Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset ovat niin pahoinvoivia tai sitten todella kylmiä ihmisiä?

Vierailija
13.09.2025 |

Missään muualla on niin paljon ihmisvihaa kun tässä maassa. Se on oikeasti niin huolestuttavaa. 

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli, että tuhansia myyjiä tullaan irtisanomaan kaupoista.

Hienoa. 

Vierailija
82/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen onnellinen ja voin hyvin. En ole rikas, mutta mulla on paljon ystäviä ja mielekäs elämä.  Olen saanut hoitoa sairauksiini ja kaikki sujuu. Ei mulla ole syytä valittaa mutta toki suren teidän trollien puolesta, jotka ilmeisesti uitte paskassa. Mistä lie johtuu, onko teidät pakotettu siihen vai ihanko itse hyppäsitte persujen ja Venäjän kelkkaan.

Koska sinulla kaikki hyvin siis kaikilla kaikki hyvin? Taidat olla melko itsekäs ja yksinkertainen?

Kaikki eivät ole trolleja, trolli hyvä. Vain sinä olet trolli ja paskalaarin pohjalla.  Hanki apua, niin normaali ihminen tekisi jos on paha olo.

helsinkimissio.fi

miessakit.fi

(maksuttomia, nettiterapiaan tai vertaisryhmään viikossa)

Vierailija
84/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaiset ja kohta lapsiperheet ostavat ruoat Temusta. 

Vierailija
85/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on venäläispoika, joka ei pärjännyt koulussa eikä pärjää nyt elämässäkään ja yrittää solvata Suomea Venäjän piikkiin. Ai että siitäkin tuli kolhu itsetuntoon kun ei taustan takia huolittu inttiin 

Vierailija
86/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei kai niitä kouluja tarvita, kun lapsia ei ole rahaa tehdä.

Koulujen määrä menee oppilasmäärän mukaan. 

Iso osa kouluista loppuu lähitulevaisuudessa. 

Hienoa. 

Kunnat säästää!

Vierailija
87/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli lopulta pahoinvoiva ja kylmä, kun yli 10 vuotta katsottiin karsaasti, puhuttiin pahaa ym. negatiivista. Olin ennen hymyilevä, iloinen, ystävällinen ja positiivinen. Mutta enpä voi sanoa olevani enää kuin varjo entisestä.

Ja eikö olekin nautinnollista nyt loppuelämän piehtaroida noissa ja selittää itselleen, että mitään en tee koska oon huono ja varjo ja väärin kohdeltu XD

Ihminen voisi myös ryhdistäytyä ja ajatella, ettei anna pahan puhujille periksi vaan näyttää näille, että nämä ovat väärässä.  Ota kiusaajilta valta pois ja pärjää. Tule paremmaksi kuin he. Ei siihen muuta tarvita kuin hymy ja voimaantuminen ja sen tajuaminen, että kiusaajat on maailman pienimpiä surkimuksia.

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi - ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

Tulee voimaan tammikuussa. 

Se mitä voit tehdä on lyhyet kahvitauot eli maksimissaan 15 minuuttia etkä ota itsestä ja lapsista saikkua. Muuten sun tilalle voidaan ottaa lapseton. 

Ja tammikuusta alkaen saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta. 

Vierailija
88/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion työpaikkoja. 

Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen eikä tarvitse tehdä kokonaisarviota. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy. 

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Vierailija
89/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäksi ihmiseksi voidaan leimata, vaikka olisi ihan normaalisti sosiaalinen ja ystävällinen. Siihen riittää muka se, että ei juokse aikuisena perheellisenä riennoissa ja tapahtumissa tai tapaa sukulaisia lähinnä muuten kun juhlapyhinä. Lähellä asuvia ehkä useammin. 

Jos ei kulje kestohymy päällä ja juttele tuntemattomille on epäystävällinen ja epäsosiaalinen kuulemma. 

Jos edes vähön välittää materiasta jaxrahssta ei ole ihmisläheinen kuulemma. 

Annan esimerkin: Eräs miehen sukulainen oli meillä asumassa vähän aikaa. Kun lapsellamme oli synttärit, hän ei huomioinut sitä ollenkaan, vaikka oli tietoinen siitä. Häntä pidetään kovin lämpimänä iloisena ihmisenä. Itseasiassa paketoi kerran lahjaa jollekin ystävänsä lapselle meillä. Voi kuinka huomaavainen ihminen. 

No itse en kehtaisi ikinä käyttäytyä noin. Ja mitä tulee esim. muistamiseen merkkipäivänä, muistan  aina, siis läheisiä. 

Eikö olekin hilpeää, että yhtenä esimerkkinä muka siitä, että en arvosta muita tai ota huomioon muita oli, että en illut ostanut lahjaa päiväkidin tädeille. Huvittaa vieläkin kun pari työkaveria  vouhottti lahjojensa kanssa ja torui itseäni tyyliin: Kyllö sen verran huomaavainen pitää olla. 

No mutta olenkin ollut ihan sairaan kampanjan kohde, mihin on liittynyt paljon valheita ja tahallista mustamaalaamista, joten sils ainakin omalta kohdaltani on juuri  tuollaisua paskaväitteitä,  kuten kylmä. 

Potäis todistaa toisin? Miksu? Ventovieraille joille uskoteltu jotain paskaa ja uskoneet kaiken? 

Mutta nyt  kulttuuri eroihin. Ei suomalaiset kylmiä ole, mutta ovat enemmön omissa oloissaan kun muissa maissa. Ei olla  niin tekemisissä kun oman perheen kanssa ja monilla aikuisilla ei laajaa ystäväpiiruä. Se antaa tietenkin kuvan muka epäsosiaalisuudesta. Ei kuitenkaan monessa muussakaan maassa hymyillä kun Hangon keksi ts aloiteta keskustelua ventovieraan kanssa kadulla.

Esim. juhlapyhien  viettäminen on hyvå tapa. Vaikka muutenkin voi tavata, on hyvä että edes silloin on joku tekosyy tapaamiselle.  

Vierailija
90/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sulla on reuma tai sydänsairaus niin sut voi tammikuussa irtisanoa, jos et ole yhtä tehokas kuin muut. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä. 

Jos rahat ei riitä laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html

595 työmarkkinatuella katsotaan jaksatko olla iloinen, kun elätät sillä 3 lasta.  Silloin vasta testataan sun todellinen luonne. 

Vierailija
91/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli lopulta pahoinvoiva ja kylmä, kun yli 10 vuotta katsottiin karsaasti, puhuttiin pahaa ym. negatiivista. Olin ennen hymyilevä, iloinen, ystävällinen ja positiivinen. Mutta enpä voi sanoa olevani enää kuin varjo entisestä.

Ja eikö olekin nautinnollista nyt loppuelämän piehtaroida noissa ja selittää itselleen, että mitään en tee koska oon huono ja varjo ja väärin kohdeltu XD

Ihminen voisi myös ryhdistäytyä ja ajatella, ettei anna pahan puhujille periksi vaan näyttää näille, että nämä ovat väärässä.  Ota kiusaajilta valta pois ja pärjää. Tule paremmaksi kuin he. Ei siihen muuta tarvita kuin hymy ja voimaantuminen ja sen tajuaminen, että kiusaajat on maailman pienimpiä surkimuksia.

En ole se kenelle vastasit, mutta vastauksestasi tulee mieleen, että et ehkä ole kokenut todellista kiusaamista muiden taholta. Siinä ei paljon positiivinen ajattelumalli tai hymyily tai "näytänpäs teille, että minua ette nujerra"-asenne auta. Helppo se on aina neuvoa muita, jos ei tiedä asiasta lukemaansa/kuulemaansa enempää.

Vierailija
92/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa Valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa ja porukkaa irtisanotaan. 

Kun he saavat pelkän 595 työmarkkinatuen niin katsotaan ovatko iloisia. 

Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Vierailija
93/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuusta alkaen saa irtisanoa suurperheen äidit. 

Katsotaan kuinka iloisena elätetään 595 työmarkkinatuella 6 lasta. 

Vierailija
94/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle tämä on vaikea pala, mutta se on totuus että näet maailman sellaisena kuin olet itse. 

Tässä on kuitenkin hyvääkin. Ei tarvitse muuttaa koko maailmaa. Muuta itseäsi ja alat kokea maailman eri tavalla. 

Myös minä olen kokenut maailman vihamielisenä ja kylmänä. Vihasin tuolloin itsekin itseäni (uskon että tämä on se juurisyy miksi ihminen kokee muidenkin vihaavan itseään ja toisia). Kun kokemukseni itsestäni muuttui, myös kokemukseni maailmasta muuttui. Ei kannata syyttää Suomea tai suomalaisia tai muitakaan maita tai kansoja. Sinulla on itselläni avaimet omaan kokemuksesi maailmasta.

Sietämätöntä filosofista paskaa vailla kontaktipintaa todellisuuteen.

Muuttamalla luulotellusti itsesi ainoastaan sinä kuvittelet muuttuneesi, maailma ympärillä säilyy samana jätetunkiona ja ihmiset toisiaan raatelevina petoina.

Käytännössä tekosi on siis äärimmäisen itsekäs. Suljet silmäsi ja korvasi muiden kärsimykselta, koska itse elät suppeassa kuplassasi ja itsepetoksessa sekä valheessa. Sinunkin kuplasi tulee puhkeamaan ennemmin tai myöhemmin todellisuuden vyöryessä päällesi.

Mukavaa elämää sinulle.

Vierailija
95/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli saa olla tilillä sää vain tietyn verran. Ei saa olla tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita eikä saa vuokrata mökkiä. 

https://www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto

Vierailija
96/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Vierailija
97/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu Euroopan köyhimmässä ja kylmimmässä maassa, niin toki se vaikuttaa ihmisten käyttäytymiseen.

Vierailija
98/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
99/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheellä on sijoitusasunto niin 6 lapsen äiti saa työmarkkinatukea vähemmän kuin 595 netto. 

Eikä saa toimeentulotukea, kun on tota omaisuutta. 

Hauskoja potkulaki vuosia alkaen 2026.

Vierailija
100/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lapsen äiti ottaa saikkua, kun lapset kipeitä. Ensi vuonna saa helposti irtisanoa. 

Kannattaa pyytää mummo hoitamaan kipeitä lapsia.