Lapsen jatkuva herkunhimo ja kaappien koluaminen. Kunnon ruualle nyrpistelee ja etsii herkkuja
Tänään tein kattilallisen maukasta kasvissosekeittoa ja leivoin porkkanasämpylöitä. Sanoi yök ja kysyi eikö ole mitään"hyvää".
Myöhemmin yllätin syömästä vanilijasokeria purkista.
Eilen oli herkkupäivä jolloin sai pussin juustonaksuja ja suklaapatukan.
Joskus valmistan pitsan tai tortilloja,mutta yleensä pyrin terveelliseen ja kasvispainotteiseen ruokaan.
Jos lapselle on yhtään omaa rahaa,ryntää heti ostamaan herkkuja ja löydän suklaapatukoiden kääreitä ym ympäri huonettaan.
9vuotias.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan olla pisteessä,etten jaksa. Olen koettanut että oppisi syömään monipuolisesti ja terveellisesti mutta ei. Ostan tästä lähin kaupasta mikropitsoja ja mikrohampurilaisia,jos niitä niin himoaa niin eläkööt niillä sitten. Itselleni valmistan huomenna sienikastiketta ja sienipiirakan,ehkä pyydän ystävän syömään.
Ap
Eli luovutat kontrollin ja muksu vasta 9? Huh huh, ja pahin, eli teini-ikä vasta edessä. Se on pahin, siinä sinut koetellaan.
Olen nepsy ja mulla pahin ikä oli 3-9 -vuotiaana. Kun hormonitoiminta alkoi noin 10 ikävuoden paikkeilla, oloni helpottui merkittävästi. Äitini mukaan minulla ei ollut murrosikää. Oli se, mutta aiheutti niin lieviä näkyviä "käytöshäiriöitä", ettei äitini huomannut sitä tai pitänyt sitä minään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia teet ruokaa josta lapsi ei pidä? Tuskin tuli yllätyksenä ettei kasvissosekeitto maistu. Tee perunamuusia ja lihapullia niin varmasti kelpaa eikä muksu ole koluamassa kaappeja ruuan jälkeen. Meneekö oma ideologia lapsen tarpeiden edelle 😬
En ole ap, mutta itselläni samanikäinen lapsi. Mieluusti söisi vain nakkeja, lihapullia, pitsaa ja hampurilaisia. Mutta koska yritän opettaa hyviä ruokavalintoja, niin meillä ei noita edellämainittuja joka päivä syödä.
Meillä tosin ei myöskään hyväksytä, että toisen tekemälle ruoalle yökitään.
Jos lapsi yökkää siksi, että hän fyysisesti yökkää, eikä mielenosoitukseksi? Teet vain ruokaa, joka ei yökötä?
Lapsella on vain av-mamma geeni hallitsevana. Pikku panssarijyrä parka.