Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle. Toivon, että edelleen kirjoittaisit tänne. Kävisit, vaikka silloin tällöin, kun sinulle sopisi. Älä luovuta vielä, koska olemme tuossa toisessa kuulumisten ketjussa (mitä sinulle tänään kuuluu - ketju) nyt kärsineet tästä samasta kuin täällä ainakin syksyn ajan nyt. En edes tarkkaan muista alkua. Näin kannattaa vielä vaan yrittää. Toki teet oman päätöksesi. Itse kirjoitan molemmissa ketjuissa ja olen se ihminen, joka juuri kaipaa näitä ketjuja. Minulla on yksi läheinen läheinen ja yksi toinen ei niin läheinen eli vanhempani. Muuten minulla ei ole ketään. Ei ole lapsuuden jälkeen ollut ystäviä ja kouluvuoteni aina lukioon asti olivat sellaisia minkä muisteleminen saa vaan surun aikaan ja joskus vihan. Näin mielelläni kirjoitan näihin ketjuihin, vaikka välillä mietin olenko siellä samassa koulussa vieläkin, kun alkaa näyttää joidenkin käytös samalta.
Minä olen ihminen
Täällä on monia, jotka kaipaavat alun rentoa, hauskaa, tavallista, mielenkiintoista ketjua. Ja Ap:tä tietysti. Ymmärrän hyvin, että poistuit, kun täysin syyttä valehdeltiin sulle, ilkeiltiin sun olemattomasta lapsesta ja solvattiin samaan kasaan tuon toisen Ap:n kanssa. Aihe, joka ei tänne kuulunut millään lailla. Jumputus vaan jatkui, vaikka useampikn korjasi asiaa. Niin ikävä, että yksinäisten ketju pilattiin. Ja se toinenkin. Moni lähti, mitä trolli kai tahtoikin. Ei kestänyt, kun toisilla oli kivaa, tavallista keskusteltavaa.
Nyt mua alkoi naurattaa tää 'viiden intronetin seura', koskaan eivät tapaa, kun eivät jaksa ihmisiä. Ei vaan, itsekin olen selvästi introvertti. Tarvitsen myös omaa aikaa.
Tsemppiä teille yksinäisille. Itse olen siinä onnellisessa asemassa että on maailman kiltein aviopuoliso jo yli 40 vuotta. En osaisi/haluaisi asua yksin. Toivon ja rukoilen että saisin kuolla ensimmäisenä N65
Kävin Citymarketissa ja katselin ohimennen takkeja. Olisi ollut itselleni niin sopivat välikausitakki ja toppatakki, mutta hinnat 129 ja 139 euroa. En taida raskia ostaa, kun vanhoillakin pärjään. Yhden callunan ostin vielä, kun maksoi vain 1,99.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Citymarketissa ja katselin ohimennen takkeja. Olisi ollut itselleni niin sopivat välikausitakki ja toppatakki, mutta hinnat 129 ja 139 euroa. En taida raskia ostaa, kun vanhoillakin pärjään. Yhden callunan ostin vielä, kun maksoi vain 1,99.
Onko tämä nyt " talvitakki " aiheketju, mistä aiemmin kirjooiteltiin? Hah.
Itse ostan vaatteet kirpparilta (poislukien alus- ja yövaatteet), viimeks just sopiva 2€
Vierailija kirjoitti:
Citymarketissa on usein plussakortilla tarjouksia myös takeista. Oliko nyt? Kannattaa seurata ja käydä sit ostamassa, kun on esim. -30% ale. On ihan alkusyksystä ollut näitä takkitarjouksia monena vuonna.
Itse ostin uudet lenkkarit -30% plussatarjouksella, normihinta olisi ollut 89,90 egee. Löysin hyvät ja jalalle mukavat kengät.
Mullakin on takkeja joka lähtöön niin yritän kävellä kaupoissa uusien tyylikkäiden takkien ohi...
"Piti jo aiemmin kysyä, kun kirjoitat niin kauniisti, että luetko paljon ja onko sulla lempikirjailija. Pidätkö elokuvista?"
Kiitos viestistäsi. Joskus luin melko paljon. Monenlaisia kirjoja. Sitten vuosi 2024 oli sellainen, kun en lukenut yhtäkään. Tänä kesänä palasin kirjojen pariin taas. Keskittymiskykyni riittää taas paremmin lukemiseen. Elämä asiat vaikuttavat tälläiseenkin välillä.
Minulla ei ole lempikirjailijoita, eikä oikein edes lempikirjaa. Viime vuodet menneet vähän niin, että luen sitä minkä käteen nappaan tai mistä edes vähän innostun. Ehkä nyt pitäisi taas etsiä sellaisia kirjoja mitkä kiinnostavat. Toisaalta minulla on nuo opinnolliset kirjat nyt pääosissa ja keskitymiseni menee niihin. Ehkä jonkun on myös helpompi sanoa esim mitä pitää kaikkeen liittyen.
Elokuvia katson melko harvoin. Joku Lost on Translation yms monille tylsä elokuva voi kiinnostaa taas minua tai joku vastaava. Sarjoja katson myös melko harvoin. Viimeksi Toivon revontulet tai ylen Rahti olivat sellaisia mitkä minusta ihan hyviä.
Nuoruudessa katsoin ( ja joskus vieläkin) paljon elokuvia, jotka liittyvät sukupuolivähemmistöihin. Ehkä oli jotenkin itselleni helpompi katsoa sellaisia, kun ei tarvinnut "sijoittaa" itseään sinne henkilöiden paikalle ja miettiä itseään. Jos joku tajuaa tämän. Pystyi vaan katsomaan. Näin jos mietitään niin olen katsonut niitä paljon. Harvoin enää löytää uusia siltä osin.
Ja ennen kuin joku tarttuu kolmeen pisteeseen edellisessä takki- ja lenkkariostosviestissäni, niin ei, en ole ap vaan ihan joku muu... Just kyllä hokasin, että mä laitoin muuten sen talvitakkiviestin aiemmin 😉
Mietin, lähtisinkö uimahalliin. Saunoisin ja uisin kunnolla. Voisi juoda vaikka kokiksen kahviossa. Järvessä oli kesällä kiva uida ja ui kai jotkut vieläkin.
Avantouintiakin olen kokeillut. Pistää endorfiinit liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
"Piti jo aiemmin kysyä, kun kirjoitat niin kauniisti, että luetko paljon ja onko sulla lempikirjailija. Pidätkö elokuvista?"
Kiitos viestistäsi. Joskus luin melko paljon. Monenlaisia kirjoja. Sitten vuosi 2024 oli sellainen, kun en lukenut yhtäkään. Tänä kesänä palasin kirjojen pariin taas. Keskittymiskykyni riittää taas paremmin lukemiseen. Elämä asiat vaikuttavat tälläiseenkin välillä.
Minulla ei ole lempikirjailijoita, eikä oikein edes lempikirjaa. Viime vuodet menneet vähän niin, että luen sitä minkä käteen nappaan tai mistä edes vähän innostun. Ehkä nyt pitäisi taas etsiä sellaisia kirjoja mitkä kiinnostavat. Toisaalta minulla on nuo opinnolliset kirjat nyt pääosissa ja keskitymiseni menee niihin. Ehkä jonkun on myös helpompi sanoa esim mitä pitää kaikkeen liittyen.
Elokuvia katson melko harvoin. Joku Lost on Translation yms monille tylsä elokuva voi kiinnostaa taas minua tai joku vastaava
Lost in Translation on kyllä hyvä leffa. Murray teki siinä niin uskottavan roolin ja Tokio toi kivasti kulttuurieroja esiin. Ne mainoksen kuvauskohdat oli hauskoja. Rahdin olen katsonut Areenasta jo pari kertaa. Tykkäsin myös siitä. Mulla on aina kesken joku kirja. Menestystä sulle niihin opintoihin. Haaveilin yhdessä vaiheessa, että menisin kansalaisopiston kurssille opettelemaan italiaa, mutta vielä en ole mennyt. Ehkä jossain vaiheessa.
Tuohon edelliseen. Minulla oli nuoruudessa ja vieläkin vaikeaa vieraiden kielten kanssa. Ne todella hankalia tai sitten olivat silloin itselleni vaan se liiallinen juttu ja en jaksanut niihin panostaa, kun voimia meni muuhunkin. Muuten yritin opiskelussa pärjätä.
Nykyisin olen tajunnut, että tekstiä ymmärtää hyvin ja osaan kirjoittaa ainakin jotenkin. Puhuminen on sitten itselle se vaikean asia, mutta kun ihmisille puhuminen on jo melko vaikeaa suomeksikin niin tuo ei varmaan ole yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon edelliseen. Minulla oli nuoruudessa ja vieläkin vaikeaa vieraiden kielten kanssa. Ne todella hankalia tai sitten olivat silloin itselleni vaan se liiallinen juttu ja en jaksanut niihin panostaa, kun voimia meni muuhunkin. Muuten yritin opiskelussa pärjätä.
Nykyisin olen tajunnut, että tekstiä ymmärtää hyvin ja osaan kirjoittaa ainakin jotenkin. Puhuminen on sitten itselle se vaikean asia, mutta kun ihmisille puhuminen on jo melko vaikeaa suomeksikin niin tuo ei varmaan ole yllätys.
Huomasin, kun katselin saksalaisia ja italialaisia dekkarisarjoja telkasta, että sieltä jäi mieleen sanontoja, Molto bene tai Auf diese Weise. Mitä pidemmälle sarjat eteni, sitä enemmän jäi muistiin. Montalbano, Vanha kettu, Syyttäjä ym.
Jos riittävästi katsoisi, voisi saada auttavan kielitaidon. Sanasto vaan keskittyisi rikoksiin.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisiä paljon, kiva ketju meille, jos pysyisivät kaikki 'arkisissa yksinäisten puuhissa ja asioissa'
Ja voi sitä välillä kurkistella omien ympyröiden ulkopuolellekin ja tehdä tutkimusmatkoja erilaisiin maailmoihin vaikka vaan kotisohvalta. Tiedä, vaikka yksinäisyys hälvenisi.
Matkustaminen on muuten hyvä keino saada erilaista perspektiiviä asioihin. Jos kävelet vaikka Palermon keskustasta vähän sivummalle, vastaan tulee osin sortuneita kerrostaloja, joissa asutaan, ja pihalla pyörii likakasvoisia lapsia räsyisissä vaatteissa ilman kenkiä. Mikä on heidän tulevaisuutensa? Rikokset? Hyväksikäyttö? Prostituutio?
Omat murheet jotenkin pienenee.
Noille aiheille pn omat ketjunsa varmaan, tämän ketjun aihe on erilainen :)
Ap kiitos, tämä sai olla hetken hyvän mielen ketju, mutta nyt hyppäsi palstakyttä opastamaan. Sääli.
Gran Torino. Loistava leffa :)
Vierailija kirjoitti:
Mahtava. Kertoo eri sukupolvien kohtaamisesta. Eastwood oikea päärooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Clint Eastwood on niin hyvä. Monessa filmissä. Aina taattua laatua, kun hän on mukana näyttelijänä tai ohjaajana. Erittäin karismaattinen mies.
Koira on vanha. Lenkit lyhenee. Hitaasti kävelee matkan. Kun se oli nuori, mentiin juoksujalkaa. Pelottaa sen sairastuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Clint Eastwood on niin hyvä. Monessa filmissä. Aina taattua laatua, kun hän on mukana näyttelijänä tai ohjaajana. Erittäin karismaattinen mies.
Hän oli nuorena siinä Play Misty for me -leffassa. Se radiotoimittaja, jota yksi naiskuuntelija piiritti karmein seurauksin.Tullut pari kertaa telkasta, saisi tulla taaskin.
Vierailija kirjoitti:
Koira on vanha. Lenkit lyhenee. Hitaasti kävelee matkan. Kun se oli nuori, mentiin juoksujalkaa. Pelottaa sen sairastuminen.
Eläinystävät aina niin rakkaita 🐶🐱 🙏
Harmaa sää ollut tänään. Illat pimenee nyt nopeasti. Istun iltaisin keittiössä, keitän teetä ja syön voileipiä.
Muistan Deep Purplen Smoke on the Waterin.