Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?

Vierailija
12.09.2025 |

Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".

Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....

Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.

En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni. 

Kommentit (641)

Vierailija
61/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministin propagagandaa.

Vierailija
62/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ollaan suhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa ei haluta harrastaa seksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pakotetuksi tai painostetuksi joutuminen on paljon pahempaa kuin torjutuksi tuleminen."

Ja tässäkin ollaan taas ytimessä. Onko se pakottamista tai painostamista jos vaikka kertoo kuinka pahalta se itsestä tuntuu kun puoliso ei halua sinua? Saanko sanoa että tunnen itseni epäviehättäväksi ja suorastaan arvottomaksi kun edes se yksi ihminen joka sanoo rakastavansa minua ei halua minua? Entä jos puoliso kokeekin sen painostamisena vaikka sellaiseksi sitä ei ole tarkoitettu, vaan aidoksi keskustelunavaukseksi kipeästä aiheesta? 

Mitä aloituksessa oikeasti sanotaan: No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua...&nbsp

Joo no meillä on vain aloittajan kertomus eikä hänkään ole aloitusta enempää tainnut osallistua keskusteluun joten provoksi epäilen. Minä en ole keskustellut aloittajan tilanteesta vaan puolison haluttomuudesta yleensä ottaen. Omassa suhteessani puolison haluttomuus on ihan toisella tasolla kuin että viikoittain olisi seksiä. 

Vastasit aiheeseen, jossa puhuttiin aloittajan tilanteesta. Siinä aiheessa vastasit ketjuun, joka lähti viestistä, jonka mukaan parisuhteessa ei saisi koskaan kieltäytyä seksistä. Se, jos sun suhteessa ei ole seksiä ollenkaan, ei liity tähän asiaan yhtään mitenkään eikä tee kieltäytymistä muille yhtään vähemmän oikeutetuksi.

Vierailija
64/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi hyvin tärkeänä ja olennaisena osana. Miksi ihmiset sitten menevät yhteen,  parisuhteeseen, jos eivät halua seksiä? Voi toki kieltäytyä, mutta sitten kannattaa tähyillä muualle ja erota. Tai suoda toiselle syrjähypyt.

Normaalissa parisuhteessa harrastetaan seksiä silloin, kun molemmat haluavat, eikä joka kerta, kun toinen haluaa vaikka toinen ei haluaisi. Tuo jälkimmäinen on hyväksikäyttösuhde eikä parisuhde.

Vierailija
65/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti saa, itse olen kieltäytynyt seksistä muutaman kerran kun vaimo on sitä ehdotellut. Onhan se ikävää, kun hän nyt sit itkeskelee ja tivaa miksi ei enää kelpaa. Yritän muistuttaa että tuollainen syyllistäminen on henkistä väkivaltaa eikä auta asiassa, tulee kuukausi lisää jäähyä.

Viime kerrasta on muutama vuosi, kyllä mies pärjää omalla kädellään oikein hyvin.

Miksi olette ylipäätään yhdessä, jos viimeksi vuosia sitten harrastitte seksiä? Rakastatteko toisianne tunnetasolla (tästä viestistä ei välity kummoinen tunneyhteys) vai onko vaan kulissiliitto?

En kyllä vuosien jäähyn jälkeen ihmettelisi, jos se puoliso löytäisi oman käden lisäksi jotain muuta.

Vierailija
66/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva kuulla että exäsi kairasi sua dominoivasti kakkoseen. Nyt uusi äijä ei saa edes pimeässä peiton alla, koska exä sikaili. 

Tulee uudelle miehelle melko häviäjä fiilis. Ihan syystäkin. 

Vierailija
67/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta kuka ees "kysyy/pyytää" seksiä? Hyh hyh. Yleensä tilanne ajautuu siihen ihan luonnollisesti kun toista pitää hyvänä, jne. Sit jos ei etene seksiin, nii sitte ei. Ei siinä mitään paineita tai pyytelemisiä pitäisi olla. 

Tähän olisi mielenkiintoista kuulla vastauksia. Minulta ei ole koskaan pyydetty vaan mies on osannut herätellä halut kehumalla, puhumalla kauniisti, hieromalla hartioita, hyväilemällä jne. Ja seksiä on aina ollut säännöllisesti. Kuulostaa ällöttävältä tuollainen pyytely ja mankuminen. En ihmttele jos ei tee mieli, ei se värkki pyytämällä kostu.

Vierailija
68/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole kieltänyt kieltäytymästä. Mutta älä sitten ihmettele kun sitä "kerran vuodessa" on jatkunut kolme vuotta ja kumppani täyttää tarpeensa muualla. 

Vierailija
69/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi koskaan kieltäytyä, muutenhan koko suhde on turha.

Luuleeko joku oikeasti, että jos ihminen on parisuhteessa, niin hän haluaa koko ajan seksiä 24/7?

En usko että kukaan luulee niin. Suurin osa kuitenkin varmaan luulee että se toinenkin haluaisi edes joskus. 

No siitähän tässä juuri puhutaan, että puoliso ei saisi painostaa sinua seksiin vaan sinulla pitäisi olla sama mahdollisuus kieltäytyä seksistä kuin kaikilla muillakin, riippumatta siitä, "suodaanko" seksiä harvoin vai usein. Vaikka saisit seksiä vain kerran kymmenessä vuodessa, sinulla on silti oikeus kieltäytyä siitä silloinkin. Jos sinun kokemuksesi on se, että puoliso pakottaa tai painostaa sinua seksiin, niin sinulla on sama ongelma kuin ap:lla.

Pakotetuksi tai painostetuksi joutuminen on paljon pahempaa kuin torjutuksi tuleminen.

Joo ei painostus ja henkinen väkivalta ole ok. Silti ihmettelen, että kuka idiootti jää selibaattiin kymmeneksi vuodeksi 😵 Tuossa kohtaa voi jo olla melko varma, että kumppani täyttää seksuaaliset tarpeensa muualla.

Vierailija
70/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta kuka ees "kysyy/pyytää" seksiä? Hyh hyh. Yleensä tilanne ajautuu siihen ihan luonnollisesti kun toista pitää hyvänä, jne. Sit jos ei etene seksiin, nii sitte ei. Ei siinä mitään paineita tai pyytelemisiä pitäisi olla. 

Tähän olisi mielenkiintoista kuulla vastauksia. Minulta ei ole koskaan pyydetty vaan mies on osannut herätellä halut kehumalla, puhumalla kauniisti, hieromalla hartioita, hyväilemällä jne. Ja seksiä on aina ollut säännöllisesti. Kuulostaa ällöttävältä tuollainen pyytely ja mankuminen. En ihmttele jos ei tee mieli, ei se värkki pyytämällä kostu.

Meillä on valtavasti kaikenlaista läheisyyttä, kosketusta, kauniita sanoja. Se ei vaan ikinä johda seksiin koska miehellä ei vaan enää värähdä, ei koskaan. Mun on pakko myöntää että itse haluaisin jo alkaa vältellä kaikkea sitä läheisyyttä ja kosketusta koska se on ikään kuin vain muistutus jostain ihanasta jota joskus oli ja jota itse haluaisin edelleen. 

En oikeasti yhtään ihmettele jos kaikki läheisyys lopulta loppuu jos se ei koskaan johda mihinkään. 

Vierailija
71/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on valtavasti kaikenlaista läheisyyttä, kosketusta, kauniita sanoja. Se ei vaan ikinä johda seksiin koska miehellä ei vaan enää värähdä, ei koskaan. Mun on pakko myöntää että itse halua

No teillä on sitten aloitteen tekemisen kanssa kaikki hyvin. Kysyin näiltä pyytäjiltä ja mankujilta, sellaisilta kuten vaikkapa ap:n puoliso kuuluu olevan.

Vierailija
72/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on valtavasti kaikenlaista läheisyyttä, kosketusta, kauniita sanoja. Se ei vaan ikinä johda seksiin koska miehellä ei vaan enää värähdä,

Ja minä yritin vastata että ehkä sitä läheisyyttä jonka on toivottu joskus johtavan seksiin on ollut, pitkäänkin, mutta se ei vaan koskaan siihen johtanut. Silloin kai voi käydä niin että pitää ihan suoraan alkaa kysyä että milloin sopisi. 

Vierailija
73/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kieltäytyä!  Mä en kattelisi tuota miestä. Parempi olla yksin.

Vierailija
74/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää... eroa ja pian jotta voit aloittaa paranemisen. Toi suhde on sairas ja toksinen... mies joka rakastaa varoo satuttamasta ja on viimeinen asia mitä ikinä tekisi toiselle. Rakasta itseäsi ja eroa.

T. Kokemusta on

Nainen, joka rakastaa, suostuu seksiin ja haluaa sitä. Sitten vanhana tulee se seksitön aika, nuorena seksiä kannattaa harrastaa aika aktiivisesti.

Vierailija
75/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on valtavasti kaikenlaista läheisyyttä, kosketusta, kauniita sanoja. Se ei vaan ikinä johda

No teillä on ollut, hienoa! Vika on sitten muualla. Ketjua kun lueskelin, oli sellaista tekstiä että en olisi vakuuttunut, että jokaisessa taloudessa toimii tämä hienotunteisesti asiaa lähestyminen.

Vierailija
76/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saa kieltäytyä. Sitten täytyy vaan hyväksyä se, että kumppani saattaa hakea sitä seksiä jostain muualta...

Matalalibidoisen kumppanin kanssa on hyvä olla ulkopuolinen panokaveri tätä varten. Maksulliset toimii myöskin. Katalogista voi valita useiden satojen vaihtoehtojen joukosta viehättäviä vaihtoehtoja joiden kanssa pääsee nauttimaan 👌

Vierailija
77/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti haluttomallekin osapuolelle vaikea paikka. Kyllä siinä tilanteessa kaipaisi avointa keskustelua, ymmärrystä ja tukea kumppanilta. Hoitomuotojahan löytyy, mutta monille ihmisille haluttomuus voi olla tabu. Olkaa puolisoidenne tukena ja samalla puolella. Ihan hirveää tekstiä täällä. 

Vierailija
78/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollani loppui seksihalut kuin seinään lasten saannin jälkeen. Kyselin, mistä kiikastaa ja sain kierteleviä vastauksia kotitöistä, äänensävystä, jne. Näitä asioita muuttamalla seksin määrä ei kuitenkaan lisääntynyt. 

En usko, että kyse olisi laadun puutteesta, vaimo ei halunnut oikein kunnolla suudellakaan, eikä pitänyt esileikistä. 

Hommasin aiheeseen liittyviä kirjoja, pyysin vaimon seksuaaliterapeutille jne... pari vuotta omaan käteen turhautuneena totesin eräänä iltana: 

Ollaan jatkossa kämppiksiä. Avioliitto on paperilla voimassa, ja ollaan yhdessä lasten takia. Seksiä en edes pyydä, haen sen jatkossa muualta. Muutama viikko kiukuttelua, erouhkauksia ja mykkäkoulua tuli, itse kävin tinderissä vieraissa.

Tämän jälkeen seksielämä alkoi pikku elpyä. Riidan jälkeen lohdutin itkuista vaimoa ja siitä se lähti spontaanisti.

Luulen, että vaimolla on joitain häpeän kokemuksia ja lukkoja, niitä pikku hiljaa availin eri lailla koskettelemalla. Tästä on n. 3 vuotta aikaa ja nyt seksiä on 3-5 kertaa viikossa. On leluja ja mielenkiintoa, vaimoni tekee myös aloitteita. Tunnetasolla myös toimii paremmin.

Luulin, että ero olisi tullut, mutta eipä tullutkaan. Aika lähellä kyllä käytiin. 

Vierailija
79/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostaminen, kysely, ym. ei johda mihinkään. Saa vain menemään pahemmin lukkoon. Kellä värähtää lahkeessa tai huvittaa edes kokeilla kun puoliso puhuu asiasta v*ttuilemalla? 

Vierailija
80/641 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollani loppui seksihalut kuin seinään lasten saannin jälkeen. Kyselin, mistä kiikastaa ja sain kierteleviä vastauksia kotitöistä, äänensävystä, jne. Näitä asioita muuttamalla seksin määrä ei kuitenkaan lisääntynyt. 

En usko, että kyse olisi laadun puutteesta, vaimo ei halunnut oikein kunnolla suudellakaan, eikä pitänyt esileikistä. 

Hommasin aiheeseen liittyviä kirjoja, pyysin vaimon seksuaaliterapeutille jne... pari vuotta omaan käteen turhautuneena totesin eräänä iltana: 

Ollaan jatkossa kämppiksiä. Avioliitto on paperilla voimassa, ja ollaan yhdessä lasten takia. Seksiä en edes pyydä, haen sen jatkossa muualta. Muutama viikko kiukuttelua, erouhkauksia ja mykkäkoulua tuli, itse kävin tinderissä vieraissa.

Tämän jälkeen seksielämä alkoi pikku elpyä. Riidan jälkeen lohdutin itkuista vaimoa ja siitä se lähti spontaanisti.

Luulen, että vaimolla on joitain häpeän kokemuks

Vaimoparka... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi