Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?
Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".
Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....
Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.
En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni.
Kommentit (641)
Minkin olen kokenut tämän kitinän ja painostamisen, jos joskus kieltäydyin. Nautin seksistä ja olen kovin seksuaalinen, joten oli hyvin harvinaista, että kieltäydyin. Jos mies taas torjui minut, hän teki hyvin selväksi, että minä olen sairas. Ei puhettakaan siitä, että kuinka kamalaa on toisen torjuminen.
Tämä samainen mies myös painosti minua kimppohin, vaikka olin heti suhteen alussa kertonut, että en kykene sellaisiin. Jos rakastan jotakin, ei seksi vain toisen kanssa onnistu. Keinot saada minua näihin oli mitä mielenkiintoisemmat ja painostus oli aivan kamalaa. Kerran sitten laivalla harrastin seksiä exän kaverin kanssa, hänen katsellessa. Kun kerroin tämän jälkeen, etten todella pitänyt asiasta. Ei exä kuulema edes halunnut kuulla. Tajusin kyllä itse siinä samalla, että tunteeni oli aivan kuolleet tämän mieheen, sillä en olisi kyennyt seksiin kaverin kanssa, jos näin ei olisi ollut. Painostus kuitenkin kimppoihin ja aisankannatukseen jatkui. Olin tyhmä kun ajattelin antaa tunteilleni mahdollisuuden tulla takaisin, mutta ei ne tulleet.
Miehestä alkoi kuoriutua pettäjä, vaikka ei hän koskaan niitä myöntänyt, vaikka jäikin kiinni. Kuinka arvata saattaa, hän itse olin sairaanloisen mustasukkainen ja piti minua pettäjänä. Logiikkaa en toki ymmärrä, jos en halunnut luvan kanssa, niin miksi olisin halunnut ilman lupaa?
Hän myös vetosi ammattitoiveeseeni, etten voi olla hyvä seksuaaliterapeutti, sillä en halunnut niitä kimppuja. Jäätävä logiikka, saattaisi tulla aika kiire, jos seksuaaliterapeutin pitäisi omata kaikki parafiliat, ollakseen hyvä. Harmi vain, että samalla sitä olisi linnassa...
Kun erosin miehestä ja suhteeni työkaveriini alkoi lämpiämään, minulla meni todella kauan, ennen kuin kykenin seksiin hänen kanssaan. Kun vihdoin uskalsin, tajusin heti samalla mitä meiltä exän kanssa oli puuttunut koko ajan seksissä. Hänen kanssaan seksi oli mekaanista ja ilman aitoa himoa. Se oli vain alistamista, vaikka alistamisleikkejä ei edes juuri harrastettu. Hän ei kyennyt aitoon yhteyteen.
Tarinan opetus ap:lle on se, että jätä tuo henkistä väkivaltaa käyttävä mies. Sinun tunteesi kuolee häntä kohtaan varmasti ja hajotat samalla itsesi. Seksi on niin paljon parempaa ihmisen kanssa, joka ei käytä sitä aseena, vaan välineenä.rakkauteen ja intohimoon.
T: nykyisin erityistason seksuaaliterapeutti. Arvostettu, vaikka kimpoista en pidä vieläkään. :) En tosin kimppoja tuomitsee, ei vain ole minun palakakkua.
Vierailija kirjoitti:
Saa toki kieltäytyä, mutta kannattaa varautua siihen, että suhde saattaa pian siihen päättyä.
Ei saa päättyä! Kyllä pitää olla selibaatissa jämpti eikä muita naisia sitten katsella! Tiedä paikkasi, mies
... onko niin, että tämäkin ketju on täynnä pirttihirmuja, joille seksitön ja tunnekylmä liitto on oikein kunnia-asia ja päivän kohokohta on se kun päästään sättimään sitä ukkoa taas jostain.
Noin on, täällä on vain vaihdevuosiensa kylmentämiä naisia. Moni heistä kirjoittaa osan viesteistään kuin nyhverö mies olisi kirjoittanut.
Eli seksistä ei saa kieltäytyä kun on kipeenä, on menkat tai on väsynyt? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Sairas kaakahdus taas. Jos parisuhteessa toinen joutuu kärsimään seksinpuutteesta jatkuvalla syötöllä, on syytä erota, tai antaa lupa seksuaaliseen uteliaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas kaakahdus taas. Jos parisuhteessa toinen joutuu kärsimään seksinpuutteesta jatkuvalla syötöllä, on syytä erota, tai antaa lupa seksuaaliseen uteliaisuuteen.
Miksi ukot eivät ala nussia toisiaan niin saisitte nussia sydämenne kyllyydestä 😉
Lopeta suhde, äläkä ikinä ota miestä enää. Otat aina jonkun paskan, etkä edes osaa olla suhteessa, etkä edes halua seksiä. Olet liian lapanen mihinkään.
Elämassä on muutakin kuin jyystöä, seksillä kiristäminen on väkivaltaa, pihtaamisella kiusantekoa, tai väkisin kiristämisenä ja uhkailuna on väkivaltaa.
Tottakai saa kieltäytyä jos ei tee mieli. Mutta silloin se parisuhde on mennyttä. En minäkään halua vaimon kanssa harrastaa seksiä koska hän usein kiukuttelee, huutaa ja raivoaa. saan seksini muualta, matkoilta, vanhoilta ystäviltä tai ihan mistä vaan. Minulle ei voi olla hyvää parisuhdetta ilman seksiä. Jos joillekin se on ok, olkoot keskenään. Harrastan seksiä silloin tällöin muutaman avioliitossa olevan naisen kanssa. Hekään eivät saa liitoistaan enää läheisyyttä ja lämpöä. Jos ja kun suhde on kunnossa, seksi puolison kanssa riittää.
Vaikka olisi naimisissa, on päätös loppujen lopuksi kehon omistajalla, mihin haluaa ryhtyä. Eli on oikeus kieltäytyä ja sitä tulee lainkin mukaan kunnioittaa.
Pakkopillun antaminen miehelle tuntuu samalta kuin joutuisi raiskatuksi...
Joten ei kannata harastas väkisin seksiä, siitä vain traumatisoituu ja katkeroituu miehelle
Jos tarpeet ei kohtaa, sitten on erottava.
Miksi roikkua suhteessa missä toinen tai molemmat eivät ole tyytyväisiä seksin määrään?
No saa mutta sen jälkeen ei ole enää parisuhdetta !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai seksistä saa kieltäytyä mutta jos se on jatkuvaa ja toistuvaa niin sitten kyllä kannattaa miettiä sitä että haluaako olla parisuhteessa vai olisiko itselle parempi elää sinkkuna selibaatissa.
Minusta taas torjuttu osapuoli voisi hetken miettiä, mistä se mahtaa johtua, jos toinen kieltäytyy toistuvasti. Esim. tuliko ehdotettua seksiä halventavalla tavalla, vaikkapa kourimalla ja naureskelemalla, tai tokaisemalla jotakin esineellistävää. Tai tuliko kenties pari tuntia aiemmin sivallettua toista vyön alle jollakin erityisen julmalla tai aggressiivisella kommentilla.
Kumpaakin olen nähnyt ja olen kyllästynyt näihin seksin puutteesta valittajiin. Usein syyllinen löytyy ihan peilistä. Ei toki aina, mutta usein.
Hyvin taas ulkoistettu kaikki vastuu toiselle osapuolella. Jos ei näistä asioista voi puhua aikuisten kesken niin silloin kannattaa molempien etsiä uudet osoitteet.
Eipä tietenkään tullut vastausta, että kauan sitä halutonta kumppania pitäisi jäädä suhteessa katselemaan?
Vuosi? Kymmenen? Loppuelämä?
Vierailija kirjoitti:
No saa mutta sen jälkeen ei ole enää parisuhdetta !
Ok, sopii meille naisille. Ennemmin ero kuin pakkoseksi
Vierailija kirjoitti:
Eipä tietenkään tullut vastausta, että kauan sitä halutonta kumppania pitäisi jäädä suhteessa katselemaan?
Naisen, maks. puol vuotta.
Miehen, hautaan asti.
Nainen antaa ja mies saa, joten ei ole yllätys, että naiset kyllästyvät usein seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin siihen asti kunnes lapsi/lapset menevät kouluun. Kai miehillä kädet toimii? Ihan helvetin itsekästä vaatia toista toimimaan jonain runkkualustana 🤮
Tämä on sitä aitoa rakkautta joka on hyvin harvinaista. 628