leikkimielellä sanottiin meillä

Kansalaistaitoihin luetaan kai nykyään digiosaaminen. Koululaisille se on selvää, iäkkäämmille on monesti kirjastojen kautta saatavissa opetusta. Muuten aika vaikea navigoida palveluviidakoissa.

Vierailija
1145/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kostaja avata d-pakkomielteelleen oman ketjun.

Tää on vänän kuin kuulumisille!

Minun mielestäni nuo parodiaviestit mukaan

Vierailija
1146/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän samalla ettei minua yhdistetä täällä mihinkään riitelyyn. En kirjoita viestejäni elämästäni sen vuoksi. Kirjoitan vaan ajatuksia purkaakseni tälläisenä päivänä, kun voin todeta, että rauhallista on ollut jo vähän aikaa ja ikävyyksiä ei ole elämässäni ollut nyt, mutta samalla ajatukset menevät siihen, että mielelläni ottaisin eri kokemukset ihmisistä vastaan ja olisin ehkä eri pisteessä niiden myötä. Tulee se ajatus mieleen. Näin ei sotketa minua täälläkin mihinkään mukaan pyydän. 

Vierailija
1147/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, epäilemättä kaikki kokemukset ovat subjektiivisia, ja tiedän kyllä, että monella oli sama kokemus tai näkemys, että ei autettu. Mitään konkreettista tosin ei yleensä ole osattu täsmentää, että mitä sitten olisi pitänyt tehdä ja miten auttaa.

Mutta mielestäni ei silti voi väittää, että suomalaisia ei olisi autettu, ottaen huomioon mitä kaikkea tehtiin ja miten autettiin.

Ihmettelen, mikä motiivi sulla on nollata nuo ihmisten kokemukset. Että jopa umpirehellinen entinen pressa olisi väärässä. Oletko ehkä työssä tuossa tai vastaavassa organisaatiossa. Yksityisasiasi tietysti eikä tähän tarvi  vastata. Mietin vaan.

Kyllähän ulkoministeriön ja suurlähetystöjen ja konsulaattien ongelmista on vuosien varrella uutisoitu. Ei tässäkään tilanteessa ketään yksittäistä työntekijää ole käsittääkseni moitittu. Usein kun organisaatioissa on ongelmaa, se heijastuu kaikkeen toimintaan. Ja lopulta se näkyy julkisuudessakin.

Yritysmaailmassa on se hyvä puoli, että palaute otetaan yleensä vastaan ja tarkastellaan/korjataan toimintaa sen mukaan.

Vaikuttaa, että julkisella puolella näin ei aina menetellä. Toivotaan, että uudet tuulet puhaltavat, tuohan on jo vanha juttu.

Vierailija
1148/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, mikä motiivi sulla on nollata nuo ihmisten kokemukset. Että jopa umpirehellinen entinen pressa olisi väärässä. Oletko ehkä työssä tuossa tai vastaavassa organisaatiossa. Yksityisasiasi tietysti eikä tähän tarvi  vastata. Mietin vaan.

Kyllähän ulkoministeriön ja suurlähetystöjen ja konsulaattien ongelmista on vuosien varrella uutisoitu. Ei tässäkään tilanteessa ketään yksittäistä työntekijää ole käsittääkseni moitittu. Usein kun organisaatioi

Ei kukaan niitä kokemuksia nollannut. Ihmettelin vain, että miten voisi väittää sellaista, mikä ei ihan todistettavasti pidä paikkaansa. Varmasti siis monen kokemus voi olla sellainen että ei olisi autettu, jos kokee että saman tien aloitetut evakuoinnit, sairaanhoitojärjestelyt ja muut ei ole olleet auttamista.

Ihmettelen myös, että mitä, ihan oikeasti ja konkreettisesti, näiden ihmisten mielestä sitten olisi pitänyt tehdä tai miten toimia täällä päässä. Mikä sitten olisi ollut sitä oikeaa apua?

Vierailija
1149/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas

Luitko kommentointia terveisistä ja kuulumisista ? Mielenkiintoisia tulkintoja, mitä ne oikeasti tarkoittaa

Jos virallisissa tulkinnoissa pysyttäis, tätä ketjua ei lukisi kukaan. En ole lammas.

Vierailija
1150/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lammas

Luitko kommentointia terveisistä ja kuulumisista ? Mielenkiintoisia tulkintoja, mitä ne oikeasti tarkoittaa

Jos virallisissa tulkinnoissa pysyttäis, tätä ketjua ei lukisi kukaan. En ole lammas.

Selvennätkö vastaustasi, molemmista sanoista. Virallinen tulkinta?

Vierailija
1151/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus!  Mä en kiroile koskaan. H3lvetti kun väiteään sellasta,  joku idiootti paska valehtelee. Hyvinkin kohtelias olen. Mitä kohtelias tarkoittaa?  Törpöt ei kerro. Helveddi ku ei kerrota. Paskapää kastaja kiusaa. Jankkaan sitä. Kastaja painu Helveddiin! Häivy!  Olen kohtelias! Olen MInä. Lumiaura. Pimeä. Kuu. 

Vierailija
1152/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostaja keskustelee itsensä kanssa. Mitään perusteita ole hänen valehtelulleen. Monet aiempia ketjuja seuranneet tietää.

Eka ketjun lopussa asioita käsitelty. Voi lukea sieltä. Joku tai jotkut kirjoitti monien nimimerkkien alla valheellisesti. Kukkakimppu muka 'kirjoitti törkeitä', ulkomaan reissut käännettiin seksiturismiin. Doriksen nimissä kiroiltiin ja valehdeltiin. Doris ei itse koskaan kironnut. Oli hyvinkin kohtelias.

Seurasin tarkasti ketjun vaiheita. Valheet korjattiin, mutta ne viestit poistettiin.

Olen tämän ennenkin kirjoittanut. Tämäkin viesti varmaan poistuu. Säälittää tuo Doris, joka on pakkomielteisen ajojahdin uhri.

Tsempit D, jos luet.

Tämä tarina on tosi, niinkuin Tapio Rautavaarankin.

Tiedän tämän todeksi, olin siellä minäkin. Nimimerkillä oikein

Täyttä valetta. Niin olin minäkin. Doris on niin yksinkertainen ja luulee että muutkin ovat. Ei tuota usko kukaan.

Vierailija
1153/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus!  Mä en kiroile koskaan. H3lvetti kun väiteään sellasta,  joku idiootti paska valehtelee. Hyvinkin kohtelias olen. Mitä kohtelias tarkoittaa?  Törpöt ei kerro. Helveddi ku ei kerrota. Paskapää kastaja kiusaa. Jankkaan sitä. Kastaja painu Helveddiin! Häivy!  Olen kohtelias! Olen MInä. Lumiaura. Pimeä. Kuu. 

Tsemppiä mulle D jos luen tätä  :):) Törpöt ei kerro Mulle  mukavalle. Itsekkäät idiootit. Hyvinkin olen.  Voi Mua raukkaa:(:(:(.  Jahdataan ja kiusataan.   Se on mun etuoikeus. Mä saan kiusata. Jankata. Kiroilla.  Pannukakku. Omenahillo. Tsemppiä Mulle;);)

Vierailija
1154/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan eri kirjoittajaa täällä niputetaan Dorikseksi, olisi mielenkiintoisra tietää

Vierailija
1155/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaja keskustelee itsensä kanssa. Mitään perusteita ole hänen valehtelulleen. Monet aiempia ketjuja seuranneet tietää.

Eka ketjun lopussa asioita käsitelty. Voi lukea sieltä. Joku tai jotkut kirjoitti monien nimimerkkien alla valheellisesti. Kukkakimppu muka 'kirjoitti törkeitä', ulkomaan reissut käännettiin seksiturismiin. Doriksen nimissä kiroiltiin ja valehdeltiin. Doris ei itse koskaan kironnut. Oli hyvinkin kohtelias.

Seurasin tarkasti ketjun vaiheita. Valheet korjattiin, mutta ne viestit poistettiin.

Olen tämän ennenkin kirjoittanut. Tämäkin viesti varmaan poistuu. Säälittää tuo Doris, joka on pakkomielteisen ajojahdin uhri.

Tsempit D, jos luet.

Tämä tarina on tosi, niinkuin Tapio Rautavaarankin.

Tiedän tämän todeksi, olin siellä minäkin. Nimimerkillä oikein

Täyttä valetta

Lukekaa sieltä. En jaksa enää toistaa, kun riita on tärkeämpää kostajalle. Vai oliko joku muu siellä se toisten nimissä kirjoittaja?

Vierailija
1156/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan eri kirjoittajaa täällä niputetaan Dorikseksi, olisi mielenkiintoisra tietää

Kyllä Doriksella on ainakin 10 eri persoonallisuutta, viimeisimmät tämä SH ja "Olin siellä alusta asti nimimerkillä". Kaikki ne on Doriksen kirjoittamia. 

Vierailija
1157/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä oli toisten nimissä kirjoittaja: Doris oli 10 eri hahmoa. Ainakin. Ja lisää tulee.

Vierailija
1158/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hurja meno. Vähän niinkuin nykyinen maailmanmeno pienoiskoossa. Tämä aika tekee ihmisistä pelokkaita, hermostuneita, varuillaan olevia, hyökkääviäkin. Ja samalla kuitenkin myös myötätuntoisia toisen hädälle, toivon mukaan niin, ettei olisi kivisydämiä meillä.

1159/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä huvita mennä "auttavaan järjestöön", missä sun identiteetti häivytetään ja jäljelle jää pelkkä yksinäisyyden kuori vailla totuutta ja kasvua. Ihmisillä on liian stereotypialliset näkemykset eri mielenterveyden haasteista ja estynyt persoona on varmasti kaikista kapeimmin ymmärretty ilmiö. 

Siis jumankekka, että pännii. Liikaa nepsylässytystä nää valmentajat lukeneet ja unohtaneet muiden poikkeaminen olemassa olon. Pitäisikö mun lopettaa tuolla käynti, kun en vaan saa vertaistukea ja arvostusta omana itsenäni, vaikka sitä graafisella paidalla yritän mainostaa?

Voiko ihanampaa naista olla kuin Yumini/Sayakani? <333333333

Vierailija
1160/1182 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin poistui taas kirjoitukset.

Läpinäkyvää. Valheet korjattu - viestit katoaa.

No ketä totuus kiinnostaa, eka ketjun lopussa on asia tallessa. Tai oli ainakin oli silloin lukituksen aikaan. Doriksen ja muiden nimissä kirjoitettiin törkyä.

Miksi viestit poistuu, mitä yritetään salata?

Kysyn vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme