Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1200)
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan arkinen, koska "vaan" viiden vuoden väleinhän passin joutuu uusimaan, mutta kävin eilen passikuvassa. Ja taas kävi sama, että ei kuulemma tarvitse näyttää noin vihaiselta vaikka olin ihan vaan normaalisti kasvot peruslukemilla. Taisi olla toissa kerta, mutta eri kuvaaja joka sanoi että häntä alkaa pelottaa kameran takana..
Mä en tajua. Toisaalta tajuan hyvin miksi olen yksinäinen. Melkoinen menninkäinen niissä kuvissa tuijottaa enkä ole ollenkaan sellainen miltä näytän vaikka en nyt mikään päivänsädekään.
Samaten tajusin kotiinpäin kävellessä että tuossa passikuvien välissä ei viiteen vuoteen ole tullut oltua missään valokuvassa. Ei sillä että jotenkin rakastaisin sitä, mutta normaalisti ihmisillä on synttäreitä, ristiäisiä, rippi- ja yo-juhlia, häitä ja hautajaisia joissa valokuvia otetaan usein vieraistakin. Ja ihan tavallisia illanistujaisia ja tupareita tai muuten vaan jotain sellaista spesiaalia tekemis
Yksi toimittaja kertoi just äidistään, joka toivoo, että hänet otettaisi syrjään passitarkastuksessa. Että ei siis tunnistettaisi samaksi, kun kuva on niin karsea.
Sain päivän naurut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokakuu. Loistava kuukausi kotoiluun. Kirjoihin sohvannurkassa, leipomiseen, lyhtyihin, kynttilöihin.
Rohkeasti kohti mörkömarraskuuta :)
Näinhän se on ja itsekin tykkään kyllä kovasti syksystä, mutta jotenkin harmittaa koska tuntuu kuin koko kevät ja kesä olisi vaan kadonneet johonkin eikä niitä siis edes olisi ollut.
Kerroin aiemmin koronaan menehtyneestä ystävästäni. Hänen mielimietteensä oli:
"Nuo päivät, jotka tulivat ja menivät. En minä tiennyt, että se oli elämä."
Hän oli vielä niin nuori.
Montako kevättä ja kesää meillä on vielä edessä? Montako vuotta?
Mitä jos tämä olisi viimeinen, mitä tekisit?
Passikuvat on järkkyjä. Kerran todettiin serkun kanssa, että jos rajalla pelkästään passikuvia katsottaisi, meillä ei olisi maahan mitään asiaa. Olisi tulkittu epämääräisiksi pikkurikollisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vau! Jännä varmaan saada viestejä häneltä. Hyvä sarja.
Joopa, ihan tarkkaan en muista viestien sisältöä. Luin tota sarjaa ja tais olla viimeinen kirja lukematta, kun kiittelin häntä ja kyselin jotain vitsaillessani juonenkulusta. Tuli kohtelias vastaus, että tietenkään ei voida etukäteen paljastaa... siihen vielä vastasin vitsailleeni vaan ja tuli vielä kohtelias vastaus.
Hauska välikohtaus, tuli just kirjoista mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokakuu. Loistava kuukausi kotoiluun. Kirjoihin sohvannurkassa, leipomiseen, lyhtyihin, kynttilöihin.
Näinhän se on ja itsekin tykkään kyllä kovasti syksystä, mutta jotenkin harmittaa koska tuntuu kuin koko kevät ja kesä olisi vaan kadonneet johonkin eikä niitä siis edes olisi ollut.
Tuo mietelause on niin koskettava, aito.
'Elämähän on kuin hidas valssi, toisilla lyhyt'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo mietelause on niin koskettava, aito.
Itse yritän muistutella itseäni vastaavalla eli "life is what happens while you're busy making other plans" lukee jääkaappimagneetissa. Tuon tajuaminen tosin oli ainakin itselleni jotenkin lamaannuttavaa ja niin surullista.
Tuohon passikuva-asiaan. Pahintahan on se, että ainakin minut tunnistetaan ihan ongelmitta siitä kuvasta eli ei pelkoa siitä, että kuva vaan jotenkin olisi epäonnistunut ja karsea vaan vika on mallissa.
Ja kuinka toisaalta oltaisiinkaan tunnistamatta, koska ihan samalla tavalla mun kasvot on perusilmeellä aina muulloinkin enkä mä edes jähmety kameran edessä etenkään kun ei just tarvitse hymyillä kuten niissä kammottavissa koulukuvissa tai kun piti lapsuudessa poseerata vanhempien kuvatessa. Puistattaa vieläkin se kuinka aina sai moitteita kuinka vääränlainen sitä oli ja olisi pitänyt hymyillä enemmän ja nätimmin.
Mä aloin neulomaan lapasia ja vitsit kuinka kivan tuntoista tuo islantilainen villalanka taas onkaan. Olen neulonut viimeaikoina vaan sukkia ja niitä alkaa olla jo riittävästi. Parit säärystimetkin tuli tehtyä.
Nyt alkoi jo ahneus heräilemään, että ehkä pitää neuloa taas villapaitakin ja etenkin kun eilen ostin lehden missä oli kirjoneulepuseron ohje just tälle langalle. Se kyllä oli vissiin miesten malli, mutta haitanneeko tuo mitään? Nyt tätä kirjoittaessani keksin, että senhän voisi ehkä tehdä villatakiksikin ja oikein sellaiseksi vanhojen miesten saalikaulusversioksi johon vielä jostain taikoisi ne nahkapaikat kyynärpäihin.
Tuntuupa hyvältä innostua! Ja niin oudolta :(
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin neulomaan lapasia ja vitsit kuinka kivan tuntoista tuo islantilainen villalanka taas onkaan. Olen neulonut viimeaikoina vaan sukkia ja niitä alkaa olla jo riittävästi. Parit säärystimetkin tuli tehtyä.
Nyt alkoi jo ahneus heräilemään, että ehkä pitää neuloa taas villapaitakin ja etenkin kun eilen ostin lehden missä oli kirjoneulepuseron ohje just tälle langalle. Se kyllä oli vissiin miesten malli, mutta haitanneeko tuo mitään? Nyt tätä kirjoittaessani keksin, että senhän voisi ehkä tehdä villatakiksikin ja oikein sellaiseksi vanhojen miesten saalikaulusversioksi johon vielä jostain taikoisi ne nahkapaikat kyynärpäihin.
Mä innostuin pontsoista. Kaksi suorakaiteen muotoista palaa 40 x 70. Liitetään yhteen. Ohje googlella jotenkin helppo pontso. Helppo kuin mikä, lankoja on niin ihania, liukuvärjättyjä yms. Yksiväriseen kudon kuvioita sinne tänne ihan oikealla ja nurjalla, muutoin kudon pelkkää oikeaa. Tulee kivan joustava ja reunat tosi siistit, aina eka silmukka neulomatta :)
Tsau :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Mikä kirja sinulla on kesken- ketjusta saa oivallisia vinkkejä lukemiseen.
Totta. Siellä on vaan aika uusia kirjoja, mulle käy vanhemmatkin. Kirjailijavinkit hyviä.
Agapetuksen kirjat on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä innostuin pontsoista. Kaksi suorakaiteen muotoista palaa 40 x 70. Liitetään yhteen. Ohje googlella jotenkin helppo pontso. Helppo kuin mikä, lankoja on niin ihania, liukuvärj
Kyselit neuvoja kässäopelta palojen yhdistämisestä, muistan sut. Ap. Notta terve. 💪
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan arkinen, koska "vaan" viiden vuoden väleinhän passin joutuu uusimaan, mutta kävin eilen passikuvassa. Ja taas kävi sama, että ei kuulemma tarvitse näyttää noin vihaiselta vaikka olin ihan vaan normaalisti kasvot peruslukemilla. Taisi olla toissa kerta, mutta eri kuvaaja joka sanoi että häntä alkaa pelottaa kameran takana..
Mä en tajua. Toisaalta tajuan hyvin miksi olen yksinäinen. Melkoinen menninkäinen niissä kuvissa tuijottaa enkä ole ollenkaan sellainen miltä näytän vaikka en nyt mikään päivänsädekään.
Samaten tajusin kotiinpäin kävellessä että tuossa passikuvien välissä ei viiteen vuoteen ole tullut oltua missään valokuvassa. Ei sillä että jotenkin rakastaisin sitä, mutta normaalisti ihmisillä on synttäreitä, ristiäisiä, rippi- ja yo-juhlia, häitä ja hautajaisia joissa valokuvia otetaan usein vieraistakin. Ja ihan tavallisia illanistujaisia ja tupareita tai muuten vaan jotain sellaista spesiaalia tekemis
Sain ajokortin synttärilahjaksi vuosikymmeniä sitten. Minä mukamas ihan nätti tyttö kävin kolme kertaa passikuvassa, eikä se paremmaksi tullut🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä innostuin pontsoista. Kaksi suorakaiteen muotoista palaa 40 x 70. Liitetään yhteen. Ohje googlella jotenkin helppo pontso. H
Mitä se kässäope sulle vastasi? Oliko vaikea yhdistää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä innostuin pontsoista. Kaksi suorakaiteen muotoista palaa 40 x 70. Liitetä
En ymmärrä yhtään mistä kyse, on niin helppo ohje, että osaa kyllä tehdä :) katsokaa ohje helpot pontsot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä innostuin pontsoista.
Niin. Sinne kässäopekin sun ohjasi, etkö muista? Kerronko lisää.
Yksinäisiä paljon, kiva ketju meille, jos pysyisivät kaikki 'arkisissa yksinäisten puuhissa ja asioissa'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä innostuin pontsoista.
Kavereiden kanssa perustettiin kässäkerho pontsoille, ei kyllä opea tarvittu, kun yksi oli ton helpon ohjeen googlettanu.
Jokainen saatiin 1-2 pontsoa tehtyä, kerho on jatkunut nyt muissa merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Mikä kirja sinulla on kesken- ketjusta saa oivallisia vinkkejä lukemiseen.
Totta. Siellä on vaan aika uusia kirjoja, mulle käy vanhemmatkin. Kirjailijavinkit hyviä.
Agapetuksen kirjat on hyviä.
Jotkut kirjat vanhenee, tyyli ja näkökulmat ei kestä aikaa. Toiset taas, vaikka olisi vuosikymmeniä sitten kirjoitettu, on täysin ajankohtaisia. Niistä tulee ehkä niitä klassikoita. Sama on leffojen kanssa. Jotkut kestää, toiset ei. Jenkeissä tehtiin ennen näitä klassikoita paljon, nykyään vähemmän. Sunset Boulevard, Kolmas mies, Citizen Kane.
Kohderyhmäajattelu kun tuli, telkkaohjelmatkin muuttui.
Vau! Jännä varmaan saada viestejä häneltä. Hyvä sarja.