Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?
Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".
Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....
Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.
En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai seksistä saa kieltäytyä mutta jos se on jatkuvaa ja toistuvaa niin sitten kyllä kannattaa miettiä sitä että haluaako olla parisuhteessa vai olisiko itselle parempi elää sinkkuna selibaatissa.
Parisuhde ei tarkoita sitä, että pitää olla koko aika harrastamassa seksiä. On myös parisuhteita, jossa seksiä harrastetaan esim. kerta viikkoon molempia tyydyttävästi. Ja parisuhteessa voi olla vaikkei seksi siihen merkittävästi kuuluisikaan. Tärkeintä olisi, että parisuhteessa on kaksi suhteellisen saman seksuaalisen halun omaavaa.
Jättäisin sellaisen kumppanin, joka olisi sitä mieltä, että voisi "harrastaa seksiä" minun kanssani milloin itse haluaa riippumatta siitä haluanko itse vai olenko haluamatta .-Väkivalasta ja julmuudesta ei tee yhtään lievempää se, että se tapahtuu parisuhteessa. (Kirjoitin harrastaa seksiä edellä sitaatteihin siksi, että mitä seksin harrastamista on se, joka perustuu vain tosien tahtoon ja haluun vailla tosien suostumusta?)
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai seksistä saa kieltäytyä mutta jos se on jatkuvaa ja toistuvaa niin sitten kyllä kannattaa miettiä sitä että haluaako olla parisuhteessa vai olisiko itselle parempi elää sinkkuna selibaatissa.
Minusta taas torjuttu osapuoli voisi hetken miettiä, mistä se mahtaa johtua, jos toinen kieltäytyy toistuvasti. Esim. tuliko ehdotettua seksiä halventavalla tavalla, vaikkapa kourimalla ja naureskelemalla, tai tokaisemalla jotakin esineellistävää. Tai tuliko kenties pari tuntia aiemmin sivallettua toista vyön alle jollakin erityisen julmalla tai aggressiivisella kommentilla.
Kumpaakin olen nähnyt ja olen kyllästynyt näihin seksin puutteesta valittajiin. Usein syyllinen löytyy ihan peilistä. Ei toki aina, mutta usein.
Lisäksi ihan perus hygienia vaikuttaa paljon: suihku, hampaiden pesu, parran ajo ja parturissakäynti
Jatkuvassa torjutuksi tulemisessa on pahinta se mitä se tekee omalle itsetunnolle. Se vaan on aika musertavaa. Jos edes oma puoliso ei halua mua, olen varmaankin äärimmäisen epäviehättävä. Olen itsekin ollut yllättynyt siitä kuinka voimakkaasti olen siihen reagoinut, se viiltää syvältä. Siinä joutuu kyllä tekemään todella paljon töitä itsensä kanssa että ei antaisi sen näkyä mitenkään sille puolisolle. Kaikki ei siinä selvästikään onnistu.
Saa kieltäytyä tietenkin. Pidempi aikainen seksittömyys on sitten toinen asia, siihen on parisuhteessa kyllä mielestäni velvollisuus hakea apua. Mutta nämä on näitä miehiä. Minun ex valitti jos en joskus jaksanut joka toinen päivä ja valitti, vikisi ja uhriutui. Auta armias jos minä tein aloitteen ja hän ei halunnut, niin minä olon seksiriippuvainen ja jne. Eli siis mies ei kunnioita sinua. Tuollainen henkinen väkivalta ei ole ok. Sinuna lähtisin.
Jos sama kaava toistuu taas, niin voisiko syy olla sinussa?
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvassa torjutuksi tulemisessa on pahinta se mitä se tekee omalle itsetunnolle. Se vaan on aika musertavaa. Jos edes oma puoliso ei halua mua, olen varmaankin äärimmäisen epäviehättävä. Olen itsekin ollut yllättynyt siitä kuinka voimakkaasti olen siihen reagoinut, se viiltää syvältä. Siinä joutuu kyllä tekemään todella paljon töitä itsensä kanssa että ei antaisi sen näkyä mitenkään sille puolisolle. Kaikki ei siinä selvästikään onnistu.
Ettekö te keskustele parisuhteessanne? Onko se pelkkä panosuhde? Kai nyt normaali ihminen pystyy kertomaan toiselle, että tänään en halua seksiä, koska menneisyyden muistot saivat minut ahdistumaan... TAI: Torjuntasi sai minut ahdistumaan, koska luulin, ettet enää rakasta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te keskustele parisuhteessanne? Onko se pelkkä panosuhde? Kai nyt normaali ihminen pystyy kertomaan toiselle, että tänään en halua seksiä, koska menneisyyden muistot saivat minut ahdistumaan... TAI: Torjuntasi sai minut ahdistumaan, koska luulin, ettet enää rakasta minua.
Tietenkin keskustellaan, mutta mikään määrä puhetta ei saa sitä toista haluamaan yhtään enempää. Itse asiassa päinvastoin, koska monesti se haluton tuntuu kokevan kaiken puheen painostuksena, vaikka toinen haluaisi vain keskustella omista tunteistaan. Siksi torjutun pitää yleensä vain niellä ne tunteensa. Näin olen ainakin itse kokenut.
Ei jessus.
Ajatteleeko se ukko, että kun exäs alisti sua, niin hänkin saa? 😳
Tuo ei ole turvallinen mies eikä suhde, koita lähteä.
Miten se mies sua syyllistää?
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä. Kuitenkin, jos ehdotukset seksiin tulevat aina vähän aikaa (pari tuntia) sen jälkeen, kun toinen on sanonut minulle jotakin todella julmaa lytätäkseen minut, niin minä en kertakaikkiaan pysty seksiin hänen kanssaan siinä kohtaa. En myöskään pysty nostamaan kissaa pöydälle noin pian, koska olen vielä rikki siitä tölväisystä. En jaksaisi samantien uutta.
Sama ongelma halventavien kommenttien kanssa. Jos minut esineellisestään, voi olla, että seksihalut lopahtavat siihen.
Aina ei tietenkään ole kyse noista tapauksista. Joskus ei vain jaksa tai ei kertakaikkiaan pysty henkisellä tasolla.
Antaisin mykkäillä rauhassa ja alkaisin pakkaamaan kamoja..
Vielä jonkun aikaa saat kieltäytyä, sitten muuttuu säännöt. Kun ette oikeasti halunneet sitä tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä. Kuitenkin, jos ehdotukset seksiin tulevat aina vähän aikaa (pari tuntia) sen jälkeen, kun toinen on sanonut minulle jotakin todella julmaa lytätäkseen minut, niin minä en kertakaikkiaan pysty seksiin hänen kanssaan siinä kohtaa. En myöskään pysty nostamaan kissaa pöydälle noin pian, koska olen vielä rikki siitä tölväisystä. En jaksaisi samantien uutta.
Sama ongelma halventavien kommenttien kanss
Meillä on ihan valtavan hyvä ja läheinen suhde MUUTEN. Kumpikaan ei todellakaan lyttää tai halvenna toista. Meillä on myös tosi paljon kaikkea muuta läheisyyttä, meillä ei vain ole seksiä koska mun mies ei sitä halua. Hänen haluttomuutensa johtuu jostain muusta, ei hän itsekään omien sanojensa mukaan tiedä mistä. Mutta yhtään helpommaksi se ei tilannetta mulle tee. Kai se on vain ihmisluonto että hakee syytä itsestään.
Joitakin ihmisiä ei ole luotu suhteeseen ja sinä olet yksi niistä. Tottakai välillä ei huvita mutta minusta ainakin omituista jos aluksi olet harrastaneet ja sitten yhtäkkiä loppuisi kuin seinään. Miltä sinusta tuntuisi jos yhtäkkiä miehesi ei haluasi sinua ja antaisi koko ajan pakit kun yrittäisit lähentyä? Syyttäisit häntä varmaan pettämisestä että hänellä toinen nainen
Saa kieltäytyä ja sehän jo tarkoittaa, että jotain on pielessä.
Tai sitten hommata vaan se kissa.