Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1179)
Ketju meni riitelyksi, kun joku veti pavun nokkaan jonkun viestin poistosta ja alkoi riehua asiasta. Vähän suhteellisuuden tajua, jooko.
Vaikka oma hengen tuote olisi kovin rakas, ei sen takia tarvi maailmaa kaataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitytään otsikkoon
Pysytään aiheessa
Ei trollata eikä ruokita trollua.
Ohitetaan tyhmät kommentit
Ilmiannetaan asiattomat, se kannattaa.
Trollikostaja spämmää vpn-yhteydellään poistot :(
Meille muille IP riittää, asiattomien ilmianto - mode hoitaa
Et itsekään keskity otsikkoon. Lopeta tämä jaarittelu.
Kerroin jo kuulumiseni, ne "kielletyt surkeat juustoleivät", "mullanvaihdot" yms. Mielestäni kelpokuulumiset. Kirjoitan jatkossakin kukista, resepteistä. Kirjoista, korteista. Luonnosta. Yms
Vierailija kirjoitti:
Nyt pientä nöyryyttä itsekullekin. Mikä ihmeen arvostelu ja arviointi täällä on meneillään? Kuka meistä täällä voi kehuskella omien mielipiteiden laadukkuudella tai sivistyksellään? Ei tämä ole mikään kilpailu, kuten elämäkään ei ole mikään kilpailu.
Kannatetaan. Hyvähyvä!
Siis millä tavalla korkeakoulututkinnon suorittanut keskustelee arkielämässä eri tavalla kuin vaikka ammattikoulun käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Siis millä tavalla korkeakoulututkinnon suorittanut keskustelee arkielämässä eri tavalla kuin vaikka ammattikoulun käynyt?
Hän pitää pikkurilliä sivistyneesti ylhäällä, kun hän pohtii kahvin kanssa syömässä rinkelin metafyysistä olemusta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pientä nöyryyttä itsekullekin. Mikä ihmeen arvostelu ja arviointi täällä on meneillään? Kuka meistä täällä voi kehuskella omien mielipiteiden laadukkuudella tai sivistyksellään? Ei tämä ole mikään kilpailu, kuten elämäkään ei ole mikään kilpailu.
Ei kukaan kehuskele. Pohdittiin vaan ihmisten erilaisia ajattelutapoja ja miten koulutus voi avata erilaisia näkymiä, tarjota työkaluja asioitten hahmottamiseen. Sekin todettiin, ettei koulutus ole autuaaksi tekevä. Muutenkin voi oppia ajattelemaan, ja moni ajatteleekin.
Matkailu on vähän samanlainen juttu. Jos on kiertänyt maailmalla, näkee monet asiat eri tavoin kuin ennen sitä kiertelyä.
Kaunis ajatus tuo, ettei elämä ole kilpailu, mutta kyllä se vaan on. Tälläkin hetkellä on melkoisia pudotuspelejä meneillään niin yksilö- kuin valtiotasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kehuskele. Pohdittiin vaan ihmisten erilaisia ajattelutapoja ja miten koulutus voi avata erilaisia näkymiä, tarjota työkaluja asioitten hahmottamiseen. Sekin todettiin, ettei koulutus ole autuaaksi tekevä. Muutenkin voi oppia ajattelemaan, ja moni ajatteleekin.
Matkailu on vähän samanlainen juttu. Jos on kiertänyt maailmalla, näkee monet asiat eri tavoin kuin ennen sitä kiertelyä.
Kaunis ajatus tuo, ettei elämä ole kilpailu, mutta kyllä se vaan on. Tälläkin hetkellä on melkoisia pudotuspelejä meneillään niin yksilö- kuin valtiotasoilla.
On muuten aika ihanaa, kun ei tarvitse enää kilpailla yhtään kenenkään kanssa. Ja joo, varsinkin työelämä on tänä päivänä tosi kovaa kilpailua eli jokainen joutuu aina miettimään ensin, että se oma työpaikka säilyy, ja jos työkaveri on se, joka yt-neuvotteluissa saa huonon kortin kouraansa, niin se on lähinnä helpotus. Siis kun ei sittenkään osunut omalle kohdalle. Olen ollut kohta 5 kuukautta pois työelämästä ja vaikka mulla ihan kiva työpaikka ja mukava työyhteisö olikin, en ole kertaakaan kaivannut takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin ihmisestä. Usein ihminen valitsee ammatin ja koulutuksen omien kiinnostustensa ja taipumustensa mukaan. Hänen maailmansa koostuu sitten niistä asioista, joita hän arjessaan kohtaa.
Kannattaa lukea se ketju Miten tyhmien ihmisten kanssa voi tulla toimeen?
Siellä avataan tätä problematiikkaa monesta suunnasta. Mieleen jäi kirjoittaja, joka tuskaili, miten jaksaa vierailuja vanhempiensa luona. Halusi hyvää, mutta raskaaksi kävi.
Jos tuo sana tyhmä kolahtaa jonkun itsetuntoon, sen voi mielessään korvata sanalla erilainen. Itse opin sieltä omasta tyhmyydestäni paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pointtejasi kyllä, ketjussa vaan on alkanut olla kummallista vertailua ja kategorisointia, suoraa hyökkäystäkin ja ylenkatsetta "vääränlaisia" mielipiteitä tai teemoja kohtaan.
Elämässä on kilpailua ja siihen meitä kasvatetaan. Mutta näen itse, että tämä kilpajuoksu ei määrittele meidän arvoamme. Näen, että elämä on palvelutehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitytään otsikkoon
Pysytään aiheessa
Ei trollata eikä ruokita trollua.
Ohitetaan tyhmät kommentit
Ilmiannetaan asiattomat, se kannattaa.
Trollikostaja spämmää vpn-yhteydellään poistot :(
Meille muille IP riittää, asiattomien ilmianto - mode hoitaa
Et itsekään keskity otsikkoon. Lopeta tämä jaarittelu.
Kerroin jo kuulumiseni, ne "kielletyt surkeat juustoleivät", "mullanvaihdot" yms. Mielestäni kelpokuulumiset. Kirjoitan jatkossakin kukista, resepteistä. Kirjoista, korteista. Luonnosta. Yms
Kirjoita vaan. Mutta älä suutu joka asiasta, älä provosoi riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin ihmisestä. Usein ihminen valitsee ammatin ja koulutuksen omien kiinnostustensa ja taipumustensa mukaan. Hänen maailmansa koostuu sitten niistä asioista, joita hän arjessaan kohtaa.
Kannattaa lukea se ketju Miten tyhmien ihmisten kanssa voi tulla toimeen?
Siellä avataan tätä problematiikkaa monesta suunnasta. Mieleen jäi kirjoittaja, joka tuskaili, miten jaksaa vierailuja vanhempiensa luona. Halusi hyvää, mutta raskaaksi kävi.
Jos tuo sana tyhmä kolahtaa jonkun itsetuntoon, sen voi mielessään korvata sanalla erilainen. Itse opin sieltä omasta tyhmyydestäni paljon.
Niin eli siis koulutus itsessään ei niin vaikuta.
Vaikka olen itsekin valinnut oman alani kiinnostuksen, ja lisäksi työllistävyyden ja taloudellisen toimeentulon, mukaan, niin en koe että ajatteluni riippuisi niin paljon siitä. Työ on kuitenkin lopulta vaan työtä, ainakin minulle. Työ voi olla toki kivaakin, ja sekin on toki kiva että siitä saa palkkaa, mutta ei se kuulu elämäni tärkeimpiin asioihin.
Nro 592: "Niin eli siis koulutus itsessään ei niin vaikuta.
Vaikka olen itsekin valinnut oman alani kiinnostuksen, ja lisäksi työllistävyyden ja taloudellisen toimeentulon, mukaan, niin en koe että ajatteluni riippuisi niin paljon siitä. Työ on kuitenkin lopulta vaan työtä, ainakin minulle. Työ voi olla toki kivaakin, ja sekin on toki kiva että siitä saa palkkaa, mutta ei se kuulu elämäni tärkeimpiin asioihin."
Mulla aika samoja ajatuksia. Jos olisin syntynyt riittävän iso rahatukko kainalossani, en olisi tehnyt elämässäni päivääkään palkkatyötä. Rahan eli siis palkan takia mä olen töissä aina käynyt. Se on ollut ihan kiva, jos ainakaan ihan joka päivä ei ota päähän lähteä töihin. Sen paremmin hoitoala kuin it-alakaan ei ollut mikään mun erityinen kiinnostuksenkohde, mutta niinä aikoina, kun aloille opiskelin, oli työpaikan saamisen kannalta hyvä vaihtoehto. Mä olisin ollut ihan mielelläni joku taivaanrannan maalari, mutta kun laskutkin piti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen palvelutehtävä?
Miltä kuulostaisi sinusta se, että tehtävämme on täällä palvella Jumalaa ja kanssaihmisiä?
Ahdistaa, kun katsoin tsunamista kertovaa dokumenttisarjaa. En varmaan nuku ensi yönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä kuulostaisi sinusta se, että tehtävämme on täällä palvella Jumalaa ja kanssaihmisiä?
Olemattomalta
Ketjussa on tosiaan viestejä, joilla hyökätään "vääränlaisia" kirjoituksia vastaan.
Ihan suoraan käsketään perustaa muu ketju niitä varten. Tämä ketju kun kuulemma on vain tavallisia, arkisia kuulumisia varten.
Tästä asiasta on väännetty jo edellisissä ketjuissa. Siellä ajettiin joukoittain näitä "väärinkirjoittajia" pois.
Ymmärrys asiassa ei ole lisääntynyt, vaikka asiaa on selvitetty. Eikä varmaan lisäännykään.
Yhtään viestiä en muista ketjuissa nähneeni, jossa olisi vastaavasti ajettu pois resepteistä, kukista, korteista, avannoista ja muista vastaavista kuulumisista kirjoittavia tai käsketty perustaa näille oma ketju.
On hyvä esittää kritiikkiä ketjun toiminnasta. Sen on kuitenkin hyvä olla puolueetonta ja perustua tosiasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on tosiaan viestejä, joilla hyökätään "vääränlaisia" kirjoituksia vastaan.
Ihan suoraan käsketään perustaa muu ketju niitä varten. Tämä ketju kun kuulemma on vain tavallisia, arkisia kuulumisia varten.
Tästä asiasta on väännetty jo edellisissä ketjuissa. Siellä ajettiin joukoittain näitä "väärinkirjoittajia" pois.
Ymmärrys asiassa ei ole lisääntynyt, vaikka asiaa on selvitetty. Eikä varmaan lisäännykään.
Yhtään viestiä en muista ketjuissa nähneeni, jossa olisi vastaavasti ajettu pois resepteistä, kukista, korteista, avannoista ja muista vastaavista kuulumisista kirjoittavia tai käsketty perustaa näille oma ketju.
On hyvä esittää kritiikkiä ketjun toiminnasta. Sen on kuitenkin hyvä olla puolueetonta ja perustua tosiasioihin.
Et sinä sitä määrää mistä toiset keskustelee täällä
Topeliuksen sadulta. Hyväntahtoista hömppää, mutta ei todellisuuspohjaa. Eikä onnistumisen mahdollisuitta.