Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1910)
Vierailija kirjoitti:
Jaa tästäkin ketjusta tuli sitten muiden kuin yksinäisten ketju. Jos nautit jatkuvasta yksinolosta ja kontaktien puutteesta niin sitten et taida olla yksinäinen? Joten miksi tulet keskustelemaan yksinäisten ihmisten arkisten asioiden jutteluketjuun? En minäkään mene anonyymeihin alkoholisteihin absolutistina kertomaan miten mukavaa on olla juomatta ja oikein helppoakin, kun vain asennoituu oikein. Sillähän ei tietenkään ole mitään merkitystä että en nauti alkoholin mausta enkä sen tuomasta tunteesta.
Se on todettu jo moneen kertaan, että yksinäisyyttä on monen laista. Sun yksinäisyys ei määritä muiden yksinäisyyttä, etkä sä ole pätevä arvostelemaan muiden tarvetta kirjoittaa tänne. Jos sua ärsyttää muiden kirjoitukset, niin älä lue. On täällä muitakin ketjuja, tai voit jopa aloittaa ihan uuden.
Noista liukuovista. Minä taas olen se jonka kohdalla ne monesti jää aukeamatta ja on ihan sama vaikka pakittelen ja kävelen siihen uudelleen ja yritän heilutella kättä jne niin ovet ei aukea ennen kuin siihen saapuu joku toinen sisälle menijä.
Eikä siis ole vain yhdet tietyt ovet vaan tuota sattuu missä milloinkin.
Sukulaiseni äityi taas juopottelemaan, minkä seurauksena alaikäiset lapsensakin kärsivät. Tunnen asian edessä suurta voimattomuutta ja yksinäisyyttä. En voi puhua asiasta kellekään, kun minulla ei ole ketään niin läheistä ihmistä. Ja kyllä, tein jo lastensuojeluilmoituksen.
Otin viikko sitten kirpputorilta pöydän ja kävin tänään viemässä sinne vähän lisää tavaraa. Ei minulla paljoa myytävää ole, mutta olisi hyvä päästä niistä vähistäkin ylimääräisistä eroon. Vajaassa viikossa oli jo mennytkin yli 40 euron edestä tavaraa.
Ei tuossa mitään ihmeellistä ollut vaan siinä, että peräti kaksi vierasta ihmistä puhutteli minua ystävällisesti.
Tuon jälkeen menin Prismaan, ja siellä eräs vanha pieni mamma kysyi minulta, eikö täällä ole mannaryynipuuroa. Olihan siinä ja annoin sen hänelle käteen. Tuli hyvä mieli, kun olin niin kiltin ja asiallisen näköinen, että vieraatkin ihmiset pitivät minua keskustelukelpoisena.
En pidä sitä itsestään selvänä asiana, koska olen lähtöisin rutiköyhästä alkoholistiperheestä, koulukiusattu ja pahoinpidelty ja melkein kaiken mahdollisen pahan elämässäni kokenut, kuten aiemmin jo kerroin yhdessä viestissäni.
Vierailija kirjoitti:
Otin viikko sitten kirpputorilta pöydän ja kävin tänään viemässä sinne vähän lisää tavaraa. Ei minulla paljoa myytävää ole, mutta olisi hyvä päästä niistä vähistäkin ylimääräisistä eroon. Vajaassa viikossa oli jo mennytkin yli 40 euron edestä tavaraa.
Ei tuossa mitään ihmeellistä ollut vaan siinä, että peräti kaksi vierasta ihmistä puhutteli minua ystävällisesti.
Tuon jälkeen menin Prismaan, ja siellä eräs vanha pieni mamma kysyi minulta, eikö täällä ole mannaryynipuuroa. Olihan siinä ja annoin sen hänelle käteen. Tuli hyvä mieli, kun olin niin kiltin ja asiallisen näköinen, että vieraatkin ihmiset pitivät minua keskustelukelpoisena.
En pidä sitä itsestään selvänä asiana, koska olen lähtöisin rutiköyhästä alkoholistiperheestä, koulukiusattu ja pahoinpidelty ja melkein kaiken mahdollisen pahan elämässäni kokenut, kuten aiemmin jo kerroin yhdessä viestissäni.
Kaltaisiasi on useita. Siksipä meidän sotealue päättikin nyt pienentää psykpotilaiden osastoja ja irtisanoa 19 työntekijää kaikilta osastoilta, eli LASTEN JA NUORTEN psykosastoilta että aikuisilta. Kyllä pistää niin vihaksi ettei ole sanoja!!
Mielenterveyshoito on kyllä karmeassa jamassa nykyään. Pitää vain toivoa ettei itselle iske hulluus.
Ostin tänään uuden viherkasvin, on kaunis. Laitoin sen lähelle ikkunaa muiden viherkasvien eli sille uusien kavereiden viereen. Saavat tutustua. Olohuone näyttää melkein viidakolta. Yksinäiselle iloa tästä uudesta luontokappaleesta, jota saa hoitaa ja jolle saa puhua.
Hyvät fantasiat tulilla, niin jaksaa =3
Kävin tänään hammaslääkärissä. Lähes 600 euroa maksoi. Ankeaa mieltä on. On tässä kuollutkin läheistä lähiaikoina. Pitkä päivä muutenkin tänään. Heräsin tänään jo viideltä.
Jaa tästäkin ketjusta tuli sitten muiden kuin yksinäisten ketju. Jos nautit jatkuvasta yksinolosta ja kontaktien puutteesta niin sitten et taida olla yksinäinen? Joten miksi tulet keskustelemaan yksinäisten ihmisten arkisten asioiden jutteluketjuun? En minäkään mene anonyymeihin alkoholisteihin absolutistina kertomaan miten mukavaa on olla juomatta ja oikein helppoakin, kun vain asennoituu oikein. Sillähän ei tietenkään ole mitään merkitystä että en nauti alkoholin mausta enkä sen tuomasta tunteesta.