Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi parisuhteessa ei muka saisi kieltäytyä seksistä?

Vierailija
12.09.2025 |

Aiemmassa parisuhteessani jouduin kokemaan pitkään henkistä väkivaltaa ja seksuaaliväkivaltaa. Jos muutamaan päivään ei ollut ollut seksiä ja kehtasin kieltäytyä, mies suuttui, uhkaili erolla, aloitti mykkäkoulun yms. Usein sitten suostuin lopulta, koska se oli "helpompaa".

Nyt kun olen taas parisuhteessa, kauhukseni olen huomannut että sama alkaa toistumaan (ei yhtä pahana ainakaan vielä) vaikka olen vielä kertonut kokemuksistani. Mies suorastaan suuttui, kun kerroin mitä olen joutunut kokemaan ja aluksi emme harrastaneet heti seksiä. No nykyään jos kieltäydyn niin mies suuttuu, uhriutuu, syyllistää ja aloittaa mykkäkoulun. Puhunut miten en ajattele yhtään häntä ja kerran jopa sanoi että minun pitäisi tehdä kompromissi tarkottaen että pitäisi suostua... läheisyydenkin pitää aina johtaa seksiin, joten sekin tuntuu ahdistavalta kun tietää että tämähän ei riitä. Tuntuu ettei minua taaskaan arvosteta ja luullaan että minä olen omaisuutta minkä voi ottaa....

Kummassakaan suhteessa ei ole ikinä ollut pitkää aikaa ilman seksiä, varmaan max viikko.

En tiedä sitten, että johtuuko tämä minusta kun en pysty puolustamaan tarpeeksi itseäni. 

Kommentit (641)

Vierailija
461/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä aikanen haluttomuus täytyy hoitaa, mutta tässä ei nyt sellaisesta tilanteesta ollut kysymys. Tosin veikkaisin, että kohta on, koska tuo käytös on henkistä väkivaltaa. Kai joku mieheistä voisi tuohon tapaan ilmaista asia, niin puuttua? Tuossa on nyt aivan katastrofin ainekset ilmassa?  

Haluttomuutta ei tarvi hoitaa jos se haluton ihminen ei sitä ongelmaksi koe. Aivan yhtä hyvin voisi sanoa että halukkuus olisi hyvä hoitaa pois. 

Vierailija
462/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sitä seksiä saa muualtakin kuin kotoa,

Jos sieltä ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia te naitte (kusetatte suhteeseen) näitä miehiä, jotka on seksuaalisesti aktiivisia, kun te itse ette ole? Ja vielä tiedätte vielä sen?

Sellaisia miehiä on pilvin pimein, mille riittää vähempikin. Ei tarvitse nussia joka toinen päivä, eikä edes viikko. Heillä on samat tarpeet.

Siitä tulee ero, kun mennään huijaamalla yhteen. Tietysti se on pettymys sille osapuolelle, jota on kusetettu. Älkää pettykö, jos olette itse aiheuttaneet tilanteen.

Harkitkaa kahdesti, mitä olette valmiit valehtelemaan saadaksenne sen unelmien kumppanin haaviin. Totuus paljastuu ennen pitkää.

Miehet ovat ne jotka huijaavat, kun alkuun ovat huomaavaisia ja romanttisia. Kun romantiikka loppuu niin loppuu haluatkin. Niin petaa kuin makaa. 

Vierailija
464/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen haluaa 0 lasta ja toinen 3 lasta, suhde ei toimi.

Jos toinen haluaa toista 3 kertaa viikossa, ja toinen 3 kertaa vuodessa, suhde ei toimi.

Jne.

Erilaiset tarpeet = syy erota.

Vierailija
465/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ymmärtänyt, että av-mammat lopettavat seksin yksipuolisesti ja ihmettelevät, kun avioliitto kariutuu ja miehet pettää :D. Joku varmaan on teidän kanssa pelkän nipotuksen kuuntelun ilosta.

Yleensä se on nainen joka lähtee. Ja syynä usein se, että hellyys ja romantiikka on loppunut. 

Vierailija
466/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan miehiä

Vierailija
467/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia te naitte (kusetatte suhteeseen) näitä miehiä, jotka on seksuaalisesti aktiivisia, kun te itse ette ole? Ja vielä tiedätte vielä sen?

Sellaisia miehiä on pilvin pimein, mille riittää vähempikin. Ei tarvitse nussia joka toinen päivä, eikä edes viikko. Heillä on samat tarpeet.

Siitä tulee ero, kun mennään huijaamalla yhteen. Tietysti se on pettymys sille osapuolelle, jota on kusetettu. Älkää pettykö, jos olette itse aiheuttaneet tilanteen.

Harkitkaa kahdesti, mitä olette valmiit valehtelemaan saadaksenne sen unelmien kumppanin haaviin. Totuus paljastuu ennen pitkää.

Miehet ovat ne jotka huijaavat, kun alkuun ovat huomaavaisia ja romanttisia. Kun romantiikka loppuu niin loppuu haluatkin. Niin petaa kuin makaa. 

Eli ne halut loppuvat heti, kun oppivat naisen tuntemaan paremmin...

Vierailija
468/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan miehiä

Ei ketään kiinnosta

Vierailija
469/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ymmärtänyt, että av-mammat lopettavat seksin yksipuolisesti ja ihmettelevät, kun avioliitto kariutuu ja miehet pettää :D. Joku varmaan on teidän kanssa pelkän nipotuksen kuuntelun ilosta.

Henkilö, joka pettää ei kykene aidosti välittämään tai rakastamaan. Suhteessa on ollut alunperinkin pettäjästä johtuvia ongelmia, jotka ovat ajaneet haluttomuuteen.

Vierailija
470/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kumpikin osapuoli saa kieltäytyä, jos ei sillä hetkellä ole sillä tuulella tai on jotain muuta tärkeää tekemistä. Ihan niin kuin saa kieltäytyä mistä tahansa muustakin yhteisestä tekemisestä, jos hetki ei ole hyvä. Nykyinen mieheni on minusta tosi kivasti sanonut, että jos hän vihjaa sänkypuuhista eikä minua huvitakaan, hän saattaa vähän aikaa mököttää, mutta se ei ole niin vaarallista. Edellinen mies alkoi heti uhota vieraissa käymisellä, jos rohkenin olla väsynyt tms.

Minun vaimoni itki yksin pimeässä kun kieltäydyin liian monta kertaa.

Minkäs teet kun ei huvita. :)

Vierailija
471/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä valitset tuollaisia miehiä. Miksi? Miksi et valitse kumppania, joka arvostaa ja kunnioittaa sinua? Jos nyt muistelet suhteen alkuaikoja, oli todennäköisesti jotain merkkejä tuosta jo silloin. Siis epäkunnioittavaa käytöstä tms. Ensi kerralla ota ne merkit tosissasi ja usko kun ihminen kertoo sinulle millainen on.

Vierailija
472/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on nainen joka lähtee. Ja syynä usein se, että hellyys ja romantiikka on loppunut. 

Hellyys ja romantiikka loppuu kun nainen lopettaa yksipuolisesti seksin

Vierailija
473/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää hyvät ihmiset nyt ymmärtää ettei nainen ole seksuaalinen olento.

Vierailija
474/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki kieltäytyä, mutta kannattaa varautua siihen, että suhde saattaa pian siihen päättyä. 

Eipä ole suuri menetys. Parempi yksin kuin väkivaltaisessa suhteessa.

Vierailija
475/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvassa torjutuksi tulemisessa on pahinta se mitä se tekee omalle itsetunnolle. Se vaan on aika musertavaa. Jos edes oma puoliso ei halua mua, olen varmaankin äärimmäisen epäviehättävä. Olen itsekin ollut yllättynyt siitä kuinka voimakkaasti olen siihen reagoinut, se viiltää syvältä. Siinä joutuu kyllä tekemään todella paljon töitä itsensä kanssa että ei antaisi sen näkyä mitenkään sille puolisolle. Kaikki ei siinä selvästikään onnistu. 

Uskon kyllä. Kuitenkin, jos ehdotukset seksiin tulevat aina vähän aikaa (pari tuntia) sen jälkeen, kun toinen on sanonut minulle jotakin todella julmaa lytätäkseen minut, niin minä en kertakaikkiaan pysty seksiin hänen kanssaan siinä kohtaa. En myöskään pysty nostamaan kissaa pöydälle noin pian, koska olen vielä rikki siitä tölväisystä. En jaksaisi samantien uutta.

Sama ongelma halventavien kommenttien kanss

Jätä se. Minäkin jätin.

Vierailija
476/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität laittaa miehesi maksamaan ja kärsimään omista virheistäsi exän kanssa. Parisuhteessa tärkeintä on seksi, koska muuten ollaan vain kavereita. Tosin otan nyt esille tabun, eli varsinkin vanhempien suomalaisten naisten käyttämän sairaan tekniikan, eli seksillä kontrolloinnin, kiristämisen ja manipuloinnin.

Vierailija
477/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nainen saa kieltäytä seksistä ihan niin kuin mieskin saa kieltäytyä antamasta naiselle rahojaan käyttöön.

Mieskin periaatteessa saa kieltäytyä seksistä mutta jos nainen haluaa sekaiä ja mies ei niin aivan varmasti nainen jättää miehen ja tuhiaa parisuhteen kun naisen on parisuhteessa aina saatava seksiä niin paljon/vähän kun nainen itse haluaa ja miehen pitää haluat juuro niin paljon/vähän kun nainen haluaa välittämättä haluaako itse tai eikönhalua ollenkaan

Vierailija
478/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi kieltäytyä. En minä ainakaan ole parisuhteen alkaessa allekirjoittanut mitään sopimusta, jossa annan toiselle jonkun käyttöoikeuden kehooni.

Eikä toinenkaan varmaan allekirjoittanut sopimusta että hänen kehonsa olisi vain sinun käytettävissä?

Monogamia on parisuhteen perusajatus. S eksiorjuus ei, ja se on myös lain vastaista. 

Mutta ehdottomasti tehkää nämä sopimukset etukäteen. In fact, kirjoittakaa odotuksenne ja vaatimuksenne jo tinder bioonne, niin ei tuhlata kenenkään aikaa. Mies kirjoittaa että seksivaade 1-2 kertaa viikossa tai mitään suhdetta ei tule, ja nainen kirjiottaa "perus ihmisoikeuksien kunnioittaminen" ja mitään suhdetta ei tule :D Hah hah

Seurustelkaa keskenänne, r aiskarit

Ei siinä olla toista parisuhdetta hakemassa vaan seksiä. Vähän sama kun ei voisi käydä syömässä ulkona vaan vaimon pitää valmistaa ruoka, tai mies nähköön nälkää.

Vierailija
479/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa, lahna. Itse esitätte ja lupaatte, että seksiä olisi suhteessa. Kuitenkin hyvin pian avoliitto muuttuu miehen kannalta työsuhteeksi, koska pitää tehdä suurin osa kotitöistä (miesten työt ja puolet naisten töistä), pitäisi olla lohduttamassa ja halimassa naista kun se itkee rxä-traumojaan, mutta jos ehdottaakin että pidetään kivaa ja harrastetaan seksiä, niin on sovinistisika jne. Ei ihme että mies masentuu sellaisessa suhteessa ja lähtee pian baareihin oluelle. Siinä sitten nainen voi uhriutua että miehestä kuoriutui hirviö, vaikka itse oli se ainoa asia, joka miehen elämässä muuttui ja muutti miehen huonommaksi.

Vierailija
480/641 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kai miehellekin noloa jos nainen joutuu antamaan "säälipimppaa"?

Tosissasiko kuvittelet, että nainen oikeasti haluaa tulla saman miehen siittämäksi sata, tuhat, 10 000 kertaa? Ennenkin puhuttiin aviovelvollisuudesta eikä siitä, että miten kivaa on tulla siitetyksi tai harrastaa seksiä. Ja tietysti paremmissa piireissä tällaita velvollisuutta ei ollut ollenkaan, ainoastaan perijän tuottaminen ja sen ulkopuolella sai tehdä mitä halusi. Mies kävi usein porttoloissa ja nainen ajatteli että hyvä kun pysyy poissa.

Just tämä, nainen ei halua tulla miehen siittämäksi kertaakaan. Ymmärtäkää se nyt miehet.