Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?

Kommentit (1671)

Vierailija
1641/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä tuosta peukutuksesta. Ei tekniikalla tai säännöillä saada ihmisiä paimennettua. Onhan täällä säännöt. Ei kelpaa nekään.

Miksi ihmisiä pitäisi paimentaa? 

Mäkään en ymmärrä miksi. Kun ajat kaatopaikan ohi, et reagoi siihen, mutta kun tulet kauniin maiseman tai ihmisen kohdalle, katsot ihastuneena ja jopa pysähdyt. Tee näin täälläkin. Hyppää yli tai pysähdy oman mielenkiinnon mukaan. Ei kukaan kuole rumiin sanoihin tai rumiin aiheisiin. Kasvata sietokykyä, resilienssiä.

Ei kukaan kuole rumiin sanoihin. Totta. Silti en voi olla ihmettelemättä, miten nämä 'rumat' ihmiset käyttäytyy oikeassa elämässä? Samoinko? Jos naapuri tai kaupan kassa kysyy kuulumisia, vuodatetaanko öinen seksielämä, haistatellaanko ja kirotaan? Jäädään jaarittelemaan jostain toisarvoisesta, loputtomiin.

Sitä en ymmärrä, että täällä pitäisi sietää huonoa käytöstä. En siedä irl.

Ihmettelen vaan, siis pysyn pois.

Vierailija
1642/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Ei huonoa käytöstä pidä sietää. Se virhe tehtiin siellä toisessa ketjussa. Sen aloittaja käytti rumaa kieltä, vähätteli ja ajoi pois ketjusta. Ala-arvoista kiusaamista. Mietin myös, miten hän oikeassa elämässä toimi. Jos samoin, voi vierustat olla aika tyhjät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä oli helppo lähteä kaikenlaisiin tapahtumiin. Oli kesäteatteria, ulkokonsertteja ja kesäkahviloita, kesätapahtumia toreilla. Voi vaikka lähteä naapurikaupunkiin. Paljon kävinkin. 

Nyt kaikki on sisätiloissa. Artistit kiertää saleissa. Ei ihan yhtä kiva, mutta varmaan menen.

Vierailija
1644/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki mieli jotain lohturuokaa työpäivän jälkeen ja tein ison annoksen pastaa ja sekoitin siihen valmista arrabiata-kastiketta, yksinkertaista ja nopeaa.

Vierailija
1645/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti täällä kuinka miettii lähteekö pois, kun asentaja tulee vai ei. Itselle kävi niin, että asentaja tuli yllättäen ja ei tuosta oltu mitään ilmoitettu. En asu kerrostalossa tms. 

Näin mietin aamulla, että mistä saan äkkiä kunnon vaatteet päälle sen aamutakin sijaan, kun ovelta kuului koputus. Nappasin lähemmät farkut ja puseron sen yöpaidan päälle ja pakko se oli ovelle mennä. Onneksi tilanne ihan ok muuten ja se hänen kaipaamansa kohde oli siis ulko-oven vieressä niin ei tarvinnut kunnolla sisälle tulla.

Minulla ei käy vieraita juurikaan. Vanhemmat toki käyvät, mutta ne käynnit arkisia ja käyn äitini luona muutenkin ja hän täällä. Muuten ei muita ihmisiä käy ja näin kämppä on nytkin melko sekaisin. Olen olohuoneeseen esim lajitellut vaatteita säkkeihin, kun pitää kesävaatteet viedä varastoon. Sitten muutenkin siivoamista on tällä hetkellä.

Näin hetken jo mietin, että jos pitää tänne sisälle tulla niin mikä sekaisuus täällä nyt onkaan. Ehkä kuvastaa sitä, että jos ei käy oikein ketään niin tavallaan ei osaa odottaa myöskään ketään tulevaksi.

Tai sitten jos joku käy niin on senverran läheinen ihminen, ettei tarvitse hävetä kotiaan kuitenkaan. Huonekalut ja matot tms ovat minulla muutenkin mitä sattuu. Näin eipä tästä kokonaisuudesta kovin hienoa saa muutenkaan ja pienet tilat joten ahdasta on. En minä silti tästä välitä, mutta joskus mietin ketä tänne edes kehtaisi kutsua.

Samalla itsellä on tapana pitää ovea auki lähes kokoajan. Lukkoon laitan vaan jos kauemmas menen. Näin jos olisin ollut esim kävelyllä ja ovi auki niin olisiko tyyppi vaan tullut sisälle. Sitä mietin. No tuokin juttu on nyt hoidettu ja varmaan aikaa menee ennenkuin vastaavaa tulee eteen. 

Vierailija
1646/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijoille tiedoksi uutinen. Finntraffic asentaa uusia tehotutkia, jotka on huoltovapaita ja edullisia. Mittaavat liikennemääriä ja nopeuksia. Länsiväylällä jo käytössä. Kaasujalkaa kannattaa höllätä.

Vierailija
1647/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen ketjun aloittajaan kerättiin yhteen monen kirjoittajan kommentteja, myös minun. Niistä luotiin joku 'ilkeä' ilman mitään perusteita. Tunnistamani aloittaja kirjoitti ihan tavallisia, rohkaisi yksinäisiä, toivotteli onnea päivänsankareille. Tuo täällä (kin) luotu on aivan jankkaajan omassa päässä luotua pakkomiellettä/kateutta. Jankkaa siellä toisessa ketjussakin. Ilman mitään todisteita. Valehtelee, vääristelee, eikä mitään todellista syytä ole esittää. Siellä olen seurannut ketjua pitkään, enkä todella tahdo, että kommenttejani yhdistetään eri ihmisiin.

Ihan ulkopuolelta tähän sananlasku. Se selittää, jolla on selitettävää. Kannattaisi lopettaa nämä puolustuspuheet, jotka lähinnä pahentaa tilannetta. Usein vaikeneminen on viisautta.

Vierailija
1648/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma elämä on melko p*skaa välillä niin ei välittäisi lukea sitä p*skaa täälläkin. Tämä näin lyhyesti todettuna ja tarkoitettu niille, jotka eivät osaa kirjoittaa niin kuin ketjun aiheeseen kuuluu tai edes ymmärrä lukemaansa. Ketjun aihe, kun ei edelleenkään ole se, että kirjoitan jostain ihmisestä p*skaa sivutolkulla jankaten. Perusta oma ketju jankkaukseesi. 

Vierailija
1649/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa yritetään uutisten mukaan ajaa läpi lakia 13 tuntisesta työpäivästä. Tämä olisi poikkeustilanteisiin turistikaudella. Vastustusta on. Omistajat tekee varmaan ympäripyöreitä päiviä sesongin aikaan.

Olin kerran Ateenassa käymässä, kun siellä Omonia-aukiolla keskustassa tapahtui joku attentaatti. Olin tulossa kaupasta, kun mellakkapoliisit piiritti aukion kypärät päässä ja suojakilvet edessä. Hirveä mekkala ja huuto ja ihmiset viskoi jotain.

En ymmärtänyt, minne pitäisi mennä, joten menin takaisin sinne kauppaan. Myyjä (keski-ikäinen nainen) tarjosi minulle takahuoneessa lasin viiniä ja tiropitan. Kysyin, mitä kaupungilla tapahtuu. Hän taputti minua kädelle ja sanoi: no worries. Hän näytti minulle valokuvia perheestään. Istuskelimme siellä, kunnes hiljeni. Ulkona kaikki oli sitten niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jäi muistiin tuo.

Vierailija
1650/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa paskan perään. Oisimpa kummitus niin vois vaan leijua ovien läpi.

Vierailija
1651/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mitä mahtavin ilta. Kävin taas kerran kirppiksillä ja sitä ennen syömässä. Kolmelta lähdin pyörällä ja neljältä olin kohteessa syömässä pizzoja, kalapihvejä, perunoita, salaatteja ja vihanneksia. Rajaton määrä hanajuomiakin sai juoda. Sai syödä vatsansa ihan täyteen. Nam!

Matkalla näin pari peuran persettä, kun hyppivät pitkän heinikon takana. Tulipa ajatuksiini nyt, että onhan olemassa kauriseläimiäkin. Mä en nyt oikeasti tiedä näenkö mä peuroja vai kauriita tietyllä alueella. Samalla alueella joutsenia oli paljon. Sillä samalla alueella näin joskus kuolleen mäyrän, josta mainitsin joskus toisessa ketjussa. Viimeksi näin sen haukankin samalla alueella. Mahtaa olla eläinten aarreaitta se paikka, kun viihtyvät sillä alueella.

Kirppiksiltä löysin elokuvat:

- Dragons Forever (Chinese: ) (1988)

- The Dead Don't Hurt (2023)

- Pelastakaa Willy (4 elokuvan boksi)

- Piina (1990)

- Quest For Fire (La Guerre Du Fue) (1981)

Seitsemän jälkeen aloin polkea takaisin kotiin päin ja olipa pimeää. Ilman pyörän valoa en olisi nähnyt eteeni luonnon helmoissa olevalla pyörätiellä. Se oli maagista kulkea pyörän valon johdattelemana semmoinen puolituntia. Tunnelma musiikit samalla soi korvillani.

Aionpa ihan kohta katsoa Quest for Fire -leffan. 

Pimeällä pyöräilyosuudella ajattelin, että mitäpä jos susia näkyykin matkalla. Pimeys saa niin mielikuvituksen lentämään ja ihan mahdollistahan on törmätä susiin pimeään aikaan luonnossa.

Vierailija
1652/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kesät talvet samat vaatteet käytössä, paitsi talvella käytän sisällä lisäksi villatakkia ja villasukkia. Kaikki mahtuvat hyvin asunnon kaappeihin. 

Vierailija
1653/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiin. Muistan, kun kirjoitit joskus mäyrästä. Jää itselle mieleen kaikki eläimiin liittyvät viestit. Tämä hyvällä todettuna ja en muuten toisten viestejä kyttää. Ja itselläkin pimeä kyllä hieman tuo valppautta lisää. Alan kuunnella metsän ääniä ja ihan hyvin voisi jokin eläin liikkua juuri silloin. 

Vierailija
1654/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kesät talvet samat vaatteet käytössä, paitsi talvella käytän sisällä lisäksi villatakkia ja villasukkia. Kaikki mahtuvat hyvin asunnon kaappeihin. 

Minulla taas on paljolti eri vaatteet lämpimänä kautena. Kesällä käytän ns parempia toppeja ja t-paitoja sekä puseroita. Sellaisia mitkä voi laittaa ihmisten ilmoille päälle sellaisenaan. Samoin huppareita käytän enimmäkseen lämpimänä aikana. Jätän kaikista näistä osan käyttöön talvellakin. Sitten tietysti housuissakin osa ohuempia ja hameet ja muutaman mekon laitan myös varastoon. 

Muuten talvisin käytän paljon huonompia vaatteita. Takin alla on sama minkälainen pusero on päälle ja taas pitkät kalsarit toppahousujen alla. Näin takilla ja ulkovaatteilla voi peittää muuta vaatetusta. Näin samalla säästän näitä lämpimän kesäkauden vaatteita, kun en ns turhaan niitä talvisin käytä ja minulla on eri puserot ja topit talveen.

Fleecetakit ovat taas talvisin jatkuvassa käytössä. Kirppikseltä suurin osa ja niitä en ikinä käytä lämpimänä aikana. Ja sitten villatakit, villapaidat ja villahousut myös. Voin sanoa, että saisi tulla melko pakkanen, kun lämmintä vaatetta kyllä on.

Ei minulla silti kovin paljon vaatteita silti ole. Täällä vaan hyvin huonot säilytysmahdollisuudet. Villasukat nyt on itsellä jalassa lähes ympäri vuoden. Osa vaatteistani on myös hyvinkin vanhoja. Pitkästi tästä ja ymmärrän, että varmasti tylsääkin lukea aiheesta. 

Vierailija
1655/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, että eipä tämä palsta näytä kiinan kieltä, kun sensuroi sen pois viestistäni. Näin mä pari jänöstäkin kotini läheisyydessä, kun olin matkalla kotiin.  Ennen sitä näin, kun Wolt-pyöräilijä meni kovaa koiran ulkoiluttajan vierestä. Koira ja sen omistaja säikähtivät sitä todella pahasti, että pysähtyivät oikein ja eivät jatkaneet matkaa ennen kuin itsekin menin heidän ohi. Itse kuljen rauhallisesti pyörällä ohitustilanteissa.

Ennen sitäkään tilannetta näin pari nuorta seurustelevan vakiopaikallaan. On se aika suloisen näköistä, kun näkee nuorta rakkautta ulkosalla aina samassa kohdassa, kun menen ohi siitä risteyksestä. 

Paljon voi havaita ulkona liikkeessä ollessaan.

Vierailija
1656/1671 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen viestiin. Muistan, kun kirjoitit joskus mäyrästä. Jää itselle mieleen kaikki eläimiin liittyvät viestit. Tämä hyvällä todettuna ja en muuten toisten viestejä kyttää. Ja itselläkin pimeä kyllä hieman tuo valppautta lisää. Alan kuunnella metsän ääniä ja ihan hyvin voisi jokin eläin liikkua juuri silloin. 

Se oli ainut kerta, kun näin luonnossa mäyrän. Ei kiva näky, eikä kiva hajukaan. Yllättävää se oli, kun en tiennyt sellaisten läsnäolosta niillä nurkilla. 

Kotiin päin matkalla niin ensin oli auringonlasku ja sitten pilkkopimeää. Yllättävän nopeasti vähäinenkin luonnonvalo kaikkoaa. Tilannehan ei mulle ollut mitenkään pelottavaa pimeään aikaan, sillä autotie kulkee luonnon poikki ja autoilijat pisti pitkät valot kohdallani, vaikka viereisellä pyörätiellä kuljin. En tiedä miksi tekivät niin. Jos kuvittelivat antavansa mulle valoa niin se ei auttanut tilanteeseen mitenkään. Asutustakin on vähän siellä luonnon keskellä. Ainut mikä jännitti, että paljonkohan virtaa mulla oli pyörän lampussa. Ilman mitään valoa siellä on ihan mahdoton kulkea.

Tämä päivä on tuntunut pitkältä. Töitäkin tein ahkerasti ilman ruokapaussia seiska aamusesta kolmeen. Tuntuu, että paljon olen kokenut päivässä.

Vierailija
1657/1671 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin, mutta ei yksinäinen.

Mikä nautinto. Ei ketään ympärillä häärimässä ja sössöttämässä.

Vierailija
1658/1671 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kaikille.

Eipä kummenpia kuulu. Aamukahveja aloittelen.

Vierailija
1659/1671 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oma elämä on melko p*skaa välillä niin ei välittäisi lukea sitä p*skaa täälläkin. Tämä näin lyhyesti todettuna ja tarkoitettu niille, jotka eivät osaa kirjoittaa niin kuin ketjun aiheeseen kuuluu tai edes ymmärrä lukemaansa. Ketjun aihe, kun ei edelleenkään ole se, että kirjoitan jostain ihmisestä p*skaa sivutolkulla jankaten. Perusta oma ketju jankkaukseesi. 

:) hieno ohje. Kukapa sitä toisaalta seuraisi, en minä ainakaan. Toisaalta taas, hyvä, vilkas  mielikuvitus tuntuu hällä olevan, sehän on köyhän ainut huvitus.

Vierailija
1660/1671 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijoille tiedoksi uutinen. Finntraffic asentaa uusia tehotutkia, jotka on huoltovapaita ja edullisia. Mittaavat liikennemääriä ja nopeuksia. Länsiväylällä jo käytössä. Kaasujalkaa kannattaa höllätä.

Saisko tähän linkin kun kiinnostaisi lukea lisää enkä sanalla tehotutka löytänyt mitään