Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1931)
Ymmärrättehän, että somessa liikkuu paljon valheita. Huijareita. Snobbareita. Ei ole olemassa Intian prinssejä eikä yllättäviä perintöjä.
Fiksut huomaa eron rehellisiin. Käytä järkeäsi. Täälläkin.
Rauhaisaa yötä, aamua ja jatkoa. Rehellisesti.
Kyllä me kaikki huomataan valehtelijat. Nyt selvemmin kuin koskaan. Sinun ei tosiaan pitäisi puhua yhtään mitään rehellisyydestä. Tuntematon käsite sinulle D. Lopeta nyt tuo riehuminen.
Ei Doris edes tiedä mitä on toden puhuminen ja rehellisyys. Kaikki, aivan kaikki voi olla feikkiä. Kun kerran jää kiinni valheesta, ei koskaan enää uskota. Minä en usko mihinkään, mitä D kirjoittaa. En mihinkään.
En minäkään. Olen oppinut tässä ketjussa, että ihmiset ovat epärehellisiä, puolueell
Juurikin näin. Sinun pitää itse päättää, mihin uskot. Somehan on täynnä huijauksia. Tsemppiä!
Täällä oli aiemmin juttua liitoista ja pitkistä: meillä 32 vuotta yhdessä. Joka aamu katson häntä hellyydellä, jos onkin hiukset harmenneet, en ole minäkään sama missi enää.
Illalla, ennen nukahtamista toivotetaan hyvät yöt. On turvallista nukahtaa tuttuun kainaloon. Rakkaani on myös paras ystäväni. Tehdään paljon yhdessä. Ja myös omat jutut. Olen niin onnellinen. Oma kulta.
Trolli
Ymmärräthän, että kaikki herjausviestisi tältäkin päivältä on poistuneet:
Herjausta, haukkumista, kaikkea sääntöjen vastaista. Kunnianloukkaus, ei somessakaan sallita.
Miksi jatkat? Kaikki poistuu. Kukaan muu ei käyttäydy vastoin keskustelun sääntöjä.
Vain sinä.
Sanoma ei hyväksy käytöstäsi.
Ilmiantoja liikaa
Vierailija kirjoitti:
Minä olen seurannut tätä ketjua tänään. Muitakin toki. Teen tutkielmaa päivittäisestä Somen käytöstä eri alustoilla. Tähän ketjuun kommentoisin: oli hiljaista aamulla. Ensimmäisen viestin jälkeen alkoi kommentointi kiivaana. Ulkopuolisena en voi toki ymmärtää viestien sisältöä. Joku, joskus. Tehnyt jotain. Ei selviä. Tämän ketjun luin toki alusta asti.
Yritän ymmärtää. Viestejä ilmiannetaan. Joku yrittää aiheeseen kirjoittaa kuulumisia, nämä katoaa.
Kuin myös ilkeät viestit. Mitä tapahtuu?
Tästä teen blogini. Oi ei ja kiitos
Voi viddu Doris, älä yritä enää tätä bloggarifeikkiäsi! Kaikki tunnistaa sut lauserakenteesta ja sanastosta ja tyhmyydestäsi.🤮😝
MUMS MUMS!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli
Ymmärräthän, että kaikki herjausviestisi tältäkin päivältä on poistuneet:
Herjausta, haukkumista, kaikkea sääntöjen vastaista. Kunnianloukkaus, ei somessakaan sallita.
Miksi jatkat? Kaikki poistuu. Kukaan muu ei käyttäydy vastoin keskustelun sääntöjä.
Vain sinä.
Sanoma ei hyväksy käytöstäsi.
Ilmiantoja liikaa
Doris ei vaan lopeta, jatkaa haukkumista ja trollausta, Sanoma antaa hänelle bannit pian! Ja se on oikein.
MUMS MUMS!!
Huomenna
Rauhaa ja sopua
Hyvää yötä
Ei kai nyt tuota tutkielmajuttua kukaan tosissaan kirjottaisi? Tai kukaan usko. Jotain huumoria ilmeisesti. Tai sitten ollaan todella syvällä mielenterveyden suossa.
Pyysin banneja Dorikselle ja jollei se auta, ketjun lukitsemista. Sori alkuperäinen ap, mutta näin sairas tyyppi kuin D , ei saa enää jatkaa muiden kiusaamista ja ketjun häiriköintiä. Olen sun puolesta pahoillani.
Tällainen riitely pitää saada loppumaan. Kiusaaja pois koko Vauvalta! Eihän se käy , että yksi häirikkö pilaa monet ketjut, vaikka sairas olisikin.
Häirikkötrolli, jankkaaja, ohi aiheen kirjoittaja: bannit hänelle!!!
Ihanaa, Doris on saanut bannit tänne! Viimeinkin. 👍🙏 Rauhallista ja riidatonta päivää ihmiset! Nautitaan lempeydestä ja suvaitsevuudesta!
Luen purjehtija Tapio Lehtisestä kertovaa kirjaa Yksin seitsemällä merellä.
Lehtinen osallistui 2018 Golden Globe Race -yksinpurjehduskisaan, joka kesti 322 päivää. Hän purjehti yksin keskeytyksettä maapallon ympäri.
Takakannen mukaan peräänantamattomuus ja mielenrauha ovat tällaisen matkan edellytyksiä.
Olen lukenut kirjan auemmin muutama vuosi sitten ja sen välittämä tunnelma lumosi.
Olen vasta alkusanoissa, vielä ei olla merellä.
"Osa sieluani jää lentelemään Eteläiselle valtamerelle albatrossien kanssa." (Tapio Lehtinen).
Vierailija kirjoitti:
Luen purjehtija Tapio Lehtisestä kertovaa kirjaa Yksin seitsemällä merellä.
Lehtinen osallistui 2018 Golden Globe Race -yksinpurjehduskisaan, joka kesti 322 päivää. Hän purjehti yksin keskeytyksettä maapallon ympäri.
Takakannen mukaan peräänantamattomuus ja mielenrauha ovat tällaisen matkan edellytyksiä.
Olen lukenut kirjan auemmin muutama vuosi sitten ja sen välittämä tunnelma lumosi.
Olen vasta alkusanoissa, vielä ei olla merellä.
"Osa sieluani jää lentelemään Eteläiselle valtamerelle albatrossien kanssa." (Tapio Lehtinen).
Nämä ovat kiehtovia tarinoita. Miten selviää erämaassa, merellä tai autiolla saarella. Niissä on jotain ihmisen alkukantaiseen selviämisviettiin pohjautuvaa lumoa ja jännitystä. Mukavia lukuhetkiä sinulle! Minä olen lukenut Timo Polarin retkistä jäämantereiden halki. Hänen retkikaverinsa kuoli, mutta Timo selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli aiemmin juttua liitoista ja pitkistä: meillä 32 vuotta yhdessä. Joka aamu katson häntä hellyydellä, jos onkin hiukset harmenneet, en ole minäkään sama missi enää.
Illalla, ennen nukahtamista toivotetaan hyvät yöt. On turvallista nukahtaa tuttuun kainaloon. Rakkaani on myös paras ystäväni. Tehdään paljon yhdessä. Ja myös omat jutut. Olen niin onnellinen. Oma kulta.
Mun vanhemmat ehtivät olla yhdessä 75 vuotta ja siitä kahta kuukautta vaille 72 vuotta naimisissa. Äiti kuoli kuukautta vaille 97-vuotiaana.
Lumitöitä pihassa, kiinteistöhuolto kiertää portaista toiseen. Aura-auto herätti yöllä.
Ei ihmeenpiä suunnitelmissa tälle päivälle.
Kirjoja riittää. Käsitöitä. Ristikoita. Pasianssia.
Ihanan tavallinen päivä luvassa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ehtivät olla yhdessä 75 vuotta ja siitä kahta kuukautta vaille 72 vuotta naimisissa. Äiti kuoli kuukautta vaille 97-vuotiaana.
Eikä? No tuo on totisesti ollut pitkä liitto. Tiedän useampiakin kultahäitä juhlineita. 50v
Edelleen paskaa. Ei se siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä? No tuo on totisesti ollut pitkä liitto. Tiedän useampiakin kultahäitä juhlineita. 50v
Jep. Mun vanhemmat olivat alusta lähtien "tiimi". Monta vuosikymmentä olivat isän perustamassa firmassakin töissä. Äiti oli ensin pitkään kotiäitinä, kun 1950- ja 1960-luvuilla ei vielä ollut nykyisen kaltaista päivähoitosysteemiä, mutta kun mäkin menin oppikouluun, äiti meni töihin. Molemmat vanhempani olivat töissä pitkään, äitikin yli 80-vuotiaana vielä. Sitten, kun kirjanpito yms piti tehdä tietokoneella, äiti päätti, että ei opettele mitään kirjanpitojärjestelmiä vaan lopetti työnteon ja kirjanpito yms ostettiin sitten ulkopuoliselta firmalta. Isä jatkoi vielä muutaman vuoden, kunnes myi firmansa pois. Molemmat olivat kiinnostuneita musiikista, teatteritaiteesta ja matkustelusta, joten heitä ei yhdistänyt ajankäytöltään pelkästään työ vaan myös muut asiat. Ihmiset muuttuvat elämänsä aikana, mutta mun vanhemmat muuttuivat aina samaan suuntaan ja varmaan siksi se yhteinen taival jatkuikin loppuun asti.
Tänäänkin kirjoitin ja lähetin yhden työhakemuksen. Täytyisi laittaa niitä lisää, mutta on aikaa vievää, kun tekee jokaiseen paikkaan personoidun hakemuksen. Muunlaisia en suostu tekemään. Ehkä jossain välissä teen vähän töitä (olen tällä hetkellä yrittäjä).
Hämmästelen, miten harva yritys ottaa puhelimitse edes työpaikkakyselyjä vastaan. Kun olin viimeksi palkkatyöelämässä, niin soittamalla sain kaikki työpaikkani aikanaan. Nykyisin ei ole mitään mahdollisuuksia.
Ai miksi lopetan yrittäjänä? Tämä vei ennen kaiken aikani, mutta rahaa ei tullut toivotusti. Ehkä rakensin systeemini liian suurilla kiinteillä kuluilla ja vaihteleva tulopuoli sitten romutti systeemit. Mies jäi työttömäksi ja minä hautaan nyt sitten omaa yritystäni.
En minäkään. Olen oppinut tässä ketjussa, että ihmiset ovat epärehellisiä, puolueellisia, huumorintajuttomia, pahansuopia ja kateellisia. Varsinkin ikääntyneet naiset. Ehkä oma elämä ei olekaan ollut sitä, mitä on toivonut. Jokinhan ihmisen moraalin muokkaa. Valopilkkujakin on, mutta harvakseltaan.