Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, se ujo jännittäjä mies kannattaa viedä kotitreffeille

Vierailija
13.09.2025 |

eikä kahvilaan. Jos pyydät sitä kahville niin mieluummin sun luo juhla mokkaa nauttimaan. Kahvilassa joutuu kiusallisiin tilanteisiin helposti. Pahentaa jännityystä huono ympäristö

Kommentit (520)

Vierailija
441/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujo jännittäjämies on astetta helpompi rakastaa kuntoon toisin kuin esim kaulatatuoitu ja väkivaltainen jännä-ähkijä. Moni ujostelijamies on koko elämänsä odottanut sitä sattumaa, että heidän elämänsä nainen vihdoin tapaa hänet ja suuri rakkausromanssi alkaa - ihan niin kuin niissä lapsuuden saduissa ja Disney-elokuvissa. Rakkauden myötä unohtuu kaikki peruskoulussa koettu syrjintä, hitaiden tanssimatta jääminen diskossa ja viimeisenä valituksi tuleminen liikuntatunneilla.

Ihan rohkeasti nyt vaan rakastamaan sekä rakastelemaan niitä ujoja hissukkamiehiä kuntoon!

Tää on näitä kirjoituksia, joista mahdoton sanoa onko parodia vai aito mielipide

Vierailija
442/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään aikuista ihmistä voi rakastaa kuntoon. Jos ujo jännittäjä sellaista odottaa ja vielä parisuhteeseen päätyisi, suhteesta tulisi väistämättä läheisriippuvainen. 

Toimiva suhde on mahdollinen vain kahden tasavertaisen kumppanin välillä, joista kumpikaan ei varsinaisesti välttämättä tarvitse toista, mutta valitsee silti olla yhdessä. 

Ujolla jännittäjämiehellä on selvästi muuten kovin heikko resilienssi, jos pienetkin vastoinkäymiset nuorena ovat ihan rampauttaneet noin että ehjäksi pitäisi rakastaa. Miten se pystyisi sitten tukemaan vaimoaan raskaudessa ja synnytyksessä, jotka on fyysisesti aika raskasta aikaa, katselemaan miten vaimo vääntelehtii ja huutaa kivusta lasta synnyttäessään? Mitä jos lapsi syntyisi vaikka vammaisena tai kuolisi kohtuun tms? Miten noin heikko mies voisi mitenkään olla tukena? 

Miehen rooli parisuhteessa on se perinteinen protect and provide. Ihan evoluutiopsykologisista syistä. Tuollainen ehjäksi rakastamista tarvitseva vässykkä ei sellaiseen kykene. 

Häh? Ai lapsetko on ainoa syy, miks ihmiset pariutuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20124456

Joka neljäs alle 35-vuotias mies uskoo, että nainen voi ansaita häneen kohdistuvan väkivallan esimerkiksi ulkonäöllään, pukeutumisellaan tai käytöksellään.

Tämä käy ilmi tuoreesta kyselytutkimuksesta, jossa tarkasteltiin miesten asenteita naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Tutkimuksessa selvisi, että kaikkein merkittävimmäksi yksittäiseksi asenteiden määrittäjäksi osoittautui vastaajan ikä.

Sallivimmin naisiin kohdistuvaan väkivaltaan suhtautuvat alle 35-vuotiaat miehet. Nuorin ikäryhmä erottui myös avovastausten osalta ryhmänä, jonka vastaukset sisälsivät eniten naisvihamielisiä asenteita.

Joka neljäs mies ajattelee, että väkivalta on joskus ansaittua.

Minua huolestuttaa yhteiskunnassamme vallalla oleva kriittisen ajattelun puute.

Jos nainen vaikkapa uhkaisi minua puukolla, niin

Todennäköisemmin sinua uhkaa toinen mies kuin nainen, mutta nyt olikin vääristelemättä kyse siitä että naisten pitäisi ilmaiseksi vetää perässään, terapoida jakaikin tavoin hyysätä ujoangstimiehiä, jotka siten saisivat kivasti nollapanostuksella pääsyn etuoikeuksiin ja vapaalipun vapaamatkustaa. Naisen minkäänlainen uhka miehelle on marginaalisen ja olemattoman pieni (lähinnä ei heru pimppiä eikä tosin buukkoakaan) eikä uhriutumisulinoistasi huolimatta kumoa juuri toisinpäin olevaa normia. Provosoimatta "ulkonäöllään, pukeutumisellaan tai käytöksellään" (ei anna?!).

Vierailija
444/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pitää _viedä treffeille_, niin treffejä ei varmaan tule ollenkaan..en tiedä yhdenkään naisen sanoneen vieneensä jonkun miehen treffeille 🤔

No ainakin se menee usein niin että nainen pyytää. Minua odottaa tälläkin hetkellä ainakin 5 naista treffeille. Tulee viestejä. Tulis käymään mutta ei pyydetä, tuu käymään, mitä sulla on vkl olisin vapaa, yhdellä on niin kova tarve nähdä että on laittanut ensi kesälle treffipäivän kalenteriin koska en tänä kesänä innostunut hänestä. En ole ketään näitä tavannut näiden pyyntöjen jälkeen. Tiedän että kun joku päivä haluan he ovat valmiita. Myöskin aikoinaan. Kyllä se vaimo oli joka kysyi mentäisiinkö naimisiin, en minä miehenä. Ei mulla ole tarvetta moiseen. Suhde siis avoin ja siksi muitakin naisia. M40

Keksityltä tarinalta haiskahtaa. Toisaalta suomessa on niin paljon puutteessa olevia naisia, että ehkä niiden rima ei oo kovin korkealla. Tai sitten oot tosi hyvännäköinen ja sulla on iso muna, vaikka laitatkin kaiken sun kirjoittelutaitojen piikkiin

Vierailija
445/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on muslimi, niin pysy yleisillä paikoilla jossa paljon ihmisiä, älä vie kotiin.

Eräs tälläinen pizzeria työntekijä puoli väkisin istuutui pöytään kun olin odottamassa tilausta, vinkui puhelinnumeroa ja oli änkeämässä kotiini. Ahdisti enkä päässyt tilanteesta pois ennen kuin soitin miespuoliselle kaverille ja esitin että hän on poikaystäväni,, sen jälkeen sen muslimin ilme muuttui vihamieliseksi vaikka alussa "lirkutteli",, kun tilaus valmis niin suorastaan heitti sen syliini että melkein kansi aukes... En uskaltanut enää käydä siellä ja mikä oudointa oli että aikaisemmin ei tuollaista ongelmaa ollut vaan kohteli kuin ketä tahansa asiakasta, laitoin palautetta mutta siihen ei vastattu ei edes anteeksi pyydetty, sääli oli lempipaikkani nykyään yrityksen kohdalla lukee että suljettu pysyvästi, liekö harrastaneet veropetosta ja muidenkin naist

Ja sitten toisissa ketjuissa itketään, kun miehet ei enää lähesty

Vierailija
446/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin aina näitä vänkytyksiä lukiessa että kuvitteleeko miehet ihan tosissaan että joku potentiaalinen rais*aaja kantaa jotain kylttiä mukanaan että hei, minä saatan tehdä sinulle pahaa? :D 

Kyllä se valitettavasti niin menee että ihan kuka tahansa kykenee pahaan. Se on riski jota jokainen heteronainen kantaa ja sen kanssa on oppinut elämään. 

Vierailija
447/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin aina näitä vänkytyksiä lukiessa että kuvitteleeko miehet ihan tosissaan että joku potentiaalinen rais*aaja kantaa jotain kylttiä mukanaan että hei, minä saatan tehdä sinulle pahaa? :D 

Kyllä se valitettavasti niin menee että ihan kuka tahansa kykenee pahaan. Se on riski jota jokainen heteronainen kantaa ja sen kanssa on oppinut elämään. 

Ite oppinut sellaisen asian elämässä että jos joku asia on liian hyvä ollakseen totta niin se on justiinsa näin. 

Vierailija
448/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on muslimi, niin pysy yleisillä paikoilla jossa paljon ihmisiä, älä vie kotiin.

Eräs tälläinen pizzeria työntekijä puoli väkisin istuutui pöytään kun olin odottamassa tilausta, vinkui puhelinnumeroa ja oli änkeämässä kotiini. Ahdisti enkä päässyt tilanteesta pois ennen kuin soitin miespuoliselle kaverille ja esitin että hän on poikaystäväni,, sen jälkeen sen muslimin ilme muuttui vihamieliseksi vaikka alussa "lirkutteli",, kun tilaus valmis niin suorastaan heitti sen syliini että melkein kansi aukes... En uskaltanut enää käydä siellä ja mikä oudointa oli että aikaisemmin ei tuollaista ongelmaa ollut vaan kohteli kuin ketä tahansa asiakasta, laitoin palautetta mutta siihen ei vastattu ei edes anteeksi pyydetty, sääli oli lempipaikkani nykyään yrityksen kohdalla lukee että suljettu pysyvästi

Tekopyhä sinipallipöljäke. Ketään lähestymistä haluamatonta ei saa lähestyä silläkään nololla ulitekosyyllä: kyllä jotkut toiset naiset haluaisivat lähestymistä ja juuri mun lähestymistä yhyy. Jos et osaa etkä pysty opettelemaan lukemaan signaaleja = älä ikinä lähesty yhtään ketään naista = nainen lähestyy sinua kun haluaa ja ei kun lähesty = ei halua sinua. Simppeliä!

Vierailija
449/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pitää _viedä treffeille_, niin treffejä ei varmaan tule ollenkaan..en tiedä yhdenkään naisen sanoneen vieneensä jonkun miehen treffeille 🤔

No ainakin se menee usein niin että nainen pyytää. Minua odottaa tälläkin hetkellä ainakin 5 naista treffeille. Tulee viestejä. Tulis käymään mutta ei pyydetä, tuu käymään, mitä sulla on vkl olisin vapaa, yhdellä on niin kova tarve nähdä että on laittanut ensi kesälle treffipäivän kalenteriin koska en tänä kesänä innostunut hänestä. En ole ketään näitä tavannut näiden pyyntöjen jälkeen. Tiedän että kun joku päivä haluan he ovat valmiita. Myöskin aikoinaan. Kyllä se vaimo oli joka kysyi mentäisiinkö naimisiin, en minä miehenä. Ei mulla ole tarvetta moiseen. Suhde siis avoin ja siksi muitakin naisia. M40

Keksityltä tarinalta haiskah

Ja sinä olet mies. Naista ei kiinnosta vähääkään munan koko eikä siitä puhuminen. Olen lyhyt mies, mutta kyllä minulle on moni nainen sanonut että kuulostat niin kivalta ja näyttääkin hyvältä. Ei me koskaan puhuta naisten kanssa seksistä esim ja siitä asenteesta tykkää kaikki.

Vierailija
450/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

446/448: joo puoliväkisin samaan pöytään istuminen ja ahdistelu onkin loistava idea lähestyä naisia ja vinkua puhelinnumeroa heti kättelyssä,, kokeile, katso mitä tapahtuu 🤣

Vierailija
451/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä, ujoja jännittäviä miehiä jotka yrjöilee ruokansa pitkin poikin.

Mietin ihan samaa. Aivan kamala painajainen olisi tuollainen kumppani, tsiisus.

Kyllä vaan pitäisi naisten jopa joukolla ryhtyä että olisi nössykällä valinnanvaraa ja haareminpitomahku vaihtopenkillä vuoroaan odottavien naisten muodossa. Kun tätä ei tapahdu seuraa näitä uliparkualoituksia naisten pinnallisuudesta, ilkeydestä, hypergamiasta ja "väkivaltaisuudesta", jossa pllunantamattomuus on suurin epäkohta ja väkivaltaa kaalikaaletujoulia kohtaan.

Vierailija
452/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä salaisuutesi kaikille niille miehille, jotka täällä itkevät, ettei kukaan kiinnostu tinderissä. Sun luokse on oikein jono. Ei kukaan ole ihan toivoton paitsi tuo holtittomasti nurkkiin yrjöilevä kaveri, ja hänkin on sentään parantanut paljon. Ehtinee tempaista kahvilassa kukkaruukun lähemmäs.

Vierailija
453/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei naiset kotitreffeille tai syrjäiseen paikkaan kun ensimmäistä kertaa tavataan! Ei vaikka mies kuinka manipuloisi että kyllä muhun nyt voi luottaa, oon ihan kiltti jne jne. 

Silloin nainen ei koskaan pääse kokemaan prinsessan kohtelua. 

Vierailija
454/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en vie aikuista ujoa jännittäjämiestä yhtään mihinkään. Kyllä hän saa ensin siedättää itse itsensä kestämään tavallista arkea, jos ei sitä vielä ole saanut aikaiseksi. Pitäisi miestenkin jo tietää, että sosiaaliseen ahdistukseen on saatavilla apua. Eikä syytellä muuta maailmaa, kun ei kukaan tule kotiluolaan ja adoptoi katkeraa ahdistujaa omakseen.

Vierailija
455/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

446/448: joo puoliväkisin samaan pöytään istuminen ja ahdistelu onkin loistava idea lähestyä naisia ja vinkua puhelinnumeroa heti kättelyssä,, kokeile, katso mitä tapahtuu 🤣

Pitää olla kato itsevarmuutta ja epäonnistumisista ei pidä pettyä, uutta matoa koukkuun vaan jos ei tällä kertaa nappaa

Vierailija
456/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu en vie aikuista ujoa jännittäjämiestä yhtään mihinkään. Kyllä hän saa ensin siedättää itse itsensä kestämään tavallista arkea, jos ei sitä vielä ole saanut aikaiseksi. Pitäisi miestenkin jo tietää, että sosiaaliseen ahdistukseen on saatavilla apua. Eikä syytellä muuta maailmaa, kun ei kukaan tule kotiluolaan ja adoptoi katkeraa ahdistujaa omakseen.

Mitähän apua siihen sosiaaliseen ahdistukseen nyt sitten on? Joku lääkärin pilleripurkki ehkä auttaa hetken aikaa, mutta huumekoukku mikään kestävä ratkaisu ole

Vierailija
457/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei naiset kotitreffeille tai syrjäiseen paikkaan kun ensimmäistä kertaa tavataan! Ei vaikka mies kuinka manipuloisi että kyllä muhun nyt voi luottaa, oon ihan kiltti jne jne. 

Silloin nainen ei koskaan pääse kokemaan prinsessan kohtelua. 

Kukaan täysijärkinen/selväjärkinen nainen ei halua ketään ulitaakkaa tai keltään ulitaakalta mikamoringirinsessakohtelua. Ei silti halua vaikka sinäkin haluaisit heidät haluavan.

Vierailija
458/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän apua siihen sosiaaliseen ahdistukseen nyt sitten on? Joku lääkärin pilleripurkki ehkä auttaa hetken aikaa, mutta huumekoukku mikään kestävä ratkaisu ole

Ehkä sen pilleripurkin avulla saa harjoiteltua vaikka sinne kahvilaan menoa. Sitten kun lähtee sujumaan, voi pillereitä alkaa ajaa alas. Niin itse toimin. Lisäksi kävin muutaman kerran psykologin kanssa juttelemassa aiheesta, että mikä niissä kahviloissa ja ihmisissä nyt niin kovasti pelottaa. Ei siinä voinut kuin todeta, että olinpa vähän hassu. Itse oman ongelmani selättäneenä en todellakaan ala tukea ketään muuta heidän välttelykäyttäytymisessään. En edes omia lapsiani.

Vierailija
459/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrompa nyt itsestäni ujona miehenä vähän. Ja koska mielipiteesi ovat vahvoja niin kerro toki analyysi mitkä ne ongelmat ovat. Lapsena emme koskaan käyneet missään esim ravintoloissa emmekä kahviloissa, joskus kylässä, mutta sosiaaliset suhteet hyvin vähäisiä. Olin erittäin huono syömään ja koulussa koin painajaisen, oksensin ruokani ja opettaja pakotti syömään saman toiseen kertaan, ruoasta sain niin valtavat traumat että esim pizzaa söin ensimmäisen kerran vasta yli kolmikymppisenä, vieläkin olen erittäin huono syömään, sienet, pavut. Sipulit, kaalet, hernekeitot, kinkku leivokset ym en voi sille mitään että yrjö tulee. Harvasta ravintolasta löytyy annos jonka pystyn syömään, mutta olen mennyt valtavasti eteenpäin. Olen erittäin hyvä kirjoittelemaan naisten kanssa ja usein on esim tinder mätsit sanoneet että kun sun kanssa pystyy juttelemaan ihan kaikesta ja olen sellainen empaattinenkin mies. Mitä olen aika paljonkin tavannut naisia niin aina tosi positiivinen suhtautuminen naisilta livenä. On kehuttu että tullaan juttuun tosi hyvin, on kehuttu seksiasioissa, naisella on ollut itsetunto-ongelmia ja juuri minun kanssani on päässyt niistä yli koska olen kuvaillut todella tarkasti miten miehenä ajattelen ja että ei se haittaa mitään, olen juuri sua varten. Pari päivää sitten yhden mätsin kanssa juuri väitettiin aiheesta kun kerroin olevani todella ujo, nainen väitti että tuollainen mies ei ole kyllä ujo. Ollaan juteltu todella paljon ja olen hänet kannustanut jopa ulos vuoden kestäneestä eri miehen selkeästä hyväksikäytöstä josta tämä nainen kertoi että ilman minua ei koskaan olisi edes ajatellut että asia voi olla niin. Mies oli asunut toisen naisen kanssa, luvannut erota, nainut aina, uskotellut naiselle että kyllä hän vielä sun kanssa, yli vuoden ja nainen aivan rakastunut. Ei näin! Mutta siis se. Mikä minussa kielii epänormaalina? Joku tuossa mainitsi että jos mies ei suostu kahvilaan ei lähde elokuviin eikä sukujuhliin. Tottakai lähden, mutta olen niissä se joka ei kauheasti mistään puhu.

Eihän noin ruokavammaisen ihmisen kanssa edes arki suju. Ruuanlaitto on iso osa perhe-elämää ja ulkona syöminen lomailua ja elämästä nauttimista. Tällaisen miehen kanssa se ei kyllä onnistuisi ollenkaan. 

Vierailija
460/520 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen suostuu mihin tahansa treffeille todella komean miehen kanssa. Tuollainen moralisointi koskee vain keskitason ja sitä rumempia miehiä.