Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (4281)
Vierailija kirjoitti:
Äitini täyttäisi tänään 106 vuotta. Vein kynttilän pihalyhtyyn entisen kotitalomme pihalle. Kuvittelen, että äiti voi katsella sitä keittiön ikkunasta.
Minä puhun kuolleille läheisilleni usein ääneen, ja kun käyn valokuvien vieressä, juttelen heille pitkään. Aina iloisesti, että mulla on kaikki täällä hyvin. Kerron uutisia ja mitä kuuluu lapsille ja lapsenlapsille ja lapsenlapsenlapsille. Näin ketju ei katkea. Säälittävää, mutta mulle tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Äitini täyttäisi tänään 106 vuotta. Vein kynttilän pihalyhtyyn entisen kotitalomme pihalle. Kuvittelen, että äiti voi katsella sitä keittiön ikkunasta.
Ikävä äitiä.Sen Karjala juttuja.7 vuotta sitten kuoli.Samuli Putro laulaa siitä kauniisti.
Tänään laitoin lopultakin callunat parvekelaatikkoon petunioiden tilalle. On ollut niin voimakas pohjois/luoteistuuli viime päivinä, että petunioista meni oksia poikki. Tyytyväinen olo nyt, kun sain jotain toimeksi.
Jotkut täällä puhui, ettei tarvitse toisten huonoa ja ala-arvoista käytöstä sietää. Mun tarvitsee, jos haluan pitää työni. Ottaa voimille ja psyykkeeni päälle toisen käytös. Eikä töissäni ole työsuojeluvaltuutettua.
Paha olo on näin yksin ollessani kotonakin. Mä pystyn erittäin hyvin samaistumaan häneen jota maallitetaan täällä jatkuvasti.
Näin vapaa-ajalla on mukavia asioita, mutta en tiedä kauanko jaksan tätä samaa rataa elää. Raskasta ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut täällä puhui, ettei tarvitse toisten huonoa ja ala-arvoista käytöstä sietää. Mun tarvitsee, jos haluan pitää työni. Ottaa voimille ja psyykkeeni päälle toisen käytös. Eikä töissäni ole työsuojeluvaltuutettua.
Paha olo on näin yksin ollessani kotonakin. Mä pystyn erittäin hyvin samaistumaan häneen jota maallitetaan täällä jatkuvasti.
Näin vapaa-ajalla on mukavia asioita, mutta en tiedä kauanko jaksan tätä samaa rataa elää. Raskasta ainakin on.
Teillä on siis tosi pieni työpaikka, kun ei työsuojeluvaltuutettua ole. Kaikkea ei tarvitse sietää. Voitko keskustella esimiehen kanssa? Onko mitään mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa, jos oloja ei saa kuntoon?.
Itse aikoinaan jouduin lähtemään kiusaajan takia, olin kolmas lähtijä samasta syystä. H i u k a n harmitti, kun tuo kiusaaja lähti piakkoin itsekin. Yksi meistä kolmesta palasi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on siis tosi pieni työpaikka, kun ei työsuojeluvaltuutettua ole. Kaikkea ei tarvitse sietää. Voitko keskustella esimiehen kanssa? Onko mitään mahdollisuutta vaihtaa työpaikkaa, jos oloja ei saa kuntoon?.
Itse aikoinaan jouduin lähtemään kiusaajan takia, olin kolmas lähtijä samasta syystä. H i u k a n harmitti, kun tuo kiusaaja lähti piakkoin itsekin. Yksi meistä kolmesta p
Mä tunnen olevani umpikujassa, kun en näe mitään hyviä ratkaisuja miten saisin parannettua työuraani tai miten muuttaa elämäni suuntaa. Keskusteluja ollaan käyty ja ainut ratkaisu olisi sulkea koko paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aikoinaan jouduin lähtemään kiusaajan takia, olin kolmas lähtijä samasta syystä. H i u k a n harmitti, kun tuo kiusa
Tsemppiä ja hyvää yötä :)
Toisaalta sivusta tähän totean, että monesti niitä ikäviä tyyppejä siedetään töissä käytöksestään huolimatta. Joistakin valittavat ne jotka uskaltavat, mutta se ei johda mihinkään. Moni ei edes uskalla puhua mitään jos oletus on, ettei tilanne tuo mitään hyvää. Läheiseni elämää, kun töihin liittyen mietin niin melkoisia persoonia jotkut siellä ovat.
Kävin äsken savukkeella ( huono tapa - tiedän ) ja näin kauniin kaurisperheen nurmialueella. En osaa paheksua, vaikka vähän taisivat mutustella pihakasveja. Nuoret vasat olivat todella kauniita eläimiä.
Muutin kaupungin keskustasta kehyskuntaan ja olen tyytyväinen, että jokaisesta ikkunasta näkyy paljon luontoa ja eläimiä pyörii paljon pihapiirissä oravista ja rusakoista lähtien. Ihan kerrostalo.
Unirytmi mennyt täysin sekaisin, heräsin kuudelta illalla. Olen jäänyt koukkuun nettipokeriin ( ilmaispeli, ei rahaa ), menee taas tod.näk. yö pelatessa. Naurettavaa, miten paljon häviö voi harmittaa - olen miettinyt väistämättä uhkapelaajien ongelmia, jotka oikeasti häviävät koko omaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken savukkeella ( huono tapa - tiedän ) ja näin kauniin kaurisperheen nurmialueella. En osaa paheksua, vaikka vähän taisivat mutustella pihakasveja. Nuoret vasat olivat todella kauniita eläimiä.
Muutin kaupungin keskustasta kehyskuntaan ja olen tyytyväinen, että jokaisesta ikkunasta näkyy paljon luontoa ja eläimiä pyörii paljon pihapiirissä oravista ja rusakoista lähtien. Ihan kerrostalo.
Unirytmi mennyt täysin sekaisin, heräsin kuudelta illalla. Olen jäänyt koukkuun nettipokeriin ( ilmaispeli, ei rahaa ), menee taas tod.näk. yö pelatessa. Naurettavaa, miten paljon häviö voi harmittaa - olen miettinyt väistämättä uhkapelaajien ongelmia, jotka oikeasti häviävät koko omaisuutensa.
https://pelirajaton.fi/?gad_source=1&gad_campaignid=8636624829&gclid=EA…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun kuolleille läheisilleni usein ääneen, ja kun käyn valokuvien vieressä, juttelen heille pitkään. Aina iloisesti, että mulla on kaikki täällä hyvin. Kerron uutisia ja mitä kuuluu lapsille ja lapsenlapsille ja lapsenlapsenlapsille. Näin ketju ei katkea. Säälittävää, mutta mulle tarpeellista.
Näistä ei kannata puhua työpaikan kahviporukassa, pidetään heti seinähulluna idioottina. Laumat juoksevat hameet korvissa kaikkien puolesta, mehän olemme kaikki samanarvoisia?
Me sisarusten kesken puhumme usein äidistä ja isästä, mitä he tähän ja tähän asiaan ehkä sanoisivat. Usein jollekin pulpahtaa mieleen äidin murresanoja ja minä uskon että taas "herätettiin" isä ja äiti :) Isä ei tykännyt, että puhelimessa turhaan rahaa poltetaan, aina piti olla asiaa :D
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille!
Miten sinun päiväsi on kulunut?
Tänään yksinäisyys on vyörynyt hyökyaallon lailla niskaan ja ajattelin kokeilla kirjoitella tähän ketjuun. Monen viesteissä on paljon asioita, joihin voin samaistua. Niin lakanoiden ostot, kehtaanko soittaa muuten vaan - mietinnät ja moni muukin asia. Toisaalta lohduttavaa, etten ole "yksin yksinäisyydessäni" ja toisaalta harmittaa muidenkin puolesta, kun tietää mitä tämä yksinäisyys on.
Miten te meinasitte viettää illan?
Itse lähden kohta käymään kaupassa ja yritän taas kerran, keksiä jonkin hyvän ruoan, jonka osaisin tehdä vain yhden ihmisen tarpeisiin. Vaikka on paljon yksin vietettyjä vuosia, niin en vaan opi tekemään järjellä yhdelle ihmiselle ruokaa.
Mitä ruokia te yleensä teette?
Mikä on mielestäsi parasta "lohtu mättöä" yksinäiseen iltaan?
Pizzaa ja sämpylöitä omasta uunista.
Mä tein just tämmöstä. Aivan ihana ja simppeli!
Vierailija kirjoitti:
Mä tein just tämmöstä. Aivan ihana ja simppeli!
Enpä ole moista ennen nähny. Täytyy joskus koklata.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sivusta tähän totean, että monesti niitä ikäviä tyyppejä siedetään töissä käytöksestään huolimatta. Joistakin valittavat ne jotka uskaltavat, mutta se ei johda mihinkään. Moni ei edes uskalla puhua mitään jos oletus on, ettei tilanne tuo mitään hyvää. Läheiseni elämää, kun töihin liittyen mietin niin melkoisia persoonia jotkut siellä ovat.
Kokemukseni mukaan se ikävä tyyppi on valitettavan usein yrittäjä itse. Siihen todellakin lienee syynsä miksi uraputkea ei ole kenenkään alaisena tullut.. Tuollaisessa pienessä firmassa on harvinaisen kurja olla töissä jos (tai siis kun) yrittäjä on sitä laatua ettei oikein tiedä olisiko lintu vaiko kala eli tänään tehdään näin ja huomenna onkin toinen toimintamalli josta luonnollisestikaan ei infota vaan ainoastaan raivotaan kun tänään tehdään edelleen niin kuin eilen sovittiin. Lisäksi etenkin naistyöporukassa käy nopeasti niin, että joku alkaa (tai joutuu) yrittäjän bestikseksi joka sitten on kaiken arvostelun ulkopuolella eli muut saa kantaa vastuun tämänkin tekemisistä ja aina on se yksi silmätikku jonka syyksi kaikki mahdollinen ja mahdoton kaadetaan. Yhteishenkeä ei siis ole minkäänlaista vaan lopulta kaikki kyräilee toisiaan.
Hupaisinta on, että tuollainen työnantaja kehtaa vielä kitistä ettei hyviä työntekijöitä saa mistään. Kyllä niitä saa ja hänelläkin sellaisia oli, mutta nämä savustettiin yksi kerrallaan ulos jollain verukkeella.
Ruokasuosituksista puheenollen. Se marry me- chicken oli minusta ihan tosi hyvää! Ei siis niin haitannut että sitä riitti viikonlopun + alkuviikon lisäksi vielä keskiviikollekin yksi ihan ronski annos. Jouduin vähän säätämäänkin, koska eihän mulla sitten ollutkaan timjamia vaikka toisin luulin joten korvasin sen yrttisekoituksella jossa sitäkin on. Se saattoi tietty olla hyväkin muutos, koska tuo provencen sekoitus on minusta aivan ihanaa eli mikään ruoka ei ole ikinä pahaa mihin sitä laittaa.
Itse hankin seuraa pyöräreissuilleni ostamalla kameran ja laitan YouTubeen koosteen matkasta. Aika harva niitä videoita katsoo ja kukaan ei (onneksi) kommentoi, mutta jotenkin hauskempi käydä paikoissa, kun voi kertoa niistä reissuista jollekin, olkoonkin se joku anonyymi netissä.
Empä tiedä kuuluuk ikämiehet ollenkan tänne ?
Vierailija kirjoitti:
Itse hankin seuraa pyöräreissuilleni ostamalla kameran ja laitan YouTubeen koosteen matkasta. Aika harva niitä videoita katsoo ja kukaan ei (onneksi) kommentoi, mutta jotenkin hauskempi käydä paikoissa, kun voi kertoa niistä reissuista jollekin, olkoonkin se joku anonyymi netissä.
Hauska. Joku juttu oli muistisairaista, että tunnistivat kyllä, kun näytettiin kuvia kotikonnuiltaan.