Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?
Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".
Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....
Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.
En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni.
Kommentit (641)
Ongelman ydin tässä ei ole seksin määrä, vaan miehen luonne. Jos painostaa seksiin, niin varmaan painostaa muihinkin asioihin eikä osaa ottaa toiveitasi huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Saa toki kieltäytyä, mutta kannattaa varautua siihen, että suhde saattaa pian siihen päättyä.
Siinä tapauksessa suhteen on aikakin päättyä.
Ei pitäisi koskaan kieltäytyä, muutenhan koko suhde on turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki kieltäytyä, mutta kannattaa varautua siihen, että suhde saattaa pian siihen päättyä.
Siinä tapauksessa suhteen on aikakin päättyä.
Tietysti, miksi jäädä haaleaan kaverisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Saa kieltäytyä ja sehän jo tarkoittaa, että jotain on pielessä.
Eikä tarkoita, että mikään olisi pielessä. Tarkoittaa vain, että suhteen osapuolet eivät välttämättä halua joka kerta samaan aikaan, mikä on normaalia, koska eihän kukaan halua koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku oikeasti, että jos ihminen on parisuhteessa, niin hän haluaa koko ajan seksiä 24/7?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku oikeasti, että jos ihminen on parisuhteessa, niin hän haluaa koko ajan seksiä 24/7?
En usko että kukaan luulee niin. Suurin osa kuitenkin varmaan luulee että se toinenkin haluaisi edes joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan luulee niin. Suurin osa kuitenkin varmaan luulee että se toinenkin haluaisi edes joskus.
Niinhän ap haluaakin joskus. Ja useimmat muutkin, jotka kieltäytyvät joskus seksistä, haluavat joskus.
Huomasitko edes, että tuo ensimmäisenä lainattu kommentti sanoi, ettei KOSKAAN pidä kieltäytyä? Mikä on järjetöntä, koska kukaan ei halua ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ap haluaakin joskus. Ja useimmat muutkin, jotka kieltäytyvät joskus seksistä, haluavat joskus.
Huomasitko edes, että tuo ensimmäisenä lainattu kommentti sanoi, ettei KOSKAAN pidä kieltäytyä? Mikä on järjetöntä, koska kukaan ei halua ihan koko ajan.
Meillä joillain ei ole mahdollisuutta kieltäytyä seksiä silloin harvoin kun sitä meille suodaan.
En tiedä kuinka monella teillä kommentoijista on omakohtaista kokemusta siitä kun oma puoliso ei halua juuri koskaan. Onko teillä kokemusta siitä miltä se jatkuva torjutuksi tuleminen tuntuu. Siitä miten se vaan tuhoaa kaiken itsetunnon, hitaasti mutta varmasti. Siitä miten et vaan voi tehdä mitään, koska mikään mitä sinä teet tai jätät tekemättä ei saa sun puolisoa haluamaan yhtään enempää.
Taas naiset ja heidän "värkkinsä"! Tehdäänhän sitä tarvittaessa 8 tuntia vaikeaa ja raskasta työtäkin itse kukin ja sitten ei muka jaksaisi sitä pariminuuttista mikä asiassa keskimäärin menee erään nettitiedon mukaan. Voi juma! Järvi ei soutaen edes kulu. Eri asia Jos on puhkikulunut kintaan raato. Silloin pitää korjailla vähän aikaa...
Sinulla ei ole muuta arvoa miehelle kuin seksi joten on ymmärrettävää että seksin pihtaaminen suututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä joillain ei ole mahdollisuutta kieltäytyä seksiä silloin harvoin kun sitä meille suodaan.
En tiedä kuinka monella teillä kommentoijista on omakohtaista kokemusta siitä kun oma puoliso ei halua juuri koskaan. Onko teillä kokemusta siitä miltä se jatkuva torjutuksi tuleminen tuntuu. Siitä miten se vaan tuhoaa kaiken itsetunnon, hitaasti mutta varmasti. Siitä miten et vaan voi tehdä mitään, koska mikään mitä sinä teet tai jätät tekemättä ei saa sun puolisoa haluamaan yhtään enempää.
No siitähän tässä juuri puhutaan, että puoliso ei saisi painostaa sinua seksiin vaan sinulla pitäisi olla sama mahdollisuus kieltäytyä seksistä kuin kaikilla muillakin, riippumatta siitä, "suodaanko" seksiä harvoin vai usein. Vaikka saisit seksiä vain kerran kymmenessä vuodessa, sinulla on silti oikeus kieltäytyä siitä silloinkin. Jos sinun kokemuksesi on se, että puoliso pakottaa tai painostaa sinua seksiin, niin sinulla on sama ongelma kuin ap:lla.
Pakotetuksi tai painostetuksi joutuminen on paljon pahempaa kuin torjutuksi tuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole muuta arvoa miehelle kuin seksi joten on ymmärrettävää että seksin pihtaaminen suututtaa.
Sit miehet ihmettelee, miksi niin moni nainen on mieluummin sinkku :D ja valittaa, että naiset kaikki jahtaa vain harvoja eliittimiehiä. (Eliittimies = mies, joka näkee naisissa muutakin arvoa kuin seksi)
"Pakotetuksi tai painostetuksi joutuminen on paljon pahempaa kuin torjutuksi tuleminen."
Ja tässäkin ollaan taas ytimessä. Onko se pakottamista tai painostamista jos vaikka kertoo kuinka pahalta se itsestä tuntuu kun puoliso ei halua sinua? Saanko sanoa että tunnen itseni epäviehättäväksi ja suorastaan arvottomaksi kun edes se yksi ihminen joka sanoo rakastavansa minua ei halua minua? Entä jos puoliso kokeekin sen painostamisena vaikka sellaiseksi sitä ei ole tarkoitettu, vaan aidoksi keskustelunavaukseksi kipeästä aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
"Pakotetuksi tai painostetuksi joutuminen on paljon pahempaa kuin torjutuksi tuleminen."
Ja tässäkin ollaan taas ytimessä. Onko se pakottamista tai painostamista jos vaikka kertoo kuinka pahalta se itsestä tuntuu kun puoliso ei halua sinua? Saanko sanoa että tunnen itseni epäviehättäväksi ja suorastaan arvottomaksi kun edes se yksi ihminen joka sanoo rakastavansa minua ei halua minua? Entä jos puoliso kokeekin sen painostamisena vaikka sellaiseksi sitä ei ole tarkoitettu, vaan aidoksi keskustelunavaukseksi kipeästä aiheesta?
Mitä aloituksessa oikeasti sanotaan: No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... Tämä on painostamista, ei mitään keskustelun herättelyä kipeästä aiheesta.
Ja ylipäätään, jos ihmisestä "tuntuu pahalta" joka kerran, kun kumppani ei satu haluamaan täsmälleen samalla hetkellä kuin hän, vaikka heillä on muuten säännöllinen seksielämä (aloituksen mukaan kerran viikossa tai useammin) ja tätä pahaa oloa pitää joka ikinen kerta päästä syötämään kumppanin niskaan, niin kyllä se aika kovasti painostukselta kuulostaa. Jos ihminen on parisuhdekelpoinen, niin hänen pitäisi pystyä käsittelemään se pieni pettymys, ettei seksiä saa aina, kun itse haluaa, vaan yhteisestä päätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Taas naiset ja heidän "värkkinsä"! Tehdäänhän sitä tarvittaessa 8 tuntia vaikeaa ja raskasta työtäkin itse kukin ja sitten ei muka jaksaisi sitä pariminuuttista mikä asiassa keskimäärin menee erään nettitiedon mukaan. Voi juma! Järvi ei soutaen edes kulu. Eri asia Jos on puhkikulunut kintaan raato. Silloin pitää korjailla vähän aikaa...
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aloituksessa oikeasti sanotaan: No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... Tämä on painostamista, ei mitään keskustel
Joo no meillä on vain aloittajan kertomus eikä hänkään ole aloitusta enempää tainnut osallistua keskusteluun joten provoksi epäilen. Minä en ole keskustellut aloittajan tilanteesta vaan puolison haluttomuudesta yleensä ottaen. Omassa suhteessani puolison haluttomuus on ihan toisella tasolla kuin että viikoittain olisi seksiä.
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi hyvin tärkeänä ja olennaisena osana. Miksi ihmiset sitten menevät yhteen, parisuhteeseen, jos eivät halua seksiä? Voi toki kieltäytyä, mutta sitten kannattaa tähyillä muualle ja erota. Tai suoda toiselle syrjähypyt.
Anteeksi, mutta kuka ees "kysyy/pyytää" seksiä? Hyh hyh. Yleensä tilanne ajautuu siihen ihan luonnollisesti kun toista pitää hyvänä, jne. Sit jos ei etene seksiin, nii sitte ei. Ei siinä mitään paineita tai pyytelemisiä pitäisi olla.
Seksistä kieltäytyminen on lupa lähteä huariin.