Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen aikuinen ei käsitä, ettei kaikkialla ole julkista liikennettä?

Vierailija
16.07.2024 |

Aina säännöllisin ajoin törmää näihin aikuisiin, jotka ihmettelevät toisten autoilua. Kuinka on varaa autoon, autoilu ei ole ekologista, autoilu on kallista yms. Kuinka vaikeaa on aikuisen käsittää, että vaikka siinä omassa kaupungissa voi hypätä vartin välein bussiin näin ei suinkaan ole Suomessa kaikkialla Monilla työmatka yksinkertaisesti vaatii oman ajoneuvon. Käykää joskus kaupungin ulkopuolella tutustumassa siihen julkiseen liikenteeseen, jossa bussi menee 20km kilometrin päässä lähtöpaikasta kerran vuorokaudessa suuntaansa. 

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tai sitten on julkinen liikenne, mutta ei just omalla asuinalueella. Mä asuin kerran 15 km päässä Oulun keskustasta, ja sieltä meni 3 bussivuoroa päivässä: aamulla, keskellä päivää ja iltapäivällä. Kummakos, jos vaikkapa kuskattiin teini-ikäistäkin harrastuksiin. Ei olisi sillä viimeisellä bussivuorolla edes päässyt mihinkään ja varsinkaan kotiin päin ei enää busseja kulkenut. Tai että kuljettiin autolla töihin tai kauppaan.

Vierailija
2/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen, joka ei ole käynyt maalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro miten on varaa autoon, jos joku kysyy. Miten monilla siis voi olla auto, joku sukuautoko vai rahakkaamman mukaan auto. Ehkä moni haluaisi maalle kaupungissa asuvista tai ajaa autolla, kuin haisevalla bussilla mennä, muttei ole varaa autoon tai on rajoitteet ettei uskalla ajaa.

Vierailija
4/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeinta on, että kaikkien suomalaisten arkeen vaikuttavia päätöksia ohjailevat ne, jotka itse asuvat ratikkareittien varrella.  Vielä syyllistävät ja tekevät asiasta kalliin, kun toiset joutuvat käyttämään omaa autoa.

Vierailija
5/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä Seinäjokea kauemmas kun talvisin ei kulje yhtään bussia sunnuntaisin:).  Siis Etelä-pohjanmaan pääkaupunki!

Vierailija
6/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole käynyt Lapissa, mutta tiedän millaista siellä on. Asioita voi tietää ilman omakohtaista kokemustakin.

Vierailija
7/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole käynyt Lapissa, mutta tiedän millaista siellä on. Asioita voi tietää ilman omakohtaista kokemustakin.

T. Nimimerkki "Liikenneministeriön suunnitteleva virkamies"

Vierailija
8/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pitäisi autoa ollenkaan, jos täällä olisi toimiva julkinen liikenne. Varsinkin kesällä bussit kulkevat huonosti keskusta-alueen ulkopuolelle. Työmatkoja varten ainakin mulla on pakko olla auto.

Terkuin Oulun Tuirasta.

Vierailija
9/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmiston äänestäjät ei tätä käsitä

Esim Marinin hallitus teki vuosituhannen suurimman polttoaineveronkorotuksen 8/2020

https://www.autoliitto.fi/uutiset/bensiiniin-taman-vuosituhannen-kovin-…

Vierailija
10/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pitäisi autoa ollenkaan, jos täällä olisi toimiva julkinen liikenne. Varsinkin kesällä bussit kulkevat huonosti keskusta-alueen ulkopuolelle. Työmatkoja varten ainakin mulla on pakko olla auto.

Terkuin Oulun Tuirasta.

Ja tähän tulee kohta joku muu oululainen kertomaan, miten "kaikki bussit kulkevat Tuiran kautta". Sehän ei auta, jos ne eivät mene sinne, mihin itse pitäisi päästä.

Menee mullakin busseja keskustaan tosi hyvin, monta tunnin aikana. Töihin kulkiessa vaan tarvii auton tai sitten rajattomasti aikaa (reilu vartti autolla vs. yli tunti kahdella bussilla).

-toinen oululainen

Vierailija
11/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kauan työelämää edessä, niin eikö kannattaisi muuttaa hyvien liikennemahdollisuuksien äärelle lähemmäksi työpaikaa asumaan?

Halpa asuminen maaseudulla ei ole mikään ihmisoikeus.

Vierailija
12/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalla kasvanut ja muutin ihmisten keskuuteen jo hyvin nuorena. Elämä on valintoja. Ennemmin maksan elämänlaadusta kuin kahdesta autosta, jotka eivät ainakaan elämänlaatua lisää omistettuina. Vuokraan auton jos sitä tarvitsen retkeilyyn tai muuhun.

Vierailija
13/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla edes maalla. Keskikokoisessa eteläsuomalaisessa kaupungissa, sisäinen paikallisliikenne olematon, lähimmälle bussipysäkille 2 km ja sieltä menee busseja harvoin. Reitit on keskustan bussiasemalta moottoritietä pitkin Helsinkiin. Jos olisit menossa jonnekin muualla, niin onnistuu vain Helsingin kautta. Kankean reittisuunnittelun ymmärtäisi, jos kyseessä olisi juna, jonka kiskot ei käänny rattia kääntämällä. Tosi harvoin tulee busseja käytettyä. 

Vierailija
14/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kauan työelämää edessä, niin eikö kannattaisi muuttaa hyvien liikennemahdollisuuksien äärelle lähemmäksi työpaikaa asumaan?

Entä jos se työpaikka on periferiassa ja haluaa asua kuitenkin lähempänä palveluita?

Vierailija
15/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen, joka ei osaa käyttää nettiä, ei kuuntele radioita tai katso tv:tä?

Vierailija
16/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen: tyhmä.

Vierailija
17/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maalla kasvanut ja muutin ihmisten keskuuteen jo hyvin nuorena. Elämä on valintoja. Ennemmin maksan elämänlaadusta kuin kahdesta autosta, jotka eivät ainakaan elämänlaatua lisää omistettuina. Vuokraan auton jos sitä tarvitsen retkeilyyn tai muuhun.

Siivoojana tarvitsen autoa, vaikka työpaikka on lähellä. Pitää siirtyä nopeasti kohteesta toiseen ja viedä välineitä mukanaan. 

Vierailija
18/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaan vaikka ei halua sinne kaupunkiin? Miksi sinne pitäisi kaikkien muuttaa? Eikä maaseudulla asuminen ole halpaa, halpaa on ehkä hankkia se koti mutta sitten tulee muut kulut päälle. Ja ihan oma valinta enkä valita, kunhan nyt vain kerron että onneksi on vielä valinnanvapaus ja meitä on onneksi moneen paikkaan asumaan.

Vierailija
19/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lapsellista ajatella, että kaikki voisivat asua isoissa kaupungeissa. Suomessa on kaksi isoa kaupunkia, joissa on hyvin toimiva joukkoliikenne: Helsinki ja Tampere. Lisäksi Turussakin on välttävä, mutta esim. raideliikenne seutukuntiin puuttuu. Useimmissa keskikokoisissa kaupungeissa joukkoliikenne on surkeaa.

Vierailija
20/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Täällä kulkee bussit ihan kohtalaisesti kouluvuoden aikana arkisin 7-17, kesällä taas vuoroja harvennettu ja viikonloppuisin ei mene yhtään bussia kesällä eikä talvella. Jos tuon bussireitin varrella sattuu asumaan ja saa menonsa sovitettua tuohon 7-17 välille niin ilman autoakin voi pärjätä. Itse en pärjäisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän