Sinä noin 70v. Oletko miettinyt jo, että mitä musiikkia/kappaleita soitetaan kirkossa sun hautajaisissa?
Kommentit (26)
Joku klassikko pitää olla kuten Ghostin Year Zero.
Olen miettinyt. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ihmisten käsittämätön tarve hallita maailman menoa ja muiden päätöksiä vielä kuoleman jälkeen on umpi järjetöntä vaikka miten yleistä onkin. Olen silloin kuollut, eikä minua ole kirjaimellisesti enää olemassa. Soittakoon mitä soittavat jos musiikkia haluavat kuunnella. Mikään tunteeni kuolemani jälkeisestä ajasta ei ole sitä aikaa varten, vaan nykyhetkeen jotain rauhaa ja kontrollin tunnetta tuomaan.
Ei mitään, ei tule hautajaisia, vain yksi ihminen, ei muuta. EI kahvituksia, ei mitään, en tarvitse ketään teeskentelemään yhtään mitään.
Ei mitään, minut tuhkataan ja tuhka sirotellaan mereen ilman kirkkoa ja peijaisia.
Minua ei siunata kirkossa. Mutta peijaisissa voivat sitten soitella listani mukaan. Olen hengessä mukana.
Joo, mietin sen jo ehkä nelikymppisenä. Eihän sitä ihminen koskaan tiedä, milloin lähtö tulee. Se on klassinen Tomaso Albinoni: Adagio g-molli
Ei tule mitään peijaisia. Suoratuhkaus ja nimilaatta uurnalehtoon. Tyttärelle annettu jo ohjeet.
Olen ortodoksi. Ortodoksisessa hautauspalveluksessa lauletaan vain ortodoksisia kirkkoveisuja. Siellä ei soiteta mitään kevyttä eikä raskasta musiikkia.
En. Ihan sama, vaikka soittaisivat Säkkijärven polkan tai Peltoniemen Hinriikan surumarssin.
En kuulu kirkkoon eikä minulle tule hautajaisia, pelkkä suora tuhkaus vain. Mutta jos soitettaisiin jotain, se voisi olla Rammsteinin Adieu tai Zeit.
ei mitään, emme kuulu kirkkoon ja hautajaiset on se että leski polttohautauksen järjestää ilman mitään bileitä, eli ei kaivata mitään peijaisia.Näin teki jo puolon veli kun leskeytyi
Alkusoittoa Albinonin Adagio,saattosoittona Vanha virsi Taalainmaalta.
Stairway to Heaven. The Show Must Go On. Ja jotta olisi vähän uskiskamaakin, Way-Faring Stranger Jack Whiten itse esittämänä paikan päällä (hei, aina saa toivoa).
N58
En kuulu kirkkoon, pappi ajetaan tontilta tarvittaessa kirveellä, ei mitään hautajaisia. Sisko ripottelee tuhkat luontoon.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon eikä minulle tule hautajaisia, pelkkä suora tuhkaus vain. Mutta jos soitettaisiin jotain, se voisi olla Rammsteinin Adieu tai Zeit.
Mieluummin niinpäin että aluksi Zeit ja lopuksi Adieu.
Minä olen miettinyt jo viisikymppisenä. Parasta on, että lapsi laittoi ne muistiin.