Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1931)
Ymmärrättehän, että somessa liikkuu paljon valheita. Huijareita. Snobbareita. Ei ole olemassa Intian prinssejä eikä yllättäviä perintöjä.
Fiksut huomaa eron rehellisiin. Käytä järkeäsi. Täälläkin.
Rauhaisaa yötä, aamua ja jatkoa. Rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Trolli ilmiannettu
Tee samoin
Niin on. D saa pian bannit trollauksesta. Kiva kun yhdessä ilmiannetaan kiusaaja-D, Kaikki kärsii hänestä.
Et edes muka tajua, että sinä ne bannit saat. Erikoismies ilmiannetaan. Vpn-yhteytesi estoon, koska väärinkäytät. Tämä laitetaan ylläpidolle.
Lopetetaan riitely, sitähän trollijankkari, Dpakkomielteinen just haluaa: lietsoa riitaa!
Ei häntä mikään totuus kiinnosta.
Ohitetaan tyhmät jutut, ilmiannetaan asiattomat. Pysytään me aiheessa. Avanto.
Sahtia, sahtia!
Vierailija kirjoitti:
En halua mitenkään kyseenalaistaa edellä esiteltyjä onnellisia liittoja. Hyvää jatkoa niihin vaan. Itse olen törnännyt myös toisenlaisiin pariskuntiin, joilla pitkä liitto on lähinnä aiheuttanut pystyynkuolemisen. Mitään uutta ei kestetä, suppeat kuviot ja keskinäinen turtuminen. Leipääntynyttä porukkaa ja siksi naapurustonkin inhokkeja. Ei vaan kyetä uudistumaan eikä lähtemään ajoissa. Keskinäisen kyllästymisen kerhoja.
Onpas sulla kyyninen suhde pitkiin liittoihin. Harmi. Meillä on 32 vuotta takana, ollaan rakastavaiset, mutta myös parhaat ystävät. En kenenkään muun viereltä heräisi mielummin aamuisin. En lomailisi, reissaisi tai eläisi arkeani. Hän on paras minulle. Ihana jakaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli ilmiannettu
Tee samoin
Niin on. D saa pian bannit trollauksesta. Kiva kun yhdessä ilmiannetaan kiusaaja-D, Kaikki kärsii hänestä.
Et edes muka tajua, että sinä ne bannit saat. Erikoismies ilmiannetaan. Vpn-yhteytesi estoon, koska väärinkäytät. Tämä laitetaan ylläpidolle.
Lopetetaan riitely, sitähän trollijankkari, Dpakkomielteinen just haluaa: lietsoa riitaa!
Sahtia, sahtia!
Meinaatko juoda paljonkin tänään, trolli? Murheeseen.
By the way. Mikä olikaan sun urapolku?
Koko päivän tullut juotua kiljua, ja olo on loistava.
Vielä yksi muistelu:
Oltiin 'nuori pari' suvussa. Siskot oli jo olleet naimisissa vuosia. No pikku hiljaa meidänkin liitto 'vanheni'. Kaksi siskoista erosi.
Hauska muistella noita alkuaikoja, kymmenien vuosien taa. Siskojen lapset aikuistui. Sai lapsia. Nyt on suvussa jo kolmas sukupolvi.
Me ollaan sukujuhlissa mummoja. Vaikka just opittiin täti-moodiin.
Mukavaa, kun on laaja suku.
Miten te muut koette ajan kulun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua mitenkään kyseenalaistaa edellä esiteltyjä onnellisia liittoja. Hyvää jatkoa niihin vaan. Itse olen törnännyt myös toisenlaisiin pariskuntiin, joilla pitkä liitto on lähinnä aiheuttanut pystyynkuolemisen. Mitään uutta ei kestetä, suppeat kuviot ja keskinäinen turtuminen. Leipääntynyttä porukkaa ja siksi naapurustonkin inhokkeja. Ei vaan kyetä uudistumaan eikä lähtemään ajoissa. Keskinäisen kyllästymisen kerhoja.
Onpas sulla kyyninen suhde pitkiin liittoihin. Harmi. Meillä on 32 vuotta takana, ollaan rakastavaiset, mutta myös parhaat ystävät. En kenenkään muun viereltä heräisi mielummin aamuisin. En lomailisi, reissaisi tai eläisi arkeani. Hän on paras minulle. Ihana jakaa niin paljon.
Kaikkea hyvää sinulle ja kumppanillesi. En ole mielestäni kyyninen, vaan realisti. On onnellisia liittoja, sitten on kulissiliittoja ja vielä onnettomiakin.
Hyvä esimerkki järkyttävän huonosta liitosta näkyy Mummola-elokuvan vanhassa parissa. Sitä liittoa ei olisi koskaan pitänyt solmia tai ainakin olisi pitänyt älytä erota. Mies kertoo piilovihastaan sillä, ettei vaivaudu edes pukeutumaan joulupäivällisille ja tulee sananmukaisesti haistattamaan peet perheelle ulostamalla näiden eteen lattialle. Nainen on kuin aivoton höpötin. Myös toinen polvi on saanut kärsiä tästä liitosta. Toinen tytär on jatkuvassa känässä puolison kanssa.
Uutisten mukaan vanhusten kotihoito törmää paljon näihin katkeruuden jäytämiin vanhoihin pareihin. Aina ei vältytä keskinäiseltä väkivallaltakaan.
Ikävät asiat eivät poistu vaikenemalla. Ne eivät kuitenkaan saa hämärtää sitä, että hyviäkin asioita ja liittoja on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi fiksuinta jättää kaikki, siis ihan kaikki muut ketjut taakse.
Kirjoittaa täällä vaan sopuisasti tämän päivän kuulumisista, niinkuin otsikko on.
Se, joka haluaa rähjätä menneistä, avatkoon oman ketjun, kirjoittakoon siellä!
Tämä on KUULUMISTEN KETJU
HYVÄÄ YÖTÄ
Sulla on joku asetus väärin. Tekstisi on mustaa huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Koko päivän tullut juotua kiljua, ja olo on loistava.
Hyvä juoma varmaan. Sahtia älä juo, se tekee harhaiseksi ja pistää valehtelemaan.
Kaikkea hyvää sinulle ja kumppanillesi. En ole mielestäni kyyninen, vaan realisti. On onne
Ok. Mulla kävi tuuri
Kulissiavioliitot.
En osaa sanoa mitään. Ei ole läheltä kokemusta. Joitain eroja kyllä.
Monet tietämäni pitkät avioliitot on tosi onnellisia, niin meidänkin.
Olen onnellisessa suvussa/lähipiirissä
Vierailija kirjoitti:
Kulissiavioliitot.
En osaa sanoa mitään. Ei ole läheltä kokemusta. Joitain eroja kyllä.
Monet tietämäni pitkät avioliitot on tosi onnellisia, niin meidänkin.
Olen onnellisessa suvussa/lähipiirissä
Kulissiliiton idea on juuri kulissi. Se näyttää ulospäin onnelliselta, mutta ei ole. Yhdessä saattaa pitää ihan muut syyt kuin keskinäinen kiintymys. Toksista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää että 32m asunto niin pieni ettei sohvalle ole kuin yksi paikka missä voi olla
Tv ei näy kunnolla, juuri ne kanavat joita itse katsoisi ei näy, ja jos sattuvat näkymään niin alle 2 minuuttia
Onneksi monet ohjelmat on niin tylsiä, ettei niitä 2 minuuttia kauempaa kannattaiskaan katsoa. Automaattikatkaisu sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos D on niin syytön kuin täällä yrittää joku väittää, miksi ihmeessä niin moni olisi suuttunut hänelle? Ja nyt pari poisajettuakin on tullut kertomaan poisajostaan. Todisteita siis on.
Homma on täysin selvä. Miksi valehtelette asiasta?
Doris, tule reilusti ja rehellisesti perustelemaan toimintaasi.
Tottakai D riensi poistamaan viestit, kun hänelle kerrottiin, että omaiset voivat haastaa hänet itsemurhaan yllyttämisestä, kuolevan pilkkamisesta ja haukkumisesta. Moni muu minun lisäkseni muistaa sen syyskuun lauantain, jolloin D riehui kännissä koko päivän ketjussa, känni vie muistin, eihän D muista edes olevansa täällä tänään.
Eikä muista onko Yh-äiti, kaksi lasta vai ei ollenkaan, Ja mikä ammatti olikaan, bloggari, toimittaja, äikänope, ja ikä, onko lukiossa vai yliopistossa, josta ei s
Miksi vastailet itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättehän, että somessa liikkuu paljon valheita. Huijareita. Snobbareita. Ei ole olemassa Intian prinssejä eikä yllättäviä perintöjä.
Kyllä me kaikki huomataan valehtelijat. Nyt selvemmin kuin koskaan. Sinun ei tosiaan pitäisi puhua yhtään mitään rehellisyydestä. Tuntematon käsite sinulle D. Lopeta nyt tuo riehuminen.
Doris on opettanut kyllä paljon epärehellisyydestä, feikkaamisesta ja valehtelusta.
Miksi keskustelet itsesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei ole Intian prinssejä eikä yllättäviä perintöjä. Ei myöskään pyytettömiä, rehellisiä yksinäisten ymmärtäjiä, jotka ihan hyvästä sydämestä ja ilman omaa etuaan emännöivät kuulumisketjuja. Totta. Some vilisee huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli ilmiannettu
Tee samoin
Sahtia, sahtia!
Meinaatko juoda paljonkin tänään, trolli? Murheeseen.
By the way. Mikä olikaan sun urapolku?
Keräiletkö jotain tietoja kirjoittajien yksityiselämästä? Onkohan se ihan ok tivata sellaisia? Jos joku oma-aloitteisesti kertoo, juttu on eri.
Minulle kuuluu parempaa kuin kymmeniin vuosiin. Olen ymmärtänyt, että oma elämäni tapa ei ole suorituskeskeinen palvelus tai velvoite. Se on taiteellinen elämys, ja siksi elämänmuotoni on elää boheemia, epäsäännöllistä leikittelevää elämää.
Sen sijaan, että mittaan taiteellisuuttakaan, jätän mittatikut perääni kun jatkan matkaani. Taide ja runoiluni tulee inspiraationa ja kirjoitussykkeenä, ei pakkopullana rahan tai velvoitteen tai muun suoritteen vuoksi. En halua astua tuohon epäonnen pyörään myllytettäväksi ja raunioitettavaksi.
Olen onnellisesti sanojen ja mielikuvien maalailun kauneuden assosisaatiossa mieluummin kiinni kuin tavoittelisin rikkauksia tai mainetta tai täydellisyyttä. Eli arvostan omaa elämänkokemisen ja -tekemisen tapaani. En muiden vinoutuneita ja kieroutuneita fantasioita ihmiselosta.
Akvapipo_Lyyrike kirjoitti:
Minulle kuuluu parempaa kuin kymmeniin vuosiin. Olen ymmärtänyt, että oma elämäni tapa ei ole suorituskeskeinen palvelus tai velvoite. Se on taiteellinen elämys, ja siksi elämänmuotoni on elää boheemia, epäsäännöllistä leikittelevää elämää.
Sen sijaan, että mittaan taiteellisuuttakaan, jätän mittatikut perääni kun jatkan matkaani. Taide ja runoiluni tulee inspiraationa ja kirjoitussykkeenä, ei pakkopullana rahan tai velvoitteen tai muun suoritteen vuoksi. En halua astua tuohon epäonnen pyörään myllytettäväksi ja raunioitettavaksi.
Olen onnellisesti sanojen ja mielikuvien maalailun kauneuden assosisaatiossa mieluummin kiinni kuin tavoittelisin rikkauksia tai mainetta tai täydellisyyttä. Eli arvostan omaa elämänkokemisen ja -tekemisen tapaani. En muiden vinoutuneita ja kieroutuneita fantasioita ihmiselosta.
Herkkää ja kaunista, mutta jollain rahalla sun on ruokaakin ostettava.