Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset ovat niin pahoinvoivia tai sitten todella kylmiä ihmisiä?

Vierailija
13.09.2025 |

Missään muualla on niin paljon ihmisvihaa kun tässä maassa. Se on oikeasti niin huolestuttavaa. 

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on suomalaisten geneettinen erityispiirre?

Vierailija
162/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalat voisi ostaa autoja mitä saa lainata, kun tekee 4 kuukauden laitoshuoltaja kesälomatuurauksen. 

Sairaala maksaa auton vakuutukset, remontit, uudet talvirenkaat, katsastuksen, auton käyttömaksun, öljynvaihdon jne.

Ei 595 työmarkkinatuella autoa pidetä muuna vuonna, pitää maksaa myös ruokaa ja vuokraa. 

Ei sairaalat osta. 

Kivempi on johtajien valittaa, että kun ei saa sijaisia.

Ja kun se 4 kuukauden työ loppuu niin työttömyystukea odotetaan 2 kuukautta. 

Sotejohtajilla palkka juoksee joka kuukausi ja osastonhoitajilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään missään muussa maassa ei valtionjohto vihaa omaa kansaansa kuin Suomessa. Täällä muukalaiset menevät aina omien edelle.

Sitä saa mitä tilaa. Riittävästi kun vittuillaan niin kuppi täytyy itse kullakin.

Ei ole mukavaa olla valkoihoisena suuomalaisena rakenteellisen rasismin uhri omassa isänmaassaan toistuvasti ja kuulla olevansa syyllinen kaikkiin maailman ongelmiin.. Haistakaa paska koko valtiovalta!

Valehtelet. Tukien leikkaaminen ei ole vihaamista. Jonkun se täytyy tehdä, koska mikään raha ei enää riitä hyvinvoinnin ylläpitoon. Sinun puheesi on yhtä lailla rakenteellista rasismia ministereitä kohtaan. Antti Lindtman ei tule perumaan leikkauksia. Odota vaan.

Tässä on valtion budjetti https://valtionbudjetti.fi/

Valtion budjetti 90 miljardia josta työttömyystuet 4 miljardia. 

Kukahan nuo 16 miljardin terveysmeno rahat rohmuaa? Lääkärit ja Sotejohtajat. 

Vierailija
164/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ely - keskuksessa oli paikka auki, palkka 4000 kuukaudessa, saman vetää lukion opettajat

Ei ihme, että Suomi on konkurssissa.

Onneksi kouluja loppuu. 

Vierailija
165/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei enää synny. Ihmisillä ei ole rahaa tehdä lapsia. 

Ylipainoiset ei löydä toistensa sukuelimiä ja hormonit ei toimi.

Nykyään syödään makaroonia 40 senttiä pussi ja perunoita euron pussi 

Ei mitään marjoja eikä kallista kalaa. 

Mansikoita olen syönyt kokonaista 2 tänä vuonna. Jukolauta 8 euroa/litra. 

Kyllä minä olen jopa säilönyt mansikoita pakkaseen litrakaupalla, vaikka olen pienituloinen palkannauttija, Samoin meillä syödään aika useinkin kanaa, kalaa ja jauhelihaa, makaronista eivät lapsetkaan välitä, vaan perunasta. Grilliltä haetaan ruokaa joskus viikonlopulla. Maksamme asuntovelkaa ja kyllä, meillä on auto ja jopa mökki ja vene.

Vierailija
166/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei enää synny. Ihmisillä ei ole rahaa tehdä lapsia. 

Ylipainoiset ei löydä toistensa sukuelimiä ja hormonit ei toimi.

Nykyään syödään makaroonia 40 senttiä pussi ja perunoita euron pussi 

Ei mitään marjoja eikä kallista kalaa. 

Mansikoita olen syönyt kokonaista 2 tänä vuonna. Jukolauta 8 euroa/litra. 

Kyllä minä olen jopa säilönyt mansikoita pakkaseen litrakaupalla, vaikka olen pienituloinen palkannauttija, Samoin meillä syödään aika useinkin kanaa, kalaa ja jauhelihaa, makaronista eivät lapsetkaan välitä, vaan perunasta. Grilliltä haetaan ruokaa joskus viikonlopulla. Maksamme asuntovelkaa ja kyllä, meillä on auto ja jopa mökk

Silloin et ole pienituloinen. 

Luulet olevasi, mutta et ole. 

Ensinnäkään pienituloinen ei saa asuntolainaa. 

Vierailija
167/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Asuntovelkaa ei saa pätkätöillä, osa-aikatöillä, palkkatukitöillä eikä nolla-sopimuksilla eikä työkokeiluilla. 

"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää tarvita."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011251821.html

Vierailija
168/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös kerrostalo-osakkeen tai omakotitalon muuttotappiokaupungista jota ei saa myytyä eikä vuokrattua. 

Vierailija
169/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa vuokra-asunnon lämmin 46 euroa kuukaudessa ja muista perheenjäsenistä saa lisää 16 euroa henkilö. 

https://www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto

Ei tuo summa riitä lämmitykseen omakotitalossa eikä rivitalossa eli emme vuokraa niitä.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Onnea perikuntien asuntojen kanssa.

Vierailija
170/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa on 200 000 asumatonta kiinteistöä. Autiotalon omistaja voi joutua korjaamaan luvattomien kulkijoiden jälkiä ja vastaa heidän turvallisuudestaan."

https://yle.fi/a/74-20042062

Vierailija
171/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun eläkkeellä oleva vanhempasi asuu sähkölämmitys omakotitalossa jota kukaan ei osta eikä vuokraa tulevaisuudessa. 

Mutta koska haluat sen järven rannalla olevan kesämökin joudut ottamaan myös sen omakotitalon. 

Onnea

Vierailija
172/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintö täytyy ottaa vastaan kokonaan tai ei mitään eli jos otat mökin järven rannalta niin joudut ottamaan myös kerrostalo-osakkeen tai omakotitalon muuttotappiokaupungista jota ei saa myytyä eikä vuokrattua. 

Jos ei saa myytyä, niin sitten lahjoittaa. Kyllä esimerkiksi Y-säätiölle ilmaiset asunnot kelpaavat.

Vierailija
173/173 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta äänestävä matematiikan mies opettaja saa kohta miettiä miten maksaa 595 työmarkkinatuella omistusasunnon kulut, kesämäkin lukut, lääkärit, lääkkeet ja ulkomaanmatkat, auton kulut, vaatteet. 

Katsotaan riittääkö matematiikan taito? 

Vaikeaa saattaa olla kun maha ei tyydy siihen että matematiikan mukaa rahaa on vain lusikalliseen kaurapuuroa päivässä...